home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 242 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2014
| | | |-+  VM 2014 - Generel snak
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: VM 2014 - Generel snak  (Læst 44582 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #30: 14 Jun 2014, 15:35 »

Jeg ser virkelig frem til at få Colombia i spil imod en stærk græsk defensiv. Jeg ser især frem til at følge Juan Fernando Quintero, som spillede fremragende mod Senegal i en venskabskamp.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #31: 14 Jun 2014, 16:57 »

Jeg glæder mig også til den kamp, gruppen i det hele taget. Vel nok den mest jævnbyrdige på forhånd. Jeg glæder mig til at se hvad Colombia har at byde ind med, nu Falcao er ude. Jeg glæder mig også til at se Giannis Fetfatzidis i aktion, hvad han forhåbentlig er. Jeg så deres træningskamp mod Nigeria, hvor han imponerede mig en del med sin tekniske kunnen og hurtighed.

Masser af fede kampe til den lyse morgen - what's not to like?

I øvrigt var det en rigtig, rigtig fin præstation fra den ivorianske dommer, for lige at uddele lidt ros på en front hvor der ellers ikke har været andet end kritik. Der er selvfølgelig enkelt situationer hvor han ikke rammer helt plet, men i det store hele var han jo mere eller mindre usynlig. Og er man usynlig som dommer, så har man i mine øjne gjort det rigtig godt.

Tim Cahill er simpelthen en legende. Tænk at være så "lille" og så være så god med låget. Klassespiller. Savner ham i Premier League.

+1 herfra.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Korzika
Gæst
 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #32: 15 Jun 2014, 02:11 »

Ødelæggende for kampen, at den blev spillet i sådan et uudholdeligt klima. Tror det havde været bedst for alle parter, hvis kampen blev spillet på en mere klimavenlig lokation.

EDIT:
Og i øvrigt, er det jo fråseri af penge, der kunne have været en trængende lokalbefolkning tilgode. Stadionets materialer er blevet fragtet via skibsdrift, og byen, har ikke noget fodboldhold, der kan bruge stadionet bagefter.

Kan være et spørgsmål om demografi, og et ønske om at inkludere alle egne i Brasilien, men syntes fodbolden skal komme i første række - specielt fordi man kan se, at klimaet tydeligvis hindrer spillerne.
« Seneste Redigering: 15 Jun 2014, 02:16 af Korzika » Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #33: 15 Jun 2014, 02:29 »

Synes det er et helved med det klima, en fodbold kamp er tempomæssigt ligepludslig kun en halveg, kæmpe nedtur på det punkt.
Når det så er sagt, så var jeg fandeme imponeret af Pirlo i dag, kæft han var en fryd at se på, og i min optik var han MOTM.

Og hvad helved sker der for Urugray? Synes ikke engang man kan give det at Suarez ikke var med skylden, de virkede meget ustruktureret og helt uden en plan.

Glæder mig til kampene i morgen, ser frem til at se om Frankrig kan få spillet til at køre, om Bosniens defensiv holder stand, og om Schweiz kan nakke Ecuador, hvilket jeg lidt tror de gør.
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #34: 15 Jun 2014, 09:16 »

Whaaaat? Costa Rica ??. De fleste spillere spiller i skandidavien eller i en eller anden (who cares) liga. Håber de vinder VM. Så bliver jeg glad. COSTA COSTA COSTA RIIIIIIIIIIIIIIIIII IIICA!
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #35: 15 Jun 2014, 13:14 »

Må ærligt indrømme, at jeg synes, at klimaet er en del af VM. Jeg husker VM i Japan/Korea, hvor der også var helvedes varmt til tider, men det er sgu en del af VM. Jeg synes på en eller anden måde, at det er fascinerende med de relativt store temperatur- og luftfugtighedsforsk elle, som der er i sådant et stort land som Brasilien. Måske får man ikke den bedste fodbold at se, men det er altså part of the game, når man ligger et VM i Brasilien, for man kan sgu ikke ligge alle kampene i syd og fuldstændigt negligere områderne i nord.

Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #36: 15 Jun 2014, 18:45 »

For lige at runde gårsdagens kampe, så var jeg virkelig imponeret over Italiens spil. Flot possession-baseret fodbold. Og super interessante spillere Prandelli valgte at bruge. Darmian og Paletta var spændende at følge - dog ville jeg nok stadig foretrække Bonucci centralt sammen med Barzagli. Om så det bliver De Sciglio på højrebacken, når han er klar til at spille, skal blive spændende at se. Han siger i hvert fald selv at han bliver klar til kampen mod Costa Rica, så mon ikke det bliver ham i stedet for Darmian, selvom jeg sådan set synes at Darmian gjorde det ganske fint. De helt store oplevelser var dog De Rossi, Pirlo og Marchisio. Måden hvorpå De Rossi og Pirlo sammen greb taktstokken og fuldstændig styrede midtbanen gennem hele kampen, var meget imponerende at være vidne til. En stærk duo italienerne har sig der. Derudover bliver det spændende at se om Buffon stryger direkte tilbage i startopstillingen, for Sirigu spillede godt nok en stærk kamp. Prandelli udtaler at Buffon er klar til næste kamp, men Sirigu har gjort det til en svær opgave at vælge. Flot sæson i Paris og fremragende start med præstationen i går.

Derudover var jeg skuffet over Japan. De imponerede mig med deres spil ved Confederations Cup, selvom de kom derfra med nul point. De spillede offensivt, hurtigt og med gode kombinationer. I går startede de sådan set også på den måde. I de første tyve minutter så det lovende ud for Japan. Jeg ved ikke om det var Japan der trak sig tilbage derefter, eller om det reelt bare var Elfenbenskysten der pressede dem helt i bund, men efter de første tyve minutter så man ikke noget som helst til Japan. Resten af kampen var totalt domineret af Elfenbenskysten. Flot præstation af Serge Aurier, der lægger op til begge scoringer. Det var dog sjovt at se, hvor meget farligere de blev da Drogba kom ind. Han kommer ind og er vel tæt på at lægge op til et mål få minutter efter, med en lille hælaflevering inde i feltet.

Det er en super åben gruppe, men det ligger rigtig godt til Colombia nu. De imponerede mig rigtigt meget mod Grækenland. Grækerne kom godt nok frem til nogle gode chancer, men i det store hele var colombianernes defensiv, som jeg ellers frygtede for, ganske stærk og solid. I hvert fald stærkere og mere solid end jeg havde regnet med, taget de to ekstremt offensive backs i betragtning. Men de har et virkelig spændende hold og det var sjovt at se Teófilo Gutiérrez, selvom jeg personligt ikke fatter en pind af at man ikke bruger Jackson Martínez. Men okay, Teo scorede så det er svært at brokke sig over hans præstation. James Rodríguez var dog flyvende og Cuadrado ligeså. Generelt er deres offensive jo ganske skræmmende.

Jeg ved nærmest ikke hvad jeg skal sige om Uruguays kamp mod Costa Rica. Pinligt for Uruguay, der måske ikke helt kunne holde til presset fra omverdenen. Inden kampen mod Costa Rica, var der vel en forventning om at Uruguay stod med en reel og fin chance for at gå videre fra denne udgaves 'Dødspulje'. Joel Campbell ligner en mand man kan forvente sig meget af i fremtiden. Han spillede et par fine kampe mod United i Champions League, hvor de fleste nok fik øjnene op for ham, og i går bekræftede han blot antagelserne om at han er et kæmpe stort talent. Fremragende sparketeknik han besidder.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #37: 16 Jun 2014, 13:24 »

Stærkt VM indtil videre. Mine venner fra Italien gjorde det godt, mens England bare er England. Mine favoritter Oscar og Marchisio har begge spillet gode kampe, så det kunne næppe være gået bedre.

Uruguay og Argentina har skuffet. Argentina vinder ganske vidst i går, men jøsses hvor var det dårligt. Hvis de skal blive verdensmestre, så skal Messi nok lave tre mål pr. kamp i snit.

I dag regner jeg med at Tyskland og Nigeria henter sikre sejre.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #38: 16 Jun 2014, 13:26 »

Faktisk synes jeg, det var en fin kamp af Argentina. Okay, første halvleg var en katastrofe, men det er 4-3-3 de skal spille i fremtiden. Gago er et fjols, men han er den bedste på holdet til at finde Messi, og med Higuain og Sergio Agüero i front, blev der lige pludselig MEGET mere plads til Messi.

En 4-3-3 i resten af turneringen, og så bør de være okay. Jeg håber de vinder, men jeg tvivler dog.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #39: 16 Jun 2014, 13:28 »

Faktisk synes jeg, det var en fin kamp af Argentina. Okay, første halvleg var en katastrofe, men det er 4-3-3 de skal spille i fremtiden. Gago er et fjols, men han er den bedste på holdet til at finde Messi, og med Higuain og Sergio Agüero i front, blev der lige pludselig MEGET mere plads til Messi.

