home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 357 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  From LLM to succes!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: From LLM to succes!  (Læst 26267 gange)
willeo
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #15: 18 Nov 2014, 14:28 »

Jeg følger også stadig med :-)
Logged

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #16: 18 Nov 2014, 15:14 »

Læser fortsat med :-)  Lidt synd vi ikke fik et resume af sæsonen i Norge. Hvordan du sluttede i tabellen osv :-)

Bliver spændende med et nyt eventyr!

Jeg skrev tidligere under afsnittet "sæsonopstart" at jeg i den afsluttende fik en fin 5 plads. Og jeg opnåede i sæsonen efter kun at gennemføre træningskampene, inden jeg noget overraskende blev fyret af Kvik Haldens bestyrelse.

Men tager kritikken til efterretning Smiley og vil fremover være mere nuanceret og præcis Smiley'Altid rart med noget brugbart feedback og glad for at du læser trofast med. Det gøre bare livet som FMfreak og blogger det sjovere  Thumbs Up
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #17: 18 Nov 2014, 16:01 »


Sweden it is

Så kontant tør jeg godt melde det ud, for i dag d. 15/7-2015. Har jeg skrevet under på en 1,5årig aftale med Gauthiod. Gauthiod ligger i den svenske2div, som er delt op i 4 sektioner, hvor vi i Danmark har øst og vest. Gauthiod ligger i Östra Götaland sektionen. Der ligger 14 hold i ligaen og Gauthiod ligger d.d. på en 10 plads. En position som ledelsen har fundet utilfredsstillende.
Jeg kan lige så godt indrømme, at dette job kun er taget for at holde mig inden for i varmen. Rent økonomisk er det noget nær den mindst indbringende kontrakt jeg har underskrevet. Sølle 17.000kr om måneden, altså et stor økonomisk tilbageskridt i fht. de 30.000kr jeg fik i Norge. Jeg er heller ikke bleg for at sluge en kamel eller to, hvis det kan få mig til en klub med et større omdømme i den nærmeste fremtid.

Klub

Gauthiod ligger  ca 100km nordøst for Gøteborg i Grästorp. Klubben blev grundlagt i 1924 og deres bedste resultat var vinder af 2div tilbage i 2011. Klubben er en semi-professionel klub, som selvfølgelig ikke har den stærkeste økonomi (bare kig på min løn). Dens anslået værdi er på 1,2mio. Loyalitet og patriotisme er gennemgående i truppen og der blev ved kontraktforhandling erne, gerne set at der blev hentet unge lovende spillere til, så de igen kunne opnå en oprykning. Stadionet består af 1400 pladser, hvoraf kun de 400 af dem er siddepladser.

Den første kamp
Blækket var end ikke tørt inden den første kamp. Allerede dagen efter kontrakten var underskrevet skulle jeg stå i spidsen for den første kamp i Gauthiod. Rent taktisk holdte jeg mig til min velkendte 4-1-3-2, da den i sin form fungerede i min tid i Norge. Den første kamp var hjemme imod Skövde, en klub jeg faktisk tidligere har haft indledende samtaler med angående et ledigt trænersæde. Kampen endte 1-1 efter en overtidsscoring af Klas Bohman (min fremskudte PM'er). Og bedømt efter spil og chancer var det er fair resultat.
De næste kampe par kampe, var på papiret nogle af de svagere modstandere i ligaen og som ny træner vidste jeg, at det var nogle vigtige kampe at få point i for at få tillid både fra spillertruppen og bestyrelsen. Det gik ikke værre eller bedre at jeg fik vendt skuden og i de næste 6 kampe gik vi sejrrigt fra banen.
Den efterfølgende kamp imod det absolutte bundhold Åmål som de fleste nok kender fra filmen (Fucking Åmål), og som fansene stadig laver slagsange over, blev slået med 2-1. De ender også med at rykke ud med et brag med sølle 16point.
Udover de ovennævnte kampe blev det sejre i næste 4 kampe og dermed også en pointhøst på 18. Dette medvirkede også til at jeg blev udråbt som månedens manager i august i hele 2 division. En kåring som jeg må sige er svært tilfreds med og noget benovet over at modtage efter så kort tid i svensk fodbold.

