home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 629 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Borussia Mönchengladbach
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Borussia Mönchengladbach  (Læst 9078 gange)
Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #30: 21 Jul 2014, 10:58 »

Jeg har læst med her fra sidelinjen, og overvejer at starte et spil med denne talentfulde klub.

Kunne jeg få dig til at vise dine taktiske instruktioner, i tråden ptrN?
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #31: 21 Jul 2014, 11:18 »

Taktisk gennemgang

Nedenstående taktik er den jeg benytter for nuværende, men samtidig også den jeg har benyttet i de forgangne sæsoner. Vi stiller som udgangspunkt op i en 4-4-1-1-formation, men grundet den offensive midtbanespillers rolle, kan den til dels sammenlignes med en 4-4-2-formation. Spillerrollerne er som vist:

Målmand (d)

Fullback (s) Central forsvarer (d) Central forsvarer (d) Fullback (s)

Fløjspiller (s) Boldvindende midtbanespiller (s) Felt-til-felt-midtbanespiller (s) Fløjspiller (s)

Skyggeangriber (a)

Falsk 9'er (s)


Desuden spiller jeg med følgende holdinstruktioner:
Spil snævert
Hold positioner
Vær mere disciplinerede
Hårde indlæg
Vær aggressivt involveret

Mine to fløje har spillerinstruktione n  "Kom længere fremad" slået til.

Hvis vi mod slutningen af en kamp har det resultat vi ønsker, plejer jeg omkring 75. minut at ændre spillerrollerne således at de ser ud som nedenfor, samt at ændre holdmentaliteten til at være kontrabaseret.

Målmand (d)

Fullback (d) Central forsvarer (d) Central forsvarer (d) Fullback (d)

Defensiv fløjspiller (s) Boldvindende midtbanespiller (d) Felt-til-felt-midtbanespiller (s) Defensiv fløjspiller (s)

Skyggeangriber (a)

Defensiv angriber (d)


Hold- og spillerinstruktione r forbliver de samme.

Det er i princippet hele min taktik. Patrick Herrmann og Marko Marin står bag mange oplæg, hvor de dribler forbi modstanderens back og slår et indlæg som enten Max Kruse eller Luuk de Jong kommer først på. Mine angribere får ligeledes mange friløbere, men her er de ikke altid helt skarpe.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #32: 21 Jul 2014, 12:27 »

1/7-15 - 1/10-15

Tilgangen af de nye spillere gjorde at jeg var lidt nervøs for opstarten. Kontinuiteten fra sidste sæson ønskede jeg at bibeholde, men det har vist sig at de nye kræfter blot har været med til at løfte klubben. I preseason spillede vi som sædvanligt fire venskabskampe. Mine rugeklasseklub Osnabrück, Düsseldorf, West Ham og Juventus var modstanderne og det blev til to sejre og to uafgjorte.

Skader her i starten har gjort at vi har roteret en del. Georginio Wijnaldum var tiltænkt en stor rolle på holdet, men eftersom han er blevet skadet i 4-5 måneder, har Thorgan Hazard overtaget hans rolle på holdet. Den tillid har Hazard takket for og scorede bl.a. to mål i hans debut.

Bundesliga:
(1) Schalke 2-0 Borussia Mönchengladbach
(2) Borussia Mönchengladbach 2-1 Wolfsburg
(3) Werder Bremen 0-1 Borussia Mönchengladbach
(4) Borussia Mönchengladbach 2-1 Leverkusen
(5) Kaiserslautern 0-0 Borussia Mönchengladbach
(6) Borussia Mönchengladbach 2-1 Augsburg
(7) Düsseldorf 0-2 Borussia Mönchengladbach

Europa League:
(Kval) Borussia Mönchengladbach 2-0 Debrecen
(Kval) Debrecen 1-1 Borussia Mönchengladbach
(1) BATE 0-1 Borussia Mönchengladbach

Pokalturnering:
(1. runde) Cottbus 1-4 Borussia Mönchengladbach
(2. runde) Borussia Mönchengladbach 4-1 Karlsruhe


Således har vi hentet 16 point i de første syv kampe, hvilket må siges at være mere end tilfredsstillende. Vi indtager derfor 3. pladsen.

