Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
0 Brugere, 948 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
FC Barcelona-tråden
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
160
161
[
162
]
163
164
...
171
Forfatter
Emne: FC Barcelona-tråden (Læst 457522 gange)
Batigol
Manager
Sv: FC Barcelona-tråden
«
Svar #2415:
06 Jun 2014, 03:18 »
Citat af: KentBrylle 05 Jun 2014, 09:26
Jeg har set en del kampe i denne sæson, og her har Neymar fået lov at stå ude på venstrekanten og være boldflytter. Det var egentlig kun under Messis skade, at han fik endnu mere frihed til at gøre, hvad han ville, og det ser jeg som grunden til nogle af hans tilpasningsprobleme
r. Dermed ikke sagt, at der skal leges lige så meget som i Santos, men det er e svær omstilling, når friheden bliver frataget. Det så vi jo også om Alexis Sanchez, der svævede i Udinese og var en fantastisk udfordrer. Der slog de ofte ud med armene i Barcelona, når han begyndte på sine dribleture, og det viste sig også at være svært at tilpasse sig. Han har dog lært det og spillet en rigtig fin sæson.
Jeg tror egentlig bare jeg vil henvise til følgende:
Citat af: Batigol 05 Jun 2014, 03:48
Jeg ved ikke hvor mange Barcelona-kampe du har set, men Neymar får altså rigeligt med frihed og lov til at udfordre. Han har endda haft plads til at komme dybt i flere kampe og samle bolden op dernede, lidt ligesom vi ofte ser Messi gøre det. De kampe hvor Neymar ikke har gjort det godt, har selvsagt været de kampe hvor han har været fastlåst på venstrekanten, som en stationær kant der blot skal give bredde.
Derudover bliver jeg altså nødt til igen at påpege, at Neymar har fået rigeligt med lov til at udfordre. Det er kun Messi og Yacine Brahimi der har haft flere vellykkede driblinger per kamp end Neymar i denne sæson.
Citat af: Supersub 05 Jun 2014, 14:45
Jeg synes nærmere, at Xavi er årets flop. Han er blevet langsom og er bare en boldflytter. Han kommer ikke med de samme genialiteter, som han gjorde for 4 år siden. Det hænger selvfølgelig sammen med, at han er blevet ældre, men stod det til mig, er han ikke blandt de 11 bedste i næste sæson. Derfor er det også fuldstændigt vanvittigt at sælge Cesc, som har modtaget for meget kritik end han burde.
Xavi var også et varmt emne da jeg skulle vælge årets flop. Men Xavi er trods alt blevet 34 - og snart et halvt - år gammel, så jeg har svært ved at bebrejde ham for at falde i niveau. Det er tydeligt at han ikke har samme eksplosivitet på de første meter som han tidligere havde og at han generelt er nødt til at spare på kræfterne når han spiller. Han har ikke samme løbepensum som han tidligere havde - det tillader alderen ham ganske enkelt ikke længere. Omvendt har Tello ingen undskyldninger for ikke at levere - altså andet end at han bare ikke er god nok. For han har fået spilletid, han er ung, frisk og atletisk og han har, i modsætning til Xavi, en masse at bevise. Derfor har Tello skuffet mig i større grad end Xavi har i denne sæson.
Citat af: Supersub 05 Jun 2014, 17:44
Derudover er Laporte fra Bilbao en spiller, jeg også gerne vil have til klubben.
Laporte virker desværre ikke som en realistisk mulighed. Han afviser selv at være interesseret i at skifte væk fra Athletic, om så det er til Barcelona, Arsenal eller United, og derudover ville han formentlig komme til at koste noget der ligner 35 millioner Euro - Athletic har som udgangspunkt ikke rigtigt brug for penge - og det synes jeg er lige pebret nok for Laporte.
Citat af: Supersub 05 Jun 2014, 17:44
De sikre er Xavi (desværre) og Iniesta. Derudover virker det til, at Enrique ser noget i Sergi Roberto, og Rafinha kommer tilbage. Det lader til, at Cesc bliver solgt for at få millioner i klubkassen, hvilket jeg, som nævnt, ikke forstår en bjælde af. Hvis Cesc ryger, ser jeg gerne Gündogan fra Dortmund som afløser og som spilleren, der skal finde ind i et samarbejde med Iniesta.
