home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 421 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  From LLM to succes!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: From LLM to succes!  (Læst 26259 gange)
Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #45: 01 Feb 2015, 22:14 »




BREAKING NEWS: Ruan Carlos solgt til israelsk klub

Falkenbergs FF meddeler via Ritzau, at de økonomisk har landet den mest indbringende transfer i klubbens historie. Falkenbergs FF har pr. d.d. (9/6-2020) solgt Ruan Carlos til Maccabi Haifa. Ruan Carlos kom til klubben på en fri transfer, efter han blev løst fra sin kontrakt med América (RN) i Brasilien.



"Efter bare 29 kampe for Falkenberg får han nu chancen for at spille Champions League og netop den mulighed vil vi som klub ikke stå i vejen for", uddyber Kent Flink yderligere. Omregnet er han pr. kamp steget med 0,69mio Dkr. Dette må siges at være et sandt eventyr.


"Jeg ønsker Ruan al muligt held og lykke og vi mener, at det er en win-win situation for alle 3 parter. Falkenberg får en økonomisk indsprøjtning både nu men også i de næste 2år. Maccabi Haifa får en teknisk dygtig spiller sombåde er målfarlig og assistgivende. Og Ruan får som sagt nu muligheden for at prøve sit talent af i Champions League." udtaler Martin Saxtoft.

Svenske Aftonsbladet ringede til mig umiddelbart efter offentliggørelsen af salget. Journalisten spurgte om han måtte få et mere grundigt interview med mig om, hvad denne transfer fremadrettet vil kunne gøre for klubben. Jeg indvilligede i et mindre telefoninterview på max. 5 spørgsmål.


Journalist: Vil den store økonomiske gevinst, få ben at gå på i form af nye stærke spillere?
Martin: Jeg analyserer altid min trup i forhold til forstærkninger og evt udskiftning af spillere. Det her er en ekstra ordinær situation, da vi ikke havde forventet et salg allerede nu. Jeg regner med, at vi skal ud og hente en erstatning for Ruan. Godt nok har vi Georgiy Zhukov på samme position, men vi skal have et bedre supplement og flere muligheder at vælge i mellem end vi har efter salget af Ruan for at opnå kvalificering til europæisk fodbold.

Journalist: Du har tidligere haft held med at hente spillere fra Brasilien og Marokko, har du allerede nu en ny mand i kikkerten til at erstatte Ruan?
Martin: Ja, det er rigtig at vi har haft held og dygtighed til at videreudvikle unge spillere fra Brasilien og Marokko. Men jeg er bevidst om at som reglerne er lige nu skal vi have mindst 9 spillere fra Sverige til at indgå i en udtaget trup. Så vi skal passe på med at tilknytte en udlænding medmindre han er så outstanding, at vi ikke kan lade vær.

Journalist: Vil det så sige at du leder efter en svensk erstatning?
Martin: Det kan ikke udelukkes. Smiley

Journalist: Hvad med en Troels Nyborg, evt. på en lejekontrakt, han har jo ikke rigtig slået igennem i Sunderland.
Martin: Troels Nyborg er en rigtig dygtig spiller, men come on. Giv ham lige en chance til at tilpasse sig i Sunderland. Han har et enormt potentiale som jeg ikke tror på kan udvikle sig yderligere her i Allsvenskan, med al respekt for den bedste svenske liga.

Journalist: Her til slut, vil jeg gerne lige spørge ind til din tilknytning til Falkenberg og de verserende rygter om et nyt udlandseventyr.
Martin: Jeg indvilligede i at snakke om Ruan Carlos' transfer og hvad der evt. sker i denne forbindelse. Jeg kan ikke se hvad mit trænererhverv har at gøre med salget af Ruan Carlos.

