home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 520 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  100 % - #The End
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: 100 % - #The End  (Læst 48854 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #8
« Svar #15: 08 Jun 2014, 22:49 »


#9 – Ryan Ryan
Der er sket en del ændringer i truppen i løbet af sommeren, flere prominente navne er væk og nye som gamle ansigter er ankommet. Den mest spændende nyhed er, at jeg har hentet min første akademi spiller op i truppen. Han er kun 16 år, så det er lidt et sats. Hans potentiale er dog stort og han er vurderet til 4,5 stjerne i trænerrapporten. Så jeg kunne ikke dy mig og derudover passede det perfekt, for jeg stod og manglede en højre back og det er hans naturlige position. Hans navn er noget så smukt som Ryan Ryan.

Jeg har selvfølgelig store forventninger til ham i fremtiden og man kunne jo håbe, at han vil opnå ligeså meget som gode gamle kærlige Gary Neville nåede på den position. De første par sæsoner vil han nok mere fungere som indskiftning spiller i de kampe, hvor jeg har en sikker føring på hånden. Derudover vil det blive til kampe i de nationale cups. Han har brug for en masse kampe i benene, derfor vil han også være til rådighed på u21 holdet, når han ikke har fået spilletid på førsteholdet. Jeg har desværre ikke nogen naturlig tutor til ham, jeg syntes ikke rigtig Rafael eller Smalling har profilen til det.




Som sagt er der kommet flere ændringer i truppen ud over Ryan Ryan ankomst. Blandt andet så har jeg på målmandspositionen hentet Ron-Robert Zieler tilbage til klubben. Jeg syntes ikke Ben Amos kunne stå alene som back up for De Gea. Og helt som lovet så sendte jeg Büttner af sted og jeg har hentet Luke Shaw ind, en spiller jeg håber United også henter irl. Grunden til Shaw er hentet er, at Evra ikke længere er en ung mand og fremtiden skal sikres. Så må vi se om der i fremtiden kommer nogle unge talenter fra eget akademi til den position, pt. råder jeg over et enkelt spændende talent ved navn David Griffiths. Han er dog kun 15 år gammel og jeg håber, at han måske er klar om et par år når Evra’s kontrakt udløber. Med ankomsten af Ryan Ryan er Smalling rykket ind i midterforsvaret, som er hans naturlige udgangspunkt. Midterforsvaret består nu af, Phil Jones, Evans, Smalling og tilbagevendte Ryan Shawcross. Der er sagt farvel til det legendariske makkerpar Vidic og Ferdinand.




På den centrale midtbane sendte jeg Fellaini af sted ligeså snart jeg kunne. Han er nok det største fejlkøb i Uniteds historie, i hvert fald så længe jeg kan huske tilbage. I stedet har jeg indlemmet Nick Powell i truppen efter hans endte lejemål hos Wigan. Samtidig er Darren Fletcher tilbage i truppen efter sin langtidsskade. Fletcher og Powell kæmper om pladsen inde centralt med Cleverley og Carrick. Giggs er blevet reduceret til rollen som tutor for Nick Powell, jeg forventer ikke han kommer til at spille mange kampe.

Egentlig kunne den centrale midtbane godt bruge forstærkninger i form af lidt større stjerner. Jeg har dog ikke nogle penge på transferbudgettet, hvilket undre mig når jeg ser hvor god klubbens økonomi er. Sølle 30 mi. £ fik jeg til rådighed til sommerens transfervindue. Jeg har endda overvejet, om jeg skulle sende Rooney en tak tilbage, da jeg råder over mange rigtig fine offensive spillere, som står i kø for at få spilletid.



A-kæden                                      B-kæden
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #9
« Svar #16: 08 Jun 2014, 23:20 »

Djemba Djemba var det vidst et lidt større fejlkøb end fella Wink Wink
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Svartovich
Gæst
 
Sv: 100 % - #9
« Svar #17: 08 Jun 2014, 23:27 »

Djemba Djemba var det vidst et lidt større fejlkøb end fella Wink Wink
Djemba Djemba kostede under 1/10 af hvad Fellaini gjorde, så vil mene Fella er en større brøler. Wink
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #9
« Svar #18: 08 Jun 2014, 23:58 »

Der har været mange dårligere spillere i United end Fellaini men ingen der er så fejlcastet som ham og til den pris. Han er uden sidestykke pund for pund den dårligste transfers i United siden Premier League startede op. Der er vel næsten kun købet af Andy Carrol til Liverpool der kan matche den?
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #9
« Svar #19: 09 Jun 2014, 14:58 »


#10 – Stolt
Egentlig havde jeg kalkuleret med et nederlag til Chelsea i League Cuppens 3. runde, for jeg valgte at stille med b-kæden. Normalt ville jeg nok blande kortene en smule mere mellem a og b-kæden i sådan en kamp men jeg har rigeligt med kampe i denne sæson. For udover de normale 4 turneringer, så er der også VM for klubhold i vente. Så jeg ville spare spillere til den lange sæson, hvor succes i Premier League er det store mål.

Så jeg var velsagtens glad og blev positiv overraskede, da holdet trak sig sejrrigt ud af kampen med en velfortjent 3-1 sejr på hjemmebane. Holdet forsatte dermed den flotte start på sæsonen, hvor jeg stadig er ubesejret og allerede har vundet det første trofæ, da Tottenham blev slået med 2-1 i EURO Super Cuppen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #10
« Svar #20: 09 Jun 2014, 15:57 »

Udemærket 2. kæde du kan mønstre! Og lækkert at du stadigvæk er ubesejret.

