home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23473
  0 Brugere, 858 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MaryDype7890
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2015
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Spørgsmålstråden
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 54 Udprint
Forfatter Emne: Spørgsmålstråden  (Læst 211226 gange)
Dennislauridsen
Landsholdsspiller

Sv: Spørgsmålstråden
« Svar #495: 04 Jan 2015, 01:18 »

Hej Smiley

Vil lige hører folk omkring hvordan i får jeres angriber til at scorer. Mine angribere er sgu ikke for skarpe. ser tit nogle af jeres angribere som scorer mange mål over en sæson Smiley

H A L A   M A D R I D!

Gadingo
Lilleputspiller
*

« Svar #496: 04 Jan 2015, 12:11 »

Hej alle. Lige et hurtigt spørgsmål:  hvordan skal stjernerne forståes ? Er de udtryk for spillerens nuværende evne og potientiale  set i forhold til resten af spillertruppen eller set i forhold til de bedste i hele spillet. Har en ung spiller (18 år) der var sidste sæsons topscorer og igen i denne sæson bomber for vildt. Han er lige faldet fra 6 - 4 stjerner hvilket er meget svært at se en mening med. Er det muligt at spille uden stjernerne ? - og hvis ja - hvordan. På forhånd tak.

Maestrodk
Reserveholdsspiller

« Svar #497: 04 Jan 2015, 12:46 »

Hej alle. Lige et hurtigt spørgsmål:  hvordan skal stjernerne forståes ? Er de udtryk for spillerens nuværende evne og potientiale  set i forhold til resten af spillertruppen eller set i forhold til de bedste i hele spillet. Har en ung spiller (18 år) der var sidste sæsons topscorer og igen i denne sæson bomber for vildt. Han er lige faldet fra 6 - 4 stjerner hvilket er meget svært at se en mening med. Er det muligt at spille uden stjernerne ? - og hvis ja - hvordan. På forhånd tak.

Stjernerne skal forstås på sådan, at de angiver en "rating" på spilleren udfra den klub, du er og den trup du har.

Hvis du fx er en Premier League-klub og har en spiller, som har 1 stjerne, så kan de nemt tænkes, at han vil have 2-3 stjerne for en scout i en League 1-klub.

Hvis du så har haft en ung spiller, som har "tabt" en stjerne, så kan det tænkes, at det skyldes at spilleren ikke har udviklet sig i den retning i forhold til hans potentiale. Det kan også skyldes, at din trup er blevet stærkere eller din klub er blevet større, således at spilleren ikke længere vil have samme værdi for din trup i forhold til tidligere.

Gadingo
Lilleputspiller
*

« Svar #498: 04 Jan 2015, 13:15 »

Tak for det hurtige svar. Det er bare mærkeligt at man har en ung spiller med rigtig gode stats, i forhold til resten af spillertruppen, pludselig falder to stjerner til trods for at han bliver ved med at præstere og score mange mål. En anden ting er at jeg har en spejder der har 20 i både nuværende og fremtidig potientiale. Jeg synes det er meget sjældent - hvis nogensinde - han finder spillere med mere end 3 stjerner. Hvor er fremtidens spillere med 4-5 stjerner? Er I nogen der oplever det samme?

Maestrodk
Reserveholdsspiller

« Svar #499: 04 Jan 2015, 13:37 »

Tak for det hurtige svar. Det er bare mærkeligt at man har en ung spiller med rigtig gode stats, i forhold til resten af spillertruppen, pludselig falder to stjerner til trods for at han bliver ved med at præstere og score mange mål. En anden ting er at jeg har en spejder der har 20 i både nuværende og fremtidig potientiale. Jeg synes det er meget sjældent - hvis nogensinde - han finder spillere med mere end 3 stjerner. Hvor er fremtidens spillere med 4-5 stjerner? Er I nogen der oplever det samme?

Jeg må sige, at jeg har ikke observeret det på samme måde, som dig. Men jeg tænker umiddelbart, at det drejer sig om, at du har fået en stærkere trup i forhold til tidligere.

