home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23286
  1 Bruger, 518 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pinkcitymodel
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hvad kan balotelli?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] Udprint
Forfatter Emne: Hvad kan balotelli?  (Læst 13393 gange)
Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #30: 23 Jun 2014, 15:03 »

Hold da op en statistik du har strikket sammen. Men jeg er helt enig i at han ikke er top 5-10 bedste. Dog synes jeg nu hans statistikker er ret så flotte. 12 mål i 13 x 90 minutter i Premier League synes jeg stadig er helt vildt imponerende.

Men som du selv siger skal man huske han er 23 år. Han var jo f.eks. kun 18 år da din statistik startede. Det er der også andre på listen der er, men det er lidt hårdt at dømme en spillers niveau, på hvordan han var som 18 årig, specielt når det er 5 år siden. Men virkelig godt arbejde! Smiley

Og ja, det er helt sikkert en fangende overskrift. Men det lægger også op til at Balotelli er en dårlig angriber, og det er han jo bestemt ikke.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #31: 23 Jun 2014, 16:25 »

Respekt for det stykke arbejde, Batigol Peace

Der tegner sig helt sikkert et billede af en stærk angriber, også selvom han ikke er kandidat til verdens bedste angriber overhovedet. Statistik er trods alt det mest faktuelle man kan bringe på banen når man skal vurdere en spiller, og der har du tilbagevist de statistikker der er blevet bragt tidligere. I den forstand, at pludselig er Balotellis statistikker meget, meget flotte for en ung spiller, men på ingen måde i samme klasse, som skulle tro ud fra de statistikker der blev lavet tidligere i tråden Smiley
Dog kunne det være interessant at inddrage hvor mange minutter de 30 spillere fik i de 5 sæsoner, selvom jeg godt er klar over, at det ville blive et vanvittigt stykke arbejde xD

Men igen - det er måske ikke så meget mig der skal overbevises, for jeg har ikke set særlig mange kampe med Balotelli, og derfor er det lidt svært for mig at have en mening om hans niveau. Det der gjorde at jeg blandede mig var, at man ikke tog statistik for gode argumenter, hvilket jeg mener gør det svært at skulle fremføre objektive synspunkter.

På en eller anden vis har du bevist det jeg lidt regnede med konklusionen ville blive crazy

Igen - forrygende stykke arbejde!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #32: 23 Jun 2014, 16:48 »

I den forstand, at pludselig er Balotellis statistikker meget, meget flotte for en ung spiller, men på ingen måde i samme klasse, som skulle tro ud fra de statistikker der blev lavet tidligere i tråden Smiley
Det er rigtigt at den statistik Batigol fremviser er mindre prangende, end dem jeg fremviste. Men det har jo også noget at gøre med den er målt over 5 år. De statistikker jeg kom med er jo stadig lige så sande. Jeg er ligeglad hvordan man vender og drejer det, Balotelli har scoret masser af mål de sidste par år, både i medgang og modgang. Det kan man ikke tage fra ham, og det udviser klasse. Men nej, han er ikke en af verdens aller bedste angribere. Han er fra hylden under. Smiley
Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #33: 23 Jun 2014, 17:27 »

Balotelli er en rigtig god spiller, med i top 100. God fysik.

Hans attitude er bare det der gør ham kendt. Hvis han ikke havde den attitude så vil ingen ligge mærke til ham. Fx er Jackson Martinez og Antonio Di Natale, to spillere, bedre, end Balotelli, men meget undervuderet.

Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #34: 23 Jun 2014, 17:52 »

Det er rigtigt at den statistik Batigol fremviser er mindre prangende, end dem jeg fremviste. Men det har jo også noget at gøre med den er målt over 5 år. De statistikker jeg kom med er jo stadig lige så sande. Jeg er ligeglad hvordan man vender og drejer det, Balotelli har scoret masser af mål de sidste par år, både i medgang og modgang. Det kan man ikke tage fra ham, og det udviser klasse. Men nej, han er ikke en af verdens aller bedste angribere. Han er fra hylden under. Smiley

Jeg er helt enig, og det var også det jeg forsøgte at nå frem til! Han er stadig en stærk spiller, men ikke helt deroppe hvor man kan snakke en kandidat til verdens bedste angriber. Igen - det er 30 verdensklassespille re han bliver sammenlignet med, hvoraf flere har været i deres absolutte prime indenfor de sidste 5 år. Hvis man tog et kig på hvor alle de spillere var da de var 23 år, så ville billedet helt sikkert kunne ændre sig, for sådan er statistik jo crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #35: 24 Jun 2014, 12:15 »

Syntes nu heller ikke at min overskrift var forkert, men var nu nok godt klar over den ville give anledning til sidespring ift det jeg reelt mente:).