Jeg har svært ved at se, hvorfor det er 'desværre' at Xavi er sikker? Jeg synes ikke at man skal undervurdere vigtigheden af at have et par store kulturbærere i omklædningsrummet. Ind til nu havde vi en del, i form af Xavi, Puyol, Valdés og Iniesta. Nu er halvdelen af dem væk. Hvis vi smed Xavi væk, ville vi stå tilbage med Iniesta som den sidste store kulturbærer. Jeg tror det ville lægge et enormt pres på hans skuldre, for det er vigtigt at have disse kulturbærere til at formidle klubbens værdier videre, om så det handler om måden man træner på, måden man spiller på eller måden man gebærder sig overfor pressen på. Og jeg er ikke sikker på at en mand som Piqué er klar til at løfte en sådan opgave, hvilket reelt ville betyde at Iniesta stod alene tilbage.
Ville du i øvrigt ikke mene, i forhold til Gündogan, at det var lidt risikabelt, at hente en spiller der mere eller mindre har været skadet siden august?
Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.
Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.
Lars Pleidrup fan klub for livet.
Messi1987
Landsholdsspiller
«
Svar #2416:
06 Jun 2014, 07:25 »
Neymar for Brasilien: 52 mål/assist i 48 kampe.
For Barcelona: 26 mål/assist i 39 kampe.
Neymar er bedst til det direkte angreb, fremfor boldflytteri.
HansenLFC
Gæst
«
Svar #2417:
06 Jun 2014, 07:35 »
Citat af: Messi1987 06 Jun 2014, 07:25
Neymar for Brasilien: 52 mål/assist i 48 kampe.
For Barcelona: 26 mål/assist i 39 kampe.
Neymar er bedst til det direkte angreb, fremfor boldflytteri.
o.k
Supersub
Juniorspiller
«
Svar #2418:
06 Jun 2014, 10:30 »
Batigol, jeg kan godt følge dig i det med kulturbærere. Det er en faktor, jeg ikke rigtig har tænkt over. På den måde er Xavi sikker, ja, men jeg kan virkelig sidde og se mig sur på ham, når han spiller, og det gør, at jeg ikke mener, han har noget at gøre i stærkeste opstilling.
Jo, bestemt. Det er risikabelt, men jeg tror bare ikke, at Barca er villig til at gå ud og lægge 400 millioner for f.eks. Paul Pogba. Koke har været nævnt, men ham vil Atletico heller ikke slippe.
Derudover er det værd at nævne, at Cesc også var meget skadet i Arsenal (det er sådan, jeg husker det), men hans skadesfrekvens er markant lavere i Barcelona. Den spanske liga er blødere, hvis man kan sige det, og risikoen for skader er ikke nær så stor, som den er i andre ligaer. Derfor tror jeg f.eks. Daniel Agger også ville kunne have gavn af at skifte til Spanien.
KentBrylle
Ynglingespiller
«
Svar #2419:
06 Jun 2014, 10:58 »
Batigol
Jamen hvis du vil være så virkelighedsfjern, så fred være med det. For mig er det tydeligt, at der bliver lagt en dæmper på ham, så han ikke får lov at udfordre så meget, som han kan. Messi1987 har også en spændende statistik, der fortæller, at når Neymar får frihed, så sprudler han og kommer til rigtig meget. Neymar er en fryd for øjet at følge på landsholdet med hans spilleglæde og leg med bolden. Når han så delvist bliver forvandlet til en boldflytter, så er der ikke meget at komme efter, og det er grunden til, at han ikke har slået 100% til igen.
Så kan du henvise til et gammelt citat endnu en gang, hvis du føler for det, men det gør det ikke mere rigtigt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Nhg93
Førsteholdsspiller
«
Svar #2420:
06 Jun 2014, 17:33 »
Efter min bedste overbevisning har i hvert fald Xavi vaeret mindst lige saa usynlig. Inieste har godt nok ogsaa skuffet mig i store dele af saesonen.