En 4-3-3 i resten af turneringen, og så bør de være okay. Jeg håber de vinder, men jeg tvivler dog.
Jeg føler bare, at det var miniput fodbold, jeg sad og så. De knækker fuldstændig, og det er som om, at Messi, Agüero, Higuain og Maxi Rodriguez IKKE må løbe hjem. Jeg ved ikke rigtig med Argentina, men jeg synes ikke, at det var godt.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #40: 16 Jun 2014, 13:36 »

Jeg føler bare, at det var miniput fodbold, jeg sad og så. De knækker fuldstændig, og det er som om, at Messi, Agüero, Higuain og Maxi Rodriguez IKKE må løbe hjem. Jeg ved ikke rigtig med Argentina, men jeg synes ikke, at det var godt.

Well. Maxi Rodriguez hører IKKE til på det hold. Og det er han forhåbentligt heller ikke i en 4-3-3. Messi havde dog flere løb med hjem. Agüero lavede ikke det store defensivt, og Higuain nåede heller ikke at gøre det store - men de skabte plads.

Første halvleg var helt elendigt, der er jeg enig. Jeg synes bare, man så flere gode tegn i anden halvleg, og Messi var en trilliard gange farligere. Nu skal Agüero lige op i gear (hans skud efter Messis aflevering var da helt ud i skoven), og Higuain har ikke spillet i optakten, så han skal også lige spilles ind.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #41: 16 Jun 2014, 14:30 »

Jeg var ærligt talt chokeret over at Sabella valgte at stillle med en helt ny formation. De har ikke spillet 5-3-2 i kvalifikationen, hvor de har fejet al modstand til side. Så det virkede helt sort at man i første VM kamp, begynder at lave taktiske eksperimenter, især set i lyset af hvor godt 4-3-3 opstillingen har fungeret. Jeg sad og tog mig til hovedet i hele første halvleg, for det var bare så tydeligt fra første minut at det ikke fungerede og jeg sad sådan set og sagde det i det sekund jeg så opstillingen. Det gav ingen mening. Overhovedet. Heller ikke med Maxi Rodríguez. Så da Sabella brugte to udskiftninger på at rette sin egen tåbelige fejl, måtte jeg naturligvis tage mig endnu mere til hovedet. Argentinerne var offer for en elendig beslutning af én mand i nattens kamp. Jeg er overbevist om at de havde vundet større, hvis Sabella havde valgt at gå med 4-3-3 opstillingen fra start, for da de kommer ud til anden halvleg, står Bosnien allerede med en følelse af at de sagtens kan være med, mens Argentina omvendt må have følt at de blev lidt presset.

Men som BB skriver, så var der langt mere plads til Messi da man gik over til 4-3-3 formationen, fordi man skabte de rigtig overtal og tog de rigtige løb. Man skabte også overtals-situationer og tog løb i første halvleg, men det var ikke de rigtige i forhold til at give Messi den fornødne plads. Argentina skal ikke skabe overtal på kanterne. Det er der ikke meget mening i, når nu man har Messi og Agüero liggende derinde. Havde man nu haft Peter Crouch ville det give mening. Men med Messi og Agüero er det centralt at man skal skabe overtal, for det er herinde at de to er farlige.

Uanset hvad trak argentinerne sig sejrrigt ud af den klart mest udfordrende kamp i deres gruppe, så man må allerede nu regne dem for at være videre til første knockout runde.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #42: 26 Jun 2014, 16:42 »

Hvad synes I så om karantænen til Suarez? Er den for hård, lige tilpas, eller for blød?

Og forøvrigt, er der nogle der ved om FIFA vil kigge nærmere på Sakho situationen fra i går, hvor det ligner at han bevidst planter sin albue i ansigtet på en modstander?
Logged

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #43: 26 Jun 2014, 17:00 »

I min optik er straffen i og for sig okay, det er dog betinget af at den ikke nedsættes når Suarez anker den.

Lige et ?. Må Suarez gerne skrive under med en ny klub, da han er udelukket fra alt fodboldrelateret?
Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #44: 26 Jun 2014, 17:13 »

I min optik er straffen i og for sig okay, det er dog betinget af at den ikke nedsættes når Suarez anker den.

Lige et ?. Må Suarez gerne skrive under med en ny klub, da han er udelukket fra alt fodboldrelateret?

Han må godt skifte klub.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010