...dut...dut...dut. ..
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #46: 01 Feb 2015, 22:24 »

Dejligt med en update ! (lidt en skam at billederne er meget utydelige og ikke bliver mere tydelige af at "åbne" dem)
Men tillykke med salget - må hjælpe godt i klubkassen
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #47: 01 Feb 2015, 22:27 »

Dejligt med en update ! (lidt en skam at billederne er meget utydelige og ikke bliver mere tydelige af at "åbne" dem)
Men tillykke med salget - må hjælpe godt i klubkassen

Ja det irriterede også mig og kom til at gemme det redigerede billede i det samme filnavn, så kunne ikke lave det om Skuffet som jeg har haft held med tidligere. Kender du til en god måde hvor på man evt. kan komprimere billedets størrelse uden at det går ud over kvaliteten af billedet (manglende skarphed)??
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #48: 01 Feb 2015, 22:36 »

Ja det irriterede også mig og kom til at gemme det redigerede billede i det samme filnavn, så kunne ikke lave det om Skuffet som jeg har haft held med tidligere. Kender du til en god måde hvor på man evt. kan komprimere billedets størrelse uden at det går ud over kvaliteten af billedet (manglende skarphed)??

Jeg plejer at sætte ingame skrift til 125% zoom når jeg tager screenshots.. det giver lidt bedre billede overbeviser jeg mig selv om
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #49: 08 Feb 2015, 17:43 »



Falkenberg, klar til Europa?
sæson 2020 - del 2


Drengene sluttede en fantastisk sæson af med at slutte på en rigtig flot 2. plads og dermed kvalificere sig til Euro League kval. her kommer de ind i 2 kval. runde, som tingene ser ud nu. Jeg er rigtig stolt af drengenes præstation henover sen(sommeren). De har virkelig vist højt moral i perioder med mange skader og karantæner.

Drengene nåede at spille 18 kampe fra d. 13/5-19/9, hvor de ikke tabte en eneste kamp. Til gengæld blev det til 11 sejre og 7 uafgjorte. Paradoksalt nok blev kampen imod Helsingborg ende stationen. Kampen som markerede at jeg som træner har stået i spidsen for Falkenberg i 100kampe.

Kampen blev også betragtet som guldkampen i den netop overståede sæson. Helsingborg løb sejrrigt fra banen helt fortjent med en 1-0 sejr. Bagefter var der kun 4 kampe tilbage, og med nederlaget oven i hatten, skulle vi vinde dem alle, og vi skulle have andre resultater til at flaske sig yderligere, hvis vi skulle løbe med mesterskabet. Det skete desværre ikke Skuffet

Med salget af Ruan Carlos tidligere på sæsonen, følte jeg mig nødsaget til at investere yderligere i truppen. Så derfor hentede jeg 3 spillere i løbet af sommeren. Den første det lykkedes at skrive kontrakt med argentinskeRaúl Barros, han er dog tiltænkt som h. wing. Altså ikke en decideret erstatning, tværtimod skal han ses som et supplement for Daniel Gustavsson. Det næste indkøb er Philip Hellqvist, hentet i svenske Djurgården for lidt over 1mio. Han skal stort set ind og erstatte det store hul som Ruan har efterladt på den offensive centrale midtbane. Til sidst fik vi tilbudt endnu en argentiner, Agustín López er navnet og han skal også være med til at skærpe konkurrencen yderligere på samme position som Philip. Med disse 3 forstærkninger, følte jeg på daværende tidspunkt, at holdet var komplet til at være med i kampen om mesterskabet. Og med en 2 plads og dermed også den bedste placering for Falkenberg nogle sinde, er jeg glad for at målsætningen lykkedes.

Men som tidligere nævnt her i bloggen, har jeg bebudet at dette også vil være min sidste sæson i Falkenberg uanset placering i Allsvenskan. Derfor har jeg også i løbet af efteråret vist interesse i stort set alle jobs i England, tyskland, men også i Holland og Skotland har jeg lagt billet ind på flere jobs, dog uden held. Men til gengæld har jeg været til 3 jobinterviews i Frankrig. Jobs som jeg dog ikke fik. Så hvor fremtiden ligger er stadig uvist.....


Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

The Undertaker
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #50: 10 Feb 2015, 13:11 »

@Saxdreng Kunne du overveje at blive i Falkenberg? Jeg mener i forhold til at bringe dem længere frem i svensk fodbold og stedet for at skifte hold og liga?
Logged

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #51: 10 Feb 2015, 21:48 »

@Saxdreng Kunne du overveje at blive i Falkenberg? Jeg mener i forhold til at bringe dem længere frem i svensk fodbold og stedet for at skifte hold og liga?
Overvejelsen har strejfet mig, men nu har jeg faktisk fundet en ny klub, som jeg helt klart mener der ligger et større perspektiv i og hvor de har faciliteterne og økonomien til at der næsten kun kan ske store fremskridt i de næste mange sæsoner. Jeg kunne ikke se mig selv i Falkenberg, da jeg følte mig fastlås i fht. ungdomsudvikling af egen avl. Reglen om svenskere i truppen (der findes ikke mange gode svenskere, som kan gøre sig gældende har jeg måtte sande) Og jeg kunne ikke få lov til at gøre mere ud af ungdomsarbejdet/faciliteterne mm. så motivationen var sådan set stærkt dalende. Så hellere kaste mig ud i nyt projekt, hvor jeg kan se mulighederne.

Men ellers tak for spørgsmålet. Altid rart at blive konfronteret med ens tanker og overvejelser.
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #52: 14 Feb 2015, 20:01 »



Opkaldet, Jobinterviewet og Kontraktunderskrive lse
halvsæson af 2020/21 - del 1


Efter min kontrakt udløb med Falkenberg d. 30/11 var jeg nu ledig på markedet. Jeg havde satset højt men også med hjertet. Jeg har hele tiden været indstillet på at stile efter noget mere end det jeg kunne få i Falkenberg. Jeg skulle ud på nye territorier og prøve mig af i et nyt land, en ny liga, ja faktisk helt nye omgivelser. Jeg var ovenud tilfreds med den netop afsluttede sæson, ingen tvivl om dette og jeg vil følge med i hvordan det vil gå Falkenberg når de med deres nye træner, skal ud og spille om Euro League og europæiske koefficient point. Men jeg var også fast besluttet, at det skulle være uden mig. Jeg havde dog lovet Falkenberg at blive i klubben december ud medmindre der kom et jobtilbud.
Jeg havde som tidligere beskrevet været til et par samtaler i Frankrig, dog uden held i løber af den indeværende sæson. Og jeg var blevet frasorteret i flere engelske og tyske klubber. Jeg havde indset efterhånden, at det nok ikke var der mit næste træner job lå og jeg var begyndt at fokusere mere på de hollandske og tyske hold.

Opkaldet
Allerede et par dage inde i december måned, fik jeg et højst uventet opkald fra  Nick Schmitt. Nick er fra Tyskland, men sidder som bestyrelsesmedlem i West Bromwich Albion. De havde haft mig op og vende på et mere eller mindre krisemøde efter at de har fyret den tyske legende Jens Lehmann som manager.

Nick: Hej Martin, vi har siddet og drøftet dit navn, som værende en løsning på vores nuværende manager situation. Vi har set dig på video og fulgt med i den svenske liga, hvor du på imponerende vis har ført Falkenberg op igennem rækkerne og til toppen af Allsvenskan. Men kan det være rigtigt at du ikke har forlænget med Falkenberg?
Martin: Ja, det er helt korrekt. Jeg har ikke ønsket at forlænge, da jeg rigtig gerne vil følge mine egne drømme.

Nick: Hvad er dine ambitioner og drømme?
Martin: Jeg vil gerne vinde og overraske.

Nick: og overraske??
Martin: Ja, være underdog, lidt underspillet og på den baggrund skabe et fundament, få holdet sammenspillet og med tiden kunne spille op imod de store og drille dem.