Batigol
Manager
«
Svar #2421:
06 Jun 2014, 18:06 »
Citat af: Supersub 06 Jun 2014, 10:30
Batigol, jeg kan godt følge dig i det med kulturbærere. Det er en faktor, jeg ikke rigtig har tænkt over. På den måde er Xavi sikker, ja, men jeg kan virkelig sidde og se mig sur på ham, når han spiller, og det gør, at jeg ikke mener, han har noget at gøre i stærkeste opstilling.
Jo, bestemt. Det er risikabelt, men jeg tror bare ikke, at Barca er villig til at gå ud og lægge 400 millioner for f.eks. Paul Pogba. Koke har været nævnt, men ham vil Atletico heller ikke slippe.
Derudover er det værd at nævne, at Cesc også var meget skadet i Arsenal (det er sådan, jeg husker det), men hans skadesfrekvens er markant lavere i Barcelona. Den spanske liga er blødere, hvis man kan sige det, og risikoen for skader er ikke nær så stor, som den er i andre ligaer. Derfor tror jeg f.eks. Daniel Agger også ville kunne have gavn af at skifte til Spanien.
Jamen, jeg er sådan set enig - jeg har også været utroligt irriteret over Xavi i den forgangne sæson, men omvendt er det svært at forlange, at han bliver ved med at spille på sit latterligt høje niveau, taget alderen i betragtning. Jeg kan dog sagtens forstå hvorfor han har været en del af den stærkeste startopstilling. Cesc har jo sejlet i foråret, præcis som han plejer, så Xavi og Iniesta har klart været at foretrække for mig er i foråret.
Jeg tror heller ikke at man vil brænde så mange penge af - det synes jeg også ville været dumt. Jeg kan sagtens se pointen i forhold til at skader muligvis er lettere at undgå i Spanien, men omvendt skulle man synes at det står skidt til, når man går glip af en hel sæson. Gündogan har kun spillet en enkelt ligakamp i denne sæson. Men kan han holde sig nogenlunde skadesfri i fremtiden, og finde det niveau han spillede på inden skaden, så skal han absolut være velkommen.
Citat af: KentBrylle 06 Jun 2014, 10:58
Jamen hvis du vil være så virkelighedsfjern, så fred være med det. For mig er det tydeligt, at der bliver lagt en dæmper på ham, så han ikke får lov at udfordre så meget, som han kan. Messi1987 har også en spændende statistik, der fortæller, at når Neymar får frihed, så sprudler han og kommer til rigtig meget. Neymar er en fryd for øjet at følge på landsholdet med hans spilleglæde og leg med bolden. Når han så delvist bliver forvandlet til en boldflytter, så er der ikke meget at komme efter, og det er grunden til, at han ikke har slået 100% til igen.
Så kan du henvise til et gammelt citat endnu en gang, hvis du føler for det, men det gør det ikke mere rigtigt.
Jeg er ikke virkelighedsfjern - heller ikke selvom du skriver det femtusinde gange. Forleden i Real Madrid tråden snakkede du også om at vi 'skulle bakke vores mundlort op'. Jeg er egentlig lidt træt af at debattere med dig, når du åbent kalder folks påstande og meninger for mundlort, på trods af at det helt åbenlyst ikke var mundlort, for derefter at kalde mig virkelighedsfjern.
Derudover har jeg aldrig nogensinde påstået, at Neymar får lov til at lege og udfordre
i samme omfang
som han gjorde i Santos eller som han gør på landsholdet. Det eneste jeg har påstået er at han har fået
rigeligt
med plads til at udfordre. Der er forskel. Når Neymar delvist er blevet forvandlet til boldflytter, hvilket i øvrigt ikke stemmer ret godt overens med, hvor mange af hans boldberøringer der munder ud i en aflevering, så er det selvfølgelig en helt naturlig konsekvens af at spille på et hold, hvor det forventes at man ikke smider bolden væk ved at forsøge en eller anden latterlig dribletur overfor 5 forsvarsspillere. Og så tror jeg i øvrigt også at noget af det skal tilskrives Neymar selv. Jeg tror sådan set at han selv har været meget bevidst om, ikke at fremstå som en spiller med skyklapper, der kun tænker på at drible mod mål, og som konsekvens har han forsøgt at bevise at han også er en holdspiller.
