home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 327 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Borussia Mönchengladbach
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Mönchengladbach  (Læst 9044 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Borussia Mönchengladbach
« : 17 Jul 2014, 15:03 »

Ovenpå Borussia Mönchengladbach's gode sæson, er jeg blevet inspireret til at starte et spil med den tidligere tyske gigant. Jeg havde et spil med klubben i FM13, hvorfor jeg kender lidt til enkelte spillere i forvejen. Jeg kommer til at skrive om mit spil her, og så håber jeg at andre hopper med på vognen, og begiver sig ud på et tysk eventyr.

Jeg kan allerede nu afsløre at Borussia Mönchengladbach er en rigtig sjov klub at spille med.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2014, 15:13 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

0603anderss
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #1: 17 Jul 2014, 17:04 »

Jeg er selv meget hooked på Bundesligaen.

Gladbach har, på papiret, et interessant mandskab. Glæder mig til at høre om dine bedrifter!
Logged

Simply Arsenal.

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #2: 17 Jul 2014, 17:10 »

Sørg for at holde på talenterne, klubben har nogen fantastiske nogen! Wink
Logged

Supra Societatem Nemo

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #3: 17 Jul 2014, 17:21 »

Jeg er selv meget hooked på Bundesligaen.

Gladbach har, på papiret, et interessant mandskab. Glæder mig til at høre om dine bedrifter!
Dejligt du vil følge med!

De har helt sikkert et interessant hold, krydret med nogle fine talenter.

Sørg for at holde på talenterne, klubben har nogen fantastiske nogen! Wink
Det er skam planen, makker! De skal køres ind stille og roligt, og jeg har fem unge spillere som jeg forventer bliver en stor del af fremtiden i klubben.
Logged

welbz is dat guy

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #4: 17 Jul 2014, 23:08 »

Kan der tjenes penge i gladbach? Tænker sponsor aftaler?
Der er vidst ikke de store præmie penge i Bundesligaen vel?

Har ikke spillet i 14'eren endnu, derfor jeg spørger:-)
Logged

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #5: 17 Jul 2014, 23:14 »

Det er sjovt - Jeg har været så vild med Bundesligaen i FM14, grundet alle de penge man får efter en sæson, hvor det. bl.a. er muligt at hente op til 350 mio bare i første sæson.
Jeg har faktisk kun haft et enkelt spil kørende mere end en sæson i FM14 og det var med Valencia, hvor jeg ikke synes, at der var vildt mange penge i det Smiley
Logged


bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #6: 17 Jul 2014, 23:32 »

Det er lovende.
Vakler dog imellem wolfsburg, gladbach, leverkusen.. 3 klubber jeg aldrig har været i fm regi.
Der er bare noget ægte og gladbach, mangler viden om klubben og spillerne, så der skal gang i wiki:-)
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #7: 18 Jul 2014, 07:53 »

1/7-13 - 1/10/13

Jeg er en god del inde i første sæson, og disse første opsummeringer bliver således skrevet med tilbagevirkende effekt. Preseason bestod af seks venskabskampe, hvoraf Roma, Derby og Juventus bl.a. var modstandere. Jeg lagde ud med at tabe 0-3 til Düsseldorf, inden jeg vandt 5-0, 2-1, 1-0 og 4-0 over hhv. Aachen, Roma, Derby og Wegberg-Beeck. Sidste testkamp var mod Juventus, og jeg tabte 1-2 i en kamp hvor Juventus scorede alle tre mål. Jeg foretog ikke nogle transfers i starten, eftersom jeg altid spiller uden et transfervindue den første sommer.

Således var der holdet klar til at vise sig frem i ligaen. Starten blev dog en lidt blandet affære.


Bundesliga:
Hoffenheim 0-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 3-1 Werder Bremen
HSV 2-1 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 7-3 Stuttgart
Nürnberg 3-1 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-0 Hannover
Dortmund 3-0 Borussia Mönchengladbach

Pokalturnering:
Wilhelmshaven 0-5 Borussia Mönchengladbach
Aue 2-0 Borussia Mönchengladbach


Starten gav os således 10 point i de første syv kampe. Ikke en prangende start, og pointhøsten betød da også var vi indtog 10-pladsen efter de første syv kampe.

Af nævneværdige kampe var 7-3 sejren over Stuttgart. Det var en helt igennem fabelagtig kamp, hvor Juan Arango og Peniel Mlapa hver stod for to scoringer, imens Max Kruse stod for tre. På den anden ende af skalaen findes 0-3 nederlaget til Dortmund. Kampen var et helvede, og med otte åbne chancer, kunne Dortmund have vundet langt mere komfortabelt. Af store spillerpræstationer nævnes Max Kruse, som med 5 mål var flyvende.

