home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:11:11 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 665 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451786 gange)
Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1155: 29 Maj 2011, 19:16 »

Hvordan skal man så bedømme det? Inter var stærkere end Barcelona over to kampe.
Stærkere, bedre, whatever. Inter var heldige. Ligesom sæsonnen hvor Monaco og Porto endte i finalen. Det var held, Sensationer sker, og det er da spændende at følge - klart nok. Men jeg foretrækker stadig at det bedste hold vinder. Især når niveauforskellen er en af de største i mange, mange år.

UEFAlona... sødt.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1156: 29 Maj 2011, 19:17 »

Dumt at smide sådan en kommentar op. Listen med dommerfejl til UEFAlonas fordel er mistænkelig lang.

Nu ved jeg ikke hvem du tror FC Uefa er, men jeg mener Barcelona.
Logged


vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1157: 29 Maj 2011, 19:22 »

Nu ved jeg ikke hvem du tror FC Uefa er, men jeg mener Barcelona.
[/quote
Det var jeg udemærket klar over. Min kommentar var også skrevet i ironi Thumbs Up
Logged

Januzaj
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1158: 29 Maj 2011, 19:40 »

Var jeg den eneste, som var ved at brække sig over Per Frimann? Fint nok, at han beundrer Barcelona, og deres måde at spille på - men jeg synes det er dybt forkert, at være så farvet når man kommenterer en kamp.

Er selv United fan, så kan godt være jeg er farvet her. Men synes ofte han er farvet når han kommenterer Barcelona. Og til sidst vil jeg bare sige, at det var fuldt fortjent at Barcelona vandt Smiley.
Logged

Manchester United

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1159: 29 Maj 2011, 19:44 »

Stærkere, bedre, whatever. Inter var heldige. Ligesom sæsonnen hvor Monaco og Porto endte i finalen. Det var held, Sensationer sker, og det er da spændende at følge - klart nok. Men jeg foretrækker stadig at det bedste hold vinder. Især når niveauforskellen er en af de største i mange, mange år.

UEFAlona... sødt.

Hvis du sammenligner Inters fabelagtige sæson sidste år, med den sensation det var, da Monaco og Porto kom i finalen, så bør du virkelig søge nye briller. Der er jo ingen der hidtil har været uenige med dig i, at Barcelona spiller flot og god fodbold, men sidste år tabte man over to kampe, og det er det der tæller. At være så farvet som du er her hjælper jo ingen diskussion.

Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1160: 29 Maj 2011, 20:11 »

Stærkere, bedre, whatever. Inter var heldige. Ligesom sæsonnen hvor Monaco og Porto endte i finalen. Det var held, Sensationer sker, og det er da spændende at følge - klart nok. Men jeg foretrækker stadig at det bedste hold vinder. Især når niveauforskellen er en af de største i mange, mange år.

UEFAlona... sødt.
Sidste år var Barcelona så selvfede, at de stillede sig tilfredse med at tabe 3-1 på udebane, fordi de regnede med, at de ville køre den sikkert hjem på Camp Nou. De blev spillet ud af banen af Inter i den første kamp. I den anden kamp viste Inter, hvor utroligt alsidige de er, og holdte verdens bedste offensive hold nede på 1 mål i en kamp, hvor Inter var i undertal i den sidste time, så jeg mener som mange andre, at det ikke var held, at Inter simpelthen var et bedre hold i sidste sæson. En anden ting som Inter var fantastiske til i den anden var at holde Messi nede. 37-årige Javier Zanetti sørgede for, at Barcelona ikke fik lov til at spille den argentinske troldmand i gang, og det viste sig at gøre en kæmpe forskel for kampens betydning.

Så jeg vil konkludere ud fra denne kamp, at det langtfra var held, at Inter hev Champions League-trofæet til Italien.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1161: 29 Maj 2011, 20:18 »

Hvis du sammenligner Inters fabelagtige sæson sidste år, med den sensation det var, da Monaco og Porto kom i finalen, så bør du virkelig søge nye briller. Der er jo ingen der hidtil har været uenige med dig i, at Barcelona spiller flot og god fodbold, men sidste år tabte man over to kampe, og det er det der tæller. At være så farvet som du er her hjælper jo ingen diskussion.