Kampen mod Schalke gav bekymring eftersom vi mildest talt spillede ringe. Vi kom dog efter det, og til trods for vi ikke scorer så mange mål, så dækker forsvaret godt af. Luuk de Jong fortsætter målformen fra slutningen af sidste sæson, ligesom Thorgan Hazard og Max Kruse er godt med. Marko Marin og Patrick Herrmann assisterer ofte men denne liste topper Max Kruse faktisk. Jan Kirchoff har overtaget startpladsen ved siden af Alvaro Dominguez, og således er Martin Stranzl og Stefan Strandberg forvist til bænken. Sidstnævnte vikarierer dog fra tid til anden for Håvard Nordtveit. Nordtveit blev den direkte afløser for Christoph Kramer, og jeg er fint tilfreds med at jeg ikke hentede en erstatning ind ude fra.
Logged

welbz is dat guy

0603anderss
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #33: 21 Jul 2014, 15:22 »

Kanon start må man sige.

Synes, du kommer hurtigt igennem sæsonerne. Spiller du med 'kun kommentarer', eller hvordan er din fremgangsmåde?
Logged

Simply Arsenal.

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #34: 21 Jul 2014, 18:56 »

Super gennemgang af holdet ptrN, og fantastisk god start du har fået dig. Ville være fedt hvis den kunne stå på CHL næste sæson.

Jeg er selv lige startet op med et andet tysk hold, nemlig Hamburg. Så det kan være der kommer en lille update en af dagene Smiley

Ser frem til at se hvordan din sæson kommer til at gå.
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #35: 22 Jul 2014, 12:07 »

Kanon start må man sige.

Synes, du kommer hurtigt igennem sæsonerne. Spiller du med 'kun kommentarer', eller hvordan er din fremgangsmåde?
Mange tak. Jeg ser kampene. 2D og så udelukkende nøgle-situationer. Inden jeg skrev updates havde jeg allerede spillet første sæson. Det faktum sammen med at jeg har sommerferie er den primære årsag til at det går lidt stærkt ;-)

Super gennemgang af holdet ptrN, og fantastisk god start du har fået dig. Ville være fedt hvis den kunne stå på CHL næste sæson.

Jeg er selv lige startet op med et andet tysk hold, nemlig Hamburg. Så det kan være der kommer en lille update en af dagene Smiley

Ser frem til at se hvordan din sæson kommer til at gå.
Tak for de fine ord! Jeg håber stærkt på Champions League næste sæson. Ikke så meget for at kunne tiltrække spillere, men mere for at dem jeg har kan stige i værdi samt de økonomiske fordele der er ved at deltage i den turnering.

Lyder spændende med HSV. Bundesligaen er ganske sjov at spille i.
Logged

welbz is dat guy

0603anderss
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #36: 22 Jul 2014, 13:07 »

Mange tak. Jeg ser kampene. 2D og så udelukkende nøgle-situationer. Inden jeg skrev updates havde jeg allerede spillet første sæson. Det faktum sammen med at jeg har sommerferie er den primære årsag til at det går lidt stærkt ;-)

Arh, okay. Det forklarer jo en del. :-)
Logged

Simply Arsenal.

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #37: 22 Jul 2014, 15:00 »

1/10-15 - 1/1-16

Vi skulle forsøge at vise at den gode sæsonstart ikke var en tilfældighed, og dette må man sige vi har formået. Vi er stadig med i alle tre turneringer og vi spiller virkelig som et hold.

