home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:11:11 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 744 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451886 gange)
Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1185: 29 Maj 2011, 22:52 »

Nationalt set er Inter en storklub. Europærisk-historisk set er de ikke nogen storklub, ligesom Chelsea heller ikke er det. Trup- og niveaumæssigt er de okay. De ligger dog under gruppen af de helt store med Barca, Real, Chelsea og United. Det er hvert fald min vurdering på deres seneste års resultater. Havde Inter nået langt i dette års CL, havde min opfattelse været en anden - til Inters fordel, men de har ikke vist noget og jeg betegner dem derfor ikke som en af de helt store.
Inter har vundet ligeså mange Champions League pokaler som United og endda også ligeså mange nationale. Den seneste er endda nyere end Uniteds. De er gået videre de seneste mange år i Champions League ligesom Real Madrid og er ofte kommet længere end Real Madrid.

Hvad er det præcis, som gør at de ikke er i samme pulje, som disse hold? Deres resultater er jo ligeså gode og måske endda bedre end nogle af de hold, som du nævner som bedre.

Barcelona har endda først lige gået forbi dem hvad angår Champions League pokaler, så helt dårlige kan de da ikke være?!
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1186: 29 Maj 2011, 22:54 »

Lad mig lige slå fast: Bare fordi at man HAR været gode, betyder ikke at man stadig er det. Men i en situation som med Real Madrid som de sidste mange år kun har formået at nå til 1/8-finalen, så man dem - på trods af det - stadig som et europærisk storhold, grundet deres historie.
Ja, eller også var det deres spillermateriale, som der så bare underpræsterede i Champions League.
Liverpool har også en stor og flot historie, men jeg tror ikke, at der er ret mange der pt. ser dem som en magtfaktor i europæisk fodbold.
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1187: 29 Maj 2011, 22:58 »

Ja fordi der er forskel på "storhold". En af jer skrev at fordi at man havde vundet 19 nationale mesterskaber og 3 CL, er man et storhold. Min mening om det var, at sådan behøver det ikke nødvendigvis være.
Inter Milan:
Serie A (18)
CHL (3) og tabt (1)

Barca:
Laliga (21)
CHL (4) og tabt (3)

United:
PRL (19)
CHL (3) og ivertfald tabt (2)

Real:
Laliga (31)
CHL (9) tabt (3)

AC Milan:
Serie A (18)
CHL (7) og tabt (4)

så ud fra dine holdninger så er Inter og AC ikke gode nok til at kaldes Europæiske stor hold?
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1188: 29 Maj 2011, 22:59 »

Inter har vundet ligeså mange Champions League pokaler som United og endda også ligeså mange nationale. Den seneste er endda nyere end Uniteds. De er gået videre de seneste mange år i Champions League ligesom Real Madrid og er ofte kommet længere end Real Madrid.

Hvad er det præcis, som gør at de ikke er i samme pulje, som disse hold? Deres resultater er jo ligeså gode og måske endda bedre end nogle af de hold, som du nævner som bedre.

Barcelona har endda først lige gået forbi dem hvad angår Champions League pokaler, så helt dårlige kan de da ikke være?!
Inter har bare været for svingende. De seneste mange år har de formået at kvalificere sig til knockout-fasen, men altid skuffet. Der var altid en fidus til dem, fordi at de klarede sig godt hjemme, men de kom aldrig længere end knockout-fasen. Pånær så lige sidste sæson hvor de jo så vandt. De vandt dog ikke som det bedste hold i verden, men det er ikke altid det der tæller, hvilket vi jo så kan se i år. Og derfor mener jeg at Inter stadig ligger under den gruppe af hold.

Og please - forstå nu at det ikke er mig som har sagt at historie automatisk gør dig til et storhold.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1189: 29 Maj 2011, 23:02 »

Inter Milan:
Serie A (18)
CHL (3) og tabt (1)

Barca:
Laliga (21)
CHL (4) og tabt (3)

United:
PRL (19)
CHL (3) og ivertfald tabt (2)

Real:
Laliga (31)
CHL (9) tabt (3)

AC Milan:
Serie A (18)
CHL (7) og tabt (4)

så ud fra dine holdninger så er Inter og AC ikke gode nok til at kaldes Europæiske stor hold?
AC Milan - jo. Inter - naaah.. 4 finaler på 60 år.. Ved det sgu ikke helt.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1190: 29 Maj 2011, 23:07 »

Inter har bare været for svingende. De seneste mange år har de formået at kvalificere sig til knockout-fasen, men altid skuffet. Der var altid en fidus til dem, fordi at de klarede sig godt hjemme, men de kom aldrig længere end knockout-fasen. Pånær så lige sidste sæson hvor de jo så vandt. De vandt dog ikke som det bedste hold i verden, men det er ikke altid det der tæller, hvilket vi jo så kan se i år. Og derfor mener jeg at Inter stadig ligger under den gruppe af hold.