Jeg vægter generelt udvikling af egne spillere rigtigt højt, og fra starten var det klart at Mahmoud Dahoud, Sinan Kurt, Gianluca Rizzo, Nicolas Clasen og Michel Lieder skal køres ind over førsteholdstruppen i de kommende sæsoner.
« Seneste Redigering: 18 Jul 2014, 08:06 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #8: 18 Jul 2014, 08:05 »

1/10-13 - 1/1-14

Vinterperioden skulle vise sig at blive en trist periode, hvor spillet faldt helt sammen. Jeg re-overvejede min taktiske tilgange, og forsøgte bl.a. med en 4-2-3-1 og en 4-4-2, inden jeg til sidst gik tilbage til den 4-4-1-formation, som jeg startede med at benytte. Holdets helt store problem var at score mål, og til trods for en del chancer, virkede det som om at bolden bare ikke ville over stregen, og Raffael var især den store synder.

Bundesliga:
Borussia Mönchengladbach 0-0 Mainz
Hertha BSC 0-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-2 Leverkusen
Braunschweig 0-3 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 0-1 Wolfsburg
Borussia Mönchengladbach 1-1 Frankfurt
Augsburg 1-2 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 2-3 Schalke
FC Bayern 3-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 0-0 Freiburg

Pokalturnering:
Borussia Mönchengladbach 2-3 Augsburg


Det blev således til sølle 10 point i lige så mange kampe. Ikke overraskende faldt vores placering i ligaen, og ovenpå den dårlige periode svarede vores 20 point i 17 kampe til en 11-plads.

Der var ikke de store resultater at glæde sig over. Det var kun mod Braunschweig at holdet formåede at få ordentlig hul på bylden. Kampen mod FC Bayern lignede til forveksling 0-3 nederlaget til Dortmund, hvor de kunne have vundet langt større. Pokalturneringen endte med exit til Augsburg i en kamp hvor vi spillede med reserver. Jeg regnede med at de kunne sikre videre avancement, men dette var ikke tilfældet. I perioden var det ikke nogle spillere, som leverede spillerpræstationer som er værd at udpege.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #9: 18 Jul 2014, 08:18 »

1/1-14 - 1/4-14

Årskiftet skulle vise sig at blive positivt betydende for vores spil, og beslutningen om at spille med en fast taktik var den væsentligste årsag hertil. Men inden Bundesligaen skulle genoptages, skulle nogle venskabskampe overstås, for at vedligeholde spillernes form. Det blev til fire kampe mod hhv. Regensburg, Halle, Rostock og Düsseldorf. Det blev til tre sejre og én uafgjort. I vintertransfervindu et hentede jeg Timo Gerbhardt på en lejeaftale, hvor jeg hverken skulle betale løn eller månedlige beløb. Gerbhardt blev hentet i Nürnberg, hvor han var blevet degraderet til andenholdet.

Bundesliga:
Werder Bremen 1-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 0-0 Hoffenheim
Borussia Mönchengladbach 1-0 HSV
Stuttgart 0-1 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-0 Nürnberg
Hannover 1-2 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 4-2 Dortmund
Mainz 1-3 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-0 Hertha BSC
Leverkusen 1-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-0 Braunschweig


Således blev det til 22 point i 11 kampe. Dette betød for vores placering i Bundesligaen, at vi steg fra en 11-plads til en 6-plads.

Gældende for alle kampene var, at vi virkelig fik styr på forsvaret. Dette betød seks indkasserede mål i de 11 pågældende kampe. De tre på-hinaden-følgende kampe mod HSV, Stuttgart og Nürnberg blev alle 1-0 sejre, hvilket var starte på den gode stime. Kampen mod Dortmund var helt fantastisk. Vi kom hurtigt bagud, men Patrick Herrmann, Timo Gerbhardt og Raffael vendte kampen fuldstændigt. Patrick Herrmann havde været ude med en overrevet hasesene i tre måneder, og kampen var hans første fra start efter han kom tilbage. Førstnævnte overtog mere eller mindre Raffael's plads i startelleveren, og denne chance greb ham.
« Seneste Redigering: 18 Jul 2014, 08:30 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #10: 18 Jul 2014, 08:28 »

1/4-14 - 1/7-14

De sidste tre måneder blev et decideret kapløb om de europæiske pladser; et kapløb som Leverkusen, Frankfurt, Hoffenheim og Augsburg ville være med i. De gode takter fra det tredje kvartal skulle følges op på, og starten af det nye kvartal blev ikke som vi havde håbet.

