home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 539 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  From LLM to succes!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: From LLM to succes!  (Læst 26299 gange)
Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #30: 15 Dec 2014, 15:35 »



Den første tid i Falkenberg FF


Der er sket en stor udskiftning, på både spiller og personalefronten, frem til den nye sæson. Men inden jeg uddyber det yderligere, vil jeg lige opsummere for de sidste 5 kampe, hvor målet var 10 point.

Min debutkamp for Falkenberg var ude imod Jönköping Södra. Udgangspunktet for kampen var at få minimum et uafgjort resultat med hjem. Jeg havde i dagene forinden, lagt mine taktikker på bordet, og jeg tænkte at vi lige så godt kunne starte nu med at implementere mine og Fredriks ideer og indgangsvinkel til spillet. På den måde kunne vi hurtigere danne os et overblik, over hvad vi evt. manglede af spillertyper og hvem var overflødige i den nuværende trup. Dette gjorde vi også opmærksom på i omklædningsrummet. Så havde drengene noget at skulle bevise på banen, selvom klubben reelt set ikke havde noget at spille for i de sidste håndfuld kampe. Kampen ender med en 2-1 sejr til os. Vi var allerede foran 2-0 efter 20min, begge mål scorede af Robbin Sellin. De fik reduceret efter 67min og presser derefter yderligere på for at få udligningen til 2-2. Det skete dog heldigvis ikke, og jeg må indrømme efterfølgende at det nok var uretfærdigt at vi fik alle 3 point med hjem fra Stadsparksvallen i Jönköping.
Den næste kamp er hjemme imod Ängelholm, min tidligere samarbejdsklub i Gauthiod. Vi kommer bagud efter 17min og får udlignet til kampens resultat, noget skuffende 1-1 på mål af Junait Said. Ikke den debut på hjemmebane jeg havde håbet på Skuffet
Den næste udekamp er imod Assyriska. Assyriska ligger forgæves i bunden og kæmper om at undgå nedrykning. Det går ikke være eller bedre at mine drenge løber dem over og tager en 4-1 sejr med hjem. Målene blev scoret af Robbin Sellin, Jesper Rindmo, David Svensson og Sebastian Göransson. De får reduceret til 2-1 i det 76min, men 2min efter udbygger David Svensson føringen til 3-1 på et slangehug inden at Sebastian lukker slukker med en let scoring tæt ind i feltet til slutresultatet 4-1.
Med denne sejr i bagagen, er holdmoralen stigende og vi vinder den næste hjemmekamp med 2-1, på 2 mål af vores store targetman Emir Kujovic. Emir formår endda at brænde et straffespark i løbet af kampen.
Den sidste kamp i sæsonen og med mit personlige mål om at hente min. 10 point indfriet, går spillerne på banen ude imod Brommapojkarna med hovedet under armen. Kampen ender med 3 scoringer til hver hold. Samlet set en godkendt præstation i de sidste 5 kampe med 11 point. En slutplacering som nr. 5 i Superettan er fint tilfredsstillende, men denne placering går jeg helt sikkert efter i den kommende sæson.

Personale
På personalefronten er udskiftningen fortsat i gang. Og her er det nogle af de helt tunge poster, hvor der er kommet nye ansigter. Som ny Leder af Ungdomsudvikling har jeg fået tilknyttet Per Frimann, som har haft en tilsvarende stilling i danske HIK. Norske Lars Bakkerud er hentet ind som ny sportschef i klubben. Cheffysioterapeut er blevet udskiftet, så nu ligger hovedansvaret for dette område på engelske Jon Whitney og med fra England har han taget Mike Jolley, som bliver ny træner i klubben. Han skal så for 1. holdets offensive spil og afslutninger. Til sidst har jeg hentet Henrik Henriksson som talentspejder.
Med alle disse ændringer plus de tilsvarende jeg hev med mig fra min tid i Gauthiod, er der i alt blevet skiftet ud/tilføjet 15 nye ansigter i personale staben, siden min tiltræden i klubben.

