home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 412 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Uforløste potentialer
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Uforløste potentialer  (Læst 15313 gange)
Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #45: 14 Nov 2014, 04:05 »

I Holland er Feyenoord et godt bud. Vandt deres sidste mesterskab da Jon Dahl var i klubben i 1999. Efter hvad jeg har læst mig til er det sidste europæiske de rigtig har spillet tilbage i 02/03. De er godt nok ikke rykket ned men de har bare fået placeringer udenfor europæisk.

Ah de er endt på europæiske pladser 4 ud af de sidste 5 sæsoner heraf 2 pladser.
Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #46: 14 Nov 2014, 10:40 »

Hvor går "grænsen" for uforløst potentiale? For umiddelbart synes jeg da at en klub som feks Hertha BSC har rammerne (stadion, by, by populariet osv) til at blive noget kæmpe stort. Men sådan kan man selvfølgelig sige om mange klubber
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #47: 14 Nov 2014, 10:56 »

Hvor går "grænsen" for uforløst potentiale? For umiddelbart synes jeg da at en klub som feks Hertha BSC har rammerne (stadion, by, by populariet osv) til at blive noget kæmpe stort. Men sådan kan man selvfølgelig sige om mange klubber

Det vil jeg også mene.

PSG havde også et uforløst potentiale før at rigmændene kom til. Det kan jo ikke passe, at de største byer i pågældende lande ikke har et af de bedste hold. Det virker så underligt, når man er vant til fra England og Spanien, at mange af de bedste hold er fra hovedstaden.

Jeg vil personligt mene, at man nemt kan tage Hertha med!
Logged

saebemonster
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #48: 14 Nov 2014, 11:11 »

Hvorfor skal klubben være rykket ned for at indgå i kategorien? Ja, der er mange klubber, men er det et problem? Faktum er jo bare at der er sindssygt mange dårligt drevet klubber rundt om i Europa. Så hvis man cutter listen til klubber der er rykket ned, så fjerner man hold som HSV, som vel nok er Europas største underpræstation. Feyenoord er da bestemt også berettiget. Det kan godt være at de er i Europa League nu, men det er immervæk en klub fra en kæmpe by i Holland (som med al respekt ikke er verdens bedste liga) og som ikke har været i nærheden af at vinde noget i laaang tid.

Klubber som Milan, Inter, Liverpool, Valencia og vel sagtens også Werder (Ja de ligger i buden, men det er godt nok ikke lang tid siden at de var i Champions League), kan man godt fjerne. De er bare i en bølgedal lige nu, men det vender vel nok snart. Derfor er jeg enig at mange godt kan fjernes fra listerne, men der er virkelig også mange der bør blive.

Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #49: 14 Nov 2014, 11:16 »

Det vil jeg også mene.

PSG havde også et uforløst potentiale før at rigmændene kom til. Det kan jo ikke passe, at de største byer i pågældende lande ikke har et af de bedste hold. Det virker så underligt, når man er vant til fra England og Spanien, at mange af de bedste hold er fra hovedstaden.

Jeg vil personligt mene, at man nemt kan tage Hertha med!
Ja det virker lidt spøjst. Ku være man skulle prøve holdet af og så starte en klubtråd herinde
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #50: 14 Nov 2014, 14:22 »

Der er virkelig mange rigtig gode ideer! Jeg prøver at komme med et "udspil" i aften på hvordan det kunne se ud. Og så kan vi tage den der fra Smiley
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #51: 14 Nov 2014, 16:45 »

EKSEMPEL:

Hold                      Seedning               Stadion                 Indbyggertal              Transferbudget            Ry   
Hertha Berlin               ??                      74500                         3,5 mio                            ??                      ??

Hvad synes i om dette setup?
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #52: 14 Nov 2014, 17:08 »

EKSEMPEL:

Hold                      Seedning               Stadion                 Indbyggertal              Transferbudget            Ry   
Hertha Berlin               ??                      74500                         3,5 mio                            ??                      ??

