home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 815 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 97069 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #255: 14 Jul 2014, 18:51 »

Fuglsang trak i 4-5 kilometer. Det meste nedad bakke.

Så du tror bare de laller rundt, selvom det går nedaf? Det sidste stykke af nedkørslen fra Petit Ballon falder 3-4 % og så skal der altså trædes - der glider de ikke bare ned med 80-90 km/t.

Til Contadors-styrt. Cyklen havde ingen skyld.
Contador styrtede på det stykke af nedkørslen på Petit Ballon, hvor jeg annullerede vores nedkørselsleg under klubbens Alsace-tur, pga. at det var alt for farligt. Asfalten var faktisk rigtig, rigtig dårlig, og jeg troede helt ærlig at de ville smide nyt asfaldt, for nogle af stykkerne følte virkelig som brostensstykker, hvor det hele hoppede. Selvom jeg er en tung rytter, kunne jeg ikke holde baghjulet i asfalten over nogle af de ujævnheder - så tror jeg da fanden af 65 kg-ryttere ikke kan.
Logged


anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #256: 14 Jul 2014, 18:54 »

Man ser hvor let Scarponi har ved at komme tilbage efter hans styrt, og han kunne tilmed føre 3 kilometer opad bjerget. Han har altså kørt alene under nærmest hele Fuglsang's føring. Han kommer op, og sætter nærmest ingen opad. Fuglsang bliver dog sat. Altså Scarponi var stærkere end Fuglsang, og der sad stadig 20 ryttere tilbage da Nibali angreb, og Scarponi slog væk.
Logged

Liverpool F.C

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #257: 14 Jul 2014, 18:56 »

Man ser hvor let Scarponi har ved at komme tilbage efter hans styrt, og han kunne tilmed føre 3 kilometer opad bjerget. Han har altså kørt alene under nærmest hele Fuglsang's føring. Han kommer op, og sætter nærmest ingen opad. Fuglsang bliver dog sat. Altså Scarponi var stærkere end Fuglsang, og der sad stadig 20 ryttere tilbage da Nibali angreb, og Scarponi slog væk.

Aaarhhh! Tror du Fuglen kører all-out når han ved at Scarponi (det er hans holdkammerat, hvis du ikke ved det), er styrtet bagved?
Logged


JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #258: 14 Jul 2014, 19:01 »

Nu er i år ikke sidste år. Han var klart stærkere i sidste års Tour.

Måske i Tour, men ser man isoleret set på resten af sæsonen, så er han stærkere i 2014 end i 2013. Det har i al fald været en langt mere aggressiv Fuglsang, der har overstrålet Nibali.

Vi så jo i Criterium du Dauphine, at han var ret godt kørende, selvom han var hjælper for en svag Nibali. Så enten er hans form nedadgående - eller så er han hæmmet af sygdom.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #259: 14 Jul 2014, 19:01 »

Aaarhhh! Tror du Fuglen kører all-out når han ved at Scarponi (det er hans holdkammerat, hvis du ikke ved det), er styrtet bagved?
Han slap lige da Scarponi satte sig frem. Så under alle omstændigheder var Scarponi stærkere. Er du uenig i at Fuglsang ikke har niveauet opad? Igen. Han var lige ved at slippe på den næstsidste stigning, hvor han ingen føringer havde taget. Altså et tydeligt bevis på, at Fuglsang ikke har samme form som sidste år. Han har ikke niveauet til at køre klassement, og det er hvad jeg har skrevet. Det kan man vel ikke rigtig være uenig i. I så fald, så kig på stillingen.
Logged

Liverpool F.C

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #260: 14 Jul 2014, 19:02 »

Jeg tror ikke at du aner, hvor meget f.eks. maveonde betyder. For det første er det ikke bare noget, som forsvinder over en nat, hvilket naturligvis også handler om dens omfang. For det andet er det her toptrimmede atleter, som lider 21 dage i træk under 3 uger, hvor mange af dem simpelthen er i den bedste form i løbet af året. Det hele skal spille, ellers bliver du altså sat. Det handler om så pissesmå ting, når du kører imod de bedste i verden og hvis du har har diarré eller lignende, fungerer din krop langt fra optimalt. Når det så regner ad helvede til, du er kold og maven ikke spiller, er det slet ikke så underligt. Man kan simpelthen ikke træde de samme watt, som man plejer og din puls opfører dig også anderledes. Prøv at set dig ud at køre 15 km. så hurtigt, det overhovedet kan lade sig gøre, gå hjem og drik dig i hegnet og kør den samme rute i morgen. Jeg er overbevidst om, at vi nok skal se Fuglsang en del bedre i Alperne og især Pyrenæerne.