Transfers
Ligesom i Kvik Halden så trænerstaben noget tynd ud og jeg har med stor glæde fået tilknyttet Fredrik Winsnes. Fredrik har jeg kendt personligt siden han spillede i AaB, og vi har løbende haft kontakt med hinanden. Fredrik har haft et enkelt sæson hvor han stod i spidsen for Assyriska's U21 hold. Så da jeg fremførte hans kommende arbejdsopgaver og rolle som assistentræner, kan jeg lige så godt røbe at det blev et stort og rungende ja tak Smiley

På spillerfronten blev til 4 indkøb som først træder i kraft pr. d. 1/12.
Viktor Gustafsson (19år), Erik Kallberg (20år), Rasmus Tengfjord (21år) og Kenan Mehovic (21år)
Viktor er tiltænkt en stor rolle i det centrale forsvar. Viktor kommer fra Elfsborg U21 hold. Han har tidligere været udlånt til Dalstorps IF, hvor han i denne sæson har fået sin seniordebut.
Erik kommer til Gauthiod fra Oddevold, der ligger i 1 div Norra. Erik fik sin debut som senior i sidste sæson i Oddevold, men har haft svært ved at kæmpe sig på holdet i denne sæson. Erik er tiltænkt en rolle på den centrale midtbane.
Rasmus er kantspiller og kan dække begge kanter. Rasmus kommer fra Sävedalen, der ligger i Västra Götaland. Her har Rasmus spillet 17 kampe i denne sæson og scoret 3 mål og lagt op til 3 mål. Jeg forventer kun at kommer til præstere endnu bedre for os i næste sæson.
Kenan er hentet til Gauthiod fra Vänersborgs FK. Her har igennem de sidste 2 sæsoner været den dominerende på den centrale midtbane med 59 kampe, 7mål og 19 assist


Og mon ikke at vi ser et enkelt indkøb eller to mere inden den første vigtige sæsonkamp i Marts 2015?
« Seneste Redigering: 18 Nov 2014, 16:38 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #18: 21 Nov 2014, 15:36 »




Sæsonafslutning i Gauthiod

Støvlerne blev sat på hylden efter en 3-2 sejr hjemme over Grebbestads IF.  Dette resulterede i, at jeg fik rykket Gauthoid op på en flot 3 plads i sæsonen (2015). Bestyrelsen er fuldstændig henrykte over denne sæson.


Inden sæsonen gik på held, kom der helt nye unge spillere til fra klubbbens egen ungdom. Og da seniorholdets trup er smal, har det såmænd også resulteret i at en af klubbens egne talenter har fået debut som 16år.
Peter Wiklund (F/M/OM (C))
En spiller som helst ser sig selv på den centrale midtbane, men den rolle får han ikke tildelt i første omgang. Han er dejlig atletisk bygget, har en god naturlig form og er meget alsidig. Han mangler utrolig meget i forudseenhed og har derfor svært ved at læse spillets gang. Jeg ser ham ikke som en permanent løsning lige pt. men mere som en spiller i rivende udvikling og som nok skal få sin tid i Gauthiod. Det hele handler om at være tålmodig.
Et andet talent som jeg til genæld har større tiltro til på længere sigt er:
Thomas Stenberg (F/M (V)
Er en hurtig venstre back taget hans alder i betragtning (16år). Han er målbevidst og viser vindermentalitet på træningsbanen. Hvis hans udvikling fortsætter, vil han blive 2 valg på v. back positionen. Da jeg så hellere vil forstærke mig andre steder i den ellers smalle trup.
Billhall Titi
Udover de 4 transfers som jeg nævnte i sidste afsnit, har jeg også hentet Billhall Titi (20år) fra IFK Göteborg på en fri transfer. Bilhall skal bruges som targetman i angrebet og med sin alder i betragtning, er jeg sikker på, at han inden længe kan blive en publikumsdarling.

I et møde med klubben, har jeg fået dem overbevist om, at jeg her i vinterpausen inden den nye sæson starter op, kan tage på trænerkursus. Så jeg vil gå fra National C-licens til National B-licens. (Og allerede nu er jeg steget lidt i min stats, fra da jeg startede spillet).