Transfers
Efter et møde med Fredrik, stod det klart at vi manglede kvalitet på vores kanter. Derfor var første prioriteten, at finde nogle spillere, som kunne bidrage med det samme i Falkenberg. I løbet af Pre-season havde vi hele 7 spillere på prøvetræning. Og ud af de 7 spillere, spillede hele 4 af disse spilleresig til en kontrakt.
Nicklas Lindqvist, Henk Bos, Troels Nyborg og Roland Bergkamp (Dennis Bergkamps søn), fik alle tilkæmpet sig en kontrakt igennem deres prøvetræninger. Udover disse 4 spillere hentede jeg med kraftig opfordring fra talentspejderen svenske Filip Tronêt.
Med pengekassen tom, fik jeg ikke styrket mig i det defensive. Så der er blevet blæst til angreb fra første fløjt i den kommende sæson i Falkenberg FF.

Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #31: 26 Dec 2014, 11:33 »



Falkenberg FF er kommet godt fra land

sæson 2018 - del 1


15 kampe i Superettan er nu spillet dvs. 1 halvdel af sæsonen er overstået. Jeg har ændret efter nogle gode råd fra Mike Jolley en del om taktikken. Vi er gået fra at spille 4-1-1-2-2 til at spille 4-2-3-1. Den sidst nævnte taktik ændrede jeg til, da både min 1 og 2 keeper blev skadet. Og da min 3 keeper fra U19 holdet ikke er særlig dygtig, måtte jeg prioritere defensiven noget mere. Spillestilen er også blevet mere aggressiv og kontant, holdet dominerer størstedelen af kampene og får skabt mange flere chancer end hidtil. Jeg har lyttet til nogle gode råd fra min tid på det sidste trænerkursus, så hjørnesparkene er blevet noget mere effektive end tidligere.

Efter de første 15 kampe, ligger Falkenberg på 2 pladsen i Superettan. Holdet har formået at score 33mål og lukket 14 ind. Roland Bergkamp må siges at være et fantastisk indkøb, han har stået for 9 scoringer og 6 assist, han ligger nr 2 og den bedst præsterende spiller med et snit på 7,49. Roland er kun overgået af hans medspiller Troels Nyborg på bare 17år, som virkelig har slået sit navn fast i Superettan med et snit på 7,53. Det tredje nyindkøb jeg vil fremhæve er svenske Nicklas Lindqvist. Han er den 4 bedste spiller i Superettan med et snit på 7,32, 6assist og 4 scoringer til følge.
Så alt i alt er mine første handler godkendt af fansene.

Vi blev før sæsonstart spået til at ende som nr. 6 i ligaen, men med 2 pladsen efter 15 kampe, går holdet og jeg helt sikkert efter en play-off kamp dvs. en top 3 placering.




Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #32: 26 Dec 2014, 20:51 »

Uh Bergkamp er jo nevø til den rigtige Bergkamp og han har været i Brighton for at det ikke skal være løgn.
Logged


Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #33: 04 Jan 2015, 19:37 »



Oprykningen er i hus

sæson 2018 - del 2


Efter 29 kampe i Superettan, står holdet og jeg foran den sidste kamp på sæsonen. Nervøsiteten var stor i blandt de unge spillere på holdet. Med en sejr idag over Värnamo på 3 pladsen, kunne vi sikre os ikke bare oprykning men også titlen som vinder af Superettan 2018. En titel som Falkenberg sidst fik for 5år siden.
Klokken slår 14.50 og spillerne er begyndt at få de sidste instrukser af Fredrik og jeg inden kampstart kl. 15.00. På lægterne er der mødt talstærkt op. Fansene har higet efter denne kamp og fanklubben har i samarbejdet med klubben sørget for at stemningen er helt i top. Lige knap 5.000 tilskuere er mødt frem for at støtte de lokale helte i hvad der må betegnes som sæsonens højdepunkt.