Sammenligner det ikke på den måde. Siger bare at der er en lighed på den måde at på trods af at Inter formåede at lave en treble, så var det stadig sådan at Barcelona var verdens bedste hold sidste sæson. Inters resultater mod Chelsea og Barcelona kom ikke på at spille bedre og over 20 kampe ville Chelsea og Barcelona vinde de fleste. Sådan er man heldig at ramme dagene nogengange. Når man om 20 år ser tidligere vindere af CL og ser at Porto vandt det år, er det jo blot et eksempel på at alt kan ske i CL ligesom det skete for Inter sidste år. I en helt anden grad dog.

KasperS, at Inters mål så kom på de selvfede Barcelona's egne fejl, fortæller dit indlæg jo ikke noget om. Men sådan sker det. Men som du kan læse ovenover, det handler om at ramme dagen. Barcelona havde jo sikkert slået Inter i gruppespillet og hentet et 0-0 i Milano.

At der var ligeså meget held, som der var skills i Inters vej til CL-trofæet, kan man se i år hvor de har været helt væk.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1162: 29 Maj 2011, 20:26 »

Sammenligner det ikke på den måde. Siger bare at der er en lighed på den måde at på trods af at Inter formåede at lave en treble, så var det stadig sådan at Barcelona var verdens bedste hold sidste sæson. Inters resultater mod Chelsea og Barcelona kom ikke på at spille bedre og over 20 kampe ville Chelsea og Barcelona vinde de fleste. Sådan er man heldig at ramme dagene nogengange. Når man om 20 år ser tidligere vindere af CL og ser at Porto vandt det år, er det jo blot et eksempel på at alt kan ske i CL ligesom det skete for Inter sidste år. I en helt anden grad dog.

KasperS, at Inters mål så kom på de selvfede Barcelona's egne fejl, fortæller dit indlæg jo ikke noget om. Men sådan sker det. Men som du kan læse ovenover, det handler om at ramme dagen. Barcelona havde jo sikkert slået Inter i gruppespillet og hentet et 0-0 i Milano.

At der var ligeså meget held, som der var skills i Inters vej til CL-trofæet, kan man se i år hvor de har været helt væk.
Nu kan meget af deres sejr sidste år jo også tilskrives en hvis Mr. Mourinho.
og det kan godt være at Barca vandt sikkert i gruppe spillet, men det ændre ikke på at Inter inter vandt de vigtigste kampe mod barca sidste sæson og endte som fortjente vindere af Champions league efter min mening.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1163: 29 Maj 2011, 20:28 »

Nu kan meget af deres sejr sidste år jo også tilskrives en hvis Mr. Mourinho.
og det kan godt være at Barca vandt sikkert i gruppe spillet, men det ændre ikke på at Inter inter vandt de vigtigste kampe mod barca sidste sæson og endte som fortjente vindere af Champions league efter min mening.
Jeg acceptere at det er din mening, jeg kommer bare med min :-)
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1164: 29 Maj 2011, 20:29 »

Vi spillede godt sidste år, men blev selvfølgelig slået af Inter, hvilket man kan sige var fortjent eller måske ufortjent. Faktum er dog at vi ikke vandt Champions League og de gjorde. Heldigvis vandt vi dog i (g)år/, mens Inter har været ude af turneringen længe, selvom de faktisk i store træk har samme hold som sidste år. De manglede den sidste del, som var Mourinho og dermed en taktisk mester. Og det var på taktikken Barcelona tabte sidste år.

Ibraa: Du er altså lidt ude på dybt vand.. Barcelona spillede måske bedst sidste sæson, men de undervurderede formentlig Inter lidt i sidste sæson. For det første, så skal man altså ikke undervurdere en modstander i semifinalen i Champions League og især ikke når det er Mourinho, som sidder på bænken. Alle vidste at han er en mester til at få lukket af for modstanderen og få sit hold til at være kyniske. Du kalder det held, men det er da i ligeså høj grad godhed og et godt taktisk oplæg fra Mourinhos side, som var afgørende for at Inter kunne holde Barcelona væk fra fadet gennem de to kampe.


