home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 396 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Borussia Mönchengladbach
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Mönchengladbach  (Læst 9045 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #15: 18 Jul 2014, 12:22 »

Okay, tænkte mere på hans frikøbsklausul Wink
Men fedt at du giver de unge chancen!
Utroligt nok er der ingen klubber der har været interesseret i ham. Han var endda med Löw's tropper til VM. Tror måske at de tre måneder han sad udenfor med en skade sidste sæson, har været med til at skræmme bejlere væk.
Logged

welbz is dat guy

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #16: 18 Jul 2014, 12:28 »

Utroligt nok er der ingen klubber der har været interesseret i ham. Han var endda med Löw's tropper til VM. Tror måske at de tre måneder han sad udenfor med en skade sidste sæson, har været med til at skræmme bejlere væk.

Haha, det kan man da håbe Wink
Logged

Supra Societatem Nemo

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #17: 18 Jul 2014, 12:34 »

Haha, det kan man da håbe Wink
Og lige som vi skriver, så byder Leverkusen faktisk på ham. Buddet var ganske pænt, men han skal ingen steder.
Logged

welbz is dat guy

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #18: 18 Jul 2014, 12:49 »

Haha. Tror heller ikke de kommer i nærheden at hans klausul, det skulle vel kun være Bayern i ligaen. Smiley
Logged

Supra Societatem Nemo

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #19: 18 Jul 2014, 16:25 »

Sommertransfervindu e'14

Som tidligere skrevet, sikrede jeg mig sidst i forrige sæson, Sebastian Rode på en fri transfer. Foruden Rode er Timo Gerbhardt og Marko Marin kommet på hver sin lejeaftale. Gerbhardt lejede jeg sidste sæson, og Marik var kommet i unåde i Chelsea. Min reservekeeper ville væk, og derfor stod jeg reelt set blot med Marc-Andre ter Stegen på målmandsposten. Jeg har således været på rov i Aston Villa, hvor schweiziske Benjamin Siegrist blev købt for 485K DKK. Slutteligt fandt min scout en ung norsk venstreback i Rosenborg, som kaldes den nye John Arne Riise.

Ud er gået en del marginalspillere på fri, ligesom enkelte er sendt afsted på lejeaftaler. Sverre Arnesen (den norske venstreback) blev sendt på leje i Stade Malherbe Caen. Branimir Hrogta, som givetvis har et stort talent, blev solgt til Hannover for søllle 5,5 mio DKK. Han fik ikke én eneste kamp sidste sæson, og han havde ikke megen udsigt til spilletid i denne sæson heller. Slutteligt ønskede Granit Xhaka at skifte til en større klub. Jeg kunne ikke overtale ham til at blive, hvorfor han blev som til Olympique de Marseille for 85 mio DKK.

Grundet min 5-plads i sidste sæson, indtrådte jeg direkte i Europa League's gruppespil. Her blev modstanderne Dnipro, FC Lorient og Zenit.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #20: 18 Jul 2014, 16:37 »

1/7-14 - 1/10-14

Preseason stod på en venskabskamp mod min rugeklub Osnabrück, samt en træningslejr i Spanien. Her mødte jeg tre spanske hold, nemlig Sporting, Mirandés og Alavés. Det blev i alt til tre sejre og én uafgjort.

Ovenpå udskiftningen af nogle spillere, samt tilbagekomsten af Luuk de Jong, ser min stærkeste opstilling således ud:

ter Stegen
Korb/Jantsckhe Stranzl Dominguez Wendt
Herrmann Rode Kramer Marin
Kruse
de Jong


Rode og Marin var af forskellige årsager ikke med i opstarten, hvorfor de ikke har været 100% her i starten.