I starten af december fik bestyrelsen en mail fra den svenske klub Ängelholm. Ängelholm spiller til dagligt i Superettan og de havde set hvordan Gauthiod havde rykket på sig både sportsligt og resultamæssigt i de sidste 4 måneder, så derfor var de interesseret i at lave et samarbejde, hvor de vil låne deres unge spillere ud til os uden nogle betaling. På den måde vil de kunne modne deres unge talenter og vi kunne holde økonomien nede. De vil sågar også gerne spille en træningskamp imod os, på vores hjemmebane og vi fik indtægterne fra kampen. Bestyrelsen henvendte sig dernæst til mig, for at få mine besyv med. Det hele endte med at vi fra d. 15dec offentliggjorde dette samarbejde og jeg tror på som træner i Gauthiod, som har den filosofi at vi skal bruge og dygtiggøre unge spillere, at det kunne være gavnligt for en klub som Gauthiod.

Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #19: 25 Nov 2014, 17:20 »




Planer for fremtiden


Julen blev tilbragt i det nordjyske, da jeg stadig har størstedelen af familien herover og juledagene og langt inde i januar måned. Forberedelserne og planerne for den kommende sæson, var begyndt så småt at forme sig på tegnebrættet. Muligheden for endnu en ny spiller eller to, var reelt stadig tilstede, men hvis ikke kunne jeg godt nøjes med den nuværende trup som bestod af 21 deltids-professionelle fodboldspillere. Planen var at vi skal videreudvikle således at vi har 2 taktikker, som vi kan skifte imellem alt afhængig af modstanderen og kampens forløb. Nogle vil måske hævde at det er for lidt, men på det her niveau er det fint at kunne. Jeg vil hellere have to taktikker, som alle kan i blinde end tre, hvor nogle famler. Med hele 9 planlagte træningskampe i opstarten, var både Fredrik og jeg sikker på, at vi havde tid og plads nok til at spille alle ind på pladserne. Træningskampene planlagde jeg således at modstanderen vil være stærkere og bedre, desto længere vi kom ind i programmet. På den måde kunne vi afprøve tingene og justere dem undervejs uden at spillerne knækkede undervejs. Det vil forhåbentlig også give en god moral i hele truppen at alle får spilletid og kendskab til taktikkerne i kampsituationer.

Budgettet for den kommende sæson var fastlagt, og med klubbens størrelse taget i betragtning, kom der ingen penge til nyindkøb, så jeg måtte være kreativ på egen hånd, hvis en handel skulle ske. Klubben formåede desværre kun at sælge 50 sæsonkort, ligesom året før på trods af den fine 3 plads. Men jeg håber på at det vil ændre sig allerede til næste sæson Smiley

Træningskampene forløb således

Gauthiod - Herrestad AIF  2-0
Gauthiod - Göteborgs FF   2-1
Gauthiod - Säffle FF         6-2
Gauthiod - Jonsered         4-1
Gauthiod - Karlstad          2-3
Gauthiod - Ängelholm       1-2
Gauthiod - Forward          1-3
Gauthiod - Eidsvold Turn   3-1
Lerums IS - Gauthiod       2-1
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #20: 25 Nov 2014, 18:40 »

Spiller selv pt med Kvik Halden, så var enormt overrasket over at falde over en blog med Kvik Halden.
Ærgeligt, at tiden der ikke blev længere. Håber du klarer dig hos de svenske!

KUTGW!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #21: 26 Nov 2014, 14:11 »

Spiller selv pt med Kvik Halden, så var enormt overrasket over at falde over en blog med Kvik Halden.
Ærgeligt, at tiden der ikke blev længere. Håber du klarer dig hos de svenske!

KUTGW!

Fedt!! Har du så brugt min blog til at hente nogle af de samme spillere? Hvor lang tid har du været i gang med Kvik Halden? Og hvordan er det gået med dig i klubben?
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #22: 27 Nov 2014, 13:13 »