Nick: Vi vil rigtig gerne se dig mere an, så hvis du yderligere kan komme til et mere dybdegående jobinterview, vil vi rigtig gerne tilbyde dig et her et af de nærmeste dage.
Martin: Mange tak det vil jeg rigtig gerne, jeg får booket et fly til i morgen.
Saido Berahino

Straks efter begyndte jeg at fordybe og forberede mig yderligere i West Brom. Jeg kunne se at de igennem de seneste par sæsoner, havde været noget af et elevator hold imellem Premier League og The Championship, men i denne sæson, var det gået helt galt. Lige pt. lå de nr. 19 med 12 nederlag og 8 sejre i 23 kampe. De lå langt fra den seedede 5 plads og der var begyndt at uro i truppen.
Godt nok havde de stadig en god stamme af spillere, som var begyndt at komme noget op i årerne bl.a. Graham Dorrans, Brown Ideye, Chris Brunt, Jan Vertonghen, Shane Long og Michael Bradley. Derudover talte truppen spillere som Ander Herrera, Saido Berahino og Ben Marshall. Så truppen var efter min mening alt for god til at ligge der hvor de nu engang lå.

Jobinterviewet
Til jobinterviewet, var foruden Nick Schmitt, den administrerende direktør Ed Alexander og Stefan Orht tilstede. Stefan var meget interesseret i, hvordan jeg vil håndtere de kommende transfers, og hvordan jeg vil angribe klubbens nuværende placering og han virkede oprigtig interesserede i mine visioner for klubben ville være, hvis jeg fik tilbudt jobbet i sidste ende. Ed Alexander, præsenterede mig mere for den økonomiske situation, hvordan transfer- og lønbudgettet var skruet sammen, og han vil høre hvad mine forventninger var. De klargjorde nogle rimelig ufravigelige krav, som jeg mere eller mindre måtte indrette mig efter.
Kravene lød på:
* At jeg i transferdelen hovedsageligt bestræbe mig efter at købe tyske spillere (da formanden er fra Tyskland) og meget gerne unge spillere, som kan danne grundlag for den næste æra for West Bromwich.
   -Jeg var helt med på at købe unge spillere, jeg havde jo næsten ikke gjort andet i min tid i Falkenberg. Dog var det lidt sværere at jeg skulle indstille mig på at jeg mere eller mindre kun skulle gå efter tyske spillere. Så jeg håber med tiden at de med tiden vil se lidt igennem fingre med det, hvis jeg ellers klare det godt i ligaen, hvilke jeg mente vil være første prioritet.
* Af andre krav de fremlagde til mig, var at jeg skulle beholde den nuværende sportsdirektør resten af sæsonen, og jeg måtte ikke søge nye jobs i min første kontraktperiode. Alt dette var med til at sikre dem en mere kontinuerligt drift i klubben.
  -Dette var jeg meget forstående overfor, og krydsede mine fingre for at jeg så kunne samarbejde med den nuværende sportsdirektør.

Min egen personlig løn vil gå fra 60.000Dkr i Falkenberg til 290.000Dkr pr. måned.

Kontraktunderskrive lsen og det efterfølgende pressemøde
Et døgns penge senere, blev det på i et af de store konference rum på The Hawthorns, offentliggjort at klubbens nye træner var mig. En ung og stadig uerfaren træner påstod den engelske presse, som til tider godt kunne være noget grovkornet i deres omtale af nye trænere mm.
Jeg selv havde godt lagt mærke til det noget usikre valg, som klubbens formand havde gjort sig. Det var faktisk mest ham så stod for skud under presseseancen. Det var rart for mig at vide, at jeg havde hans opbakning til tingene og jeg havde slet ikke regnet med at det kunne opstå sådan en stor virak omkring offentliggørelsen af mig som manager i West Brom.
« Seneste Redigering: 14 Feb 2015, 20:03 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #53: 20 Feb 2015, 18:56 »