KentBrylle
Ynglingespiller
«
Svar #2422:
06 Jun 2014, 19:27 »
Citat af: Batigol 06 Jun 2014, 18:06
Jamen, jeg er sådan set enig - jeg har også været utroligt irriteret over Xavi i den forgangne sæson, men omvendt er det svært at forlange, at han bliver ved med at spille på sit latterligt høje niveau, taget alderen i betragtning. Jeg kan dog sagtens forstå hvorfor han har været en del af den stærkeste startopstilling. Cesc har jo sejlet i foråret, præcis som han plejer, så Xavi og Iniesta har klart været at foretrække for mig er i foråret.
Jeg tror heller ikke at man vil brænde så mange penge af - det synes jeg også ville været dumt. Jeg kan sagtens se pointen i forhold til at skader muligvis er lettere at undgå i Spanien, men omvendt skulle man synes at det står skidt til, når man går glip af en hel sæson. Gündogan har kun spillet en enkelt ligakamp i denne sæson. Men kan han holde sig nogenlunde skadesfri i fremtiden, og finde det niveau han spillede på inden skaden, så skal han absolut være velkommen.
Jeg er ikke virkelighedsfjern - heller ikke selvom du skriver det femtusinde gange. Forleden i Real Madrid tråden snakkede du også om at vi 'skulle bakke vores mundlort op'. Jeg er egentlig lidt træt af at debattere med dig, når du åbent kalder folks påstande og meninger for mundlort, på trods af at det helt åbenlyst ikke var mundlort, for derefter at kalde mig virkelighedsfjern.
Derudover har jeg aldrig nogensinde påstået, at Neymar får lov til at lege og udfordre
i samme omfang
som han gjorde i Santos eller som han gør på landsholdet. Det eneste jeg har påstået er at han har fået
rigeligt
med plads til at udfordre. Der er forskel. Når Neymar delvist er blevet forvandlet til boldflytter, hvilket i øvrigt ikke stemmer ret godt overens med, hvor mange af hans boldberøringer der munder ud i en aflevering, så er det selvfølgelig en helt naturlig konsekvens af at spille på et hold, hvor det forventes at man ikke smider bolden væk ved at forsøge en eller anden latterlig dribletur overfor 5 forsvarsspillere. Og så tror jeg i øvrigt også at noget af det skal tilskrives Neymar selv. Jeg tror sådan set at han selv har været meget bevidst om, ikke at fremstå som en spiller med skyklapper, der kun tænker på at drible mod mål, og som konsekvens har han forsøgt at bevise at han også er en holdspiller.
Han skal helt sikkert roses for at glide udmærket ind på holdet og ikke forsøge at stjæle rampelyset fra Messi. Det er dog ærgerligt, at du ignorerer eksemplet omkring hans præstationer for Brasilien mod hans præstationer for Barcelona, da det fortæller en historie om, at han er ti gange farligere og til gavn, når han får frihed til at udfordre og drible. Det er den primære grund til, at han ikke er nær så god på klubholdet, da der bliver lagt en dæmper på hans ellers kreative og udfordrende spil. Ja, han har mange berøringer i forhold til afleveringer, men det fortæller ikke historien om, at han får lov at udfordre. Han bruger derimod meget tid på at sænke tempoet i spillet og gå mod manden for derefter at lægge bolden sidelæns, som Barcelona har været berømte for hele denne sæson.
Så vidt jeg husker, har jeg heller ikke påstået, at du har påstået, at han får lov at lege i samme omfang som i Santos
Den er ikke helt fair at lægge ned over mig. Den del handlede mere om, at han (i min verden) skal finde balancen mellem Barcelonas boldflytteri og brugen af hans egne kvaliteter i stedet for nu, hvor han bare er instrueret til at flytte bolden til siden.
