home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 281 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2014
| | | |-+  VM 2014 - Generel snak
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: VM 2014 - Generel snak  (Læst 44452 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
VM 2014 - Generel snak
« : 13 Jun 2014, 01:13 »

Mangler der ikke lidt en tråd til at diskutere VM i, sådan helt generelt? Ret mig endelig hvis jeg tager fejl og har overset den.

Første kamp blev lidt en fuser fra Brasiliens side. Jeg havde forventet mig lidt mere af deres offensiv, men omvendt var det også tydeligt at de frygtede Kroatiens kontraspil. Det må man også sige at de havde god grund til. Kroaterne var imponerende gode til at udnytte pladsen i omstillingerne. I de kommende kampe tvivler jeg dog på at vi kommer til at se Hulk i venstresiden, Neymar centralt og Oscar i højresiden. Hulk er klart bedre på højrekanten og Oscar stråler centralt mens han har svært ved at finde fodfæste på kanten. At man brugte løsningen med Hulk og Oscar på de respektive kanter, var selvfølgelig også et led i at forsvare sig mod kroaternes kontraspil. Kanterne var tydeligvis instrueret i at hjælpe til i forsvaret, og spillede man Neymar på kanten ville han derfor ikke kunne spille den frie rolle som han udnytter så godt. Uanset hvad forventer jeg mig mere af Brasilien i næste kamp - og jeg tror at Kroatien trækker det længste strå i forhold til andenpladsen, for deres defensive organisation imponerede mig godt nok i dag.

For så vidt angår straffesparket er der selvfølgelig ingen tvivl om, at det ikke skulle have været dømt. Nishimura kunne nok ikke helt stå for presset. Om kampen var endt uafgjort, hvis det ikke var blevet dømt, er selvfølgelig svært at sige. Jeg synes egentlig at straffesparket falder i en periode hvor Brasilien har fat i den lange ende, så det kan selvfølgelig sagtens tænkes at de havde scoret 2-1 målet uanset hvad. Hvorom alting er fik vi i hvert fald den første store fejlkendelse ved denne slutrunde.

Jeg glæder mig enormt meget til i morgen. Dels på grund af Spaniens kamp mod Holland, men jeg glæder mig næsten mere til at se hvad Chile har at byde på. De møder et kompakt hold, et fysisk stærkt hold, med en derfor fysisk betonet spillestil, selvfølgelig personificeret i Mile Jedinak. Det er dog en kamp som Chile skal vinde, hvis de vil gøre sig nogen som helst forhåbninger om at gå videre. Desværre for Chile er Arturo Vidal ikke blevet klar, så den helt store midtbanedynamo, der fungerer som holdets drivkraft, er altså ikke med i morgen. Alexis Sánchez kommer selvfølgelig til at spille en hovedrolle, da det er ham der skal orkestrere offensiven, men jeg er egentlig ligeså spændt på at se, hvor godt Gary Medel formår at organisere backkæden.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #1: 13 Jun 2014, 01:23 »

Med hensyn til kampen i dag så synes jeg, at det var en fin kamp. Ikke specielt overbevisende af Brasilien, men de vinder, og det er det vigtigste. De skal nok blive meget bedre. Oscar er bedst centralt, men spiller en rigtig god kamp i dag. Banens bedste spiller selvom Neymar laver to mål. Ellers så Thiago Silva og David Luiz ret stabile ud, mens Alves og Marcelo vitterligt ikke var noget at skrive hjem om.

Det bliver en fin dag i morgen. Jeg glæder mig også til at se Chile, mens jeg ser frem til, hvad Holland kan i denne turnering. Jeg håber på at se Memphis Depay i aktion.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #2: 13 Jun 2014, 11:11 »

Med hensyn til kampen i dag så synes jeg, at det var en fin kamp. Ikke specielt overbevisende af Brasilien, men de vinder, og det er det vigtigste. De skal nok blive meget bedre. Oscar er bedst centralt, men spiller en rigtig god kamp i dag. Banens bedste spiller selvom Neymar laver to mål. Ellers så Thiago Silva og David Luiz ret stabile ud, mens Alves og Marcelo vitterligt ikke var noget at skrive hjem om.

Det bliver en fin dag i morgen. Jeg glæder mig også til at se Chile, mens jeg ser frem til, hvad Holland kan i denne turnering. Jeg håber på at se Memphis Depay i aktion.

