home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 899 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 96939 gange)
Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #150: 09 Jul 2014, 08:50 »

Contador viste da i Duphine at han kunne følge Froome så det er jeg ikke så sikker på.

Criterium du Dauphine 2009. Contador blev sat til vægs i bjergene af de bedste, i TDF kørte Contador fra folk i bjergene efter behag.
Criterium du Dauphine 2010. Brajkovič var på samme niveau som Contador i bjergene, i TDF kunne han intet.
Criterium du Dauphine 2011. Vinokurov bedre end Evans, i TDF kunne han intet.
Criterium du Dauphine 2012. Evans bedre end Froome, i TDF satte Froome alle til vægs som hjælperytter hvorefter han bremset op for at vente på hans kaptain.
Criterium du Dauphine 2013. Contador på samme niveau som Froome i bjergene, i TDF var Froome hurtigere end Armstrong og Pantani i deres storhedstid.

Og jeg kunne blive ved hvis jeg gad, f.eks var Armstrong menneskelig i Criterium du Dauphine 1999-2005, det var han ikke i TDF 1999-2005.

Critérium du Dauphiné kan man ikke bruge som argumentation på noget som helst.

« Seneste Redigering: 09 Jul 2014, 09:15 af Littlefinger » Logged

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #151: 09 Jul 2014, 09:05 »

Tror du helt seriøst Contador gør? Eller er det et envejsargument?
Han er tættere på end Froome og Nibali er, det var han også sidste år.

Synes du, at den Contador vi så sidste år, minder om den Contador, vi har set i år?

Nej jeg siger bare at du ikke kan bruge Critérium du Dauphiné til noget som helst.

Jeg synes, at den Contador vi har set i år, i høj grad minder om den Contador, vi så i Giro 2011 eller Tour 2009. Jeg er ikke sikker på, at Froome uden problemer sætter ham. Ikke sagt at han ikke gør - men jeg forventer helt klart en større duel i år end sidste år.
Ja det synes jeg også Contador er, men hvis Froome er i noget nær den tilstand som tilfældet var i TDF 2013, så vinder han.


« Seneste Redigering: 09 Jul 2014, 09:10 af Littlefinger » Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #152: 09 Jul 2014, 10:58 »

Men det er trist at man har brug for doping for at vinde TdF, tror simpelthen ikke på at toppen er rene, og da slet ikke når Froome har kørt hurtigere, end de hurtigste igennem tiderne... DER VAR DOPET
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #153: 09 Jul 2014, 11:06 »

Nej jeg siger bare at du ikke kan bruge Critérium du Dauphiné til noget som helst.

Det kan man nu sagtens - hvis man forstår, hvordan man skal tolke på det. Det er klart, at det ikke giver det endelige svar, men vi ser da fx at Contador kunne følge Froome (der selv siger at han var på et højere niveau i år..) i et løb, hvor Contador heller aldrig rigtigt har præsteret stort før.. Det handler vist bare om hvordan man ser på det :-)

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit "han er tættere på"-postulat. Hvad bakker det op? Har Sky ikke en intern regel om at de SKAL være tæt på topform hele året?

Han gravede måske dybere end de to andre, men formmæssigt lignede han bare Alberto Contador før dopingkarantæne.

Ja det synes jeg også Contador er, men hvis Froome er i noget nær den tilstand som tilfældet var i TDF 2013, så vinder han.

Så synes jeg, du skal placere dine penge på det, hvis du er til sådan noget. Der er ret gode odds på Froome nu, men styrtet i går kan måske godt skræmme lidt. Jeg har i al fald overvejet lidt.

Jeg siger ikke, Contador vinder, men hvis han er i Tour 2009-form eller Giro 2011-form, så kan det absolut måle sig med Froomes 2013. Han var skræmmende stærk dengang - se bare Verbier i 2009.

Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #154: 09 Jul 2014, 11:18 »

Men det er trist at man har brug for doping for at vinde TdF, tror simpelthen ikke på at toppen er rene, og da slet ikke når Froome har kørt hurtigere, end de hurtigste igennem tiderne... DER VAR DOPET

Lever du i en hel anden verden end alle andre?
Logged

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #155: 09 Jul 2014, 11:23 »

vi ser da fx at Contador kunne følge Froome
Ja og det kunne Contador også i bjergene i Critérium du Dauphiné sidste år.

siger ikke, Contador vinder, men hvis han er i Tour 2009-form eller Giro 2011-form, så kan det absolut måle sig med Froomes 2013. Han var skræmmende stærk dengang - se bare Verbier i 2009.
Ikke i nærheden af så vildt som Froome 2013, Contador har aldrig været i nærheden af Armstrong/Pantani/Froome tider og har aldrig kunne spurter opad et bjerg som Froome på Mont Ventoux.
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #156: 09 Jul 2014, 11:25 »

Ja og det kunne Contador også i bjergene i Critérium du Dauphiné sidste år.
Ikke i nærheden af så vildt som Froome 2013, Contador har aldrig været i nærheden af Armstrong/Pantani/Froome tider og har aldrig kunne spurter opad et bjerg som Froome på Mont Ventoux.


han har vel ikke taget ligeså god doping som de 3 du nævner? Smiley
Froome har vel fundet samme mirakel doping ala Armstrong, som først gør vi finder ud af det om 6-7 år Smiley
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #157: 09 Jul 2014, 11:33 »

Ja og det kunne Contador også i bjergene i Critérium du Dauphiné sidste år.
Ikke i nærheden af så vildt som Froome 2013, Contador har aldrig været i nærheden af Armstrong/Pantani/Froome tider og har aldrig kunne spurter opad et bjerg som Froome på Mont Ventoux.