Jeg glæder mig til at se Neymar for Brasilien, hvor han sandsynligvis får en masse frihed til at gøre, hvad han gør bedst: Udfordre, gå mod målet og true keeperen. Han er en fantastisk spiller, som også har rykket sig meget i år.
hamderspiller
Førsteholdsspiller
«
Svar #2423:
06 Jun 2014, 21:37 »
Marc Ter Stegen(Bravo)
Daniel Alves(Montoya) Pique(Bartra) Benatia(Marqihous(staves) Alba(Adriano)
Busquest(Javier Macherano)
Iniesta(Fabregas) Rakratic(Xavi)
Sanchez(Tello/Deulefeu/Rafinha) Lionel Messi(Fabregas) Neymar(Pedro)
Det her er mit drømme hold til næste sæson. Benatia er vild
! Håber at Fabre bliver..
Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed
Batigol
Manager
«
Svar #2424:
09 Jun 2014, 19:02 »
Citat af: KentBrylle 06 Jun 2014, 19:27
Han skal helt sikkert roses for at glide udmærket ind på holdet og ikke forsøge at stjæle rampelyset fra Messi.
Så vidt, så godt.
Det er dog ærgerligt, at du ignorerer eksemplet omkring hans præstationer for Brasilien mod hans præstationer for Barcelona, da det fortæller en historie om, at han er ti gange farligere og til gavn, når han får frihed til at udfordre og drible.
Det fortæller sådan set også en historie om et hold, hvor han er det offensive omdrejningspunkt og efterhånden har været det i adskillige år.
Det er den primære grund til, at han ikke er nær så god på klubholdet, da der bliver lagt en dæmper på hans ellers kreative og udfordrende spil.
Jeg har heller ikke påstået, på noget tidspunkt, at der ikke er blevet lagt en dæmper på Neymar. Det var, og er, nødvendigt hvis han skal passe ind i systemet og filosofien. Længere er den debat sådan set ikke. Ligesom Zlatan åbenlyst ikke passede ind, medmindre han tilpassede sit spil, hvilket han retfærdigvis også gjorde i de første måneder, vil Neymar ikke passe ind hvis han spiller sit 'hovedet-under-armen-og-fremad' spil. Det fungerer for A Seleção fordi der er plads til det - fordi der bliver
skabt
plads til, som en helt naturlig konsekvens af Brasiliens måde at bygge angreb op på. Det ville ikke fungere i Barcelona med den spillestil der er blevet lagt for dagen gennem de sidste 6-7 år.
Ja, han har mange berøringer i forhold til afleveringer, men det fortæller ikke historien om, at han får lov at udfordre. Han bruger derimod meget tid på at sænke tempoet i spillet og gå mod manden for derefter at lægge bolden sidelæns, som Barcelona har været berømte for hele denne sæson.
'Som Barcelona har været berømte for hele denne sæson'? Åh, fri mig for den der slags udsagn. Især fordi det er lodret forkert. Tata bragte langt mere vertikalt spil ind i Barcelona's spillestil i den forgangne sæson, end det var set under både Pep og Tito. Det var for eksempel derfor at man kunne vinde 0-4 ude mod Rayo, på trods af at Rayo faktisk sad på det meste af boldbesiddelsen. Det var også derfor at Cesc vadede i oplæg og scoringer i efteråret og derfor at Alexis var så farlig i denne sæson. Netop fordi man begyndte at udnytte de dybdeløb der bliver taget, og begyndte at spille bolde i banens længderetning i stedet for at slå dem på tværs hver gang.
Men, nej. Neymar har faktisk ikke sænket tempoet i denne sæson, tværtimod har det ofte været ham der er kommet med temposkiftene, når han går dybt i banen, enten centralt eller i venstresiden, får vendt rundt og får sat tempo på. Han gjorde det faktisk så sent som i den afsluttende kamp mod Atlético. Du kan sagtens forsøge at tale udenom, men statistikkerne taler altså deres tydelige sprog i forhold til Neymar. Han har udfordret massevis af gange og som resultat har han, som bekendt, været den spiller med tredjeflest succesfulde driblinger per kamp i La Liga, kun overgået af Messi og Brahimi. Dertil har han sådan set også tabt bolden en hel del gange, hvor det oftest kan tilskrives netop det faktum at han er udfordrende - desværre er det jo bare ikke hver gang at man kan lykkedes med sine udfordringer.