Den første tid på The Hawthorns
halvsæson af 2020/21 - del 2


Dagen efter min tiltrædelse, skulle drengene i kamp. Jeg havde fået god assistance fra min assistent og trænere omkring. De satte mere eller mindre holdet for mig, ud fra den taktik (4-1-3-2) som jeg mente ville være den mest optimale i fht. spillermaterialet og positionen i ligaen. Turen gik til St. James' Park, hvor Newcastle ventede. De var heller ikke selv godt kørende efter deres nedrykning. Muligheden for at få point, var derfor tilstede, men det skulle vise sig at blive en svær kamp end som så. Allerede efter 5min er vi bagud 1-0. Efter 22min får drengene udlignet efter hjørnespark. Noget som jeg inden kampstart gav dem nogle instrukser i, uden at have trænet det. De fik deres positioner at vide, både defensivt og offensivt. Jeg tror at både drengene og jeg var overrasket over at det lykkedes at score på taktikken i den første kamp. Det gav mig et boost og jeg fik et stor portion tiltro til at tingene nok skulle lykkes. Trænerteamet, klappede mig på skulderen på til pause, over min lille genialitet på taktikbrættet. 2 halvleg blev vi presset meget i bund, og efter 75min scorede Newcastle til slutresultatet 2-1. Et resultat som på dagen var fair nok, da vi ikke havde nok at byde på set over en bred kam.
Newcastle - West Brom 2-1
Målscorer: Sean Howe (1-0), Sean Morrison (1-1) og Aleksandar Ignjovski (2-1)


Lørdag d. 16 december, 4 dage efter nederlaget til Newcastle, kom Walsall på besøg på The Hawthorns. En kamp som skulle vindes, da de lå på en daværende sidsteplads. Det var en kamp, hvor jeg skulle bevise, både over for spillerne, ledelsen og fansene at jeg var den rette som kunne få vendt skuden. Spillerne var opsatte, måske lidt for tændte (4 gule kort). Den stod 0-0 ved pausen uden at der havde været de store chancer. Kampens eneste mål kom efter 71min, da Saido Berahino, scorer på tæt hold inde i feltet efter en fræk dybdeaflevering fra Paul Fischer.  Fra det 80min, gik drengene tilbage og koncentrerede sig for at holde nullet i resten af kampen. 2 af de gule kort, kom også i overtiden af kampen.
West Brom - Walsall 1-0
Målscorer: Saido Berahino (1-0)


Allerede den efterfølgende lørdag, kom endnu en sejr i hus hjemme over Peterborough. Her gik vi fra banen med en 3-1 sejr, hvor de først fik reduceret i overtiden, af en mindre markeringsfejl af min unge italiener Sandro Barbiero, som er lånt i Juventus.
West Brom - Peterborough 3-1
Målscorer: Saido Berahino (1-0), Ben Marshall (2-0), Shane Long (3-0) og Luke James (3-1)


De overstående resultater gjorde at holdet fik tiltroen på sig selv, og de kom styrket med højere moral ind i 2021. Her stod der på tidlig FA Cup bold. Inden min tiltrædelse, havde de trukket Schrewsbury fra League1 i 3. runde. Her blev det til en sublim udebanesejr på 4-1. Ved pausen stod den 1-1 da de scorede i 2min overtid af første halvleg og onde tanker fra tidligere på sæsonen, sneg sig fra baghovedet og frem i bevidstheden på spillerne. I pausen, mindede jeg dem om at holde fokus på det gode spil, de faktisk har vist både i 1 halvleg men også i de tidligere kampe. 2 halvleg var 13min gammel da vi Brown Ideye sparker bolden i kassen og bare 3min senere, har Ideye øget til 1-3. Sandro Barbiero kommer også på tavlen efter Ideye sender et fladt sparket frispark på tværs af feltet. Her dukker Barbiero op og sætter sidste fod på. Omklædningsrummet var som forvandlet fra gravkammerstemning og mundhuggeri til et stærkere sammenhold og stærkere tro på tingene.
Schrewsbury - West Brom 1-4
Målscorer: Saido Berahino (0-1), Johnny Parkin (1-1), Brown Ideye (1-2, 1-3) og Saido Berahino (1-4)


De efterfølgende resultater for januar 2021
West Brom - Burnley 1-1
Crewe - West Brom 1-2
Southampton - West Brom 2-1
Q.P.R. - West Brom 2-1 (FA Cup 4. runde)
West Brom - Portsmouth 2-0
Crystal Palace - West Brom 0-0


Over den første 1,5 måneds tid, havde vi skrabet 5 sejre sammen i ligaen og 1 sejr i FA Cup'en. Kun 2 nederlag i ligaen og exit fra FA Cup'en i fjerde runde. Alt i alt var både holdet, ledelsen og fansene tilfredse med den udvikling som var sket med holdet på så kort tid.

