home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 396 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2014
| | | |-+  VM 2014 - Generel snak
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: VM 2014 - Generel snak  (Læst 44471 gange)
SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #15: 13 Jun 2014, 19:15 »

Er det Henrik Liniger du taler om?

Nej, ham englænderen.

 Forseglede Læber
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #16: 13 Jun 2014, 19:35 »

Meget af den snak med dommerne omkring "de laver fejl" som har været stigende de sidste 5 - 10 år skyldes vi har fået replay i slowmotion og teknologi til bagefter at sidde og kloge os.. Dommerne har 0.5 sekund til at overskue hele banen og bedømme "så jeg noget" - lad dommerne passe deres arbejde som jeg mener de gør som man kan forvente af et menneske og det er jo bl.a. dommerfejl eller dommer fejlbedømmelser som får ens blodtryk og følelser helt uden på tøjet som fodbold skal være ...

Støt dit hold - en dommer kan være ringe begge veje, eller god begge veje.

Og hvis du mener du har kaldt alle domme rigtigt igennem kampen så kom i gang med dit dommerkursus og vis dit værd i stedet.
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #17: 13 Jun 2014, 20:04 »

Stærk kamp af Giovani dos Santos, men Volker Finke må stå til en skideballe. Dels fordi han starter med uprøvede Cédric Djeugoué på højrebacken, dels fordi han ser bort fra Vincent Aboubakar i angrebet. Men de gravede egen grav, ved at stille sig så dybt til at starte med. Mexicanernes sejr blev grundlagt allerede i de første minutter - også selvom scoringen først falder efter en times spil. Jeg havde forventet mig mere af Cameroun, især fordi Mexico ikke har været overbevisende i kvalifikationen. Men så igen; det har Cameroun heller ikke. Fortjent resultat med Giovani som min man of the match. Bliver spændende at følge ham og Villarreal i Europa League efter sommerferien.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #18: 13 Jun 2014, 20:40 »

god kamp af dos santos! og godt spillet af Mexico selvom de burde have vundet noget større!
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #19: 13 Jun 2014, 21:44 »

Batigol nu du kommenterer på at Kroatiens mål er godkendt underkendt. Så er jeg stadig uenig, det er en 50/50 bold, som Olic har lige så meget ret til som Julio Cesar, Julio havde ikke bolden i hænderne, derfor har han ikke første ret til bolden. Begge spillere var lige godt ude om det, og Julio vælger jo selv at hoppe. Sådan husker jeg ihf. kendelsen fra igår, kan desværre ikke finde episoden.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #20: 13 Jun 2014, 21:48 »

Batigol nu du kommenterer på at Kroatiens mål er godkendt underkendt. Så er jeg stadig uenig, det er en 50/50 bold, som Olic har lige så meget ret til som Julio Cesar, Julio havde ikke bolden i hænderne, derfor har han ikke første ret til bolden. Begge spillere var lige godt ude om det, og Julio vælger jo selv at hoppe. Sådan husker jeg ihf. kendelsen fra igår, kan desværre ikke finde episoden.

Har du prøvet at bruge det der Google? Jeg havde ikke de store problemer med at finde det.

Nej, han har ikke bolden i hænderne. Men det giver ikke Olic ret til at gå i ryggen af ham. Man må ikke springe i ryggen på den måde Olic gør det, uanset om det er overfor målmanden eller højrekanten - og uanset om det er i feltet eller om det er midt på banen.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #21: 13 Jun 2014, 22:00 »

Batigol har lige gen set den, og det er en 50/50 bold, Olic hopper højst, mens Cesar ikke kan gribe bolden. Det er en fejlkendelse, så med en 2-1'er til Kroatien der, tror jeg ikke på Brasserne havde fået 3 point..
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #22: 13 Jun 2014, 22:04 »

Okay, Spardle.

Nå, fin første halvleg. Hollænderne spiller ikke helt ulig i finalen for 4 år siden. De spiller selvfølgelig langt far ligeså ... lad os kalde det aggressivt, men den taktiske disposition lader til at være den samme, nemlig at stå relativt dybt og satse på omstillingerne. Iniesta og Xavi har været nøglespillere hos Spanien indtil videre. Til gengæld har jeg været lidt skuffet over David Silva. En del boldtab og en kæmpe stor chance der blev brændt. Forhåbentlig finder han sit vanlige niveau i anden halvleg. Dertil bliver Ramos og Piqués samarbejde ved med at overraske mig. Positivt vel at mærke.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #23: 13 Jun 2014, 22:23 »

Den duel der var jo værre end den Olic havde igår, nu finder vi udad, at der er stor forskel på hvad der er tilladt af de dommere. Selvom man ikke må røre Costa, når han er i feltet...
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #24: 13 Jun 2014, 23:16 »

Jeg minder om, at denne tråd ikke er til diverse udbrud i forbindelse med kampene. Det må klares i chatten.
Logged

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #25: 13 Jun 2014, 23:19 »

Jeg er dybt imponeret over det taktiske aspekt af det holland præsterede! Jeg er også virkelig imponeret over den indstilling som hollænder kom med. Den tro de havde på at det de gjorde ville virke, er ufattelig imponerende at se på.

