home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:22:54 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 19:15:38 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23428
  2 Brugere, 535 Gæster Online.

Indlæg: 1132890 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: fera22
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 116 117 [118] 119 120 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 452637 gange)
Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1755: 29 Jan 2012, 10:38 »

Vi er jo næsten kun lige halvvejs så det mangler, ligesom Barca, stort set alle hold Smiley
Logged

FC Barcelona

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1756: 29 Jan 2012, 10:52 »

Vi er jo næsten kun lige halvvejs så det mangler, ligesom Barca, stort set alle hold Smiley

Bare lige for lave lidt flueknepperi.. Der er spillet 20 kampe og der spilles 38 i alt.. Så den 19. spillerunde er vel halvvejs Tunge crazy Bare lige for at lave lidt flueknepperi crazy Cool Djævel
Logged

- Veni, vidi, vici -

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1757: 29 Jan 2012, 12:28 »

Hæhæ det var nu også det jeg mente med "næsten kun lige halvvejs", men den er også lidt kringlet :p Men ja du har ret vi er over 19. spillerunde Wink 
Logged

FC Barcelona

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1758: 29 Jan 2012, 13:21 »

Selvfølgelig skal man bevare håbet osv. Men smider Real Madrid og Barcelona et 7 points forspring i Spanien. Nej. Det er de for gode til.

Jeg tror Real Madrid sikrede sig mesterskabet i går. Men de skal naturligvis stadig gå ind til hver kamp og tænke der er lang vej endnu. Det  ved jeg dog også at Mourinho får sine spillere til.

Real Madrid vinder med minimum 4 point til Barcelona tror jeg. :-)
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1759: 29 Jan 2012, 13:54 »

Nu er jeg ikke sikker, men var det ikke et par år siden at Real var bagud med 9 point og endte med kun at være et par point bagud til slut. Så helt at afskrive det synes jeg er dumt eftersom der også er en El Clasico tilbage. Men selvfølgelig ser det da sort ud lige nu, men at RM skulle have sikret sig mesterskabet i går nægter jeg at tro på. Det kan man bare ikke afgøre allerede sidst i januar.
Logged

FC Barcelona

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1760: 30 Jan 2012, 15:48 »

Jeg ser langt fra de fleste kampe med Barcelona, men disse udtagelser fra Barcelona kommer godt nok bag på mig:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/spanskfodbold/article1699974.ece

Min opfattelse er i hvert fald, markant anderledes.
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1761: 30 Jan 2012, 16:11 »

De seneste 12 måneder er Barca blevet snydt af dommeren rigtig mange gange, hvilket er alment anerkendt i Spanien. Selv Marca havde for nylig en opgørelse over 6 klare straffespark som Barca sku ha haft (i den her sæson) , og man undre sig over at Messi ikke har fået et straffe i 13 måneder, tror jeg det var.

Bemærkelsesværdigt hvor få gange Barca har brokket sig over dommere i medier, specielt når man sammenligner med Real og Mourinho hvor det ofte sker efter tabte kampe. Og i PL er det nærmest standard.

<a href="http://www.youtube.com/v/kgi2Iqrl8Nw?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/kgi2Iqrl8Nw?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>
« Seneste Redigering: 30 Jan 2012, 16:35 af Messi1987 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1762: 30 Jan 2012, 16:28 »

Den slags opgørelser og videoer kan man lave om alle klubber, så dem giver jeg ikke meget for..

Som det fremgår af din video, så er Barcelona naturligvis blevet snydt i nogle/mange tilfælde, (hvilket alle klubber er, set over en længere periode) men ser man generelt på det, så har Barcelona bare kendelserne med sig (I høj grad, af de - dog ganske få kampe jeg har set med dem)

Det kan godt være at det ikke er de store og afgørende kendelser, men alle de små kendelser går oftes til Barcelonas fordel, selv når de åbenlyst filmer...


Nu hvor du nævner at de ikke brokker sig - Måske ikke i medierne, men under kampene er de pinlige at se på, og det er tydeligt at de bruger alle midler for at påvirke dommerne. (Ikke at Real Madrid er et hak bedre !)
Logged

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1763: 30 Jan 2012, 16:30 »

De seneste 12 måneder er Barca blevet snydt af dommeren rigtig mange gange, hvilket er alment anerkendt i Spanien. Selv Marca havde for nylig en opgørelse over 6 klare straffespark som Barca sku ha haft, og man undre sig over at Messi ikke har fået et straffe i 13 måneder, tror jeg det var.