Ikke tag den alt for bogstaveligt, men:

Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #158: 09 Jul 2014, 11:41 »

Men det er trist at man har brug for doping for at vinde TdF, tror simpelthen ikke på at toppen er rene, og da slet ikke når Froome har kørt hurtigere, end de hurtigste igennem tiderne... DER VAR DOPET

Tja, toppen er måske på noget, men kigger man på de rå watt-tal, så ligger de efterhånden ikke på samme niveau som de gjorde i Armstrong tiden.

Dét som folk virkelig glemmer at tage højde for når de sammenligner bjergopkørsler, gennemsnitsfarter, etc., er den kolossale udvikling af udstyr. Udstyret er i den grad blevet stivere, mere aerodynamisk, og hele træningskulturen baseret på watt har rykket niveauet meget højere op, selv for den gængse motionist i DK.

Så find watt-talene og sammenlign dem. Watt er baseret på kræfter i pedalerne over en hvis tid, mens en gennemsnitsfart er så defus da, den kan påvirkes af medvind, luftfugtighed og måden der bliver kørt på.

Watt lyver ikke.
Logged


sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #159: 09 Jul 2014, 11:41 »

Ja og det kunne Contador også i bjergene i Critérium du Dauphiné sidste år.
Ikke i nærheden af så vildt som Froome 2013, Contador har aldrig været i nærheden af Armstrong/Pantani/Froome tider og har aldrig kunne spurter opad et bjerg som Froome på Mont Ventoux.

Contador smadrede vel samtlige favoritter på Verbier stigningen, så at sige det ikke mindede om noget Armstrong/Froome har gjort er ikke sandt. Såvidt jeg kan huske var Greg Lemond ude at analysere hans tal opad Verbier og han var meget skeptisk omkring det. Ligesom man var det med Froome sidste år som smadrede alle, en efter en. Contador i 2009 var i mine øjne bedre end Froome. Er sikker på, at han har en chance i år og hvis du ikke mener det, så kan du jo sammenligne det antal sejre han har fået i år med det han havde sidste år op til Tour de France. Tallene taler sit tydelige sprog. Det er en forbedret Contador vi ser i år.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #160: 09 Jul 2014, 11:57 »


han har vel ikke taget ligeså god doping som de 3 du nævner? Smiley
Froome har vel fundet samme mirakel doping ala Armstrong, som først gør vi finder ud af det om 6-7 år Smiley

Hvad er det indlæg godt for?

Er man ikke uskyldig, indtil andet er bevist?

Selvfølgelig er doping en del af cykelsporten, og det skal også debateres, men du kommer altså med en træls indgangsvinkel, som om du ikke kan lide cykelløb.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #161: 09 Jul 2014, 12:24 »

Jeg gør opmærksom på, at vi har en tråd, der omhandler doping. For ikke at skulle have dopingdiskussionen kørende sideløbende med TdF diskussionerne i denne tråd, bedes indlæg vedrørende doping holdes i den tråd.
Logged

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #162: 09 Jul 2014, 13:03 »

Tja, toppen er måske på noget, men kigger man på de rå watt-tal, så ligger de efterhånden ikke på samme niveau som de gjorde i Armstrong tiden.

Dét som folk virkelig glemmer at tage højde for når de sammenligner bjergopkørsler, gennemsnitsfarter, etc., er den kolossale udvikling af udstyr. Udstyret er i den grad blevet stivere, mere aerodynamisk, og hele træningskulturen baseret på watt har rykket niveauet meget højere op, selv for den gængse motionist i DK.

Så find watt-talene og sammenlign dem. Watt er baseret på kræfter i pedalerne over en hvis tid, mens en gennemsnitsfart er så defus da, den kan påvirkes af medvind, luftfugtighed og måden der bliver kørt på.

Watt lyver ikke..
Det synes jeg ikke er rigtig. F.eks er Cavendish ikke i nærheden af Theo Bos hvis man kun kigger på watt, men hans lav, naturligt aerodynamisk krop position på cyklen + korte arme og ben, gør at Cavendish alligevel er bedre end Theo Bos.
Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #163: 09 Jul 2014, 13:08 »

http://tour2014.tv2.dk/2014-07-09-brosten-farlige-i-regnvejr-dele-af-etapen-aflyst

Det ser ud som om etapen bliver noget mindre spændende nu.

Derudover er der rygter om yderligere aflysninger og omveje.  ticked off

http://tour2014.tv2.dk/live
Logged

Neal Caffrey!

Littlefinger
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #164: 09 Jul 2014, 13:11 »

Rytterens sikkerhed bør også havde første prioritet.
Logged

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010