Havde ikke den store fidus til holland inden, men det har jeg nu! Ikke blot på baggrund af dette resultat, givet de fik hjælp af spaniens fejl, men på baggrund af den udstråling de havde. Den tro på sig selv, kommer fra rigtig rigtig god forberedelse og arbejder med at tilpasse sig til taktikken.

På en anden note, er jeg virkelig glad for TV2's opsætning herunder VM. Morten Olsen og Thomas Frank er virkelig dygtige til at være eksperter og de er super interessante at høre på! Thumbs up herfra!
« Seneste Redigering: 13 Jun 2014, 23:24 af Boxx » Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #26: 13 Jun 2014, 23:56 »

.. men ved en dommer uden parti, havde Kroatien vundet 2-1.

Havde Pletikosa nu taget alle tre mål, som han burde, så havde Kroatien endnu bedre chancer for point, og man havde måske ikke haft det store fokus det fejlkendelserne i kampen. Ligesom det nu er tilfældet med Holland og Spanien, i to situationer med Diego Costa involveret; straffet til 1-0 og skallen til Martins Indi. Til dels også kampen mellem Mexico og Cameroun, med dos Santos' to annullerede mål.

Anyways, havde ikke den store forventning til Spanien - Holland. Jeg forventede en taktisk affære, så jeg var meget fornøjet over kampen. Flot kamp af Holland og fortjent sejr. Mine forventninger til dem er dog ikke steget meget trods sejren, de kommer næppe længere end kvartfinalen.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #27: 14 Jun 2014, 02:00 »

Rigtig god kamp her mellem Chile og Australien. Jeg må sige at Australien overraskede positivt i anden halvleg. De spiller stadig meget fysisk, og høje bolde er deres primære våben, men de var overraskende gode til at holde fast i bolden og kombinere sig igennem. Hvad der til gengæld ikke var overraskende, var at Chile endte med at snuppe alle tre point. Det lignede umiddelbart at det skulle blive en storsejr, men Chiles defensiv ser altså ikke videre imponerende ud. Især i luften og i omstillingerne ser de skrøbelige ud. Alexis spiller egentlig en god første time, men falder lidt ud her til sidst og sløser lidt for meget med bolden. Vidal skuffede til gengæld hele kampen igennem. Han lignede ikke en der var helt klar endnu. Jeg havde ærligt talt også regnet med at Beausejour startede. Matthew Leckie imponerede mig også. Han ligner en spiller der kommer til at blive solgt til et bedre hold end FSV Frankfurt. Han gjorde i hvert fald rigtig fin reklame for sig selv i dag.

I øvrigt var det en rigtig, rigtig fin præstation fra den ivorianske dommer, for lige at uddele lidt ros på en front hvor der ellers ikke har været andet end kritik. Der er selvfølgelig enkelt situationer hvor han ikke rammer helt plet, men i det store hele var han jo mere eller mindre usynlig. Og er man usynlig som dommer, så har man i mine øjne gjort det rigtig godt.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #28: 14 Jun 2014, 02:25 »

Tim Cahill er simpelthen en legende. Tænk at være så "lille" og så være så god med låget. Klassespiller. Savner ham i Premier League.

Ellers forventet chilensk sejr. Vidal er tydeligvis ikke i omdrejninger, mens holdets anden stjerne, Alexis Sanchez, spiller en fin kamp. Overraskende godt australsk hold og en to-måls-sejr er nok faktisk et mål for meget.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #29: 14 Jun 2014, 15:27 »

Bliver spændende med Chile - Spanien kampen.

Efter det niveau Spanien viste især defensivt imod Holland, og de første 13 minutter af Chile kampens, hvor man for alvor så Chiles offensive kvaliteter. Så hvis Spanien ikke for styr på aftalerne i forsvaret og fortsætter med en keeper der så ud til at være på badeferie.. Så kan det være Chile kan gøre det store, og slå Spanien og derved gå videre..
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010