Kampen går i gang og inden der er lige knap gået 1min før Carl Nyström, F(C), har begået et klodset frispark med gult kort til følge. Man kan rolig sige at nerverne sider uden på tøjet. Värnamo øjner usikkerhed i vores defensive spil, men får heldigvis ikke held med at få scoret. Efter 30min får vi et indkast i højre side langt nede på deres bane halvdel. Efter en Roland Bergkamp afleverer en flad bold ind i feltet som Filip Tronet modtager ved baglinjen tæt på mål. Tronet afleverer den skråt bagud til en fri Troels Nyborg som banker til bolden og sender den i kassen i modsatte side til 1-0 føring.
Carl Nyström, måtte efter 43min indkassere sit 2 gule kort og måtte en tur tidligt i bad. Og med udsigten om at spille med en mand i undertal i de sidste 45min, blev opgaven noget større end forventet.
Der skulle heller ikke gå mere end 4min inde i 2 halvleg før at Värnamo får udlignet til 1-1 på fint kontra mnål op igennem midten , hvor Adam Eriksson selv opsnapper og starter kontramaskinen og selv får sidste fod på med en flad aflevering i feltet.

I den anden kamp vigtige topkamp, hvor GIF Sundsvall skulle vinde for at vinde Superettan mødte de Brage. De vinder sikkert 2-0, med to scoringer i det 74min og 76min af Marcus Antonsson.

Tilbage til kampen hvor Falkenberg med en mand i undertal, stadig forsøgte at styre spillet og få den forløsende scoring til 2-1 uden at der blev skabt for store huller i defensiven. I det 82min kommer det der senere hen også blev resultatet, nemlig 2-1 Falkenberg. Scoringen kommer igen efter et indkast langt nede på deres banehalvdel. Nicklas Lindqvist sender et fladt indlæg ind, som en af Värnamos spillere selv får tacklet i eget mål. En lidt bitter afslutning for deres vedkommende, men efter kampen var der liv og glade dage hos spillerne, fansene og i hele byen. Næste sæson stod den på Allsvenskan, den bedste række i Sverige.



Årets spiller i både Superettan og internt i klubben blev uden tvivl det danske wonderkid Troels Nyborg. Troels fik over 50% af stemmerne fra klubbens fans i kåringen. Og i Superettan toppede han med et snit på



Nu er bestræbelserne på at forstærke holdet yderligere frem til den nye sæson gået ind i nogle afgørende måneder. Jeg vil i næste afsnit skrive mere dybdegående om de forskellige indkøb og eventuelle salg.
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #34: 06 Jan 2015, 11:09 »



Gang i svingdøren i Falkenberg FF

Der er ikke gået en dag uden nye rygter, der er ikke gået en uge uden nye ansigter. Ja sådan er hverdagen i Falkenberg FF. I juletiden og frem til den kommende sæson i Allsvenskan, har 14 spillere været på prøvetræning i Falkenberg, nogle mere egnede end andre. Falkenberg har måtte vinke farvel til 2 af deres helt store unge profiler, der i blandt danske Troels Nyborg. Troels har skrevet kontrakt med engelske Sunderland. Men også den unge svenske komet Kristoffer Eriksson blev solgt til den italienske storklub Milan i skarp konkurrence fra Swansea og Everton. Salgene indbragte sammenlagt 10mio DKr. + diverse bonusser så alt i alt kan løbe op i + 17mio Dkr.
Disse to salg har frigjort en masse kapacitet til indkøb og forstærkning af truppen.
Falkenberg har pr. d.d. (26. feb 2019) købt 12 spillere. Nogle er købt med henblik på fremtiden og andre er købt som decideret forstærkning og som kommer til at indgå i den bedste start 11'er.

De 12 nye forstærkninger er listet efter indkøbsrækkefølge.