Sæson 2016 - del 1

frem til d. 30 juni


Den første kamp i sæsonen var hjemme imod IFK Ölme
og med hele 9 scoringer i kampen, som endte 5-4. Var der underholdning til de fremmødte tilskuere. 3 point på kontoen var det vigtigste, men selvfølgelig så både Fredrik og jeg, at sejren var noget mere overbevisende. Dette pointerede vi også over drengene i omklædningsrummet. I de næste 3 kampe imod Vimmerby, BK Derby og KB Karlskoga, formåede vi også at holde 0'et i vores egen ende. Og med en stime på 5 sejr i træk, hvor den sidste blev på 2-1 Smedby, så lå vi solidt med i toppen sammen med FC Linköping City og Skövde. Netop Skövde gjorde det onde ved os og slog os fortjent med 1-0. En hurtig scoring efter bare 3min. formåede vi aldrig at komme tilbage på og med et rødt kort og 10mand i de døende minutter, blev det endnu sværere. De efterfølgende 2 kampe blev vundet med 2-1 og 4-0 over Nybro og Lindsdal, hold som vi på papiret også
skulle have point fra. Derefter rendte vi ind i et lidt overraskende nederlag til Myresjö/Vetlanda FK på 3-2 og i den efterfølgende kamp hjemme imod Oskarhamn formår vi kun at få 2-2. Vi kommer tilbage på vindersporet med sejr over Tibro AIK på 4-2 og FC Gute. Derefter var der dømt topkamp i ligaen ude imod FC Linköping City. Kampen ender 2-2, hvor vi nok må erkende at vi var noget heldige med at få et point med derfra. Den efterfølgende kamp ender også uafgjort ude imod IFK Ölme.


Transfers
D. 26/5 offentliggjorde klubben og jeg, at vi har hentet endnu en spiller til truppen. Denne gang har vi slået kløerne i Joakim Berggren på 19år. "Han fik sin seniordebut som 17årig i den svenske Superettan for Ljungskilde. Men han har ikke kunne formå at få tilspillet sig en fastplads og derfor er vi rigtig glade for at det er lykkedes for os at overbevise ham om at spille med her i Gauthiod." udtaler Martin på det lille intime presseseance.

Uro i kulissen
Nogle af spillerne har ikke opnået en fastplads, dette har gjort dem noget utilfredse. Især indkøbene af Oscar Staf og Billhall Titi, men også Emil Svensson har luftet sin utilfredshed. Som klub vil vi jo ikke have utilfredse spillere, så de har fået lov til, at se sig efter andre klubber, da jeg heller ikke vil ødelægge den god holdharmoni. Om det lykkedes for dem at finde sig en anden klub må tiden vise.
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #23: 29 Nov 2014, 10:46 »




Ny formand i støbeskeen


Per Johansson har meddelt klubben at han ønsker at trække sig som formand til klubbens næste generalforsamling d. 19 september. Hvem, som bliver den næste formand er endnu usikkert. På rygtebasis florere det at den tidligere svenske topangriber Johan Elmander, skulle være interesseret i at overtage formandsskabet i Gauthiod.




På banen går det rigtig fint. Inden de sidste 4 kampe, ligger vi 1'er med 4 point ned til nærmeste forfølger. Og det resterende program er rimelig overkommeligt. Dog venter der en afgørende hjemmekamp i næstsidste spillerunde imod FC Linköping City. Målet er, at vi inden denne kamp har vundet rækken. Dette letter også presset på klubben, da bestyrelsen præsenterer den nye formand d. 19 september og kampen imod FC Linköping City spilles d. 15 september.
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #24: 01 Dec 2014, 10:11 »



Vinder af Östra Götaland 2div.

sæson 2016 - del 2


Med en hjemmesejr over Tibro og samtidig et pointtab fra Skövde gjorde at Gauthiod kan kalde sig for vindere af Östra Götaland 2div 2016. "Med to kampe igen, hvor af den ene er imod FC Linköping City og et formandsvalg lige rundt om hjørnet er vi utrolig lettet over, at dette ikke skulle trækkes mere i langdrag end nødvendigt" udtaler Gauthiod's træner Martin.

Formandsvalg
Klubben har meddelt på deres hjemmeside og i den lokale presse at det bliver David Nilsson, som skal tage de tunge beslutninger fremover. Han har valgt at samle alle klubbens lån, til et samlet lån på 345.000kr. Samtidig har han forlænget kontrakten med klubbens succesrige træner.
"Jeg har d.d. underskrevet en ny kontrakt med Gauthiod så den nu løber til november 2017. Jeg fik gennemtrumfet en lønforhøjelse så jeg nu får 21.000Dkr." Altså en stigning på 4.000Dkr.
Jeg har også fået lov til at tage trænerkurset til National B. Et kursus jeg af uransagelige årsager ikke bestod i det tidlige forår. Så nu er jeg startet om igen, i håb om at jeg denne gang består Smiley


Ændringer af trænerstaben
Trond Hjelle, har opsagt sin stilling i Gauthiod for at træde til som målmandstræner i Tromsdalen i Norge. Jeg tog hurtig kontakt til danske Brian Jensen, som tidligere har stået for både Burnley og West Brom i England. Jeg fik ham opfordret af Ricardo Gardner, som jeg i sin tid selv ansatte i Kvik Halden.