Bundesliga:
Wolfsburg 1-1 Borussia Mönchengladbach
Frankfurt 2-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 5-1 Augsburg
Schalke 1-3 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 2-1 FC Bayern
Freiburg 2-3 Borussia Mönchengladbach


De sidste seks kamp betød altså 13 point i seks kampe. Denne pointhøst var nok til at sikre en 5-plads, eftersom Leverkusen snublede i den sidste kamp og spillede 2-2 mod HSV.

Efter de første to kampe frygtede jeg at holdet havde fået gummiben. Hverken kampen mod Wolfsburg eller mod Frankfurt var velspillet fra vores side, og jeg blev således rigtigt glædeligt overrasket da holdet udraderede Augsburg hjemme på Borussia-Park. Det flotte resultat skulle følges op mod Schalke, og kampen bar præg af at Patrick Herrmann gjorde som det passede ham. Kampen mod FC Bayern var en nervebidder, men Max Kruse sikrede sejren på et straffespark i de 72. minut. Således skulle vi have tre point i den sidste kamp, imens Leverkusen skulle sætte point til, hvis 5-pladsen skulle være vores. Vi kom hurtigt foran 0-3, og da HSV udlignede i det 88. minut, var glæden stor. En stor årsag til de gode præstationer til slut skal tilskrives Patrick Herrmann. Som tidligere skrevet var han ude med en skade i tre måneder, men efter han kom tilbage fra skaden, var han virkelig flyvende.

Ligastillingen endte således:
Dortmund 81p
FC Bayern 67p
Wolfsburg 60p
Schalke 59p
Gladbach 55p

Sæsonstatistikken for mine topspillere endte således:
Max Kruse 35(1) kampe, 15 mål, 7 assists
Raffael 28(8) kampe, 8 mål, 7 assists
Patrick Herrmann 24 kampe, 7 mål, 7 assists
Alvaro Dominguez 36 kampe, 5 mål, 2 assists
Amin Younes 20(8) kampe, 2 mål, 10 assists

Sidstnævnte tog over for Juan Arango som var ude med en brækket fod i fire måneder mod slutningen af sæsonen. Arango får ikke forlænget sin kontrakt op til næste sæson, eftersom han hiver en hyre der ikke svarer til hans spillemæssige kvaliteter.

I maj skrev jeg på fri med Frankfurt's Sebastian Rode. Rode er en central midtbanespiller, som jeg forventer kan gå direkte i startelleveren fra starten af den nye sæson.

Optakt og transfers op til den nye sæson bringer jeg i et indlæg, når jeg har overstået transfervinduet.
« Seneste Redigering: 20 Jul 2014, 15:55 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

0603anderss
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #11: 18 Jul 2014, 11:50 »

Stærkt sidste halve år. Rigtig interessant at høre om dine erfaringer, og håber, du kan få kæmpet dig i CL-kval næste sæson. Det er vel ikke helt usandsynligt!
Logged

Simply Arsenal.

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #12: 18 Jul 2014, 12:00 »

Har du fået forlænget med Patrick Herrmann?
Nu ved jeg ikke hvor meget du har brugt Sinan Kurt, men har han udviklet sig meget? Wink
Logged

Supra Societatem Nemo

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #13: 18 Jul 2014, 12:17 »

Stærkt sidste halve år. Rigtig interessant at høre om dine erfaringer, og håber, du kan få kæmpet dig i CL-kval næste sæson. Det er vel ikke helt usandsynligt!
Jeg håber på det, men det er nogle stærke hold jeg skal kæmpe mod om en Champions League-plads.

Har du fået forlænget med Patrick Herrmann?
Nu ved jeg ikke hvor meget du har brugt Sinan Kurt, men har han udviklet sig meget? Wink
Jeg har ikke forlænget med Patrick Herrmann endnu, nej. Han har kontrakt to år endnu, og hvis han ikke selv beder om det, venter jeg til jeg har fået afklaret om den står på Champions League næste sæson, eller ej.

Sinan Kurt fik én start og ni indskiftninger sidste sæson. Dertil kan du lægge tre kamp i pokalturneringen. Han har ikke udviklet sig alverden, men jeg regner stærkt med at han skal spille en større rolle i denne sæson.
Logged

welbz is dat guy

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #14: 18 Jul 2014, 12:20 »

Okay, tænkte mere på hans frikøbsklausul Wink
Men fedt at du giver de unge chancen!
Logged

Supra Societatem Nemo

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010