1) Cheikh Diop: Med sine 18år er han tiltænkt som en back-up spiller, måske skal han udlejes i den 1 sæson - det er endnu ikke afgjort.
2) Elias Truyers: 22årig belgier, med fint potentiale. Spørgsmålet er så om han kan få forløst det her i Falkenberg.
3) Michel Onuh: 21år fra Nigeria. Er allerede udlejet igen til Örgryte i Superettan, for at få spilletid i sin første tid i Sverige.
4) Boubacar: 29år spiller fra Guinea. Hentet som decideret erstatning for David Svensson (klubbens tidl. kaptajn som har stoppet karrieren).
5) Abdel Benali: Med sine 19år og sine 2m er han et yderst spændende kort at stille med i angrebet allerede i den kommende sæson.
6) Gustaf Nilsson: Den første nye svensker, har tidligere spillet for Falkenberg, men fik ikke slået sit navn igennem hos Malmö og er derfor hentet retur.
7) Tim Lidell: 22årig back, hentet i AIK Stockholm, helt klart 1 valg på begge backs, men kommer nok primært til at spille v. back.
8) Mamatou N'diaye: 28år, masser af erfaring. Skal i samarbejde med Boubacar styre Falkenbergs midtbane rum. Med indkøbet af N'diaye, håber vi på en mere løbestærk og aggresiv midtbane som dækker mere af banen end Troels gjorde.
9) Raimundo Nonato: Wonderkid fra Brasilien, med sine 19år, bliver han uden tvivl et af de sikreste kort i Falkenbergs defensiv.
10) Ruan Carlos: 20årig brasilianer, som skal tage kampen op med Nicklas Lindqvist på venstre fløjen.
11) Georgiy Zhukov: Lidt af en satsning. 24år fra Kasakhstan, skal primært bruges i de kampe, hvor vi vil gå mere offensivt til værks eller indhente en scoring. Spiller off. midtbane centralt.
12) Niklas Johansson: Ungt svensk talent hentet i Landskrona, men der vil blive arbejdet på at udleje ham igen med henblik på spilletid og udvikling.

Med disse 12 nye forstærkninger, på både den korte og lange bane, er jeg fuldt ud optimist i fht. den kommende sæsons mål, som handler om at overleve i Allsvenskan.

Nyt talentsamarbejde
Falkenberg har indledt et nyt samarbejde med franske EVIAN TG. Samarbejdet er lavet således at Evian TG i al fremtid har førsteret til Falkenbergs talenter, imodsætning kan EVIAN TG sende deres unge spillere på ophold i Falkenberg for at opnå spilletid på højere plan end de franske ungdomsrækker.



De første vigtige kampe venter lige rundt om hjørnet da den svenske pokalturnering starter med et mindre gruppespil d. 9 marts, med 3 kampe i en 4 holds pulje. Her er Falkenberg havnet i pulje med Hammarby IF, Kalmar FF og Varberg BoIS
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #35: 06 Jan 2015, 12:40 »

Fed blog!
Logged

Kolo Abib Touré

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #36: 06 Jan 2015, 13:51 »

Rigtig spændende blog

En god sæson i den bedste svenske række kunne måske være springbræddet til noget større Smiley
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

c_M
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #37: 06 Jan 2015, 14:13 »

Virkelig fed læsning!!!!
Smiley
Logged

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #38: 11 Jan 2015, 16:40 »



De første 10 kampe i Allsvenskan
sæson 2019 - del 1


er nu overstået, og vi ligger bedre til en hvad der nok var forventet. En flot 8 plads, med 4 sejre, 4 uafgjorte og kun 2 nederlag. Udover de 12 indkøb jeg skrev om tidligere, blev det til endnu en signing på falderebet. 19 årige kroatiske Dominik Sluga er hentet som fremtidens mand på v. back. Planerne med ham er, at han skal være i periferien til 1 holdet uden at blive udlejet lige med det samme.

Tilbage til opsummeringen af den nuværende sæson. I Pokalturneringen endte vi som 3'er i en pulje med Hammarby, Kalmar og Varberg BoIS. Med et knebent nederlag på 2-1 til Hammarby, uafgjort 1-1 imod Kalmar og en sikker sejr på 3-0 over Varberg BoIS.