Du glemmer jo det vigtigste  Kys
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #3: 13 Jun 2014, 11:14 »

Du glemmer jo det vigtigste  Kys
Jeg var blot bange for, at vi ikke kunne være i fred, hvis jeg sagde noget!
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #4: 13 Jun 2014, 13:33 »

Lader til Vidal alligevel er klar i aften. Om det bliver fra bænken det ved jeg ikke.
Det er i hvertfald positivt, at han er med til aftenens kamp. Hvis han rammer sit høje niveau er det vel ret beset kun Yaya Touré der er på niveau med ham, som midtbanespiller.
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #5: 13 Jun 2014, 15:44 »

Glæder mig til kampen i aften mellem Spanien og Holland tror det bliver en god kamp!
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #6: 13 Jun 2014, 17:17 »

Med hensyn til kampen i dag så synes jeg, at det var en fin kamp. Ikke specielt overbevisende af Brasilien, men de vinder, og det er det vigtigste. De skal nok blive meget bedre. Oscar er bedst centralt, men spiller en rigtig god kamp i dag. Banens bedste spiller selvom Neymar laver to mål. Ellers så Thiago Silva og David Luiz ret stabile ud, mens Alves og Marcelo vitterligt ikke var noget at skrive hjem om.

Det bliver en fin dag i morgen. Jeg glæder mig også til at se Chile, mens jeg ser frem til, hvad Holland kan i denne turnering. Jeg håber på at se Memphis Depay i aktion.

Kampens spiller Oscar? C'mon.
For Brasilien var kampens spiller squ dommeren! .
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #7: 13 Jun 2014, 17:20 »

C'mon selv, Spardle. Oscar spillede en kanon anden halvleg, om han var kampens spiller, ved jeg ikke.

Get over it, dommeren var elendig, men vi må hæve niveauet i denne tråd, som potentielt kan skabe spændende debatter.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #8: 13 Jun 2014, 17:40 »

"Fejlfri kampe sker kun på Playstation" ~ Kim Milton

Synes måske der var et par tynde episoder men godkendt herfra og Kroatien kan ikke føle sig snydt de havde selv mulighederne for at ændre kampen - hjemmebane holdet har ALTID lidt ekstra at hente ved dommeren på Serie 5 og til VM
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #9: 13 Jun 2014, 17:48 »

Så er der et kvarter til slutrundens anden kamp sparkes igang. Mexico og Cameroon har offentliggjort deres startopstillinger og der er især én spiller jeg glæder mig til at se. Det er Oribe Peralta. Han scorede masser af mål i kvalifikationen og han må jo gøre noget rigtigt, når han kan holde Chicharito væk fra startopstillingen. Dertil glæder jeg mig også til et lille gensyn med Rafael Márquez. Jeg er spændt på at se om han stadig slår så fantastiske diagonal-bolde som han gjorde i sine bedste dage. Derudover tror jeg at man skal holde øje med Giovani dos Santos hos Mexico og Maxim Choupo-Moting hos Cameroon. De har været store profiler i den forgangne sæson hos henholdsvis Villarreal og Mainz.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #10: 13 Jun 2014, 18:00 »

Nodiem måske det var et par tynde situationer, men Brasilien vandt kampen 3-1, men ved en dommer uden parti, havde Kroatien vundet 2-1.
Kroatien fik underkendt et mål til 2-1, da dommeren så det tyndeste frispark nogensinde, derefter fik Brasserne så et  straffespark, ingen andre end dommeren kunne se. Til sidst fik Brasserne et mål de ikke havde fået med Kroaterne i front.
Alt i alt, ingen domme gik Kroaternes vej, alle til fordel for Brasilien.

Anyways it's the past, and Brazil won't succeed.
« Seneste Redigering: 13 Jun 2014, 18:02 af Spardle » Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #11: 13 Jun 2014, 18:43 »

Hvad helvede sker der for dommerne indtil videre? Skandale at det 2. mål bliver anulleret. Hvis du er i tvivl, så lad være at fløjt.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #12: 13 Jun 2014, 18:43 »

Sikke noget vrøvl, Spardle. Der var klart frispark ved kroaternes underkendte mål. Olic kommer flyvende udefra og springer i ryggen af Júlio César. Dertil er det også noget vrøvl at sige at kampen var endt 2-1, hvis det var 'en dommer uden parti'. Du aner ikke noget om hvordan kampen havde udviklet sig, hvis Fred ikke havde fået straffesparket. Som jeg skrev til at starte med, synes jeg at straffesparket falder i en periode hvor Brasilien har fat i den lange ende. Så hvem ved; måske havde Brasilien scoret 5 minutter efter under alle omstændigheder? Det er umuligt at vide, på samme måde som det er umuligt at vide om Kroatien havde vundet 2-1.

Hvorom alting er, har dommerne ikke ligefrem fået den bedste start på VM. Først med straffesparket i går og så med det annullerede mål i dag. Jeg kan sådan set godt forstå at der bliver dømt offside på Giovanis første scoring. Den er hårfin og jeg synes egentlig godt at den kan forsvares, da Giovani har overkroppen i en offside-position. Men ved den anden annullerede scoring skal selvfølgelig aldrig fløjtes.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #13: 13 Jun 2014, 19:07 »

Kæft Lineker bliver sat på plads gang på gang. Her kan man i hvert fald tage om klasseforskel mellem de 2 i boksen! 
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VM 2014 - Generel snak
« Svar #14: 13 Jun 2014, 19:09 »

Er det Henrik Liniger du taler om?
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010