...Duuut, 3 is a magic number.... yes it is, its a magic number
Brian:
Hej, det er Brian
Martin: Hej Brian, du snakker med Martin, jeg er træner i en lille svensk klub som lige har fejret en oprykning til den svenske 1div. Vi står og mangler en kompetent og dygtig målmandstræner i staben, kunne det ikke være noget for dig?

-Lige på og hårdt, ja det var min fremgangsmåde i samtalen, da jeg nok vidste på forhånd at det vil være et stort rungende nej. Så jeg var nødsaget til at gå lige til sagen, for at vække hans interesse-

Brian: Uha, jamen det ved jeg ikke lige, det er ikke ligefrem et tillokkende tilbud du kommer med, men kan du fortælle mere om dig og klubben?
Martin: Jamen jeg kom til klubben i 2015, hvor holdet lå i den nederste halvdel, men sluttede som nr. 3. I den her sæson har vi så tilkæmpet os en oprykningsplads og med det potentiale som holdet besidder i qua holdets gennemsnitlige unge alder, mener jeg at vi helt sikkert har skabt et sundt og stabilt fundament, for noget stort i de næste mange sæsoner. Spillerne er i en rivende udvikling og der er ikke mange, som er over de 28år.


Brian: Projektet lyder tiltalende, kan jeg få din formand til at sende nogle flere oplysninger ang. kontrakt mm. så vil jeg uden tvivl kigge nærmere på det.
Martin: Her i klubben, står jeg for forhandlingerne med mine ansatte, så hvis jeg siger at jeg kan tilbyde dig en deltidskontrakt på 3.500Dkr. Hvad siger du så?

Brian: Det er meget for lidt i underkanten, selvom der kun er tale om en deltid. Det vil jeg ikke være skrive under på.
Martin: Hvis jeg nu hæver grundlønnen til 4.500, hvad siger du så?

Brian: Jeg vil minimum have 6.500kr ellers er det ikke interessant nok.
Martin: OK, et sidste tilbud fra min side vil være 5.500kr og du skal huske på at du kun skal koncentrere dig om klubbens keepere og ikke hele holdet.

Brian: Hmmm, giv mig et par dage så vender jeg tilbage.

-Dagene gik og tømmermændene fra oprykningsfesten, var for længst aftaget og oprustningen både på spiller og personalefronten blev intensiveret yderligere frem imod den kommende sæson.
« Seneste Redigering: 01 Dec 2014, 10:13 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #25: 01 Dec 2014, 10:36 »

Du skriver sgu på en eller anden måde dejligt friskt og det fanger mig af en eller anden årsag. Jeg nyder at læse med, når der kommer updates her, så bliv endelig ved  Thumbs Up
Logged


Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #26: 01 Dec 2014, 17:20 »

Du skriver sgu på en eller anden måde dejligt friskt og det fanger mig af en eller anden årsag. Jeg nyder at læse med, når der kommer updates her, så bliv endelig ved  Thumbs Up

Mange tak TripleX9 Smiley Altid rart med rosende ord, jeg prøver at eksperimentere lidt med de valgmuligheder der er, selvom jeg ikke er den skarpeste til diverse html koder. Var lige inde og læse din blog med Shakhtar donetsk. Lyder også som et spændende projekt du har gang i der. Vil følge med på sidelinjen derinde Smiley
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #27: 03 Dec 2014, 21:33 »


Sæsonopstart 2017


Personaleændringer
Brian sagde ja tak til stillingen som målmandstræner, efter længe overvejelser. Han sagde dog kun ja til jobbet, hvis han måtte hive to af hans gamle kendinge fra hollandsk fodbold til at styrke trænerstaben med. Og i fællesskab lykkedes det at opruste yderligere i personalet.

Bob Crooij; skal styrke trænerstaben på vores u/19 hold, således at vi kan styrke ungdommen yderligere og vi igennem et stærkt ungdomsarbejde kan udvikle 1 holds spillere af egen avl. Han skal primært stå for de unges fysiske træning.
Daniël da Cruz; skal stå for det offensive spil på 1 holdet og skal styrke spillernes egenskaber.
Jeppe Opstrup; skal fungerer som u/21 assistent, hans primære fokus ligger i spillernes afslutninger og deres offensive spil. Han har samme rolle på klubbens U/19 mandskab.