Transfers
I transfervinduet som var åbent i januar, hentede jeg 3 spillere til klubben.
1) Jesper Cornelius 16 år, fra Lyngby. Han overbeviste mig til prøvetræning, som han fik tilbudt henover december og januar. Jeg ser et kæmpe potentiale til ham og mener at han med det rigtige udvikling kan gøre sig i 1 holds truppen om 1-2 år. Pris - 4mioDkr.
2) Matteo Fiori, 18 år, lånt i Juventus, som er en af vores samarbejdsklubber. Fiori skal være gardering på begge back positioner sæsonen ud, da vi godt kan blive noget såret, hvis skaderne opstår. Pris - 0Dkr.
3) Marko Ninkovic, 21 år, hentet i kroatiske Crvena Zvezda. Han skal gøre konkurrencen meget skarpere på venstre fløjen. Og bliver en del af 1. holdet med det samme. Han kan tilmed assistere på v. wingback om nødvendigt. Pris - 8,75mioDkr.


Ps. Jeg har desværre ingen SS af disse 3 spillere, lige pt. men de skal nok komme i en større oversigt, ved starten af den næste sæson.
Pps. I må meget gerne komme med spørgsmål om alt muligt hvad angår dette savegame og denne blog - alt fra diverse overvejelser og taktiske manøvre mm. Så vil jeg prøve at bruge dem i en interview form, således at I som læsere bliver en del af bloggen.
« Seneste Redigering: 24 Feb 2015, 16:31 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #54: 20 Feb 2015, 19:08 »

Sax, jeg nyder at læse din blog - finder den velskrevet og underholdende

Jeg har dog et spørgsmål til dig som manager - mange manager har en stil, som de praktisere og bliver ansat til at implementere på det hold de nu bliver ansat på - Hvordan føler du dit nye job passer på dig som manager, set i forhold til dine sidste jobs? og føler du at du går på kompromis med din træner integritet ? 
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

beringer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #55: 21 Feb 2015, 01:22 »

Jeg synes også at din blog er spændende, men jeg er lidt i tvivl... røg I ud af FA cuppen? for du har skrevet at I vandt 2-1 på udebane over QPR i din resultatliste i 4. runde, men skriver at I røg ud i din opsumering?

Ellers virkelig spændende læsning.
Logged

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #56: 24 Feb 2015, 16:32 »

Jeg synes også at din blog er spændende, men jeg er lidt i tvivl... røg I ud af FA cuppen? for du har skrevet at I vandt 2-1 på udebane over QPR i din resultatliste i 4. runde, men skriver at I røg ud i din opsumering?

Ellers virkelig spændende læsning.

Tak for nærlæsningen Smiley Har nu rettet fejlen, jeg tabte og tabte også kampen forinden til Southampton Skuffet
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #57: 24 Feb 2015, 17:05 »

Spændende blog Sax Smiley
Har nu læst alt i gennem og det virker som et rigtig fedt save. Kan kun sige jeg også gerne så jeg kunne gøre sådan, men har jeg aldrig være god til. Det med at starte fra bunden og kæmpe sig op til toppen tager simpelthen for lang tid for mig, men dejligt der nogle der kan. Smiley

Ser frem til flere updates Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes!
« Svar #58: 26 Feb 2015, 17:38 »