Og please - forstå nu at det ikke er mig som har sagt at historie automatisk gør dig til et storhold.
Jeg sammenligner skam også bare meritter i det europæiske i forhold til de hold, som du har sagt er toppen af poppen i europæisk fodbold. Der er Inters resultater de senere år jo væsentlig mere imponerende end Real Madrids, som du åbenbart stadigvæk synes har været et stærkere hold i Champions League de senere år.
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1191: 29 Maj 2011, 23:09 »

AC Milan - jo. Inter - naaah.. 4 finaler på 60 år.. Ved det sgu ikke helt.
så man skal nå finalen for at være en europæisk storklub? vil nu også sige Semifinalen og tildels også Kvartfinalen også er et godt resultat.

For mig lyder det her bare som om at du har bare en lille smule ondt i røven over at Inter vandt tuneringen i sidste sæson Thumbs Up
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1192: 29 Maj 2011, 23:13 »

Jeg sammenligner skam også bare meritter i det europæiske i forhold til de hold, som du har sagt er toppen af poppen i europæisk fodbold. Der er Inters resultater de senere år jo væsentlig mere imponerende end Real Madrids, som du åbenbart stadigvæk synes har været et stærkere hold i Champions League de senere år.
Har udtrykt mig forkert så. De seneste år har det ikke været Real Madrid som har domineret, eller været med i de semi/finalerne, men til næste sæson er de helt sikkert en favorit til at vinde trofæet. Det er hvert fald min vurdering efter deres præstationer i år i både liga og CL.

For mig at se kræver det at man er med der hvor det bliver helt spændende. I kvartfinalerne er der altid overraskelser, og man ku' ha' været heldige med sin modstander i 1/8-finalen. Men semifinalerne er det sværere at nå, og der har Inter været én gang de seneste år, og det var sidste år. Tror faktisk ikke de har været i semifinalen i laaang tid før det.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1193: 29 Maj 2011, 23:17 »

Har udtrykt mig forkert så. De seneste år har det ikke været Real Madrid som har domineret, eller været med i de semi/finalerne, men til næste sæson er de helt sikkert en favorit til at vinde trofæet. Det er hvert fald min vurdering efter deres præstationer i år i både liga og CL.

For mig at se kræver det at man er med der hvor det bliver helt spændende. I kvartfinalerne er der altid overraskelser, og man ku' ha' været heldige med sin modstander i 1/8-finalen. Men semifinalerne er det sværere at nå, og der har Inter været én gang de seneste år, og det var sidste år. Tror faktisk ikke de har været i semifinalen i laaang tid før det.

Men din fortælling om Inter her, gælder jo eksakt også for Real Madrid? Forskellen er blot, at Inter faktisk vandt sidste år, hvorimod Real Madrid sidst vandt i 2001 såvidt jeg husker. Altså 10 år siden.. Jeg er skam ikke uenig i at Real er et tophold, men jeg tror det er de færreste der går på banen mod Inter, og regner med at kampen er vundet på forhånd..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

slindj93
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1194: 29 Maj 2011, 23:20 »

Tror at mange forbinder storhold med selve spillertruppen og ikke klubbens historie eller nuværende form. Hvis man kigger på et hold som Lyon, som faktisk har gjort det ganske fornuftigt siden år 2000 med 6 franske mesterskaber i træk og udemærkede præstationer i CL b.la. ved at slå Real Madrid ud 2 gange (mener jeg). Det er ikke et hold man forbinder med storhold. Det har ikke en helt vildt kendt trup (hvis ikke man går SÅ meget op i fodbold). Men har alligevel gjort det udemærket her på det sidste.

Kigger man så tilgengæld på Real Madrid som alle forbinder med et storhold. De har haft en af verdens bedste spillertrupper de sidste rigtig mange år, men har ikke vundet det, som var forventet af dem. I CL er det først i år, at mam er kommet langt og man formår stadig ikke at vinde den nationale liga (skal dog siges at Barca har været usædvanlig suveræne de sidste 3 sæson - men alligevel).