Hvad synes i om dette setup?

Super fed idé. Jeg kan virkelig godt lide konceptet og efter min mening ville det ikke gøre noget, hvis man også skulle tilføje en lille personlige fodnote, hvorfor man synes klubben underpræsterer/ikke lever op til forventningerne.
Jeg kunne givetvis starte:

Hold: Portsmouth F.C                     
Seedning: League 2, 4. bedste engleske række (9. plads i øjeblikket)             
Stadion: Fratton Park, 20300 pladser         
Indbyggertal: 206.000          
Transferbudget: 500.000-750.000 dkk.       
Ry: Nationalt+
Fodnote: Portsmouth også kendt som Pompey, er en meget traditionsrig klub, da de to gange har kunnet kalde sig engelske mestre i hhv. 1949 og 1950.
Klubben har en meget loyal fanbase og selvom de befinder sig et stykke nede i divisionerne, er der altid flere tusind på lægterne. Deres eksterne setup (bestyrelse, hovedaktionære mm.) er meget dedikerede og ambitiøse på klubbens vegne. De ser Pompey som en del af dem selv, istedet for bare koldhjertet forretning. Jeg lægger ikek skjul på, at jeg nære store følelser for netop denne klub, idet de har været så meget igennem, men alligevel formår at sætte sammenholdet, fodbolden og glæden ved deres unikke community over alt andet. Jeg håber og tror på, at vi ser Portsmouth i Premier League indenfor de næste 10 år, da de omsider har fået styr på den økonomiske tilstand og om nogen har de eksterne forudsætninger for at blive en stor klub!
                                                                       

Logged

Thaurat al Shabab

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uforløste potentialer
« Svar #53: 14 Nov 2014, 17:15 »

Super fed idé. Jeg kan virkelig godt lide konceptet og efter min mening ville det ikke gøre noget, hvis man også skulle tilføje en lille personlige fodnote, hvorfor man synes klubben underpræsterer/ikke lever op til forventningerne.
Jeg kunne givetvis starte:

Hold: Portsmouth F.C                     
Seedning: League 2, 4. bedste engleske række (9. plads i øjeblikket)             
Stadion: Fratton Park, 20300 pladser         
Indbyggertal: 206.000          
Transferbudget: 500.000-750.000 dkk.       
Ry: Nationalt+
Fodnote: Portsmouth også kendt som Pompey, er en meget traditionsrig klub, da de to gange har kunnet kalde sig engelske mestre i hhv. 1949 og 1950.
Klubben har en meget loyal fanbase og selvom de befinder sig et stykke nede i divisionerne, er der altid flere tusind på lægterne. Deres eksterne setup (bestyrelse, hovedaktionære mm.) er meget dedikerede og ambitiøse på klubbens vegne. De ser Pompey som en del af dem selv, istedet for bare koldhjertet forretning. Jeg lægger ikek skjul på, at jeg nære store følelser for netop denne klub, idet de har været så meget igennem, men alligevel formår at sætte sammenholdet, fodbolden og glæden ved deres unikke community over alt andet. Jeg håber og tror på, at vi ser Portsmouth i Premier League indenfor de næste 10 år, da de omsider har fået styr på den økonomiske tilstand og om nogen har de eksterne forudsætninger for at blive en stor klub!
                                                                       



Tak tak Smiley

Kan godt følge dig i de fleste af tingene. Men mht. seedning, så synes jeg ikke man skal inddrage hvordan virkeligheden ser ud pt. men mere hvordan de er seedet i FM.
Og omkring fodnoten så kunne det faktisk være en god ekstra ting at have med. Hvad der så skal stå i den kan man så diskutere Smiley Efter min mening kunne fodnoten indeholde rigtig mange af de ting du selv skriver, dog synes jeg ikke man skal komme med sin subjektive holdning til dem Smiley Men det er bare min holdning.  Thumbs Up

Tak for feedback!
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010