Både Hammarby og Kalmar lå også først i programmet for Allsvenskan. Her blev resultaterne lidt forbedret. Kalmar blev slået 3-2 efter en føring på 3-0, hvor de fik reducerede af to omgange inden for de sidste 15min. I kampen blev der lavet to debutantscoringer; kazakhstanske Georgiy Zhukov scorede til 1-0 efter 17min og Mamatou N'diaye udbyggede føringen til 3-0 på straffespark og inden da havde Filip Tronet scorede målet til 2-0.

Den efterfølgende kamp var imod Hammarby, et hold som vi tabte knebent til i pokalen, og samme vej skulle det desværre også gå denne gang. Hammarby vinder kampen 1-0 efter en scoring af Robin Tranberg kort inde i 2 halvleg.

Den tredje kamp imod mægtige IFK Göteborg, en klub som ikke har præsteret i flere år. En pokalsejr i 2015 er det seneste de har vundet. Kampen hjemme på Falkenbergs IP forløb planmæssigt, og med 0-0 ved pausen og et godt stykke inde i 2 halvleg, var der udsigt til også lidt af en dødssejler. Men ud af den blå luft dukker Abdel Benali op og scorer på et fladt tørt hug inde i feltet efter et fint 1-2 spil med Ruan Carlos. Desværre udligner IFK Göteborg til slutresultatet i det 1-1 i det 82min.

De andre resultater flaskede sig således:
Sejr på 1-0 ude over Elfsborg på selvmål af danske målmand Kevin Stuhr Ellegaard.

Nederlag på 1-2 til Åtvidaberg

Sejr 4-2 hjemme over Mjällby

Nederlag på 1-0 til Norrköping

Sejr på 2-1 ude imod Sirius

2 uafgjorte hjemme imod AIK Stockholm og Djurgården, begge på 1-1.

Så alt i alt, er spillet på banen og ikke mindst resultaterne flaskede sig bedre end forventet. I de 3 kampe vi har tabt, har vi kun tabt med en enkelt scoringer, uden at blive kørt over. Jeg synes helt sikkert at mine drenge kan være med i den bedste svenske række.




Jeg har nævnt dem før som målscorere, men med Zhukov som den 3 bedst præsterende og Mamatou N'diaye som den 4 bedst præsterende i hele ligaen gør, at vi som hold helt sikkert har en god platform at skabe resultater på, på både den korte og lange bane.

Kontraktforlængelse
Klubben og jeg er også blevet enige om en kontraktforlæn gelse så den udløber ved udgangen af 2020. Her fik jeg lovet at der vil blive sat flere midler af til ungdomstræningssyst emet. Da jeg på længere sigt, gerne vil have flere svenskere som kan gøre sig gældende i truppen og i Allsvenskan. Det kan vi just ikke prale med at vi har nu.

Reglerne siger at jeg skal have mindst 9 spillere som har haft deres udvikling i mindst 3 år i Sverige inden de fylder 21. Jeg har i mine første 10 kampe kunne mønstre 9-10 spillere i truppen og det har til tider været en kamp at finde den 9 mand til truppen. Så udover at selv at lave talenter, er planen at sælge ud af de udlændinge, som allerede er truppen og finde nogle svenske erstatninger. Her er pt. 3 salgsobjekter i spil. Henk Bos, Skuli Friøgeirsson og Junaid Sait.
Jeg håber at resultaterne i fremtiden gør at vi kan holde os ude af nedrykningsløbet og vi kan køre en sikker midterplacering hjem i hus.


Gennemførelse af trænerkursus
Som rosinen i pølseenden, har jeg efter lang om længe gennemført National A-licens kurset. Så næste gang hedder det kontinental trænerkursus.



« Seneste Redigering: 11 Jan 2015, 16:42 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

NHL19
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #39: 17 Jan 2015, 17:17 »

Jeg læser stadig med, en virkelig god blog. Bare forsæt! Wink
Logged

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #40: 17 Jan 2015, 23:27 »



2/3 af sæsonen er færdigspillet
sæson 2019 - del 2


Prøv lige at tjekke tabellen Opstemt



Et billede siger mere end 1000 ord - sådan lyder et gammelt ordsprog.
Og med den flotte 3 plads i tabellen, ser det ud til at vi allerede nu kan sige os fri fra nedrykning. Nu ligner det mere at det er muligt at spille europæisk fra næste sæson allerede.