Real Madrid er et af de helt store hold, selvom de ikke har vundet så meget på det sidste. Og Lyon må være under store hold, selvom de har vundet meget og kommet langt i CL de sidste år  Smiley

Om få år vil City jo også være et af de helt store hold selvom de ikke har vundet noget overhovedet. Dette er udelukkende pga. deres skræmmende spillertrup, som de har om 2-3 år
« Seneste Redigering: 29 Maj 2011, 23:29 af slindj93 » Logged

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1195: 29 Maj 2011, 23:25 »

Men din fortælling om Inter her, gælder jo eksakt også for Real Madrid? Forskellen er blot, at Inter faktisk vandt sidste år, hvorimod Real Madrid sidst vandt i 2001 såvidt jeg husker. Altså 10 år siden.. Jeg er skam ikke uenig i at Real er et tophold, men jeg tror det er de færreste der går på banen mod Inter, og regner med at kampen er vundet på forhånd..
Bestemt ikke, men tror bare at hold som Arsenal, Chelsea, Barcelona, Manchester, Real og måske (meget måske) City, ville være favoritter mod Inter i CL. Og det er for mange hold til at lade Inter være et af de helt store.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1196: 29 Maj 2011, 23:32 »

Bestemt ikke, men tror bare at hold som Arsenal, Chelsea, Barcelona, Manchester, Real og måske (meget måske) City, ville være favoritter mod Inter i CL. Og det er for mange hold til at lade Inter være et af de helt store.
Du tror, så vil jeg også gætte hva der ville ske
jeg holder mere på at Inter vil være favoritter mod City og Arsenal set over 2 kampe, men det kan jo ikke bevises før vi får kampene af se.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1197: 29 Maj 2011, 23:44 »

Du tror, så vil jeg også gætte hva der ville ske
jeg holder mere på at Inter vil være favoritter mod City og Arsenal set over 2 kampe, men det kan jo ikke bevises før vi får kampene af se.
Det er fint du holder mere på Inter, det er din mening. Men jeg har min.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Bailey
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1198: 29 Maj 2011, 23:45 »

Bestemt ikke, men tror bare at hold som Arsenal, Chelsea, Barcelona, Manchester, Real og måske (meget måske) City, ville være favoritter mod Inter i CL. Og det er for mange hold til at lade Inter være et af de helt store.


Nu har jeg læst lidt med i dine argumenter for, hvorfor Inter ikke er et storhold, men dette er dog det bedste. Sådan som jeg læser det mener du at et storhold måles i lige dele historie og trupsammensætning.

Af de hold du nævner her kan kun Real, Barca og United måle sig med Inter historiemæssigt. Inter har vundet flere trofæer, både nationalt og internationalt, end Chelsea, Arsenal og City TILSAMMEN. I de store ligaer kan vel kun, udover de allerede nævnte, nævnes Juventus, Milan, Bayern og Liverpool. Dette er historien.

Hvis vi så kigger på Inters trup har de følgende spillere, som jeg er ret sikker på de fleste andre hold (med undtagelse af Barca) ville elske at kunne tilføje:

- Julio Cesar, Maicon, Sneijder, E'too, Cambiasso og Lucio.

Derudover har de Walter Samuel, Diego Milito og Cristian Chivu m.fl.

Min pointe er, at Inter i alle henseender er et europæisk storhold, og fordi de ikke kom længere end 1/4-finalen i år ændrer ikke på det.

Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1199: 29 Maj 2011, 23:57 »



Nu har jeg læst lidt med i dine argumenter for, hvorfor Inter ikke er et storhold, men dette er dog det bedste. Sådan som jeg læser det mener du at et storhold måles i lige dele historie og trupsammensætning.

Af de hold du nævner her kan kun Real, Barca og United måle sig med Inter historiemæssigt. Inter har vundet flere trofæer, både nationalt og internationalt, end Chelsea, Arsenal og City TILSAMMEN. I de store ligaer kan vel kun, udover de allerede nævnte, nævnes Juventus, Milan, Bayern og Liverpool. Dette er historien.

Hvis vi så kigger på Inters trup har de følgende spillere, som jeg er ret sikker på de fleste andre hold (med undtagelse af Barca) ville elske at kunne tilføje:

- Julio Cesar, Maicon, Sneijder, E'too, Cambiasso og Lucio.

Derudover har de Walter Samuel, Diego Milito og Cristian Chivu m.fl.

Min pointe er, at Inter i alle henseender er et europæisk storhold, og fordi de ikke kom længere end 1/4-finalen i år ændrer ikke på det.


Du har så ikke fulgt helt med. For historien har intet med det nuværende niveau at gøre. Kun de senete sæsonner som jo også i teorien er i historie.

Det er nogen gode spillere du disker op med der, men hvad nytter det, når de ikke formår at spille godt. De blev slået ud af Schalke. Schalke som jo tabte stensikkert mod Manchester. Det er slet ikke overbevisende. Samtidig taber de ligaen i år til et overraskende godt Milan hold. Men hvor godt gik det for Milan europærisk? Ikk særligt godt.
Jeg var ikke overrasket over at Inter ikke nåede længere end de gjorde, for jeg mener ikke at de er bedre end til at være kvartfinalist once in while. Det er de andre rigtige tophold, for gode til.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Sider: 1 ... 78 79 [80] 81 82 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010