Bemærkelsesværdigt hvor få gange Barca har brokket sig over dommere i medier, specielt når man sammenligner med Real og Mourinho hvor det ofte sker efter tabte kampe. Og i PL er det nærmest standard.

<a href="http://www.youtube.com/v/kgi2Iqrl8Nw?version=3&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/kgi2Iqrl8Nw?version=3&amp;amp;hl=da_DK</a>

Der er eksempler her, hvor i bliver snydt, men dommerne er i hvert fald ikke efter jer! I får så vanvittig mange tynde frispark hele tiden. Iniesta skal stort set bare ligge sig ned, så får han lige meget hvad frispark, og der er jo også masser af eksempler med Busquets og Pedro som har fået nogle kontroversielle frispark. I bliver bestemt ikke snydt.

Desuden sjovt, at Xavi var ude og udtale at Real Madrid er dårlige tabere, men så kommer han selv med sådan en kommentar. Moral er godt, dobbel moral er dobbelt så godt, eller?  Wink
Logged

Hala Madrid!

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1764: 30 Jan 2012, 16:30 »

Er fuldstændig enig med Guldbrand.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1765: 30 Jan 2012, 16:38 »

De seneste 12 måneder er Barca blevet snydt af dommeren rigtig mange gange, hvilket er alment anerkendt i Spanien. Selv Marca havde for nylig en opgørelse over 6 klare straffespark som Barca sku ha haft, og man undre sig over at Messi ikke har fået et straffe i 13 måneder, tror jeg det var.

Bemærkelsesværdigt hvor få gange Barca har brokket sig over dommere i medier, specielt når man sammenligner med Real og Mourinho hvor det ofte sker efter tabte kampe. Og i PL er det nærmest standard.

Nu ser jeg stort set ikke spansk fodbold, da jeg synes det er dræbende kedeligt, så I må undskylde hvis det ikke forholder sig sådan som jeg tror...

Men bliver Messi fældet særlig tit i feltet? Er han en spiller der hele tiden afslutter fra det lille målfelt? Eller er han måske typen der sætter den fra kanten af feltet, og derfor faktisk ikke befinder sig så meget i boksen? Det jeg husker Messi som, er en spiller der modtager bolden udenfor feltet og afdribler det halve hold hvorefter han enten afslutter selv på kanten af feltet eller spiller den til en medspiller (i eller udenfor boksen) der så afslutter.

Det er nu engang sådan, at for at få et straffe skal der begås et frispark i feltet. Hvis en spiller/et hold aldrig har bolden i feltet får man ikke straffespark. Så hvis Barcas spillere faktisk ikke har bolden særlig længe i selve boksen, så er det tidsrum hvor en modspiller kan nå at lave et straffe på dem forsvindende lille. Jeg vil faktisk sige, at kontrahold bør være de hold der har størst chance for at tilvinde sig straffe, da det er noget med en forsvarsspiller der jagter en angriber i fuld fart og så tackler lige inden for boksens kant. Et hold der spiller bolden rundt om modstanderens felt har jo faktisk ikke så store chancer for at få et straffe, for når de endelig spiller bolden ind i feltet er det til en angriber der kan førstegangsafslutte = meget kort tid med mulighed for at tilvinde sig straffe.

Og som i min første linie tager jeg forbehold for at jeg ser MEGET lidt spansk fodbold - så det kan være at det rammer helt ved siden af Barcelona.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1766: 30 Jan 2012, 16:52 »

Jo i den seneste tid så er dommerkendelserne gået imod Barca. Nu skal man altså også huske på at forholdsvis små spillere der spiller i små rum, bliver der bare også oftere begået frispark på, end større spillere med direkte spil. Og derfor synes jeg at der har bredt sig en forkert almen holdning om at dommerne er med Barca, og sandheden er i mine øjne at dommerne simpelthen blot over en længere periode giver og tager.
Ser vi så på Barca i de sidste par måneder, så jo, følger man dem så har dommerne ligesom spillet gået modsat deres vej. Modsat lige for tiden hvor de måske er lidt med Madrid. Men, altså, når alt kommer til alt så er det måske omvendt næste sæson og derfor er det også latterligt at gå ud og sige at dommerne altid er imod Barca - for det er de ikke. Lige nu, så jo, men over længere tid så nej.