Kamp 11-20 forløb således:


















De to nederlag til henholdsvis Örebro og IFK Göteborg, var fair. Kampen imod Örebro havde vi 3 skud inden for målrammen og Örebro havde 23skud, hvor af de 10 var indenfor rammen. De var bedre i alle spillets faceter, de havde størst succes med både afleveringer, tacklinger og luftdueller procentvis. Så det kunne meget vel have gået mere galt end det gjorde. Og IFK Göteborg, har bare på papiret et bedre hold, hvis man tager hver enkelt spiller og sætter op imod hinanden. Men tilgengæld er jeg rigtig stolt over at vi er så stærke på hjemmebane, som vi har været for tiden. Især i de sidste 3 kampe i ligaen, hvor vi har hevet maximum point hjem. Oveni dette, den store sejr over Karlskoga i pokalen, hvor nyindkøbet Patrik Jacobsson fra den svenske klub Lunds, lavede to flotte mål på langskud.
Nu hvor jeg er igang med at præsentere en ny spiller, kan jeg lige så godt også nævne at jeg for første gang i min tid Falkenberg, har brugt penge på en spiller. Hele 165.000Dkr brugte jeg på at hente endnu en svensker. Som jeg har snakket om tidligere vil jeg gerne have flere svenskere ind på holdet, uden at det bliver svækket. Derfor har jeg i denne omgang hentet Daniel Gustavsson fra IFK Göteborg. Derudover har jeg hentet en ny 2 keeper, da jeg på et tidspunkt havde 3 skadede keepere. Så en hurtig løsning (og nok også en lidt forkert løsning i det lange løb) hentede jeg Oscar Jonsson. Han gik selvfølgelig også i stykker (skadet) efter han skrev under og har derfor ikke fået nogle kampe endnu.

Af fremtidige transfers har jeg endnu to svenskere.
1)Erik Unkuri fra Malmö.
2)Daniel Jarl fra Värnamo.

Af udgående transfers er der også sket en smule. Min sydafrikanske midtstopper Junaid Sait, som er anset som værende et idol i klubben, er blevet købt Orlando Pirates for 310.000DKr. og min svenske venstrekant Nicklas Lindqvist har skrevet under med den italienske Serie B klub Latina.

Jeg håber, at jeg med disse indkøb, kan koncolidere Falkenberg som et Allsvenskan hold i fremtiden. Og at det ikke bare bliver en engangsbesøg, hvorefter der bliver indløst en returbillet til Superettan.

For resten af den indeværende sæson, er min egen målsætning ændret sig en smule, da vi nu går eft er at komme i top 6. Så har vi gjort det langt over forventning. Europa kunne være rigtig spændende, men jeg tror at vi vil knække nakken på det, da bredden simpelthen ikke er stærk nok.
« Seneste Redigering: 17 Jan 2015, 23:45 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #41: 22 Jan 2015, 10:27 »



Falkenberg slutter på 4 pladsen
sæson 2019 - del 3


Jeg må til at starte med at undskylde for manglende SS af stillingen i denne opdatering (skyldes forglemmelse  Forlegen)

Men med denne lille oversigt, kan jeg bekræfte at jeg i år 2019, fik spillet Falkenbergs FF, op på en meget flot 4 plads, kun overgået af AIK Stockholm (mester), Norrköping (2 plads) og IFK Göteborg (3 plads).

Og med en flot 4 plads, bliver det ikke til europæisk fodbold. Hvilket vi heller ikke er udrustet til på nuværende tidspunkt.

Målsætning for 2020
Med den flotte 4 plads i hus, sigter vi i år efter kvalificering til europæisk fodbold i sæsonen 2020. Det kræver at vi på banen bliver bedre til at lukke kampene tidligere, og være klogere og kyniske i det sidste kvarter.