Derfor er hans stjerner statsmæssigt mindre værd i forhold til tidligere, da han pga. din stærke trup er blevet nemmere at erstatte. Uagtet at han præsterer godt og scorer mange mål.

Bemærk, at stjernerne repræsenterer en objektiv holdning baseret på spillerens stats og statistik. Men derfor kan du jo personligt godt mene, at han er mere værd.

Fortiden spiller jeg Man Utd. og er i gang med anden sæson. Jeg spiller med Michael Carrick på midtbanen. Selvom han kun har 2 stjerne, så er min personlig mening, at han er mere værd for holdet, da holdet spiller meget bedre, når han er på banen.

Gadingo
Lilleputspiller
*

« Svar #500: 04 Jan 2015, 13:44 »

Okay - takker mange gange

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #501: 04 Jan 2015, 22:21 »

Kan det lade sig gøre, at en spiller der 'venter på chancen' på et landshold, med tiden vælger det andet, han er berettiget til? Smiley

Dennislauridsen
Landsholdsspiller

« Svar #502: 05 Jan 2015, 00:59 »

Hvordan fungere ens spillers værdi? Har flere spillere der står de har en værdi under 10 mio, men hold kæft de præstere. syntes bare det lidt underligt Smiley

H A L A   M A D R I D!

lejones
Landsholdsspiller

« Svar #503: 05 Jan 2015, 20:35 »

Lige et spørgsmål til unge spiller i den premier league. jeg henter en del unge spiller i alderen 17-18 år aaf alle nationer.. nogle står til at blive egen avl hvor andre ikke gør? hvis jeg nu lejer en spiller ud til en klub i et andet land så misser den unge spiller 1 år i forhold til at kunne blive egen avl? eller hvordan hænger det sammen?
Jeg ejer jo stadig spilleren så han burde vel stadig blive egen avl? mener bare altid i de forrige spil at man stadig han kunne leje dem ud til andre ligaer og de så stadig er blevet egen avl`?

Highbury
Landsholdsspiller

« Svar #504: 07 Jan 2015, 01:47 »

Hvorledes kan man sørge for at ens unge udenlandske spiller kan opnå arbejdstilladelse i england, hvis ikke den fulgte med da spilleren i sin tid kom til klubben?

Jeg har forsøgt at udleje ham så han i hvert fald fik spillet en række kampe.

Men han mangler stadig at få arbejdstilladelse nu næsten to år senere?

Spilleren der her er tale om er: Humam Tariq, som er købt i det første vindue i spillet. (Er Arsenal btw)

beringer
Reserveholdsspiller

« Svar #505: 07 Jan 2015, 02:08 »

Hvordan fungere ens spillers værdi? Har flere spillere der står de har en værdi under 10 mio, men hold kæft de præstere. syntes bare det lidt underligt Smiley

Det kommer an på flere ting..., de tre vigtigste er følgende:
1. Det land du spiller i, og dets salgs rating. Når spillet starter, har alle lande et "regelsæt" der siger at spillere med rating mellem x til x+50 sælges for et vist beløb, og det stiger jo højere spillerens ration er.

2. Din klubs rating har også noget at sige.. jo bedre din klub er, jo højere bliver rating, og salgsværdi. Godt eksempel er Bony der nu tales om i virkeligheden at kunne sælges for 300 mio kroner, og i sin tid blev handlet fra Holland til væsentlig lavere værdi..., han har spillet i en bedre liga, som øger hans værdi og spillere i england handles automatisk højere mellem klubberne, end hvis de køber andre steder fra.

3. Hvad har dine spillere vundet..., visse ting giver ikke specielt gode rating forøgelser, og derfor ikke forøgning i spillerens værdi. Jo bedre/længere kontrakt din spiller har, kan også spille ind.

beringer
Reserveholdsspiller

« Svar #506: 07 Jan 2015, 02:10 »

Lige et spørgsmål til unge spiller i den premier league. jeg henter en del unge spiller i alderen 17-18 år aaf alle nationer.. nogle står til at blive egen avl hvor andre ikke gør? hvis jeg nu lejer en spiller ud til en klub i et andet land så misser den unge spiller 1 år i forhold til at kunne blive egen avl? eller hvordan hænger det sammen?
Jeg ejer jo stadig spilleren så han burde vel stadig blive egen avl? mener bare altid i de forrige spil at man stadig han kunne leje dem ud til andre ligaer og de så stadig er blevet egen avl`?