Bundesliga:
(8) Borussia Mönchengladbach 3-3 Mainz
(9) Stuttgart 0-1 Borussia Mönchengladbach
(10) Borussia Mönchengladbach 3-1 Bochum
(11) Frankfurt 0-1 Borussia Mönchengladbach
(12) Borussia Mönchengladbach 0-3 FC Bayern
(13) Hertha BSC 0-1 Borussia Mönchengladbach
(14) Borussia Mönchengladbach 4-2 Hoffenheim
(15) Nürnberg 1-3 Borussia Mönchengladbach
(16) Borussia Mönchengladbach 2-1 HSV
(17) Borussia Mönchengladbach 0-1 Dortmund

Europa League:
(2) Borussia Mönchengladbach 1-2 sc Heerenveen
(3) FC Lorient 2-4 Borussia Mönchengladbach
(4) Borussia Mönchengladbach 4-0 FC Lorient
(5) Borussia Mönchengladbach 2-0 BATE
(6) sc Heerenveen 0-0 Borussia Mönchengladbach

Pokalturnering:
(3. runde) Borussia Mönchengladbach 3-0 Braunschweig


Således hentede vi 22 point i 10 kampe. Dette er for tiden nok til en 2. plads.

Kampen mod Mainz, som ender 3-3 burde vi have vundet. Vi var foran 3-0, men smed det hele væk i anden halveg. Kampene mod FC Bayern og Dortmund, som vi virkelig gerne ville vinde, endte fortjent med nederlag til os. Vi har svært ved de to hold og skal vi engang vinde ligaen, skal vi simpelthen begynde at slå disse to klubber. Utrolig nok er vi bedre på udebane end vi er hjemme. Uden har vi spillet otte kampe med seks sejre, én uafgjort og et nederlag til følge med en målscore på 9-3. Vi scorer ikke specielt mange mål på udebane, men tilgengæld virker det som om forsvaret er mere fokuseret her. Tilsvarende har vi spillet ni kampe hjemme med seks sejre, én uafgjort og to nederlag, med en målscore på 18-14. Det er en statistik jeg gerne vil have rettet op på.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #38: 23 Jul 2014, 16:00 »

Vintertransfervindu e'16

I nærværende vindue blev der foretaget to handler. En ung nordmand blev fundet af min spejder i Rosenborg og han blev hentet for beskedne 3,5 mio DKK. Han blev dog med det samme udlejet til 1860 München i 2. Bundesliga. Desuden skrev jeg på fri med Dennis Praet fra Anderlecht, som derfor tiltræder truppen til sommer. Han er en 22 årig belgier som gør sig bedst på den centrale midtbane. Han har fået tre landskampe, så det er helt sikkert en mand der er en fremtid i. Jeg hentede ham eftersom Lukas Rupp's kontrakt udløber til sommer, og jeg har således sikret mig en fremragende erstatning i Praet. Slutteligt udlejede jeg den unge defensivspiller Michel Lieder til Fürth.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #39: 23 Jul 2014, 16:09 »

1/1-16 - 1/4-16

Den korte vinterpause blev brugt på at få reserverne i kampform. To venskabskampe mod hhv. 1860 München og Düsseldorf blev det til, og reserverne hentede én sejr og en uafgjort. Hernæst skulle vi fortsætte ligaen mod Wolfsburg som plejer at være en ond ånd.

Bundesliga:
(18) Wolfsburg 1-1 Borussia Mönchengladbach
(19) Borussia Mönchengladbach 2-1 Werder Bremen
(20) Leverkusen 2-0 Borussia Mönchengladbach
(21) Borussia Mönchengladbach 0-3 Schalke
(22) Borussia Mönchengladbach 3-0 Kaiserslautern
(23) Augsburg 3-6 Borussia Mönchengladbach
(24) Borussia Mönchengladbach 5-1 Düsseldorf
(25) Mainz 1-1 Borussia Mönchengladbach
(26) Borussia Mönchengladbach 3-0 Stuttgart
(27) Bochum 1-2 Borussia Mönchengladbach

Europa League:
(1. Knockout runde) Borussia Mönchengladbach 2-1 Southampton
(1. Knockout runde) Southampton 0-1 Borussia Mönchengladbach
(2. Knockout runde) Olympique Marseille 0-0 Borussia Mönchengladbach
(2. Knockout runde) Borussia Mönchengladbach 0-1 Olympique Marseille

Pokalturnering:
(Kvartfinale) Schalke 3-1 Borussia Mönchengladbach


Således hentede vi 23 point i 11 kampe. Til trods for pointhøsten var jeg en anelse utilfreds med de to kampe mod Leverkusen og Schalke. Efter 28 spillerunder ligger vi dog nummer ét i ligaen.