Transfers
Der går jo ikke et transfervindue, hvor vi ikke har været aktive. Og heller ikke i dette tilfælde. Der er sket  lidt af en udskiftning, både nødvendige men også tvungne pga. uventet spillersalg.

Transfers ind:
1) Josué: 19årig brasilianer, som med stor sansynlighed går direkte ind i start 11'eren på venstrekanten. Da Nicklas Lindqvist har skrevet kontrakt med den italienske klub Latina.
2) Imran Benali: Med sine 20år, er han noget af et ukendt kort. Men har helt sikkert nogle kvaliteter i det defensive, og han kan kun blive bedre med tiden. Han har samme agent som Abdel Benali, og derfor er forbindelsen imellem ham og os opstået.
3) Gustav Svensson: Erfaren defensiv midtbane spiller. Købt i Kalmar FF for 400.000Dkr. Han skal være med til at udfylde tomrummet efter at Mamatou N'diaye blev solgt på en lyntransfer til egyptiske Al-Ahly.
4) Hicham Chihab: Bliver den tredje marokkaner i truppen. Han skal kæmpe med Josué om pladsen på venstrekanten.

Transfers ud:
Filip Tronét - Örebro SK, 850.000Dkr + diverse bonusser.
Nicklas Lindqvist - Latina, kontraktudløb.
Mamatou N'diaye - Al-Ahly 4,25mioDkr. + Diverse bonusser.
Henk Bos - kontraktudløb
Robbin Sellin - kontraktudløb
Gustaf Nilsson - Åtvidaberg, 60.000Dkr.

Og der kommer nok flere tilgange hvis alt går vel, da vi stadig ser noget sårbare ud på den centrale midtbane og på toppen.



Trænerspekulationer
Jeg har i den seneste tid, søgt en del jobs (primært i det engelske), da jeg gerne vil prøve mig selv af i et andet land og andre omgivelser. Jeg er fast besluttet om at den her sæson, bliver den sidste i Falkenberg, uanset hvad placering vi får efter 30 kampe i Allsvenskan. Jeg vil ikke sidde fast og bagefter fortryde, hvorfor jeg ikke kastede mig ud i noget nyt, men prøve det ukendte af og lære deraf. Dette har jeg meddelt bestyrelsen og jeg har ikke i sinde at forlænge min kontrakt yderligere.

Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

The Undertaker
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #42: 29 Jan 2015, 16:23 »

Virkelig interessant læsning. Du er god til at beskrive det fodboldfaglige, men også de følelser der går igennem dig ved de store kampe og spændende transfers. Jeg vil fortsat læse din blog med stor fornøjelse. Jeg håber du får dit ønske opfyldt på de britiske øer! Smiley Stærkt!
Logged

TripleX9
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #43: 30 Jan 2015, 13:53 »

Du skal altså til at opdatere, vi vil have mere fra din hånd, og ikke mindst finde ud af, hvor karrieren fortsætter Smiley
Logged


Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #44: 30 Jan 2015, 16:26 »



Falkenberg på vej imod Europa
sæson 2020 - del 1


Sæsonen startede ud med pokalfodbold, hvor vi i år var havnet i pulje med mit gamle hold Gauthiod, Brage og Örebro. Deen første kamp imod Gauthiod vinder vi uden de store problemer 3-1. Det var et dejligt gensyn med nogle af mine gamle spillere, men jeg må også nok indrømme at jeg havde forventet noget mere modstand i spillet, da jeg ved hvad de drenge fra Gauthiod kan præstere. I kampen imod Brage, spillede vi rigtig skidt, og måtte nøjes med 2-2 og med det resultat skulle vi vinde den sidste kamp over Örebro. Örebro tog dog sejren med hele 4-1. Spillet bare tydelig præg af at nye ansigter stadig manglede kendskab til taktikken.


