home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1070 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 171 Udprint
Forfatter Emne: FC Barcelona-tråden  (Læst 451258 gange)
JKJ
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #720: 07 Feb 2011, 18:12 »

Næ.. Folk som Messi, Gerrard, Casillas osv skal da ikke streffes for at de ikke vil skifte klub. Messi har også bevist at han kan fører sit land til FIFA U-20 World Cup guld og Olympic guld. Hvor han i øvrigt blev kåret til turneringens bedste spiller, som altid Cool Men det gør da heller ikke Messi bedre?

Torres er jo heller ikke bedre end Drogba fordi Torres har kunne begå sig i La Liga og PL..?

Tjaa man kan jo også vende den om? Hvad har han præsteret med det argentinske landshold? Ikke ret meget faktisk.

Hvis han kunne fører sit land til triumfer på div ungdomshold så er det vel lidt af en fallit erklæring at han ikke kan på det rigtige landshold, eller er det noget andet?

Spillerene de mødte dengang er jo mange af de samme som han møder nu.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #721: 07 Feb 2011, 18:15 »

Tjaa man kan jo også vende den om? Hvad har han præsteret med det argentinske landshold?

Jeg vil umiddelbart kalde det mission impossible at vinde noget som helst med Maradona den kæmpe taktiske analfabet som træner  crazy..

Derudover har Argentina de sidste mange VM slutrunder ikke leveret noget specielt.. De røg ud i gruppespillet i 2002, de røg ud i kvartfinalen i 06, og ud i kvartfinalen i 10.. (Begge gange til Tyskland  Cool ) Tror ikke deres landshold har den samme form for vinderkultur som man ser i Barcelona feks Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #722: 07 Feb 2011, 18:17 »

Det er muligt, men begge to er helt andre typer end Messi.. Tevez er brølestærk, og kan selvom han er lille sagtens lege med rent fysisk, og Walcott lever jo på at han bare kan løbe fra ethvert forsvar,

Messi vil ind i de små områder og kombinere sig frem til chancer, og der kunne man godt frygte at et hold som Stoke eller Birmingham ville løbe ham midt over hvis han forsøgte.. Men det er naturligvis gisninger Smiley
Ja Messi havde ikke en chance mod Arsenal eller United i CL finalen Rullende Øjne Men Stoke og Birmingham er jo også bedre end Arsenal og United.. (ironi)  
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #723: 07 Feb 2011, 18:20 »

Ja Messi havde ikke en chance mod Arsenal eller United i CL finalen Rullende Øjne Men Stoke og Birmingham er jo også bedre end Arsenal og United.. (ironi)  

Det er de ikke, men de spiller på en måde som Messi aldrig står overfor i La Liga.. Når hold som United og Arsenal har problemer på udebane mod den slags hold, tror jeg også barca ville få det.. Tacklinerne kommer lige den tand hurtigere, og der bliver brugt langt mere krop end i spanien..

Derudover ville Messi i England møde nogle hold som rent faktisk evner at stå ordentligt på banen rent defensivt.. Jeg kan ikke nævne et eneste hold i Spanien udover Real og Barca som evner det  Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #724: 07 Feb 2011, 18:21 »

Jeg vil umiddelbart kalde det mission impossible at vinde noget som helst med Maradona den kæmpe taktiske analfabet som træner  crazy..

Derudover har Argentina de sidste mange VM slutrunder ikke leveret noget specielt.. De røg ud i gruppespillet i 2002, de røg ud i kvartfinalen i 06, og ud i kvartfinalen i 10.. (Begge gange til Tyskland  Cool ) Tror ikke deres landshold har den samme form for vinderkultur som man ser i Barcelona feks Smiley
Præsis.. En spiller for New Zealand, bliver jo heller ikke dårligere fordi han kommer fra New Zealand og ikke kan gøre dem til verdensmester første gang han er til et verdensmesterskab..
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #725: 07 Feb 2011, 18:24 »

Ja Messi havde ikke en chance mod Arsenal eller United i CL finalen Rullende Øjne Men Stoke og Birmingham er jo også bedre end Arsenal og United.. (ironi)  
Hvis du ser engelsk fodbold, så ville du aldrig skrive sådan en kommentar. Forskellen på Arsenal og Stoke er jo nærmest ligeså stor, som Barcelona og Stoke. Mange af de engelske midterklubber og bundklubber spiller rigtig engelsk fodbold, hvor det er fysikken, som er i højsædet og der tvivler jeg simpelthen på, at Messi vil holde i det lange løb, hvis han stod overfor Lee Cattermole, Ryan Shawcross og Joey Barton hver weekend. De hårde tackling bliver han skånet for i Spanien, hvor spillerne enten ikke sætter dem ind eller også forhindrer dommeren det.