Så vidt jeg husker, har jeg heller ikke påstået, at du har påstået, at han får lov at lege i samme omfang som i Santos
Den er ikke helt fair at lægge ned over mig.
Sådan havde jeg blot forstået flere af dine indlæg - som om at du havde en eller anden forventning om, at Neymar fik lige så frie tøjler som han har på landsholdet og som han havde i Santos - men hvis det ikke er tilfældet beklager jeg selvfølgelig.
Den del handlede mere om, at han (i min verden) skal finde balancen mellem Barcelonas boldflytteri og brugen af hans egne kvaliteter i stedet for nu, hvor han bare er instrueret til at flytte bolden til siden.
Kan vi, for det første, ikke godt droppe det der latterlige udtryk 'boldflytteri'? Fodbold er helt essentielt boldflytteri. Det er 22 mand der flytter en bold. De gør det givetvis på forskellige måder, men de gør sig alle sammen skyldige i hvad der efterhånden ser ud til at være en mindre dødssynd, navnlig 'boldflytteriet'. Kald det gerne ordkløveri, men jeg er træt af at visse spillere og hold får smækket det der mærkat på sig, på samme måde som jeg i øvrigt er træt af at andre spillere og trænere får sat det modsatte mærkat på - det der handler om at parkere bussen og spille destruktivt fodbold. Fælles for begge mærkater at de har til formål at gøre de pågældende stilarter til noget negativt, hvilket jeg egentlig ikke synes er fair overfor fodbolden.
Derudover vil jeg simpelthen ikke stå model til at blive kaldt virkelighedsfjern, når du i næste åndedrag sidder og påstår at Neymar har været instrueret til at flytte bolden til siden. Det giver udelukkende et indtryk af at du faktisk overhovedet ikke har set Barcelona spille i denne sæson. For det er simpelthen bare ikke rigtigt.
«
Seneste Redigering: 09 Jun 2014, 19:07 af Batigol
»
KentBrylle
Ynglingespiller
«
Svar #2425:
09 Jun 2014, 19:47 »
Det er da så tydeligt, at han ofte triller bolden til siden? Det er jo også en del af at passe ind i Barcelonas filosofi, som du også beskriver?
I forhold til eksemplet med landsholdet, så handler det ikke om at være omdrejningspunktet, men om at få frihed til at benytte sig af sine kvaliteter. Det behøver ikke kun være 1-2 spillere på et hold, der skal have lov til det, men så længe han kan finde balancen, så bør man forsøge at frigøre Neymar mere for at få ham til at blomstre.
Ja, Tata forsøgte at bringe noget nyt og lidt mere fremadrettet denne sæson, men det blev stadig trillen fra side til side, indtil modstanderen faldt i søvn. Ingen tempo, ingen risiko, ingen skud før bolden kan løbes ind over stregen (overdrivelse fremmer forståelsen), og det er endnu en negativ faktor for Neymar, ligesom Barcelona ser ud til at få sværere og sværere ved at komme igennem på den måde. Selvfølgelig har man manglet noget kvalitet på trænerbænken og flere spillere er blevet gamle, men jeg undrer mig over, at man køber folk som Neymar, Alexis Sanchez og bringer folk som Tello op, hvis det er for at lægge en dæmper på dem og fastgøre dem i et system, hvor deres rolle er at trille bolden til siden, indtil Messi får lyst til at sætte 4-5 mand eller Iniesta hiver noget op af posen. Det er så også gået galt i år, hvor Messi har været skadet, mens Iniesta viser svaghedstegn.
Batigol
Manager
«
Svar #2426:
09 Jun 2014, 20:41 »
Citat af: KentBrylle 09 Jun 2014, 19:47
Det er da så tydeligt, at han ofte triller bolden til siden? Det er jo også en del af at passe ind i Barcelonas filosofi, som du også beskriver?
