home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23335
  1 Bruger, 569 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: juli000
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour de France 2014
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Tour de France 2014  (Læst 93915 gange)
Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #60: 14 Jun 2014, 17:43 »

Fantastisk Alberto Contador slog Froome på dagens etape i Criterium du Dauphine. Så han ikke får følelsen af at han er uovervindelig, men måske folk har fejl bedømt og A. Contador er stærkest?   
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #61: 20 Jun 2014, 17:32 »

Alle må naturligvis svare, men det er nok mest henvendt til vores egen sprinter, Spezialized:

Når sprinterne kører de indlagte spurter her under Tour de France, hvor voldsomt tror du så de kan mærke den ved målstregen? Kan den overhovedet mærkes? Det er selvfølgelig forskelligt hvor den er placeret, men lad os sige, at der ligger en indlagt spurt en time før målstregen, og de kører hvad.. 80-90 % af en normal spurt? Vil det have nogen stor indflydelse på deres præstation på målstregen, eller overvurderer jeg lidt for meget, hvis jeg tror det ville være bedst, at springe spurten over, hvis man vil vinde etapen?
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #62: 20 Jun 2014, 22:28 »

Så Henao udgår også af Tour de Suisse ligesom Wiggins også gjorde for nogle dage siden. Det har virkeligt set skidt ud for Sky og har slet ikke fået de resultater, som holdet berettiger til, hovedsageligt grundet skader og sygdom helt fra sæsonens start. Spændende at se, om det er noget, som bliver ved under Touren.

Rui Costa kører virkeligt en god enkelstart i dag og må være favorit til at være for 3. gang i træk. Det er en rytter, som jeg virkeligt er spændt på om kan køre klassementet i Tour de France. Pinot kører i øvrigt også en fremragende enkeltstart for ham og virker også god forud for bjergene, som starter i morgen. Spændende at se, om Martin kan holde førertrøjen også!

Route du Sud startede i øvrigt i dag og her har Movistar sendt et nogle ryttere, som kæmper om Tour de France-pladser samt Valverde. Det ser nu rigtigt godt ud for Jesus Herrada (en af de eneste talentfulde spanske ryttere, som kan køre opad atm), som fandt en kuperet etape i dag foran Valverde og Bouhanni, som åbenbart sagtens kan køre opad nu. Spændende at se, hvad FDJ gør med deres trup, nu hvor de også har Demare. Imorgen er der en klassisk Tour-etapen i Pyrenæerne, som bl.a. går over Tourmalet og Aspin og slutter på Val Louron, et bjerg som er med i TdF i år på etapen som slutter på Pla d' Adet. Bestemt spændende lige at følge det løb, da Saxo bl.a. også har Roche og Rogers med.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #63: 20 Jun 2014, 22:58 »

Alle må naturligvis svare, men det er nok mest henvendt til vores egen sprinter, Spezialized:

Når sprinterne kører de indlagte spurter her under Tour de France, hvor voldsomt tror du så de kan mærke den ved målstregen? Kan den overhovedet mærkes? Det er selvfølgelig forskelligt hvor den er placeret, men lad os sige, at der ligger en indlagt spurt en time før målstregen, og de kører hvad.. 80-90 % af en normal spurt? Vil det have nogen stor indflydelse på deres præstation på målstregen, eller overvurderer jeg lidt for meget, hvis jeg tror det ville være bedst, at springe spurten over, hvis man vil vinde etapen?

Ved en pointspurt hvor sprintertogende ikke kører, men hvor det mere er everyman-for-himself, så mærkes den nok ikke så meget. Den mærkes, men sjælendt i afgørende grad.

Jeg vil tro, at sprinterne kunne fyre 6-7 spurter af som de gør ved en etapeafslutningen. Det hårde ligger i det voldsomme opskruet tempo, som der bliver lagt de sidste 5-10 kilometer. Når man ser det i TV ser det ud som om at sprinterne (og resten) bare cruiser på hjul, men sandheden er at de nok alle sammen kører på noget der kan mindes som deres maksgrænse.
Logged


JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #64: 22 Jun 2014, 20:43 »

Tak for svaret!

Hvis vi kigger lidt på Tinkoffs hold, så menes der at være tre plads tilbage, som følgende ryttere kæmper om:
Daniele Bennati
Oliver Zaugg
Bruno Pires
Nicki Sørensen
Matti Breschel
Michael Mørkøv

I mine øjne er der ikke meget at tænke over her: Bennati pga. hans store erfaring og kæmpe motor (se bare hans arbejde på sidevindsetapen sidste år), Oliver Zaugg (Ser rigtig stærk ud for tiden), og så Michael Mørkøv. Bruno Pires er ikke så meget værd, Nicki er gammel, men erfaringen kan bruges (Contador ser dog ud til at stole mest på Mørkøv). Matti bidrager ikke for alvor med noget, som de andre ikke kan (udover at han er farligere i et udbrud, men det virker ret nedprioriteret)
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #65: 22 Jun 2014, 20:57 »

Tour De France står for døren og kommer til at fylde hele sommeren. Som altid er det et super spændende løb, hvor jeg specielt ser frem til de hårde etaper hvor podiet kan ændres på et splitsekund.