Transfers



Jeg har hentet 3 nye spillere frem til den kommende sæson og ud er gået 5 spillere fra 1. holdstruppen.
Fra klubbens ungdomsafdelingen har jeg taget yderligere 2 spillere op i truppen, for at fuldende truppens og gøre den så stærk som muligt, samtidig med at jeg bevarer en god økonomi både på transfer- og lønbudgettet.

Alen Kranici AN(C)). på billedet --->
Er købt til klubben, for at lave mål, intet mindre. Han har et højere niveau end de andre angribere i klubben, og han har spillet på det her niveau fra sin tid i Norrby. Jeg tror meget på, at han kan bidrage til at vi kan overleve i den kommende sæson.

Simon Gustafsson DM.
Er bare 17år, og jeg ser ham som fremtidens mand, men allerede nu er han klar til at komme i kamp på førsteholdet, han bliver 2. valg til pladsen i denne sæson.

Markus Fröjd MM.
Er ny keeper i truppen og vil fungere som 2. valg for Viktor Skoglund, men med sine 20år, ser jeg ham ligesom Simon, at han kan hvis han vil og er tålmodig sagtens vinde kampen om målmandsposten i løbet af sæsonen.

Petter Jakobsson F/M (C), AN (C). Egen avl
Skal primært træne med 1 holdstruppen og spille kampe for klubbens u/19 hold, men vil med skader i forsvaret være klubbens 4 valg i det centrale forsvar. Så måske vil han få et par kampe i form af aflastning for de 3 øvrige positionen.

Fredrik Axelsson DM, M(VC). Egen avl
SKal ses som den helt store breddespiller for klubbens førstehold, han kan dække flere positioner, men han vil være 3, 4 eller 5 valg på nogle af positionerne, derfor skal hovedsageligt også have kamptræning med U/19 holdet.

Træningskampene
Jeg har igen i år arrangeret et hav af træningskampe, hele 11 kampe. Derudover blev der afholdt en Testimonial kamp for Henrik Andersson, som stopper ved udgangen af denne sæson. Ud af de 12 kampe blev det til 10 sejre og 2 nederlag. Jeg havde ligesom sidste år, lagt kampene, således at modstanderen skulle være en bedre karakter desto tættere vi kom på sæsonstart.

Så med den optakt, kan jeg nu kun krydse fingre for, at drengene er opsat på at give den en skalde, hvor der kun er en ting, der gælder. Nemlig at sikre overlevelse i Division 1 Södra.

« Seneste Redigering: 03 Dec 2014, 21:37 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #28: 07 Dec 2014, 22:09 »



På besøg i Gauthiod

sæson 2017 - del 1


I den forgangne uge blev jeg interviewet af Pontus fra Nya Lidköpings-tidningen. De vil gerne til denne uges udgave bringe et større interview, med den "mystiske" dansker i Gauthiod. Jeg takkede selvfølgelig ja tak til interviewet, for at promovere mig selv lidt mere i medierne. Jeg vil dog kun lade mig blive interviewet, hvis det foregik i klubbens lokaler.

Interviewet blev udført i hyggelige omgivelser, på klubbens terrasse en dejlig sommerdag, klubbens u/19 løb rundt og trænede nede på banerne. Pontus fra avisen, kom lige 5-10min før aftalt tid. Noget jeg sætte pris på, så man ikke går rundt og venter i en evighed. Interviewet forløb rigtig fint og vi kom rundt om en masse emner.


Pontus: Er du overrasket over jeres nuværende placering i tabellen?
Martin: Taget vores seedning som 12'er og indgangsvinkel til sæsonen, som lød at vi skulle kæmpe for at undgå nedrykning er jeg efter de her 15 spillerunder, som nu er spillet rigtig glad for at vi ligger nr. 4. Vi har samlet 29 point sammen og det er lige nu 16 point mere end Oddevold, som ligger på den øverste af nedrykningspladsern e.


Pontus: Er målsætningerne så ændret sig?
Martin: Ja, vi har faktisk ændret forventningerne på holdet, således at vi skal gå efter en midterplacering i denne sæson. Vi har en spillertrup, som er blevet spillet hurtigere sammen end, hvad vi i trænerstaben havde forventet. Vi skal blive ved med at presse os selv, og det mener jeg kun vi kan gøre ved at hæve overlæggeren. Men det skal samtidig også være en målsætning som ikke knækker spillerne midtover. Så vi arbejder med en hårfin balance. Det handler om hvordan den enkelte spiller håndtere det mentalt, så det er vi selvfølgelig også opmærksomme på.