Han triller bolden til siden nogle gange, ja. Men du skriver at han er decimeret til en spiller, hvis instruktion udelukkende er at flytte bolden til siden:
... hvor han bare er instrueret til at flytte bolden til siden.
Og det er ganske simpelt bare ikke rigtigt.
I forhold til eksemplet med landsholdet, så handler det ikke om at være omdrejningspunktet, men om at få frihed til at benytte sig af sine kvaliteter. Det behøver ikke kun være 1-2 spillere på et hold, der skal have lov til det, men så længe han kan finde balancen, så bør man forsøge at frigøre Neymar mere for at få ham til at blomstre.
For 117. gang påpeger jeg lige at Neymar faktisk har fået fint med frihed til at udfordre og gå må målet i denne sæson. Det er her at jeg har meget svært ved at tolke det du skriver, ret meget anderledes end at du mener at han skal have frihed i samme omfang som han har på landsholdet og han havde i Santos. Jeg håber at du selv kan få øje på hvorfor.
Ja, Tata forsøgte at bringe noget nyt og lidt mere fremadrettet denne sæson, men det blev stadig trillen fra side til side, indtil modstanderen faldt i søvn. Ingen tempo, ingen risiko, ingen skud før bolden kan løbes ind over stregen (overdrivelse fremmer forståelsen), og det er endnu en negativ faktor for Neymar, ligesom Barcelona ser ud til at få sværere og sværere ved at komme igennem på den måde.
Et glimrende eksempel på hvor kort hukommelse folk har når det handler om fodbold. Det du beskriver der er sådan set de sidste 2 måneder af sæsonen. Indtil da rammer din beskrivelse bare overhovedet ikke plet. På nogen som helst måde. Du kan tage et kig på resultaterne i efteråret. Du kan tage et kig på antallet af afslutninger i efterårets kampe. Du kan tage et kig på antallet af fremadrettede afleveringer, og måske mere specifikt bolde i dybden, i løbet af efteråret.
Selvfølgelig har man manglet noget kvalitet på trænerbænken og flere spillere er blevet gamle, men jeg undrer mig over, at man køber folk som Neymar, Alexis Sanchez og bringer folk som Tello op, hvis det er for at lægge en dæmper på dem og fastgøre dem i et system, hvor deres rolle er at trille bolden til siden, indtil Messi får lyst til at sætte 4-5 mand eller Iniesta hiver noget op af posen.
Dine indlæg gør altså ikke andet, end at fodre min mistanke om at du har set meget få Barcelona-kampe i denne sæson. Alexis har været alt andet end fastgjort i et system, hvor han skulle spille bolden til siden. Det var han i sidste sæson, hvor det ikke gik så godt. Men en af de absolut største grunde til at Alexis har scoret mange mål i denne sæson, er netop at han fik mere frihed - og at man begyndte at udnytte de fantastiske løb i dybden han laver, ved rent faktisk at tillade en spiller som Cesc at slå en del bolde i banens længderetning. Præcis som jeg
lige
har skrevet. Igen, din beskrivelse rammer sådan set meget godt for de sidste 1½-2 måneder af sæsonen, men det er absolut ikke en tidsperiode der kan bruges til at en uddybende beskrivelse af, hvordan man har spillet, og hvordan det har været intentionen at spille, i det meste af den forgangen sæson.
Det er så også gået galt i år, hvor Messi har været skadet, mens Iniesta viser svaghedstegn.
Nu var der jo faktisk overhovedet ingen problemer med at vinde, i den periode hvor Messi var skadet. Netop fordi man havde en Alexis der ikke var bundet helt ude langs kridtstregen, men som derimod havde frihed til at bevæge sig både dybt i banen og løbe bag om forsvaret, og også fordi man havde en særdeles kreativ Neymar til at udfordre fra venstrekanten og fodre de andre angribere med gode indlæg og afleveringer.
KentBrylle
Ynglingespiller
«
Svar #2427:
09 Jun 2014, 21:11 »
Og derimod påpeger jeg, at han ikke får frihed til at udfordre. I så fald ville han måske have slået til, da han så ville kunne udnytte sine kvaliteter.