Men en fin debat syntes jeg hvor mange fakta er kommet på banen. Jeg savner dog faktisk stadig bud på hvad folk syntes Balotelli har af spidskompetencer. Eller der har jo været mange bud på hans fysisk især og teknik. Ville dog gerne høre lidt mere detaljeret fra dem der følger Serie A skarpt eller Balotelli. Igen, lad mig understrege at jeg er med på det er subjektive meninger, men det skal der også være plads til. Så kan vi jo altid diskuterer dem:)
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #36: 24 Jun 2014, 13:00 »

Synes jeg har skrevet hvad jeg synes han kan. Men han er jo fantastisk fysisk, som du selv har nævnt. Derudover har han et virkelig godt skud, og her mener jeg ikke kun i feltet. Han har scoret nogle kanon mål langt uden for feltet. Derudover er han en god frisparksskytte, og det har han også vist i sidste sæson, hvor hans kraftfulde skud endte oppe i krydset flere gange på direkte frispark. Derudover er han ikke så selvisk som nogen prøver at gøre ham til. Han har godt nok kun 6 assists, men flere gange i sidste sæson lavede han assisten til assisten.

Han er okay med hovedet, men langt bedre med fødderne. Han har fint boldkontrol, men er ikke typen du ser drible 2-3 mænd i træk, slet ikke. Han har også hurtige reaktioner, og scorer også fra tid til anden "nemme" mål, ved at stå rigtigt placeret. Når ja, og så ved vi alle hvor kold han har været på straffe gennem tiden. Første gang han brændte et straffe i sin karriere var i sidste sæson.
Logged

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #37: 25 Jun 2014, 08:02 »

Talentfuld spiller med elendig mentalitet, der gør han aldrig for udnytte sit fulde potentiale, han har simpelthen ikke mentalitet til at gør det arbejde det kræver til træning og under kampe. Det samme kan siges om blandt andet Nani og Quaresma.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvad kan balotelli?
« Svar #38: 25 Jun 2014, 11:57 »

Statistik er meget godt, men det viser nu engang ikke det fulde billede. F.eks. giver det i min verden, absolut ingen mening, at sammenligne eksempelvis Balotellis og Messis statistik. I hvert fald ikke uden, at man også lige tager højde for ligaerne de spiller i. Topholdene i Spanien (og England og Tyskland med) scorer jo faktisk markant flere mål, end topholdene i Serie A. Det kunne være udtryk for en større forskel mellem den absolutte top og bunden i disse ligaer, eller ganske enkelt bare, at man spiller fodbold på en anden måde.

Jeg er ved at få det lidt med Balotelli, som jeg havde det med Ronaldo (den rigtige Brasilianske Ronaldo  Smiley). Selvom han ikke altid imponerer, så scorer han altså stadig målene og afgør kampene. Når det er sagt, så mangler han dog stadig noget i at kunne være i samme klasse som førnævnte Ronaldo, eller andre nuværende og tidligere angribere i den absolutte verdenstop.

Kan han så blive en af de absolut bedste? Det mener jeg afgjort han kan, men det kræver nok en mentalitetsændring, uden at han dog nogensinde må miste sin fandenivoldskhed. Han skal nok være lidt vanvittig, for at være en rigtig god angriber.

Jeg ser Balotelli som en af de få i Milans trup, som rent faktisk er god nok, til en klub med Milans ambitioner og historie. Resten af truppen er ganske enkelt for middelmådig. Hvilket selvfølgelig også er en del af forklaringen på, at man måske kunne have lidt et indtryk af, at Balotellis niveau er lavere, end det egentlig er. De bedste angribere (hvis vi vender tilbage til statistikken) er jo også omgivet af fantastiske spillere, som gør dem endnu bedre.
Logged

Sider: 1 2 [3] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010