Angående Messi, så er har han vel bare været uheldig over en længere periode end normalt. For han befinder sig sgu rimelig tit i feltet Wink I løbet af de 13 måneder er der blevet begået straffe på ham, men så har vi vel også fået nogle forkerte tilkendt ved andre spillere. Dommerne er bare en del af spillet. 

Logged

FC Barcelona

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1767: 30 Jan 2012, 17:29 »

For mig at se, så er sagen blæst voldsomt op. Jeg har intet imod Barcelona, men hvis de føler dommerne er imod dem, så synes jeg de skulle tænke 2 skridt længere før de klager sig offentligt.
Det har ofte været diskuteret hvor meget flere spillere hos Barcelona filmer, og selv om jeg skal være den første til at sige, at det i høj grad også sker i andre klubber, så er det et prædikat der sidder helt rigtigt på Barcelona for tiden. I har mange spillere, der meget let lader sig falde. Skulle dommerne være retfærdige, så vil jeg mene, at man godt kunne give flere advarsler til jer, netop af denne grund.

Hvis der er noget der er galt i Barcelonas kampe for tiden, så er det holdet selv og ikke dommerne. Dommerne er ikke skyld i, at man ikke har vundet. Det er spillerne helt selv..

Omkring Messi og straffe, så tror jeg at den simple forklaring er, at mange af forsvarsspillerne er så bange for hans antrit, at de simpelthen ikke tager chancen og prikker dumt efter bolden. De ved han er hurtigere end dem. Det samme ser man jo tit mod Ronaldo. Der er jo en grund til, at de ikke bare går på kroppen af dem.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1768: 30 Jan 2012, 17:34 »

Hvis der er noget der er galt i Barcelonas kampe for tiden, så er det holdet selv og ikke dommerne. Dommerne er ikke skyld i, at man ikke har vundet. Det er spillerne helt selv..

Mener jeg er helt rigtigt. Ansvaret ligger udelukkende på holdet selv og det er dumt og pinligt at begynde at klage over dommeren

Dog er jeg uenig i din påstand om at Barca filmer mere end alle andre. Jeg synes det er taget meget af med tiden og kun pga. den fokus og den dominans Barca har, har de stadig det prædikat på sig. Det er f.eks. godt nok lang tid siden jeg sidst har set Busquets filme, og jeg er lodret uenig med folk hvis de mener det var film i opgøret mod RM og Ramos sidste gule kort. Jo, der er nogle filmere imellem, men for mig at se ikke mere end de fleste andre hold har.
Logged

FC Barcelona

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1769: 30 Jan 2012, 17:36 »

Mener jeg er helt rigtigt. Ansvaret ligger udelukkende på holdet selv og det er dumt og pinligt at begynde at klage over dommeren

Dog er jeg uenig i din påstand om at Barca filmer mere end alle andre. Jeg synes det er taget meget af med tiden og kun pga. den fokus og den dominans Barca har, har de stadig det prædikat på sig. Det er f.eks. godt nok lang tid siden jeg sidst har set Busquets filme, og jeg er lodret uenig med folk hvis de mener det var film i opgøret mod RM og Ramos sidste gule kort. Jo, der er nogle filmere imellem, men for mig at se ikke mere end de fleste andre hold har.

Jeg synes stort set Barca filmer ligeså meget som andre hold, men det er mere den måde de altid skal presse dommeren på som jeg hader, hvilket jeg også tror mange andre gør. Hvis Busquets nu filmer, som igen mange andre hold også gør, så er der altid 4-5 Barca spillere overfor dommeren. Det synes jeg er usmageligt, og det er sikkert derfor mange mener Barca filmer mere end andre hold, selvom det ikke er det, der er selve problemet.
Logged

Hala Madrid!

Sider: 1 ... 116 117 [118] 119 120 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010