Bundesliga:
Borussia Mönchengladbach 1-1 Werder Bremen
Fürth 0-1 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 4-2 Dortmund
Hoffenheim 2-0 Borussia Mönchengladbach
Leverkusen 1-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-2 FC Bayern
HSV 2-1 Borussia Mönchengladbach

Europa League:
Zenit 0-0 Borussia Mönchengladbach

Pokalturnering:
Markranstädt 1-8 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 2-0 Aue


Til trods for en okay start i ligaen, gør tre nederlag i streg, at vi ligger midt i tabellen. Vi har således hentet 10 point i syv kampe. Efter sejren på 4-2 over Dortmund troede jeg at vi skulle starte sæsonen flyvende, men de tre nederlag der fulgt, ødelagde glæden en del. Max Kruse og Luuk de Jong startede med at udradere Markranstädt, men sidenhen er niveauet faldet. Kruse har scoret tre mål i ligaen, imens de Jong endnu ikke har fundet nettet i Bundesligaen.

Salget af Granit Xhaka betyder at Mahmoud Dahoud vil få en del spilletid, ligesom at Michel Lieder er hevet op i førsteholdstruppen for at ersatte Roel Brouwers.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #21: 19 Jul 2014, 12:33 »

1/10-14 - 1/1-15

Det har vist sig at Luuk de Jong på toppen ikke er en optimal løsning, men ovenpå en lang skade til Raffael, benyttes han alligevel fra start. Jeg er begyndt at spille Nicolas Clasen ind på holdet. Clasen er en ung venstreback som var i klubben fra start. Han fik sin chance da Filip Daems blev skadet, og jeg kun stod med Oscar Wendt til positionen. På daværende tidspunkt var jeg med i tre turneringer, og således fik 17-årige Clasen sin chance. Timo Gerbhardt har ikke været tilfreds med spilletiden, og hans lejeaftale er derfor stoppe før tid.

Bundesliga:
Borussia Mönchengladbach 1-0 Mainz
Freiburg 2-4 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 2-2 Hannover
Nürnberg 0-2 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 0-2 Schalke
Wolfsburg 3-1 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 3-0 Bochum
Augsburg 0-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-2 Stuttgart
Frankfurt 1-1 Borussia Mönchengladbach

Europa League:
Borussia Mönchengladbach 1-0 Dnipro
Borussia Mönchengladbach 2-0 FC Lorient
FC Lorient 3-1 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 0-0 Zenit
Dnipro 0-1 Borussia Mönchengladbach

Pokalturnering:
Borussia Mönchengladbach 0-3 Mainz


I ligaen er vi kommet bedre med, hvor det er blevet til 15 point i 10 kampe. Dette betyder at vi befinder os på 5-pladsen, som jo var sidste sæsons placering efter 34 spillerunder. Forskellen er dog, at vi sidste år var væsentlig ringere placeret på dette tidspunkt i sæsonen. I Europa League gik vi sikkert videre. Vi var videre inden sidste spillerunde, hvorfor mine reserver fik chancen. Det gjorde de faktisk også mod FC Lorient i Frankrig, men her faldt de helt sammen. Det gjorde de ligeledes i pokalturneringen, hvor det blev til et exit efter Mainz høvlede fuldstændigt af banen. Hvis jeg skal spille med i tre turneringer årligt, og håbe på at klare mig godt i alle tre, kræver det altså nogle bedre reserver. Max Kruse er topscorer med 13 mål i dobbelt så mange kampe, mens Luuk de Jong er ved at finde formen.

I Europa League har vi trukket Everton. Skulle vi mod forventning går videre, skal vi møde enten FCK eller Lazio.
« Seneste Redigering: 19 Jul 2014, 13:00 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #22: 19 Jul 2014, 12:37 »

Vintertransfervindu e'15

Kort opdatering, for helt skete nul og niks. Der var interesse for enkelte spillere, men buddene svarede ikke salgsprisen. Jeg har kig på et par spillere til at stærke bredden, men de har alle kontraktudløb til sommer, hvorfor jeg ser tiden an, og måske skriver med en enkelte eller to på fri, henover foråret.