Pontus: Spillet på banen er noget anderledes nu end den var i forrige sæson, er det ikke rigtig antaget?
Martin: Ja, vi er begyndt at få vores backs mere med i spillet end tidligere, vi har tidligere haft problemer med at skabe kampen over 90min og være mere i boldbesiddelse. Dette synes jeg at vi er begyndt på efterhånden. Nu sparker vi ikke bare bolden lang op ad banen til modstanderen, men er mere tålmodige det opbyggende spil. Vi har tidligere spillet 4-1-2-2-1 og nu er gået over til 4-1-1-2-2. Så har jeg arbejdet på, at gøre vores centrale midtbane meget mere arbejdsom end tidligere. Mere får du ikke ud af mig Smiley

Pontus: Har du i sinde at hente nye forstærkninger i de næste transfervinduer?
Martin: Jeg har i min tid i Gauthiod hentet 11 spillere til klubben, hvis du inkluderer lejespillere med. Jeg har nu en trup som jeg er rigtig glad for at arbejde med og som ved hvad jeg vil. Jeg har hentet rigtig mange unge spillere, som har de bedste år foran sig. Så nej, medmindre der sker noget uventet så bliver jeg ikke lige så aktiv, som jeg har været i de tidligere transfervinduer.

Pontus: Du mister ellers en Henrik Andersson efter denne sæson, skal han ikke erstattes?
Martin: Henrik har og er stadig  en fantastisk fodboldspiller og person udenfor banen, som desværre stopper med udgangen af denne sæson. Om vi henter en ny eller om vi vil satse mere på en af vores egne fra U/19 holdet, det ved jeg ikke endnu. Men kunne jeg overtale ham til at tage endnu en sæson, så vil jeg hellere det.

Pontus: Du har hentet en del nyt personale ind fra da du blev ansat og frem til i dag, hvad skyldes det?
Martin: Hvis vi skal have spillere med en hvis kaliber og potentiale i sig, så havde klubben i mine øjne behov for at satse meget mere på trænerkapaciteten. Der var simpelthen ikke nok hænder til at løfte den opgave. Men nu synes jeg at vi er ved at være dækket godt ind på alle områder både på senior og U/19 holdet.

Pontus: Skal vi så se flere af spillere fra egen avl i fremtiden?
Martin: Jeg håber helt klart at det her er startskuddet til at Gauthiod kan lave sine egne spillere istedet for at gå på rov i de rivaliserende klubber. Hvem vil ikke være stolt af at kunne præsentere en spiller på 1. holdet som har været igennem klubbens ungdomsarbejde?? Smiley

Pontus: Har du ikke svært ved at få kabalen til at gå op når alle dine spillere, også har et andet arbejde/studie de skal passe udover træningerne og kampen?
Martin: Det kan til tider være svært, især i de unges eksamensperioder eller når der høstsæson for de 3 spillere som er ansat på den store gård udenfor byen. Men det er ikke mere anderledes end vores modstandere, så derfor skal det ikke bruges som en undskyldning.

Pontus: Du har oplevet et formandsskifte i den tid du har været i klubben, hvordan tacklede du de forskellige spekulationer mm.?
Martin: Jamen selvfølgelig var det en lidt turbulent periode med en masse rygter. Mine spillere og jeg kunne kun gøre arbejdet færdigt på banen. Men jeg vil heller ikke ligge skjul på at det kunne have været fedt at få Johan Elmander som chef. (læs: betsyrelsesformand).

Pontus: Nu har du været i Gauthiod i 2år, hvor i er gået fra bunden af 2div til toppen af 1div Södra. Hvor stort et potentiale mener du der ligger i klubben?
Martin: Hvis vi skal tage næste skridt, kræver det først og fremmest massive investeringer i faciliteterne. Et nyt græstæppe på stadionet, en udvidelse af træningsfaciliteter ne, måske mere fokus på specialisering af den enkelte spiller. Jeg kan godt se Gauthiod spiller i Superettan om nogle år, men Allsvenskan er udenfor rækkevidde, medmindre der kommer en mand med en stor pose penge.