West Brom slutter på 8. pladsen
halvsæson af 2020/21 - del 3


Det gode spil fra januar, fortsatte mere eller mindre sæsonen ud. I februar hentede vi 8 point på 2 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag. Sejrene var rimelig komfortable imod henholdsvis Brentford 4-2 ude og hjemme over Huddersfield på 4-1. Kampen imod Brentford var mere eller mindre lukket efter de første 7min, da vi allerede havde scoret 3 mål. Derefter blev det lidt for meget på cruisecontrol, noget som jeg normalt ikke bryder mig om. Og heller ikke i dette tilfælde, selvom jeg udmærket godt ved, hvor svært det kan være at holde fokus i de efterfølgende 80min. Inden storsejren over Huddersfield, spiller vi en enorm kedelig kamp hjemme imod Barnsley som ender 0-0. Det var rigtig ærgeligt, da det var en TV kamp og den ikke var spor underholdende at se på (og slet ikke for den neutrale fodboldfan). Men som jeg skrev tidligere blev Huddersfield sendt hjem med en 4-1 lussing. Alle målene for West Brom blev scoret af Saido Berahino. 3 dage senere tog Swindon imod os, en kamp hvor havde det spilmæssige overtag, men med ligevægt af spil og chancer. Derfor en fair uafgjort med 1-1, hvor Saido Berahino igen var på spil med udligningen efter 60min. Februar ender med et nederlag på 1-2 hjemme til Watford, så på daværende tidspunkt lå og kæmpede med i toppen og det, kunne man også godt se på deres spil og moral. Selvom vi kommer foran 1-0 efter 53min på mål af Bob McCabe, får de alligevel vendt kampen med et hårdt tryk imod vores mål.

Februar

Brentford - West Brom 2-4
Målscorer: Saido Berahino (0-1, 0-3, og 0-4), Jan Vertonghen (0-2). Ivan Calero (1-4) og Marvin Sordell (2-4).
West Brom - Barnsley 0-0
West Brom - Huddersfield 4-1
Målscorer: Saido Berahino (1-0, 2-0, 3-0 og 4-1). Michael Welbeck (3-1)
Swindon - West Brom
Målscorer: Sam Byrne(1-0). Saido Berahino (1-1)
West Brom - Watford
Målscorer: Bob McCabe (1-0). Lorenzo Zito (1-1), Marcus Brewer (1-2)

Marts måned starter med et uafgjort resultat hjemme imod Blackburn. Spillet er dalet en smule i takt med at vi er begyndt at spille med i ingenmandsland. Vi kan ikke nå med i toppen og chancen for at ryge ud er også begyndt at blive minimeret. Så motivationen skal findes hos os selv og ikke i tabellen. Det er der nogle spillere på holdet som ikke har været vant til før. Men vi kan ikke være for selvsikre på overlevelse, og det tror drengene at de er sommetider, så derfor spiller de ikke igennem imod de mindre gode hold i ligaen, hvorimod når vi møder holdene i toppen, så er der meget mere koncentration og engagement hos den enkelte spiller. Dette var der så sandelig også, da vi skulle møde Stoke ude. Vi vinder kampen 3-2, vi tackler igennem i tacklingerne så det synger. Ved pausen står den allerede 2-2, selvom vi var foran 2-0 efter 35min. Men på de sidste 10min, får de ligesom Watford, held med at presse os i bund, hvilket resulterer i at deres udlignende mål bliver scoret af en West Brom spiller. I 2 halvleg, er der knap så meget fart i spillet. Stoke prøver at kontrollere spillet, noget som de aldrig har været gode til. Det resulterer også i at Ben Marshall scorer til resultatet 3-2 efter 59min. I de sidste 10min er vi ligesom i 1 halvleg presset i bund, men denne gang holde vi teten og får tilkæmpet os en arbejdssejr, som vi kan bruge til rigtig meget fremadrettet i sæsonen. Den efterfølgende udekamp imod Reading vinder vi 2-1. Her får vi scoret det afgørende mål i det 89min. nu er vi endelig begyndt at holde 0'et i vores eget ende i de sidste 10-15min, noget vi ikke var gode til ved min ankomst til klubben. At vi så tilmed selv får scoret et bare endnu et kæmpe selvtillidsboost for holdet. Den tredje udekamp på stribe, var imod Sheff Wed, hvor vi hurtigt kommer ned på jorden igen, med et nederlag på 1-0. Dog er jeg tilfreds med pointhøsten efter de 3 udekampe på 11 dage.