Jeg har planer om at sende Raffael afsted til sommer, men om det bliver muligt er svært at sige. Han hiver en stor hyre og er ved at være oppe i årene. Christoph Kramer's lejeaftale udløber til sommer og i tilfælde af at det ikke er muligt at tilknytte ham permanent, skal jeg have fundet en afløser. Han er en fantastisk spiller, så hvis det er muligt at hente ham til en fornuftig pris, så er det helt klart en mulighed. Hvis ikke er der er to muligheder; erstatte ham indefra, dvs. lade Håvard Nordtveit starte og hive en ung spiller op som gardering, eller at købe en fuldgod erstatning til sommer. Sidste løsning er klart dyrest. Jeg hælder mest til den første.
« Seneste Redigering: 19 Jul 2014, 12:40 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #23: 19 Jul 2014, 15:51 »

1/1-15 - 1/4-15

Som nævnt i sidste update begyndte Luuk de Jong at vise, at han er en mand jeg kan regne med. Sidenhen har han også været i storform og han har snart indhentet Max Kruse i holdets interne topscorerkamp. Unge Nicolas Clasen har mere eller mindre sat sig på venstrebacken, og således er Oscar Wendt forvist til bænken, og venstrekanten når en føring skal forsvares hjem.

Bundesliga:
Borussia Mönchengladbach 3-1 Fürth
Dortmund 2-2 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-1 Hoffenheim
Werder Bremen 0-3 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-1 Leverkusen
FC Bayern 1-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-2 HSV
Mainz 0-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 2-0 Freiburg
Hannover 2-5 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 2-0 Nürnberg

Europa League:
Borussia Mönchengladbach 2-0 Everton
Everton 1-1 Borussia Mönchengladbach
FC København 0-4 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-1 FC København


Med fare for at jinxe holdet, så er vi fint med i ligaen. Vi har fået lukket hullet til Stuttgart og, overraskende nok, Augsburg, på hhv. 3- og 4-pladsen. Siden sidst har vi hentet 19 point i 11 kampe, hvilket må siges at være tilfredsstillende. Kampen mod FC Bayern er nok den mest triste oplevelse med dette hold endnu. Vi skabte chance efter chance, men ender med at tabe til sidst da Boateng pander et hjørnespark i kassen. I Europa League er vi overraskende nok i kvartfinalen. Vi slog sikkert Everton ud, og skulle derfor møde FC København. Danskerholdet slog vi stort, og står nu til at skal møde Roma.

Jeg har tidligere luftet tanken om at sende Raffael videre efter sæsonen. Jeg har allerede fundet hans afløser, nemlig Georginio Wijnaldum, som sådan set kan dække alle offensive pladser. Hollænderen er hentet i PSV, og tiltræder klubben til sommer på en fri transfer. Jeg sparer nogle lønkroner ved dette skift, så det er jeg rigtigt godt tilfreds med.
« Seneste Redigering: 19 Jul 2014, 15:53 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #24: 20 Jul 2014, 15:53 »

1/4-15 - 1/7-15

Ligesom sidste sæson var de tre sidste måneder en kamp om at nå europæisk fodbold til næste sæson. Luuk de Jong fortsatte sin fine målform, og han var en vigtig mand i slutningen af sæsonen.

Bundesliga:
Schalke 2-0 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 3-2 Wolfsburg
Bochum 3-1 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 3-0 Augsburg
Stuttgart 1-3 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 1-1 Frankfurt

Europa League:
Roma 2-4 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 3-1 Roma
CSKA Moskva 2-3 Borussia Mönchengladbach
Borussia Mönchengladbach 0-2 CSKA Moskva


De sidste seks kampe gav altså 10 point hvilket resulterede i en 5-plads. Havde vi vundet over Frankfurt i sæsonens sidste kamp var vi kravlet op på en 4-plads.

Nederlaget til Bochum var den dårligste kamp i mine to sæsoner som manager for Borussia Mönchengladbach. Bochum spillede os ud af banen som hverken FC Bayern, Dortmund, Roma eller andre hold har formået. Vi kom dog fint igen kampen efter, hvor det var vores tur til at lave en magtdemonstration, og det endda over den daværende 4-plads, Augsburg. Semifinalen blev endestationen i Europa League, hvor CSKA Moskva slog os ud. Efter første kamp var jeg faktisk pænt sikker på at vi skulle i finalen, men et kæmpe drop af Marc-Andre ter Stegen med fem minutter igen, gjorde at det var russerne som fik lov at spille finale mod AS Monaco FC.

Ligastillingen endte således:
FC Bayern 83p
Dortmund 68p
Augsburg 58p
Stuttgart 54p
Gladbach 54p

Sæsonstatistikken for mine topspillere endte således:
Max Kruse 34(3) kampe, 24 mål, 10 assists
Luuk de Jong 37(9) kampe, 24 mål, 7 assists
Patrick Herrmann 48(2) kampe, 6 mål, 14 assists
Alvaro Dominguez 49(1) kampe, 7 mål, 1 assists
Marko Marin 44 kampe, 1 mål, 22 assists
Sebastian Rode 46 kampe, 6 mål, 8 assists

Alt i alt er jeg godt tilfreds med sæsonen. Vi fik ét point færre end sidste sæson, men eventyret i Europa League gjorde at jeg føler vi har forbedret os. Synes det er værd at pointere at sidste halvdel af sæsonen blev spillet med en 17-årig knejt på venstreback.

Optakt og transfers op til den nye sæson bringer jeg i et indlæg, når jeg har overstået transfervinduet.
« Seneste Redigering: 23 Jul 2014, 16:19 af ptrN » Logged

welbz is dat guy

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #25: 20 Jul 2014, 17:33 »

Kan virkelig godt lide din måde at opdatere på, enkelt og ligetil. Jeg får selv lyst til at spille et spil, ikke lige med Gladbach, men bare at starte et op.

En lille ting du meget gerne må komme ind på, hvis du gider, det er spille konceptet og muligvis et ss af din holdopstilling med indstillinger på hvordan du spiller, det ville være lækkert. Bare hvis det kan lade sig gøre efter dit transfervindue er over Smiley Jeg følger helt klart med.

Ærgerligt du ikke fik kørt den hjem mod CSKA, det havde været flot med en finaleplads.

En anden lille ting, kunne du ikke skrive således ved dine kampe:

(32)Borussia Mönchengladbach 3-0 Augsburg
(33)Stuttgart 1-3 Borussia Mönchengladbach
(34)Borussia Mönchengladbach 1-1 Frankfurt

(Kvart)Roma 2-4 Borussia Mönchengladbach
(Kvart)Borussia Mönchengladbach 3-1 Roma

Så man havde en ide om hvor langt henne man var i turneringerne.

Jeg er ellers klart fan Smiley Smiley



Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #26: 20 Jul 2014, 22:12 »

Kan virkelig godt lide din måde at opdatere på, enkelt og ligetil. Jeg får selv lyst til at spille et spil, ikke lige med Gladbach, men bare at starte et op.

En lille ting du meget gerne må komme ind på, hvis du gider, det er spille konceptet og muligvis et ss af din holdopstilling med indstillinger på hvordan du spiller, det ville være lækkert. Bare hvis det kan lade sig gøre efter dit transfervindue er over Smiley Jeg følger helt klart med.

Ærgerligt du ikke fik kørt den hjem mod CSKA, det havde været flot med en finaleplads.

En anden lille ting, kunne du ikke skrive således ved dine kampe:

(32)Borussia Mönchengladbach 3-0 Augsburg
(33)Stuttgart 1-3 Borussia Mönchengladbach
(34)Borussia Mönchengladbach 1-1 Frankfurt

(Kvart)Roma 2-4 Borussia Mönchengladbach
(Kvart)Borussia Mönchengladbach 3-1 Roma

Så man havde en ide om hvor langt henne man var i turneringerne.

Jeg er ellers klart fan Smiley Smiley




Jeg kommer med en taktisk redegørelse engang i morgen. Tak for dine inputs, jeg vil helt sikkert tage det til mig.

Det er vel et eller andet sted lidt en blog, men hele ideen med at fortælle om mit spil er egentlig at inspirere andre til at starte med Gladbach. Hvis der er nogen der får lyst, skal de endelig dele deres spil med os i denne tråd. I må endelig ikke tro at det er "min tråd".
Logged

welbz is dat guy

kennib
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #27: 20 Jul 2014, 23:40 »

Jeg er selv lige startet med dem så følger helt klart med på sidelinjen. Et spændende hold med masse af potentiale, hvad økonomi angår kan jeg se at der er rigtig stor fremgang at spore over de næste par år, i hvert fald hvis man går ind og kigger på "projekteret" så er der allerede en balance på 1.3mia i tredje sæson synes jeg, at jeg så. Og så det jo bare at skaffe samarbejdesklubber og talenter som os kan skabe en sund økonomi.

Køb billigt sælg dyrt. Opstemt
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #28: 21 Jul 2014, 08:57 »

Jeg er selv lige startet med dem så følger helt klart med på sidelinjen. Et spændende hold med masse af potentiale, hvad økonomi angår kan jeg se at der er rigtig stor fremgang at spore over de næste par år, i hvert fald hvis man går ind og kigger på "projekteret" så er der allerede en balance på 1.3mia i tredje sæson synes jeg, at jeg så. Og så det jo bare at skaffe samarbejdesklubber og talenter som os kan skabe en sund økonomi.

Køb billigt sælg dyrt. Opstemt
Stærkt!

Til trods for lånet er økonomien ganske sund, ja. Har selv lige fået 1860 München som samarbejdsklub. De spiller i 2. Bundesliga og  fremragende faciliteter.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Borussia Mönchengladbach
« Svar #29: 21 Jul 2014, 09:06 »

Sommertransfervindu et'15

Som tidligere skrevet havde jeg allerede inden transfervinduet sikret mig Timo Horn. Han skal erstatte Marc-Andre ter Stegen som ikke var interesseret i at forlænge sin kontrakt. Utroligt nok er han stadig klubløs. Jeg havde ligeledes sikret mig Georginio Wijnaldum. Foruden de to har jeg hentet en ung hollands keeper ved navn Mike Havekotte. Han er tiltænkt en reserverolle. Han er ligeledes kommet på en fri transfer. Thorgan Hazard var sat til salg i Chelsea, og eftersom jeg ikke havde en fuldgod erstatning for Patrick Herrmann er han hentet for sølle 8,5 mio DKK. Mit forsvar begyndte at være den svageste kæde på holdet, og derved har jeg forstærket mig ved at hente Jan Kirchoff i FC Bayern på en lejeaftale med købsoption. Ydermere er Stefan Strandberg hentet på fri i Rosenborg.

Ud er, som nævnt, gået Marc-Andre ter Stegen. Derudover har jeg sendt Raffael videre for 14 mio DKK til Hertha BSC samt min reservekeeper Benjamin Siegrist. Han smuttede til Frankfurt for 1,8 mio DKK. Torben Marx og et par marginalspillere har forladt klubben på fri transfer og slutteligt har jeg lejet Sverre Arnesen til Young Boys og Mathias Zimmermann til min rugekasseklub 1860 München. Jeg går og pønser på ligeledes at sende Michel Lieder dertil. München spiiller i 2. Bundesliga og med deres fremrangde faciliteter og udsigt til spilletid tror jeg at mine spillere vil kunne udvikle sig til bedre spillere.
Logged

welbz is dat guy

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010