Som VK også også skriver, så er det i en endnu højere grad fokus på det taktiske i engelsk fodbold, hvor det spanske jo ikke ligefrem er kendt for at have opfostret mange taktiske genier. Organisationen er meget stram på mange hold og hvis de skulle møde et hold, som Barcelona, så ville de sætte deres hårdeste spiller på Messi og så ville han næppe få vendt ret mange gange, da man ikke er bange for at gå på kroppen og gå ind og lave de små frispark konstant, hvor holdene i Spanien til tider er alt for imponeret af Barcelona spillerne og derfor ikke går ind i tacklingerne, som de egentlig burde.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #726: 07 Feb 2011, 18:25 »

Præsis.. En spiller for New Zealand, bliver jo heller ikke dårligere fordi han kommer fra New Zealand og ikke kan gøre dem til verdensmester første gang han er til et verdensmesterskab..
Nu er Argentina jo alligevel en af de store nationer indenfor fodbold og kan stille med et slagkraftigt hold, som man burde forvente kom længere end de har gjort de seneste gange. Det Messi egentlig mangler for at tage det sidste skridt op i verdenstoppen ved siden af folk, som Zidane, Maradona osv. er jo at han tager dirigentstokken og fører sit landshold frem til meritter.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #727: 07 Feb 2011, 18:27 »

Tjaa man kan jo også vende den om? Hvad har han præsteret med det argentinske landshold? Ikke ret meget faktisk.

Hvis han kunne fører sit land til triumfer på div ungdomshold så er det vel lidt af en fallit erklæring at han ikke kan på det rigtige landshold, eller er det noget andet?

Spillerene de mødte dengang er jo mange af de samme som han møder nu.

Er det en falliterklæring, hvis man ikke kan føre det Argentinske hold til titler, men man kunne med U-20? Kan ikke se logikken.

Som U-20 var han omgået af spillere som Di Mariá, Agüero, Romero, Otamendia og andre spillere, som nærmest bare holdte et højere niveau end andre lande i den årgang. Derudover havde de sikkert også, uden jeg ved noget af det, en træner, som rent faktisk havde en IQ som lå et godt stykke over de 20.. hvilket Maradona viste adskillige gange, at hans ikke gjorde under VM - til trods for i mine øjne at han rådede over den klart 2. bedste trup rent spiller- og profilmæssigt kun marginalt overgået af Spanien.

Messi kan på ingen måde klandres for, at det argentinske landshold ikke har præsteret de senere år.. hvilket de i øvrigt ikke for alvor har gjort siden de vandt VM i 1986 da alt udover en VM-triumf vel bliver set som om end ikke en fiasko, men en skuffelse? Det er ingenlunde Messis skyld, som iøvrigt kun har spillet på landsholdet de seneste 4 år.. lur mig om ikke de vinder VM 2014, selvom der selvfølgeligt er lang, lang tid til - hvis de da får en bedre træner  Thumbs Up

Jeg ville i højere grad sige, at det er en falliterklæring at sige, at det er Messis skyld. Maradona - og kun Maradona - kan klandres for VM-nederlaget i mine øjne. Fejlagtige dispostioner og fravælg af spillere som Zanetti og Cambiasso er jeg overbevidst om er skylden til, at de ikke mødte Spanien i semien..  crazy
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #728: 07 Feb 2011, 18:44 »

Er det en falliterklæring, hvis man ikke kan føre det Argentinske hold til titler, men man kunne med U-20? Kan ikke se logikken.


Det er bestemt ikke en fallit erklæring.

Men hans argument er at Messi næsten stort set alene førte Argentina til div triumfer i ungdoms-årerne.

Mit mod argument er at det kan man jo ikke bruge til noget idag når han ikke viser noget på A-holdet.

Så kan han jo netop ikke gøre en forskel på højere landsholdsniveau.
Maradona var en klaphat som landstræner, ingen tvivl om det. Men både før og efter han var træner viste Messi jo heller ikke alverden på holdet.

Og lad nu være med at komme med at de spillere han spiller sammen med ikke er gode nok. Spiller for spiller er de jo klassespillere som hver eneste kan gøre sig på aller højeste plan.

Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #729: 07 Feb 2011, 18:51 »

Forstår bare ikke helt hvorfor du så skriver det i dit ovenstående indlæg? Opstemt

Læs dog hvad jeg skriver mand? Jeg skriver, at de havde den 2. bedste trup, kun marginalt bedre end Spanien. Slå kold vand i blodet man Smiley
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #730: 07 Feb 2011, 18:53 »

Forstår bare ikke helt hvorfor du så skriver det i dit ovenstående indlæg? Opstemt

Læs dog hvad jeg skriver mand? Jeg skriver, at de havde den 2. bedste trup, kun marginalt bedre end Spanien. Slå kold vand i blodet man Smiley


Mig?

Jeg er helt rolig, dog med varmt blod i årerne Wink

Jeg beskylder da ikke nogen for nogen, jeg svarer bare på dit indlæg, eller gør jeg noget andet?
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #731: 07 Feb 2011, 19:06 »

Mig?

Jeg er helt rolig, dog med varmt blod i årerne Wink

Jeg beskylder da ikke nogen for nogen, jeg svarer bare på dit indlæg, eller gør jeg noget andet?

Du er bare lidt svær at debattere med, når du først siger, at det er en fallit erklæring, at han ikke kan vinde med Argentina nu, når han kunne det om U-20 og derefter siger, at du ikke gjorde?  Thumbs Up

Nej, det er jeg da heller ikke sagt. Jeg svarer bare på dit indlæg længere oppe, hvor jeg citerer dig for det her: "Og lad nu være med at komme med at de spillere han spiller sammen med ikke er gode nok. Spiller for spiller er de jo klassespillere som hver eneste kan gøre sig på aller højeste plan." Hvorefter jeg siger, at det jeg skrev rent faktisk var, at at mente, at de havde det 2. bedste hold, kun marginalt overgået af Spanien Smiley

Men nevermind, jeg synes bare det er utroligt svært, når du ikke tager dig tid til at læse det jeg skriver eller svarer ordentligt på det jeg skriver. Så vi lukker den da bare her, for jeg synes ikke rigtigt vi kommer videre   Wink
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #732: 07 Feb 2011, 19:48 »

Jeg er faktisk enig med JKJ i denne situation. Selvfølgelig så ligger den betydning der, at Maradona ikke lige var det største trænergeni under VM, men i bliver ved med at forsvare at han kunne ved U-20. Så syntes jeg lige at i mangler at nævne nogle ting. Det er jo alle spillere under 20, så da han spillede U-20 spillede han jo f.eks. ikke imod Schweinsteiger, Gerrard og alle de store navne, men hvorimod han spillede mod spillere, som var langt under hans niveau, da han var tidligt en meget dygtig fodboldspiller.
Logged


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #733: 07 Feb 2011, 19:49 »

Drenge, hvis I lige har 5-10 minutter til overs, så prøv at læse denne glimrende artikel af Sid Lowe for Sports Illustrated, hvor han virkelig rammer hovedet på sømmet og fomår at sætter ord på noget som mange har svært ved. Nu er den naturligvis ved at være et par måneder gammel, så statistikken brugt deri stemmer ikke helt overens med de rigtige tal længere, men det er nu alligevel spændende læsning.

Bare for god ro og ordens skyld skal det nævnes at Sid Lowe er en ekstremt neutral journalist, som, udover at skrive om både Barcelona og Real Madrid, også har udmærket sig ved at skrive en god bog om Francoismen i Spanien. Kort sagt er han er en veluddannet fyr, der kan tænke fornuftigt og rationelt, og sørge for at se tingene fra et objektivt synspunkt.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FC Barcelona-tråden
« Svar #734: 07 Feb 2011, 19:55 »

Det er uhensigtsmæssigt og nærmest idioti at mene, at det er Messis skyld. Jeg er ikke Messi-fan, men hvad kan manden stille op, når manden som står på sidelinjen intet taktisk viden har? Det eneste manden kunne gøre er, at tage de bedste spillere i Argentina med.. hvilket han ikke engang var i stand til!
Det er jo pinligt af det argentinske fodboldforbund
Jeg synes ærlig talt ikke, at i kan vurdere ham på det grundlag. Hvis de om 3 1/2 har taget de bedste spillere i Argentina med og har en træner som ved lidt om fodbold, synes jeg det er helt fair at postulere, at manden ikke har det der skal til.. men helt ærligt. En vigtig del af det at kunne forholde sig til Messi og det argentinske landshold må da være at kigge på de forudsætninger manden havde. Og dem kan man altså ikke dømme ham på i mine øjne.
Logged

Sider: 1 ... 47 48 [49] 50 51 ... 171 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010