home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 226 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  100 % - #The End
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: 100 % - #The End  (Læst 48798 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
100 % - #The End
« : 29 Maj 2014, 17:28 »


#1 - Rendyrket
Efter mit taktiske tråd The United Way hvor jeg virkelig gik i dybden, så har jeg igen fået blod på tanden til en af mine klassiske blogs, hvor der er dømt Plug&Play og en eller anden form for challenge/målsætning. Og så skal der ellers ævles løs om løst og fast.

Denne gang vil jeg forsøge, at vinde mesterskabet med en trup bestående af 100 % rendyrket spillere af egen avl, deraf titlen på bloggen. Med 100 % mener jeg spillere fra eget akademi og ikke indkøbte spillere der ender som egen avl.

Dette bliver selvfølgelig en kæmpe udfordring, der nok kommer til at trække ud. For det nytter ikke noget, hvis jeg skifter alt for hurtigt ud i truppen. Det nytter heller ikke noget, hvis jeg satser på spillere, der ikke er gode nok. For målet er stadig at kæmpe med om pokaler i hver eneste sæson. Man bliver nok også fyret i Man Utd, hvis man ikke leverer titler.

Så jeg har ikke noget stram transferpolitik, for jeg må gerne købes spillere, så jeg kan forblive konkurrencedygtigt. Målet er dog, at give de unge spillere chancen og trække flere af egen avl op end indkøbte stjerner ind. På sigt skulle holdet så gerne bestå af 100 % rendyrket akademispillere.
« Seneste Redigering: 21 Sep 2014, 17:32 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

bryllen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #1
« Svar #1: 29 Maj 2014, 23:52 »

Lyder Spændende Wink ser frem til det Smiley
Logged

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #1
« Svar #2: 31 Maj 2014, 10:15 »


#2 – Plug&Play
En målsætning som den jeg har fremsat i dette savegame, det kommer til at tage tid og ingen tidd har jeg nok af. Så en taktisk tilgang med at gå i dybden, den er udelukket, hvis jeg vil nå det. For jeg regner med, at dette bliver mit sidste savegame i FM14 sæsonen.

Så det bliver en omgang Plug&Play, jeg har dog fundet inspiration fra min førnævnte taktiske tråd. Her har jeg valgt, at tage udgangspunkt i de tre tilgange som jeg gennemgår i tråden. Jeg har fundet en gammel Plug&Play formation med faste spillerroller frem, en formation som jeg har god succes med tidligere og som danner rammen for de tre tilgange, som alle indeholder de grundlæggende instruktioner fra The United Way.






Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #2
« Svar #3: 31 Maj 2014, 11:09 »


#3 – Lejesvende
Når man vil satse på egne talenter, så skal klubben selvfølgelig være gearet til det og det er Man Utd. Klubbens faciliteter er i top, så muligheden for at skabe store talenter er til stede. Jeg har et samlet et fornuftigt trænerteam både omkring førsteholdet og ungdomsholdet, hvor mit krav i første omgang var 4 stjernet trænere. Mit mål i fremtiden er 4,5-5 stjerner og jeg holder hele tiden øje med trænermarkedet.

Jeg har ikke nogen strategi som sådan til træningen på u18 holdet. Jeg overlader træningen til u18 manageren. Jeg satser i langt højere grad på spilletid og derigennem skabe den ønskede udvikling. Derfor har jeg valgt, at udleje de spillere, som ikke er klar til førsteholdet men som jeg tror på har potentialet.

Pt. har jeg 3 spillere, som jeg forventer, er klar indenfor de næste par sæsoner. Den første er den dynamiske midtbanespiller Nick Powell, som er udlejet til Championship klubben Wigan. Jeg forventer, at Powell bliver en del af holdet i næste sæson.

De næste i rækken er Ben Pearson og James Wilson, som er udlejet til henholdsvis Gillingham og Peterborough fra League One. Grunden til de spillere i en lidt lavere række er, at jeg vil sikre mig, at de får fast spilletid. Jeg forventer der går 2-3 sæsoner før de bliver en del af holdet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Ymer
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #3
« Svar #4: 31 Maj 2014, 11:27 »

S-P-Æ-N-D-E-N-D-E !
Logged

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #3
« Svar #5: 31 Maj 2014, 11:41 »

S-P-Æ-N-D-E-N-D-E !

Ja er også noget spændt på om det kan lykkes og om jeg har tålmodigheden til at gennemfører det. For tror det tager mange sæsoner...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #3
« Svar #6: 31 Maj 2014, 19:47 »


#4 – Tilbage i stalden


Det første jeg gjorde på transfermarkedet, det var at spejde efter spillere, der var fra Uniteds akademi. I den søgen faldt jeg over Ryan Shawcross og Ravel Morrison. Shawcross var aktuel, fordi jeg efter første sæson stod til at miste Vidic og Ferdinand og havde brug for en ny mand til midterforsvaret. Så jeg købte ham for 7 mio. £ og lod ham blive et år mere i Stoke.

Ravel Morrison jagtede jeg hele sommeren men prisen på ham, den var helt overdrevet. De forlagte 30 mio. £ for ham og det ville jeg ikke slippe. Jeg fandt dog ud af i løbet af forhandlingerne at, ved et eventuelt salg så skulle West Ham sende 30 % af salgsprisen videre til United. Så pludselig begyndte vi at nærme os.

Så jeg smed et bud på 25 mio. £ som de accepterede og jeg fik tilsendt 7,5 mio. £, dermed endte jeg med at betale 17,5 mio. £ for ham. Hvilket var en del mere end United solgte ham for i første omgang, hvor prisen lød på 300k £. Med Morrison i truppen, så havde jeg mine 22 mand store førsteholdstrup klar.