Oste: Per Frimann er forelsket i Barcelonas spillestil og desværre kan han ikke gemme det væk, når han kommenterer. Lidt det samme kan siges om Peter Schmeichel om Manchester United, men mens han i det mindste prøvede at gemme det væk i går, så kørte Per Frimann på alle cylindere i går.. Det er fair nok at være imponeret over vores spil i går, som det blev nævnt i chatten i går under kampen, så lød det nogen gange, som om han kom i bukserne, når en fra Barcelona lavede en teknisk flot detalje. Jeg ønsker virkelig at man kunne få nogle fodboldkyndige kommentatorer, som kan forholde sig bare nogenlunde neutralt i de store kampe. I f.eks. FCKs europæiske kampe så har jeg absolut intet imod de jubler og generelt snakker FCK op i niveau..


Hvis vi kigger på kampen i går, så startede vi vaklende og selv de mest rutinerede spillere, som har prøvet det to gange før, virkede lidt rystet over den energi, som der var på Wembley.. Heldigvis fik vi styr på nerverne og spillet ret hurtigt og uden United egentlig kom til deciderede chancer. Derfra var det jo næsten "Cruise-control"! Sjældent har jeg set spillet gå så flydende mod en så stærk modstander og alle spillere var fantastiske, ingen havde en dårlig dag eller bare en nogenlunde kamp.. Alle var fantastiske! Sammenspillet er jo bedre end nogensinde og afleveringerne flyder i den grad mellem alle spillerne. Førhen har jeg syntes at der var tendenser til at man først kiggede efter enkelte spillere, men i en kamp som i går, hvor alle spillede op til deres bedste, så var det jo bare at aflevere til den første som tilbød sig og så var der ingen problemer der.

Lige en sjov fact: Valdes har nu haft over 180 minutters spil i Champions League, hvor han ikke er blevet noteret for en redning.

Da Abidal løftede pokalen, så fik jeg sgu gåsehud og den mand er altså imponerende! Det er altså bare omkring to måneder siden at han fik konstateret kræft og i går spillede han 90 minutters fodbold i en Champions League finale! Han var i forvejen en vellidt mand i Barcelona, men de seneste måneder har han opnået en popularitet som jeg ikke tror nogen havde regnet med at en spiller som ham kunne opnå. Jeg har allerede forudbestilt næste års udebanetrøje med hans navn bagpå og jeg håber i den grad at han kommer helt tilbage og får taget de kilo på, som han har mistet siden operationen.
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1165: 29 Maj 2011, 20:41 »

Vi spillede godt sidste år, men blev selvfølgelig slået af Inter, hvilket man kan sige var fortjent eller måske ufortjent. Faktum er dog at vi ikke vandt Champions League og de gjorde. Heldigvis vandt vi dog i (g)år/, mens Inter har været ude af turneringen længe, selvom de faktisk i store træk har samme hold som sidste år. De manglede den sidste del, som var Mourinho og dermed en taktisk mester. Og det var på taktikken Barcelona tabte sidste år.

Ibraa: Du er altså lidt ude på dybt vand.. Barcelona spillede måske bedst sidste sæson, men de undervurderede formentlig Inter lidt i sidste sæson. For det første, så skal man altså ikke undervurdere en modstander i semifinalen i Champions League og især ikke når det er Mourinho, som sidder på bænken. Alle vidste at han er en mester til at få lukket af for modstanderen og få sit hold til at være kyniske. Du kalder det held, men det er da i ligeså høj grad godhed og et godt taktisk oplæg fra Mourinhos side, som var afgørende for at Inter kunne holde Barcelona væk fra fadet gennem de to kampe.


Oste: Per Frimann er forelsket i Barcelonas spillestil og desværre kan han ikke gemme det væk, når han kommenterer. Lidt det samme kan siges om Peter Schmeichel om Manchester United, men mens han i det mindste prøvede at gemme det væk i går, så kørte Per Frimann på alle cylindere i går.. Det er fair nok at være imponeret over vores spil i går, som det blev nævnt i chatten i går under kampen, så lød det nogen gange, som om han kom i bukserne, når en fra Barcelona lavede en teknisk flot detalje. Jeg ønsker virkelig at man kunne få nogle fodboldkyndige kommentatorer, som kan forholde sig bare nogenlunde neutralt i de store kampe. I f.eks. FCKs europæiske kampe så har jeg absolut intet imod de jubler og generelt snakker FCK op i niveau..


Hvis vi kigger på kampen i går, så startede vi vaklende og selv de mest rutinerede spillere, som har prøvet det to gange før, virkede lidt rystet over den energi, som der var på Wembley.. Heldigvis fik vi styr på nerverne og spillet ret hurtigt og uden United egentlig kom til deciderede chancer. Derfra var det jo næsten "Cruise-control"! Sjældent har jeg set spillet gå så flydende mod en så stærk modstander og alle spillere var fantastiske, ingen havde en dårlig dag eller bare en nogenlunde kamp.. Alle var fantastiske! Sammenspillet er jo bedre end nogensinde og afleveringerne flyder i den grad mellem alle spillerne. Førhen har jeg syntes at der var tendenser til at man først kiggede efter enkelte spillere, men i en kamp som i går, hvor alle spillede op til deres bedste, så var det jo bare at aflevere til den første som tilbød sig og så var der ingen problemer der.

Lige en sjov fact: Valdes har nu haft over 180 minutters spil i Champions League, hvor han ikke er blevet noteret for en redning.

Da Abidal løftede pokalen, så fik jeg sgu gåsehud og den mand er altså imponerende! Det er altså bare omkring to måneder siden at han fik konstateret kræft og i går spillede han 90 minutters fodbold i en Champions League finale! Han var i forvejen en vellidt mand i Barcelona, men de seneste måneder har han opnået en popularitet som jeg ikke tror nogen havde regnet med at en spiller som ham kunne opnå. Jeg har allerede forudbestilt næste års udebanetrøje med hans navn bagpå og jeg håber i den grad at han kommer helt tilbage og får taget de kilo på, som han har mistet siden operationen.

"i (g)år" - touché

Desuden skal du også kigge på Chelsea-Inter kampene. Både Inter og Bayern kom i finalen fordi de ramte dagene. I år har vi intet set til dem, hvilket kun bekræfter min teori i at Barcelona, Manchester eller Chelsea ville have været den rigtige vinder - i mine øjne. Mourinho gav Inter et CL-trofæ, men han gjorde dem ikke til verdens bedste fodboldhold.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1166: 29 Maj 2011, 20:44 »

Sammenligner det ikke på den måde. Siger bare at der er en lighed på den måde at på trods af at Inter formåede at lave en treble, så var det stadig sådan at Barcelona var verdens bedste hold sidste sæson. Inters resultater mod Chelsea og Barcelona kom ikke på at spille bedre og over 20 kampe ville Chelsea og Barcelona vinde de fleste. Sådan er man heldig at ramme dagene nogengange. Når man om 20 år ser tidligere vindere af CL og ser at Porto vandt det år, er det jo blot et eksempel på at alt kan ske i CL ligesom det skete for Inter sidste år. I en helt anden grad dog.

KasperS, at Inters mål så kom på de selvfede Barcelona's egne fejl, fortæller dit indlæg jo ikke noget om. Men sådan sker det. Men som du kan læse ovenover, det handler om at ramme dagen. Barcelona havde jo sikkert slået Inter i gruppespillet og hentet et 0-0 i Milano.

At der var ligeså meget held, som der var skills i Inters vej til CL-trofæet, kan man se i år hvor de har været helt væk.

Ibraadrengen, er det vigtigt, at man er bedre over to kampe i gruppespillet, når man taber semifinalen, det vil jeg ikke sige, og jeg tror rent faktisk, at Inter er relativt ligeglade med, at de tabte i gruppespillet. Det handler jo om at vinde de rigtige kampe.

Min eget favorithold, Real Madrid, var det bedste hold i gruppespillet i denne sæson, hvad kan de bruge det til nu? Det vinder de jo ikke Champions League på.  
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1167: 29 Maj 2011, 20:56 »

"i (g)år" - touché

Desuden skal du også kigge på Chelsea-Inter kampene. Både Inter og Bayern kom i finalen fordi de ramte dagene. I år har vi intet set til dem, hvilket kun bekræfter min teori i at Barcelona, Manchester eller Chelsea ville have været den rigtige vinder - i mine øjne. Mourinho gav Inter et CL-trofæ, men han gjorde dem ikke til verdens bedste fodboldhold.
At ramme dagen.. Det handler vel om at sætte sine spillere op til kampene og sørge for at alt spiller, som det skal i klubben. Det formåede Bayern og Inter, hvilket vi ikke gjorde sidste år.. Det kan sagtens være at vi kunne vinde størstedelen af 100 kampe mod begge hold, men det hjælper jo ikke noget, når vi egentlig spiller to knap så gode kampe mod Inter og dermed ryger ud. Så kan vi ikke bruge den selvtilfredshed, med at vi var det bedste hold. Hvilket spillerne heldigvis heller ikke har haft i år.

Stabiliteten som vi og Manchester United har haft de seneste mange år, hvor vi er at finde blandt de sidste fire hold i Champions League er jo rigtig flot, men hvis man ikke vandt titler på det, så kan man ikke bruge det til ret meget. Uanset hvad du mener om Inter, så er det altså et storhold på højde med Barcelona, Manchester United osv. Den italienske liga er ikke så velkendt herhjemme, da den faktisk ikke bliver vist på danske kanaler, men jeg kan love dig for at der er storhold og stærke hold, selvom de seneste år ikke har imponeret i europæisk fodbold med undtagelse af Inters CL-titel. Du får det lidt til at lyde, som om italiensk fodbold er en døgnflue, men det er det langt fra!
Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1168: 29 Maj 2011, 20:59 »

Ibraadrengen, er det vigtigt, at man er bedre over to kampe i gruppespillet, når man taber semifinalen, det vil jeg ikke sige, og jeg tror rent faktisk, at Inter er relativt ligeglade med, at de tabte i gruppespillet. Det handler jo om at vinde de rigtige kampe.

Min eget favorithold, Real Madrid, var det bedste hold i gruppespillet i denne sæson, hvad kan de bruge det til nu? Det vinder de jo ikke Champions League på.  
Jeg siger ikke at Inter fans skal sidde og tænke "Okay vi vandt i semien, men vi tabte jo i gruppespillet så vær lige lidt mindre glade".
De skabte overraskelsen, tillykke med det. Netop fordi at Inter var undertippede gjorde det nederlaget værre for os Barcelona fans. Men vi vidste på samme tid at vi stadig ville være storfavoritter næste år. for vi havde jo stadig et godt hold.
Real Madrid tabte godt nok semifinalen mod Barcelona, men de viste endeligt noget i CL og vil også være storfavoritter til næste sæson sammen med Barcelona. Omvendt sidder Schalke med en fornemmelse af at det var "once in a lifetime", da de ikke viste nogen tegn på at være et europærisk tophold. Inter (og Bayern) fik deres 15 minutters berømmelse, værsgo - sådan er fodbold, men det var åbenbart kun den ene gang.

Søgaard - Inter er slet ikke et storhold som United og Barcelona. Der var engang hvor AC Milan og Juventus var storhold, men de italienske hold har ikke vist meget siden. Barca, United og Chelsea var alle bedre end Inter og Bayern sidste sæson.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #1169: 29 Maj 2011, 21:45 »


Søgaard - Inter er slet ikke et storhold som United og Barcelona. Der var engang hvor AC Milan og Juventus var storhold, men de italienske hold har ikke vist meget siden. Barca, United og Chelsea var alle bedre end Inter og Bayern sidste sæson.
Okay, så Inter med tre Champions League/Mesterholdenes turnerings titler samt 19 nationale mesterskaber er ikke et storhold?

Har landsholdsspillere overalt i truppen og en verdensstjerne som Wesley Sneijder, som var blandt de sidste, som blev frasorteret ved årets spiller.. Det tyder ikke på en storklub?

Logged

Sider: 1 ... 76 77 [78] 79 80 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010