Jeg skriver jo netop, at han skal have mere frihed, men at man skal finde balancen. Der er ingen grund til at lægge ord i munden på mig. Jeg har aldrig nævnt, at han skal have samme frihed som i Santos.
At Cesc og Alexis til tider har fået lov til at bruge deres kvaliteter med svage modstandere gør jo ikke, at man hele sæsonen er gået væk fra det tempoløse boldflytteri? Størstedelen af sæsonen har været uden tempo og risiko, ligesom under Tata. Igen: Forskellen er blot, at spillerne ikke har spillet med samme niveau og Messi har været skadet. Så falder korthuset, når man ikke har ham til at afgøre det efter 5 minutters trilleri fra side til side.
Og perioden uden Messi er næsten også den eneste periode, hvor man har spillet lidt fremad og hvor Cesc har fået lov at sprudle. Og lige præcis med Neymar. Der var ikke en Messi, der skulle i rampelyset hele tiden og så fik han en stor del af friheden på det tidspunkt - en af de få tidspunkter, hvor han har strålet i denne sæson. Når Messi har været med har det været uden tempo, fordi han skulle sættes i rampelyset og have ansvaret for at skabe. De får gange, hvor Messi var ude, har det været op til andre at skabe noget, og så har det bl.a. været Neymar, der spillede med frihed.
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
«
Svar #2428:
11 Jul 2014, 14:05 »
Nå, så skete det.
Luis Suarez til Barcelona (og Alexis til Arsenal).
Hvad synes I om det?
Jeg er ikke glad for signingen. Jeg kan godt se at der er brug for en mere naturlig angriber end hvad der findes i truppen i øjeblikket. Men at bruge €40-50millioner på at udskifte en fremragende spiller i form af Alexis til Luis Suarez er en forfærdelig deal. Jeg havde foretrukket en langt billigere løsning (noget a la dengang Henke blev hentet - måske en Klose) og så kunne man bruge pengene på at hente de midterforsvarere som er meget mere vigtigt end hvordan angrebet skal se ud!
Til sidst, er der et interessant tanke-eksperiment. Hvad sker der hvis Suarez bider en modspiller igen? Barca prøver at markedsføre sig som en klub med høje moralske værdier (Més que un club), men ok, man kan vel argumentere for at det blot er for syns skyld i de senere år. Med både Qatar som hovedsponsor og Rosell-skandalen (som dog blev fyret).
DeBuur
Manager
«
Svar #2429:
11 Jul 2014, 14:35 »
Citat af: Saviola 11 Jul 2014, 14:05
Nå, så skete det.
Luis Suarez til Barcelona (og Alexis til Arsenal).
Hvad synes I om det?
Jeg er ikke glad for signingen. Jeg kan godt se at der er brug for en mere naturlig angriber end hvad der findes i truppen i øjeblikket. Men at bruge €40-50millioner på at udskifte en fremragende spiller i form af Alexis til Luis Suarez er en forfærdelig deal. Jeg havde foretrukket en langt billigere løsning (noget a la dengang Henke blev hentet - måske en Klose) og så kunne man bruge pengene på at hente de midterforsvarere som er meget mere vigtigt end hvordan angrebet skal se ud!
Til sidst, er der et interessant tanke-eksperiment. Hvad sker der hvis Suarez bider en modspiller igen? Barca prøver at markedsføre sig som en klub med høje moralske værdier (Més que un club), men ok, man kan vel argumentere for at det blot er for syns skyld i de senere år. Med både Qatar som hovedsponsor og Rosell-skandalen (som dog blev fyret).
IMO så risikerer i en gentagelse af situationen med Zlatan og er der plads til en Suarez når såvel Neymar og Messi er på holdet ?
De fodboldmæssige kompetencer hos Suarez er i top og hvis han bliver integreret på holdet så vil han være god for + 20 mål i La Liga.
At i sælger Alexis og køber Suarez mener jeg ikke forstærker jeres hold - Alexis har på ingen måde toppet og han er sgu for god en spiller at lade gå.
YNWA
Sider:
1
...
160
161
[
162
]
163
164
...
171
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »