home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 332 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hvad kan balotelli?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Hvad kan balotelli?  (Læst 13365 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Hvad kan balotelli?
« : 22 Jun 2014, 18:46 »

Her tænker jeg på balotelli irl. Han rygtes endnu engang væk fra sin nuværende klub uden der denne gang dog har været tumult op til (mig bekendt). I fm kan hans kvaliteter ikke diskuteres, men jeg er altså ikke så overbevist irl. Det skal siges jeg ikke se fantastisk meget serie a bold længere og sandsynligvis er farvet af min mening om hans attitude på banen.
Men som sagt mangler der aldrig rygter og den ene manager efter den anden vil gerne have ham.

Så hvad er det der gør balotelli fantasisk? Jeg søger ikke en religions agtig krig, men blot at blive beriget i mit indtryk.
For mig at se, er han en spiller med en fantastisk fysik, men eller ser jeg ham altså ikke værende mere end en almen god serie a angriber? Han scorer nu heller ikke på samlebånd..
Hvorfor han foretrækkes som enlig angriber for Italien forstår jeg altså heller ikke helt.
Så berig mig:-)
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #1: 22 Jun 2014, 18:51 »

bromberg hvem skulle så have været forreste mand for Italien?

Balos fysik er vanvittig, og hans teknik er bedre end Bendtners. Så helt skidt står det ikke til for ham, men som manager ville hele pointen i at vælge Balotelli > Lacina Traoré ligge i det ekstra salg af spillertrøjer du kan opnå.
Men bliver han brugt rigtigt kan han dog ligge på PrLs top 5 topscorerliste.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #2: 22 Jun 2014, 19:08 »

Ja bedre en bendtner kan vi heller ikke diskuterer.
Top 5 i Premier League  tror jeg nu også på, men kun lige. Syntes ikke balotelli er dårlig, men jeg syntes han er hyped. Jeg syntes heller ikke han er en stor afslutter. Bevares han brager nogle kasser ind, men der er for længe imellem til han i mine øjne er topscorer emne. Hans fysisk som du påpeger kan vi i min optik sagtens kalde vanvittig. Han matches ikke af mange. En fantastisk spillestation med den nævnte gode teknik og fysisk og det kan jeg selvfølgelig godt se er værdifuldt for et et hold, men tror nu også hans sikre plads er ligesåmeget et udryk for manglende klasse angribere. Jeg elsker Luca Toni, men bidrager slet ikke ligeså meget i selve spillet. Men som ren afslutter slår balotelli klart imo.
Immobile vil jeg ikke rigtig kommenterer på da jeg ikke har set ham ret meget. Det var nu heller ikke for at diskuterer hans berigtigelse på landsholdet, men blot en diskussion på hans kvaliteter eller mangel på samme:-)
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #3: 22 Jun 2014, 19:29 »

Balotelli har spillet for en midterklub i sidste sæson. Han har spillet 2294 minutter i Serie A (svarende til 25 x 90 minutter). Alligevel har han scoret 14 mål og lagt op til 6 mål. Altså har han været involveret i 20 mål i 25 fulde kampe, og det er ikke for et tophold, men et hold der endte på 8. pladsen. Selvfølgelig er det ikke ligefrem vilde tal i forhold til de helt store angribere.

Men sæsonen inden da AC Milan gjorde det en del bedre i ligaen, scorede han 12 mål i ca. 12 x 90 minutter. Det er jo helt vildt flot. Så kan man selvfølgelig diskutere niveauet i Serie A, som mange jo mener har været nedadgående.

Men så kig på sæsonen inden den. Der spillede han i City og fik i alt 1329 minutter (ca. 14 x 90 minutter) i Premier League, og det fik han omsat til 13 mål. Altså 13 mål i 14 fulde kampe i verdens bedste liga. Det er i min bog helt vildt imponerende.

Selvfølgelig kan hans attitude til tider være et problem, men hans evner på banen synes jeg ikke kan diskuteres. Han er en super angriber, som rent spillemæssigt kan bruges i nærmest alle store klubber. Både i modgang og medgang har han scoret på samlebånd, og hans iskolde mentalitet gør at han aldrig virker usikker. Han tror altid på sig selv, hvilket er en stor fordel som angriber.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #4: 22 Jun 2014, 19:47 »

Jamen med de tal så ser han ko ud til at være en habil målskytte:-) meeeen med argumentet om at han spillede for en midterklub sidste år? Jep de ender på en sløj 8 plads og også fortjent. Men der er stadig hel del VM spillere i deres trup. Er Milan's øvrige spillere middelmådige fristes jeg til at sige han må være det samme.
Syntes nu heller ikke tesen om antal minutter kontra mål helt viser billedet. Så må man jo også diskuterer hvorfor han ikke er starter også (hvis emnet går på hans klasse)? Bevares med skader, kan det ikke være anderledes:-)
Men han har nu altså et flot snit alligevel.
Men som sagt er det hans egentlige kvalitet jeg er søgende på.. Det kan godt være han ikke virker usikker og ved ikke helt hvad det dækker over. Han er ihvertfald aldrig i tvivl om egne evner, men jeg syntes nu alligevel jeg har set ham spille mange kampe med aaaalt for mange brændte store chancer.. Brændte chancer til at være i liga med den øverste verdensklasse.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #5: 22 Jun 2014, 20:00 »

Jamen med de tal så ser han ko ud til at være en habil målskytte:-) meeeen med argumentet om at han spillede for en midterklub sidste år? Jep de ender på en sløj 8 plads og også fortjent. Men der er stadig hel del VM spillere i deres trup. Er Milan's øvrige spillere middelmådige fristes jeg til at sige han må være det samme.
Milan er ikke en midterklub rent størrelsesmæssigt, men rent spillemæssigt er en 8. plads da omkring midten. Det ville jo selvfølgelig være mest fair at skyde skylden på hele holdet, men synes da at være involveret i 20 mål i 25 kampe er ret godt gået for en klub som havner så langt nede i tabellen.

Syntes nu heller ikke tesen om antal minutter kontra mål helt viser billedet. Så må man jo også diskuterer hvorfor han ikke er starter også (hvis emnet går på hans klasse)? Bevares med skader, kan det ikke være anderledes:-)
Nu er han også blevet udskiftet en del gange fordi han ofte render rundt med et gult kort. Det er selvfølgelig et problem, men som jeg skrev i sidste indlæg er problemet også attituden - ikke evnerne.

Men han har nu altså et flot snit alligevel.
Men som sagt er det hans egentlige kvalitet jeg er søgende på.. Det kan godt være han ikke virker usikker og ved ikke helt hvad det dækker over. Han er ihvertfald aldrig i tvivl om egne evner, men jeg syntes nu alligevel jeg har set ham spille mange kampe med aaaalt for mange brændte store chancer.. Brændte chancer til at være i liga med den øverste verdensklasse.
Jeg fandt lige en statistik fra han tid i City, hvor der var andre skarpe angribere som Agüero og Dzeko, og alligevel havde han den højeste mål pr. skud ratio. Udover det var han den PL spiller i sæsonen 11/12 med lavest antal minutter imellem hvert mål. Fandt også en nyere statistik slutningen af sidste sæson, hvor han havde en bedre skud pr. mål ratio end spillere som f.eks. Tevez og andre verdensklasse angribere.
Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #6: 22 Jun 2014, 20:04 »

Af ren nysgerrighed, hvor mange af han mål er så scoret på straffespark? Ikke at det er en svaghed at være en god straffesparksskytte!
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #7: 22 Jun 2014, 20:13 »

Evnerne har han men hans attitude er helt af h til..
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #8: 22 Jun 2014, 20:17 »

Af ren nysgerrighed, hvor mange af han mål er så scoret på straffespark? Ikke at det er en svaghed at være en god straffesparksskytte!
3 af hans 14 mål er scoret på straffespark. Han har desuden også brændt et par stykker for første gang i denne sæson.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #9: 22 Jun 2014, 20:17 »

Kender I ham der Immobile? Lad ham spille og så er det problem løst.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #10: 22 Jun 2014, 20:18 »

Sæson 13/14 var han involveret i 41 kampe med 18 mål og 8 assist. Hva det er i minutter osv kan jeg ikke redegøre for.. Disse stats er i alle tilfælde acceptable men da heller ikke i øjnefaldende. Som el Cuba spørger er en håndfuld af dem sandsynligvis på straffe.

Inden det udvikler sig til snak om statistikker vil jeg lige påpege at jeg gerne ser balotelli komme helt derop, men ingen statistikker kan ændre påsat jeg ikke syntes han er deroppe endnu..
Igen vil jeg lige påpege at jeg ikke finder sådanne statistikker som værende den fortællende sandhed.

Hvis balotelli, aguero, tevez, dzeko spillede nogenlunde det samme antal kampe og minutter ville en sådan statistik være interessant. Javier hernandez i man utd vil jeg gætte på ligeledes har en god minut/mål statistik, (måske bedre end balotelli) men de færreste vil alligevel kalde han en bedre angriber end ex Van persie.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #11: 22 Jun 2014, 20:28 »

Sæson 13/14 var han involveret i 41 kampe med 18 mål og 8 assist. Hva det er i minutter osv kan jeg ikke redegøre for.. Disse stats er i alle tilfælde acceptable men da heller ikke i øjnefaldende. Som el Cuba spørger er en håndfuld af dem sandsynligvis på straffe.

Inden det udvikler sig til snak om statistikker vil jeg lige påpege at jeg gerne ser balotelli komme helt derop, men ingen statistikker kan ændre påsat jeg ikke syntes han er deroppe endnu..
Igen vil jeg lige påpege at jeg ikke finder sådanne statistikker som værende den fortællende sandhed.

Hvis balotelli, aguero, tevez, dzeko spillede nogenlunde det samme antal kampe og minutter ville en sådan statistik være interessant. Javier hernandez i man utd vil jeg gætte på ligeledes har en god minut/mål statistik, (måske bedre end balotelli) men de færreste vil alligevel kalde han en bedre angriber end ex Van persie.
Nu synes jeg det virker som om du begynder at benægte hans evner. Han har kun scoret 3 straffespark ud af 14 mål i ligaen, så det er nu ikke så forfærdelig mange i forhold til andre typer mål. Udover det scorede han 6 mål i 6 kampe i VM kvalifikationen, og det er uden at regne ud i minutter. Og forstår ikke hvorfor du synes at kampe kontra mål er mere fair end minutter kontra mål? En spiller som kun kommer ind de sidste minutter i en kamp, kan jo have et helt af helvedes til målgennemsnit, da han måske får 3-4 kampe samlet på en sæson, men alligevel på papiret har spillet 20 kampe.

Og selvfølgelig kan statistikker være misvisende, men det målsnit han har er der intet tilfældigt ved. Synes også det er lidt underligt du piller statistikerne fra hinanden, og snakker som om du er så sikker på hans niveau, selvom du i første indlæg skriver at du ikke ser meget Serie A.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #12: 22 Jun 2014, 20:30 »

Og nu er van Persies mål pr. minut statistik også en hel del bedre end Chicaritos, så det argument holder heller ikke helt.
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #13: 22 Jun 2014, 20:45 »

Kender I ham der Immobile? Lad ham spille og så er det problem løst.

Så også meget hellere Immobile spille end Balotelli  Thumbs Up
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #14: 22 Jun 2014, 21:07 »

Bromberg, det er lidt svært ved at se hvorfor du reelt stiller spørgsmålet i første indlæg... du vil gerne vide hvorfor Balotelli er så højt vurderet, men når folk kommer med argumenter understøttet af fakta, så siger du at du ikke giver meget for dem. Hvilket argument ville nogensinde kunne overtale dig om, at Balotellis kvaliteter berettiger en plads i en topklub og på landsholdet? Hvis man ikke må bruge statistikker og du allerede selv pointerer hans store kvaliteter, hvad skal der så til?

Er det bare et forsøg på at diskutere ham som spiller på godt og ondt, så cool nok. Men når du afviser folks argumenter på den måde, så virker det som om du bare keder dig lidt. Eller i hvert fald ikke er interesseret i at fastslå hans berettigelse i topfodbold, men bare gerne vil snakke hans attitude i kontrast til hans evner.

Personligt har jeg set for få kampe til at jeg kan vurdere ham subjektivt. Ud fra de kampe jeg dog HAR set og ud fra de statistikker der er blevet bragt frem, så har jeg svært ved at se hvorfor man vil betvivle hans status i fodboldverdenen.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010