Quintana imponerende mig ved sidste års løb. Han drillede på de hårde bjergetaper, og er 24 år og en talentfuld rytter. Dog er jeg ikke så meget inde i cykelløb som sådan så vil jeg høre, hvad Quintanas styrker ellers er. Og hvad i mener om hans chancer ved dette års Tour De France.

Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #66: 22 Jun 2014, 20:59 »

Quintana skal slet ikke køre Tour de France i år. Han har lige vundet Giro d'Italia.
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #67: 22 Jun 2014, 21:00 »

Quintana skal slet ikke køre Tour de France i år. Han har lige vundet Giro d'Italia.
Hvorfor skal han ikke med så?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #68: 22 Jun 2014, 21:02 »

Hvorfor skal han ikke med så?
Når man sådan satser alt på Giro d'Italia som på mange måder er hårdere end Tour de France, så kan man ikke nå at restituere nok til at kunne køre fuldt ud ved Tour de France. Det er et valg, Quintana har taget, og det er måske slet ikke så dumt igen. Vi så det med Contador. Det kan ikke rigtig lade sig gøre.
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #69: 22 Jun 2014, 21:04 »

Når man sådan satser alt på Giro d'Italia som på mange måder er hårdere end Tour de France, så kan man ikke nå at restituere nok til at kunne køre fuldt ud ved Tour de France. Det er et valg, Quintana har taget, og det er måske slet ikke så dumt igen. Vi så det med Contador. Det kan ikke rigtig lade sig gøre.
Arh for søren. Min fejl. Det lyder meget logisk. Hvem ser i så som favoritter til at ligge og kæmpe om titlen i år?
Logged

Supersub
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #70: 22 Jun 2014, 21:07 »

Tak for svaret!

Hvis vi kigger lidt på Tinkoffs hold, så menes der at være tre plads tilbage, som følgende ryttere kæmper om:
Daniele Bennati
Oliver Zaugg
Bruno Pires
Nicki Sørensen
Matti Breschel
Michael Mørkøv

I mine øjne er der ikke meget at tænke over her: Bennati pga. hans store erfaring og kæmpe motor (se bare hans arbejde på sidevindsetapen sidste år), Oliver Zaugg (Ser rigtig stærk ud for tiden), og så Michael Mørkøv. Bruno Pires er ikke så meget værd, Nicki er gammel, men erfaringen kan bruges (Contador ser dog ud til at stole mest på Mørkøv). Matti bidrager ikke for alvor med noget, som de andre ikke kan (udover at han er farligere i et udbrud, men det virker ret nedprioriteret)
Jeg tænker, at den eneste grund til, Matti for alvor er et tema, er fordi, der er en brostensetape, hvor han netop kan være en nøglefigur for Contador, hvis de vil tage tid på konkurrenterne. Selvom både Mørkøv og Bennati ikke er dårlige på brostene, vil Matti alligevel være vigtig. Dog er jeg enig i, at han ellers ikke har specielt meget at bidrage med.
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #71: 22 Jun 2014, 22:44 »

Arh for søren. Min fejl. Det lyder meget logisk. Hvem ser i så som favoritter til at ligge og kæmpe om titlen i år?
Froome helt klart er min favorit men jeg tror godt Contador kan true ham Wink
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #72: 23 Jun 2014, 01:13 »

Bennati er i hvert fald uden tvivl en no-brainer. I mine øjne kunne de sagtens bruge en til stærk rytter på flad vej udover Bennati og Mørkøv, men det er lidt svært at udelukke Zaugg, som viste forrygende form i dag. Roche er dog en allrounder, som godt kan lidt af hvert og det samme kan siges om Rogers, så helt galt er det nok ikke. Men der er vidst ingen tvivl om, at hvis man skulle sætte det absolut stækeste hold hos Saxo, så skulle en af Paulinho og Hernandez pilles ud og erstattes af Breschel eller Nicki (uden at vide hvor han står rent formmæssigt), som også kan bidrage på brostensetapen samt vinde en transportetape, men det sker naturligvis ikke. De er med al sandsynlighed fredet, selvom de ikke leverer ret meget. Hvis jeg ikke husker forkert, var de begge med i Dauphine, hvor opbakningen måtte siges at være pinlig ringe.

De kommende dage bliver vi i hvert fald klogere på det samt de fleste andre hold. Det er ved at være oppe over nu hvor mere eller mindre alle opvarmningsløb er færdige. Jeg er personligt ligeså interesseret i at se Movistars hold, som har lavet en bruttotrup på 13 indtil videre.
Logged

JG7
Gæst
 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #73: 23 Jun 2014, 01:37 »

Den hvide ungdomstrøje ser trist ud i år: Pinot, Bardet, Kwiatkowski, Dennis... ikke så imponerende, men der kan jo komme et navn eller to. Forhåbentligt Formolo.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour de France 2014
« Svar #74: 23 Jun 2014, 08:47 »

Meh, alle de unge columbianere (Quintana, Betancur og nu også Chavez) tager til Vueltaen. Derudover er Talansky og Tejay vel lige blevet gamle nok til at deltage? Men ja, ret skuffende felt, men man kan vel ikke få alt!
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010