A-kæden               B-kæden


Som i kan se, så mangler der nogle markante navne såsom Nani, Young og Hernandez men de er som Fellaini og Büttner ikke en del af mine planer. Jeg har dog valgt, at beholde de sidste nævnte i denne sæson men de ryger helt sikkert næste sæson.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #4
« Svar #7: 04 Jun 2014, 09:29 »


#5 – Tilbage til 90erne

Normalt ser jeg kampene i Extended highligts men jeg har travlt og skal nå mange sæsoner lynhurtigt, hvis missionen skal nås. Jeg er en del bagud i forhold til det planlagte, for mit mål er, at jeg får spillet en sæson i ugen, der bliver nemlig ved med at komme ting i vejen. Såsom en gratis billet til Metallica koncerten i går.

Så nu spiller jeg kun med kommentator og i fuld speed. Det er hæsblæsende og bringer minderne tilbage til CM i 90erne på Amiga, hvor man lige holdte spacebar nede for højere tempo i kampene mens Metallica kørte på minianlægget.

Jeg er nået frem til starten af december og det er gået ganske fint indtil videre i Premier League. Jeg har kun lidt et enkelt nederlag som var til Everton, som sammen med Southampton har fået en fantastisk start på sæsonen og driller de store. Egentlig ville jeg pisse gerne game lidt mere her til formiddag men jeg har hovedpine, tinnitus og er træt, så Maude her går op og lægger sig.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #5
« Svar #8: 07 Jun 2014, 09:51 »


#6 – Chelsea, Chelsea, Chelsea
Jeg har ikke ligefrem tæppebombet bloggen med indlæg. Jeg har som sagt lidt travlt, så når der er tid til FM, så bliver der gamet igennem. Jeg er nået frem til sæsonafslutningen og jeg har haft et voldsomt formdyk. Jeg er ude af de nationale cups og jeg har tabt terræn i Premier League, hvor jeg pt. indtager 2. pladsen 4 point efter Chelsea.

Håbet er dog ikke slukket endnu og slet ikke efter min seneste kamp, hvor jeg udraderede ærkerivalerne fra Liverpool med 5-0 på Old Trafford. Moralen er i top og det kan stadig blive en fantastisk sæson. Det kræver dog lige, at jeg napper tre sejre i de næste tre kampe, som alle er imod Chelsea. For jeg har trukket dem i CHL kvartfinalen. Trækker jeg mig sejrrigt ud af disse opgør, så er mesterskabet åbent igen og en semifinale i CHL er mere end godkendt.


Forsættelse følger…
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #6
« Svar #9: 07 Jun 2014, 14:39 »

Er du stoppet med blogs på FMD?
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #6
« Svar #10: 07 Jun 2014, 16:13 »

Er du stoppet med blogs på FMD?

Ja blogs er ikke rigtig i fokus på FMD, så syntes lidt det er spild af tid...

Så holder mig til det taktiske på FMD...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #6
« Svar #11: 07 Jun 2014, 16:48 »

OK. Jeg skulle bare lige være sikker. Jeg synes ellers, at FM er kommet ret meget i fokus efterhånden.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #6
« Svar #12: 07 Jun 2014, 19:19 »

OK. Jeg skulle bare lige være sikker. Jeg synes ellers, at FM er kommet ret meget i fokus efterhånden.

Jo FM er skam i fokus og på en rigtig fed måde.. Mange gode tiltag som jeg følger med i og deltager da også i årets CHL... Blogs er dog ikke på banen og det er helt fint, så længe der er en masse FM på siden...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #6
« Svar #13: 08 Jun 2014, 05:31 »


#7 – Chelsea, Chelsea, Chelsea  - part II

Kl.6.15 står den på morgenmad i golfklubben, hvor vi skal se pinsesolen danse og derefter spille årets pinsemorgen turnering. Kan jeg opnå en 2. plads som jeg har opnået med Man Utd i Premier League, så er jeg mere tilfreds. Det er jeg til gengæld ikke i FM, for der satsede jeg selvfølgelig på mesterskabet.

Chelsea var desværre for stærke eller jeg var nærmere for ringe i denne sæson, som er en af de dårligste sæsoner, som jeg har spillet med Man Utd i FM14. Så jeg er slemt skuffet.

Heldigvis kan jeg stadig nå at redde sæsonen, for jeg har spillet mig i CHL finalen, efter sejre mod Chelsea i kvartfinalen og Juventus i semi. I finalen skal møde A.C. Milan, som noget overraskende slog FC Bayern i semifinalen. Jeg bliver slemt skuffet, hvis det skulle fejle. Milan er et hold jeg burde kunne slå.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #7
« Svar #14: 08 Jun 2014, 18:24 »


#8 – Pinse regn

Vi fik ikke ligefrem set pinsesolen danse til dagens golfturnering, for regnen væltede ned det meste af tiden. Det blev ej heller nogen velspillet turnering fra min side, sølle 32 point blev det til, hvilket ikke er en katastrofe men langt fra 1. pladsen, som min makker nappede med 48 point.

Golfkyndige vil vide 48 point er helt sindssygt, så det skal nævnes, at han lige er blevet medlem og blev clearet sidste år. Så han stod med handicap 40 og en hulens masse streger på hans scorekort.

Velspillet blev Champions League finalen heller ikke. Det var lidt en rodebutik med mange frispark og relativ chancefattig. Heldigvis trak jeg mig sejrrigt ud af kampen med en 1-0 sejr. Sæsonen blev reddet.

Nu starter forberedelsen til den nye sæson, hvor jeg byder et par nye talenter velkommen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010