Marts
Sean Morrison (fra Cardiff tiden)

Blackburn - West Brom 1-1
Målscorer: Sean Morrison (1-0). Tom Cairney (1-1)
Stoke - West Brom 2-3
Målscorer: Sandro Barbiero (0-1), Saido Berahino (0-2), Ben Marshall (2-3). Erick Torres (1-2), Sean Morrison (2-2, selvmål)
Reading - West Brom 1-2
Målscorer: Samir Nasri (1-0). Sandro Barbiero (1-1), Saido Berahino (1-2)
Sheffield Wednesday - West Brom 1-0
Målscorer: Ricky van Wolfsvinkel (1-0)

Der var 5 kampe tilbage på sæsonen da vi træder ind i april. En enkelt af dem i maj måned. Og lad mige konstatere det med det samme, sejrene kom som perler på en snor. 5 sejre ud af 5 mulige og 15 point rigere på pointkontoen.
Sejrsstimen begyndte hjemme imod Ipswich, som blev slået med 1-0 på mål af Brown Ideye. Den efterfølgende kamp blev vundet med 2-1 over Leicester, hjemme på The Hawthorns. Yeovil blev også besejret med en 4-1 ude. På sæsonens sidste hjemmekamp tog vi imod West Ham, et hold som havde spillet langt under niveau igennem det meste af sæsonen. De blev kørt over med en 4-2 sejr og den sidste sejr i sæsonens sidste kamp blev hevet hjem ude imod Nottingham Forest med 2-1.

April/Maj

West Brom - Ipswich 1-0
Målscorer: Brown Ideye (1-0)
West Brom - Leicester 2-1
Målscorer: Brown Ideye (1-0), Saido Berahino (2-1). Danny Ings (1-1)
Yeovil - West Brom 1-4
Målscorer: Saido Berahino (0-1), Marko Ninkovic (0-2), Bob McCabe (0-3 og 1-4). Nick Powell (1-3)
West Brom - West Ham 4-2
Målscorer: Saido Berahino (1-0, 3-2), Ben Marshall (2-1, 4-2). DeAndre Yedlin (1-1), Enner Valencia (2-2)
Nottingham Forest  - West Brom 1-2
Målscorer: Saido Berahino (0-1, 0-2). Jeffrey Schlupp (1-2)


Med en fornem afslutning på sæsonen, endte vi på en rigtig fin 8. plads. En placering, som jeg ikke havde turde håbe at kunne lykkes, ved min tiltrædelse. De taktiske elementer og formationer er gennemarbejdet siden min ankomst og målet for den kommende sæson, må helt klart være at ende i top 6, således at vi kan spille med om oprykning til Premier League.
« Seneste Redigering: 26 Feb 2015, 21:58 af Saxdreng » Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Saxdreng
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: From LLM to succes! (The End) #SLUT#
« Svar #59: 08 Mar 2015, 07:19 »

Jeg må nu erkende, at jeg ikke har den fornødne tid på ugentlig basis herhjemme til at fortsætte med bloggen. Jeg vil gerne takke alle som har læst med og kommenteret på bloggen. Det har været rigtig sjovt at prøve at køre sådan en blog. Men med manglende tid til i en noget presset hverdag, så vil jeg ikke længere være aktiv.
Om jeg blev en succes som manager, må være op til den enkelte herinde at bedømme. Men at gå fra at blive fyret til at styre et engelsk hold i den næstbedste række, synes jeg er en succes. Man kan selvfølgelig altid stræbe efter nye højder, såsom oprykning, europæisk fodbold med mere. Dette vil jeg fortsætte med i min fritid, da jeg slet ikke er færdig med at spille videre på dette vidunderlige save-game. Dog bliver det på egen hånd i mit eget tempo.

Endnu en gang, mange tak for de mange kommentarer undervejs, det gør at man har lyst til at blive ved. Ses derude......
Logged

"Hvis du var en ludobrik, var du så slået hjem nu?"

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010