Ja spillere der udlejes tæller stadig med til at de "optjener" tid som værende i din klub, selv hvis de spiller i en anden liga, i et andet land.

beringer
Reserveholdsspiller

« Svar #507: 07 Jan 2015, 02:14 »

Hvorledes kan man sørge for at ens unge udenlandske spiller kan opnå arbejdstilladelse i england, hvis ikke den fulgte med da spilleren i sin tid kom til klubben?

Jeg har forsøgt at udleje ham så han i hvert fald fik spillet en række kampe.

Men han mangler stadig at få arbejdstilladelse nu næsten to år senere?

Spilleren der her er tale om er: Humam Tariq, som er købt i det første vindue i spillet. (Er Arsenal btw)

Det er som sagt ikke let. Det bedste er at leje dem ud i flere år, til ligaer, hvor det er nemt at få nyt statborgerskab, f.eks. Belgien, eller Spanien.

Men jeg har oplevet at give en spiller en ny kontrakt, efter et par år, hvor han f.eks. har været udlejet, har kunne gøre at de opfylder kvoten til at kunne få arbejdstilladelse. Men hvis der intet ændres i hans tilgang, f.eks. hvis han ikke spiller, eller hvis han ikke får ændret sin kontrakt, er det svært at skaffe ham en arbejdstilladelse.

Men mange kampe for ham, i en anden liga, hvor han evt. kan gøre sig det så godt, at han kommer på/bliver fast mand på landsholdet, vil gøre at hvis du så efterhølgende giver ham en ny kontrakt, er der også større chance for at hans arbejdstilladelse kommer igennem.

beringer
Reserveholdsspiller

« Svar #508: 07 Jan 2015, 02:26 »

Jeg må sige, at jeg har ikke observeret det på samme måde, som dig. Men jeg tænker umiddelbart, at det drejer sig om, at du har fået en stærkere trup i forhold til tidligere.

Derfor er hans stjerner statsmæssigt mindre værd i forhold til tidligere, da han pga. din stærke trup er blevet nemmere at erstatte. Uagtet at han præsterer godt og scorer mange mål.

Bemærk, at stjernerne repræsenterer en objektiv holdning baseret på spillerens stats og statistik. Men derfor kan du jo personligt godt mene, at han er mere værd.

Fortiden spiller jeg Man Utd. og er i gang med anden sæson. Jeg spiller med Michael Carrick på midtbanen. Selvom han kun har 2 stjerne, så er min personlig mening, at han er mere værd for holdet, da holdet spiller meget bedre, når han er på banen.

Det er ikke helt korrekt det her... Det er ud fra rating og omdømme, ikke ud fra stats..., mest af alt er det ud fra omdømme, at stjerne systemet er sat sammen.

Du kan sagtens få tilbudt en spiller, som dine scouts vurderer til 4-5 i stjerner aktuelt, men som er betydeligt dårligere også rent statsmæssigt end de spillere du har, som måske er vurderet til 2 stjerner..., så det er omdømme, og hvor de spiller der har stor indvirken..., så meget af det er selvfølgelig korrekt, blot grunden til vurderingen der ikke er helt korrekt.

beringer
Reserveholdsspiller

« Svar #509: 07 Jan 2015, 02:29 »

Kan det lade sig gøre, at en spiller der 'venter på chancen' på et landshold, med tiden vælger det andet, han er berettiget til? Smiley

Ja om end det er sjældent..., kommer til dels an på hans evne til at omstille sig, hans ambitioner, og loyalitet..., men det sker ikke ofte, tror jeg gennem de seneste 6 FM spil, har oplevet det en håndfuld gange. Og kun en gang i det nye spil, og det var i sæson 9, hvor en tysk/tyrk valget Tyrkiet, selvom at han havde sagt han ville vælge Tyskland til at starte med.

Sider: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 54 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010