Mht. til Contador er det sgu til at græde over. Contador er fantastisk sympatisk og en fremrangede rytter, som jeg altid vil huske. Så pisse ærgerligt.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #261: 14 Jul 2014, 19:05 »

Jeg er derimod overbevist om, at dette er Fuglsangs niveau er bjergene. Lad os følge op når de rammer Alperne og Pyrenæerne.
Logged

Liverpool F.C

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #262: 14 Jul 2014, 19:06 »

Han slap lige da Scarponi satte sig frem. Så under alle omstændigheder var Scarponi stærkere. Er du uenig i at Fuglsang ikke har niveauet opad? Igen. Han var lige ved at slippe på den næstsidste stigning, hvor han ingen føringer havde taget. Altså et tydeligt bevis på, at Fuglsang ikke har samme form som sidste år. Han har ikke niveauet til at køre klassement, og det er hvad jeg har skrevet. Det kan man vel ikke rigtig være uenig i. I så fald, så kig på stillingen.

Maveonde går ikke bare over fra en dag til en anden. At det er ovre, betyder måske at den akutte situation er ovre, men der måske er eftervirkninger.

Men du lader til at have besluttet dig for at Fuglsang er i dårlig form, og sådan skal det vist være.
Logged


anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #263: 14 Jul 2014, 19:08 »

Jeg forholder mig til at han bliver sat, hvor i andre giver al skyden på maveonde. Igen. Lad os tage den når de rammer Pyrenæerne og Alperne. På det tidspunkt, så skal i bare ikke skylde skylden på maveonde.
Logged

Liverpool F.C

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #264: 14 Jul 2014, 19:10 »

Jeg forholder mig til at han bliver sat, hvor i andre giver al skyden på maveonde. Igen. Lad os tage den når de rammer Pyrenæerne og Alperne. På det tidspunkt, så skal i bare ikke skylde skylden på maveonde.

Nej, du fastholder han bliver sat pga. manglende niveau Wink
Logged


JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #265: 14 Jul 2014, 19:11 »

Nej, du fastholder han bliver sat pga. manglende niveau Wink

Ja, det var da i al fald også dét, jeg argumenterede imod.
Logged

Caviezel
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #266: 14 Jul 2014, 19:19 »

"Han ramte en sten eller et bump i vejen med 80 kilometer i timen. Han var fuldstændig smadret og kunne ikke træde rundt i pedalerne bagefter, siger han." -Contadors bror, Jacinto Vidarte.

"Han tog en stor chance på en nedkørsel, der var dårligt asfalteret og regnvåd. Han kom forbi mig og kørte 10-15 kilometer hurtigere. En kilometer efter røg han på røv og albuer" -Fuglsang
Logged

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #267: 14 Jul 2014, 19:29 »

Nej, du fastholder han bliver sat pga. manglende niveau Wink
Og det gjorde han pga. manglende niveau. Det er jeg overbevist om. Lad os se når de rammer de næste bjerge.
Logged

Liverpool F.C

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #268: 14 Jul 2014, 19:40 »

Men der er jo forskel på manglende niveau og manglende form. Hvordan vil du konkludere, at det skyldes det ene og ikke det andet?
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #269: 14 Jul 2014, 19:42 »

Men der er jo forskel på manglende niveau og manglende form. Hvordan vil du konkludere, at det skyldes det ene og ikke det andet?
Hvordan kan i? Jeg tror ikke på at Fuglsang er bedre end det han har vist, i tror noget andet. Så lad os se hvad der sker i de næste bjerge, og lad os konkludere udfra dem i stedet.
Logged

Liverpool F.C

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010