Kampen mod Augsburg var fænomenal, og Luuk de Jong og Max Kruse scorede faktisk hver sit hattrick i den kamp. Dette gjorde Augsburgs Niclas Füllkrug dog også. Inden denne kamp havde Luuk de Jong haft lidt af en scoringskrise, så det var rart at få ham igang igen.

Efter sidste sæsons eventyr i Europa League var det lidt af en bet at ryge ud så tidligt i denne sæson. Granit Xhaka som vi efter første sæson solgte til Olympique Marseille skulle dog være vores onde ånd, og det var således ham der lagde op til målet der sendte os ud af turneringen.
« Seneste Redigering: 23 Jul 2014, 16:14 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #40: 23 Jul 2014, 16:21 »

1/4-16 - 1/7-16

Det sidste kvartal af sæsonen var en sand slutspurt mellem Dortmund, FC Bayern og os selv. Til trods for at vi gik ind til kvartalet på førstepladsen var målet fortsat at skulle spille Champions League næste sæson.

Bundesliga:
(28) Borussia Mönchengladbach 4-1 Frankfurt
(29) FC Bayern 1-0 Borussia Mönchengladbach
(30) Borussia Mönchengladbach 3-0 Hertha BSC
(31) Hoffenheim 0-2 Borussia Mönchengladbach
(32) Borussia Mönchengladbach 2-1 Nürnberg
(33) HSV 2-2 Borussia Mönchengladbach
(34) Dortmund 4-0 Borussia Mönchengladbach


Således hentede vi 13 point i syv kampe, hvilket desværre kun var nok til en 3. plads. Inden kampen mod HSV, lå vi nummer et med 70 point med FC Bayern på 2. pladsen med 68 point. Således kunne vi selv afgøre det hele, men med 2-2 mod HSV smed vi førstepladsen inden sidste spillerunde. Her skulle vi møde Dortmund. Kampen var en stor fadæse og efter vi kom foran 1-0 satsede vi hele butikken (Kaiserslautern førte 1-0 over FC Bayern) i håb om at tage mesterskabet. Vi endte dog med at tabe 4-0 og med FC Bayern's 1-1 mod Kaiserslautern var det endnu mere bittert, eftersom en sejr over Dortmund ville have resulteret i en mesterskab. Dortmund endte med sejren dog også med at overhale os.

Ligastillingen endte således:
FC Bayern 72p
Dortmund 71p
Gladbach 71p
Leverkusen 67p
Schalke 62p

Sæsonstatistikken for mine topspillere endte således:
Luuk de Jong 41(3) kampe, 24 mål, 4 assists
Alvaro Dominguez 42 kampe, 13 mål, 0 assists
Max Kruse 36(8) kampe, 13 mål, 9 assists
Thorgan Hazard 21(16) kampe, 10 mål, 5 assists
Patrick Herrmann 34(5) kampe, 7 mål, 13 assists
Marko Marin 41(3) kampe, 4 mål, 25 assists

Selvom vi inden sæsonen ville have været tilfredse med en 3. plads, kan man ikke lade være med at være bitter over at smide det hele væk i de to sidste spillerunder.

Regner ikke med at bringe flere opdateringer, men skulle lysten komme, så opdaterer jeg topic.
Logged

welbz is dat guy

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #41: 23 Jul 2014, 17:21 »

Ej hvor ærgerligt, men fandme flot med en 3 plads.
Hvis lysten ikke er til at opdatere, kan du så bare ikke komme med en årlig update, så man kan følge lidt ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010