I Allsvenskan lagde vi ud med 3 sejre ud af 3 mulige, og dermed kom vi også i spidsen af Allsvenskan. Den første turneringskamp var ude imod Mjällby. Her hev vi en sejr på 3-2 hjem. Min nye unge brasilianer Josué, skulle ikke bruge mere end 7min i Allsvenskan, før han havde scoret sit første mål for klubben. Også Roland Bergkamp og Raimundo Nonato kom på måltavlen for Falkenberg. I den efterfølgende kamp hjemme imod Elfsborg vandt vi 2-0 og endnu en gang scorede Josué, men også mit andet ny indkøb Erik Israelsson kom på måltavlen for os. I den tredje kamp, hev vi en noget overraskende sejr på 2-1 hjem, på udebane over AIK Stockholm. Her scorede Josué for tredje gang, og her tænkte jeg, at her er en knægt som har en rigtig stor karriere foran sig. Også Boubacar kom på tavlen med et hans sjældne mål. I den fjerde kamp imod Örebro, havde vi en mindre revanche til gode efter vores store pokalnederlag (4-1). Kampen endte med en trist 0-0 løsning, et resultat som begge hold, kunne være fint tilfreds med. Norrköping kom på besøg i den 5 kamp. Norrköping fik en 2-1 sejr med sig hjem. En kamp hvor mine drenge ikke kunne være deres indsats bekendt, hvilket de også fik at vide efter kampen. Norrköping får scoret 2 mål indenfor de sidste 10min inden at Roland Bergkamp får reduceret til 1-2 i overtiden. Drengene kom ned på jorden og nederlaget var sundt for de forholdsvis unge hold (gnm. snitsalder på 24 i truppen). I den efterfølgende kamp imod Djurgården, tog drengene revanche for spillet i sidste kamp. Djurgården måtte se sig slået med hele 4-0. Ruan Carlos stod for 2 af målene. Målet til 1-0 blev sat ind lige før pausen. Efter pausen scorede først Josué, dernæst Ruan Carlos igen og til sidst Daniel Gustavsson. Scoringerne fortsatte igen den næste kamp, da vi vandt over Åtvidaberg med 4-3. Her scorede Josué igen igen, inden at kazakhstanske Georgiy Zhukov gik igang med sit målshow og scorede hattrick fors os. Kampen bølgede frem og tilbage men heldigvis trak vi det længste strå, på trods af at Raimundo Nonato lavede et selvmål undervejs i kampen. Malmö som var den næste modstander, blev lige en mundfuld for stor og vi tabte hæderligt med 2-1 i en kamp, hvor vi var presset i størstedelen af kampen. Josué fik dog udlignet til 1-1 før pausen. Men med Agon Mehmeti i form (2mål) for Malmö, var vi ikke gode nok på dagen. Men det er som om at når mine drenge har tabt, så går der noget fanden i vold i dem til kampen efter. GIF Sundsvall blev nemlig slået med 3-0. Her blev Ruan Carlos dobbeltmålscore, og Roland Bergkamp fik tanket lidt selvtillid med en enkelt scoring. I kamp nr. 10 mødte vi Kalmar FF, kampen endte 2-2. Josué fik scorede sit 8'ende mål i sæsonen inden at vores unge svensker Nicklas Johansson fik scoret sit første sæsonmål. Nicklas var i sidste sæson udlejet til Gefle, og var med til at spille dem op i Allsvenskan til denne sæson. Men nu er han en del af min trup og han har haft en mindre indkøringsfase og jeg er sikker på at han nok skal blive en stor gevinst for os på den lange bane.



Ps. I må undskylde den lange ventetid, men med et barn på slæb og familie som skal passes IRL, bliver det ikke så meget spil i hverdagen som ønsket Opstemt Hvem vil ikke spille mere FM? Opstemt. Derfor må I nok også væbne jer med tålmodighed, men vil gør mit ypperste for at der komme en opdatering min. 1 gang om ugen.

Pps. Mange tak for de fede indskydelser her på bloggen, det motivere sq en til at fortsætte, og ja hvor fremtiden ligger i det her spil, aner jeg simpelthen ikke endnu.
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010