Pontus: Kan du forestille dig Gauthiod som en fuldtidsprofessione l klub i fremtiden?
Martin: Det har jeg næsten svaret på, hvis der kommer en mand med en stor pose penge så kan jeg godt se det for mig. VI kan gøre vores arbejde nok så godt på træningsanlægget og vinde en masse fodboldkampe. Men at gå fra deltid til fuldtid er en kæmpe omvæltning. Og spørgsmålet er så om klubben overhovedet vil være gearet til det i fremtiden. Det tro jeg ikke på at den er på stående fod.

Pontus: Du har tidligere haft problemer med mandskabsbehandling en i din tid i Norge, men der har også været lidt skærmydsler her i Gauthiod, er der noget som du har håndteret anderledes siden det ikke er eskaleret yderligere her i Gauthiod.
Martin: Jeg er blevet mere hårdfør end jeg var tidligere. De bedste eksempler er jo Billhall Titi og Oscar Staf, som aldrig var helt tilfreds med deres udvikling og spilletid og det medvirkede også til at deres kontrakter ikke blev forlænget.

Pontus: Er det rigtigt at du har søgt job andre steder imens du har været tilknyttet Gauthiod.
Martin: Ja, jeg har søgt andre udfordringer imens jeg har siddet i trænersædet her i Gauthiod. Jeg tror på at man kan kun udvikle sig ved at sondere terrænet og se hvad der ellers er af muligheder.

Pontus: Din kontrakt udløber efter denne sæson, bliver den forlænget eller ser du efter større udfordringer?
Martin: Jeg har virkelig ingen ide, hvad klubben vil. Jeg har intet hørt fra klubben endnu. Så jeg afventer med sindsro.

-Interviewet blev næste dag lagt op på nettet og bragt i lokalavisen. De næste par dage, var der en masse opmærksomhed på min person i Gauthiod og omegn, mest af den positive slags.
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #29: 10 Dec 2014, 17:38 »



BREAKING NEWS: Gauthiods træner rykker til Falkenberg FF

Martin: Jeg har i dag d. 22 september, valgt at tage det næste skridt i min trænerkarriere. Jeg er utrolig benovet over at Falkenberg vil overlade ansvaret til mig og jeg vil gøre alt hvad jeg kan til at leve op til klubbens forventninger. Det er mit første fuldtidsjob som træner i en klub, som driver en fodboldprofessionel virksomhed, dette kunne jeg ikke bare lade passere.
-Sådan udtalte Martin sig til pressen ved pressekonferencen.


Klubbens formand Kent Flink sagde disse ord om deres nye træner: Martin har gjort et kolossalt stort stykke arbejde i Gauthiod, hvor han har fået mere ud af det, end hvad nogle kunne have forestillet sig. Derfor er vi også vældig glade for at det er lykkedes os at få ham overtalt til at tage over, hvor Lars Jacobsson slap. Vi har fra start givet ham frie tøjler til at hente sin egen trænerstab ind, for at give ham de bedste rammer, som han nu foretrækker dem.


Og fra dagen, hvor jeg blev ansat og 10 dage frem, hentede jeg ikke mindre end 10 nye medlemmer til personalet. Ud af de 10 nye ansigter, var 8 af dem fra min tid i Gauthiod. Det lykkedes mig at hente Fredrik Winsnes (ass. manager), Heikki Leinonen (træner), Brian Jensen (målmandstræner), Jeppe Opstrup (u21 ass. manager), Bob Crooij (u19 ass. manager), Steffen Pedersen (u19 træner), Geir Hansen (u19 træner) og Rasmus Pedersen (talentspejder). Ud over disse 8 fik jeg held med at hente Anders Due (på billedet), som skal være U21 træner og Andreas Sandqvist fra Motala IF, der bliver U19 manager. En rolle som havde også havde i Motala IF.

Turnerinsplan
Der er 5 kampe tilbage af indeværende sæson og 3 af dem er på udebane og 2 hjemmekampe. Kampene er hovedsageligt imod hold, som på papiret og på tabellen er svagere end Falkenberg, derfor er jeg optimist på holdets vegne og satser på at vi kan hente 10 point mere til kontoen.
Bonusinfo: Falkenberg ligger pt. på en 7plads i Superettan, det er lidt skuffende, da de før sæsonen var seedet til en 4 plads.
« Seneste Redigering: 10 Dec 2014, 17:42 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010