(Ang Fellaini, vil jeg nu mene at Veron var et større fejlkøb, når man tager konteksten med i betragtningen, da United dengang trods alt var væsentligt bedre end United sidste sæson, men det er ret off topic alligevel!)
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #10
« Svar #21: 09 Jun 2014, 18:14 »

det er slet ikke off topic.. Elsker når folk byder ind med lidt United snak, hvilket er hele grunden til jeg "altid" blogger om dem.. Elsker de små debatter Smiley

Veron var en kæmpe skuffelse, da han efter tidens standard var en voldsom dyr herre.. Jeg mener dog ikke han på samme måde var så fejlcastet som Fellaini... Jeg syntes Fellaini var brillant i Everton under Moyes, for han passede perfekt til hele stilen. Han ligner et fremmede element på United holdet på den centrale midtbane og AMC positionen er jo dækket helt ind med Kagawa, Rooney og Mata i truppen.. På den måde mener jeg, at han er det største fejlkøb i forhold til pris, præstationer og hvor holdet manglede forstærkninger. Det virkede mere som et panik køb da andre muligheder løb ud i sandet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #10
« Svar #22: 09 Jun 2014, 20:29 »

Dejlig simpel blog, som jeg helt sikkert vil følge med i!
Jeg mener helt bestemt, at du skal have hentet ind til den centrale. Den ser i min optik alt for svag ud.

Mht Fellaini tror jeg, at United ville få mere ud af ham som targetman på toppen i de kampe Van Persie ikke kan spille!
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #10
« Svar #23: 11 Jun 2014, 09:28 »


#11 – 9 mand er nok
Efter en mindeværdig hjemmesejr i Premier League på 4-0 mod naborivalerne fra City, så var moralen helt i top. Og den høje moral blev der brug for i kampen efter, hvor jeg tog mod Dynamo Kiev i Champions League. Med en sejr kunne jeg sikre mig videre deltagelse med en kamp i baghånden. Alt gik da også som planlagt, da Kagawa scorede til 1-0 efter 9 minutter.

Men efter 33 minutter fik Rafael marchordre efter sit andet gule kort, så jeg skiftede min kontrollerede taktik ud med kontra taktikken. Helt håbløs blev det dog, da Evra lavede samme nummer allerede et minut inden i 2. halvleg. Så nu var jeg nede på 9 mand og opgaven virkede pludselig helt umulig.

Som sagt så er moralen på holdet superb og spillerne føler sig tydeligvis uovervindelige. Det minder lidt om sæsonen i 99, hvor holdet bare ikke kan tabe, selv når alt gik imod dem. For på trods af kun 9 mand på banen, så forsatte jeg stadig med at skabe flere chancer end Dynamo og endte med at kører 1-0 sejren hjem. Det var episk at følge og er endnu et eksempel på, at moralen er alfa omega i FM. Jeg ved dog godt, at nederlaget selvfølgelig kommer på et tidspunkt. Så overskriften til næste indlæg er allerede klar: Så gik den ikke længere…


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #11
« Svar #24: 13 Jun 2014, 18:28 »


#12 – Så gik den ikke længere…
Kort efter sidste update løb jeg ind i et crash. Heldigvis mistede jeg kun to kampe men måtte spille den episke kamp mod Dynamo om igen Heldigvis blev udfaldet det samme som før. Desværre blev kampen efter mod Blackburn vekslet om fra en sejr til en uafgjort. På den positive side, så var jeg stadig ubesejret.


Der ventede mig dog et svært program i de efterfølgende tre Premier League kampe, hvor den stod på udebane mod Chelsea og to hjemmekampe mod henholdsvis Arsenal og Liverpool. Så jeg var ret sikker på, at nederlaget nok ville komme i en af de tre kampe. Og det gik som frygtet, i kampen ude mod Chelsea tabte jeg 4-2. Så gik den ikke længere…

Den gik heller ikke længere for Michael Laudrup som Liverpool manager, efter han havde været en tur på Old Trafford. For mit United hold kørte rivalerne over med 4-0 og så fik han fyresedlen. Det var en fantastisk sejr som kom få dage efter jeg også havde kørt Arsenal over med 4-1. Så på trods af nederlaget ude mod Chelsea, så var jeg yderst tilfreds med resultaterne indtil videre. Jeg toppede Premier League og var stadig med i samtlige turneringer. Så jeg kunne med ro i sindet taget til VM for klubhold og jagte sæsonens 2. trofæ.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #12
« Svar #25: 13 Jun 2014, 23:04 »


#13 – Så er der fandme VM
Så blev VM for alvor skudt i gang med en episk hollandsk sejr over Spanien. I love it. Ikke at jeg har noget imod Spanien som sådan men jeg elsker når det uventet sker og så havde jeg også lidt United brillerne på. Man kan da kun nyde at se United nye manager få succes og ikke mindst se RvP i topform. Mon der er nogen af de unge defensive spillere fra Holland, der ender i United efter sommer?

Nå men nu hvor vi er ved VM snakken, så var jeg også en tur til VM, dog for klubhold og der dominerede jeg som Holland gjorde i aften. Det blev til en 4-1 sejr i semifinalen og en finalesejr over Cruz Azul på 3-0. Dermed var sæsonens 2. trofæ i hus.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #13
« Svar #26: 14 Jun 2014, 13:57 »


#14 – Taktiske tweeks
Jeg har efterhånden fundet frem til opskriften min plug&play tilgang. Jeg har lavet ganske få taktiske tweeks og tingene ser fornuftige ud. Resultaterne er gode og tempoet i savegamet er højt. Jeg har som sagt en smule travlt, hvis jeg skal nå missionen inden FM15 lander på gaden. Det kræver vel tæt på 15-16 sæsoner at fylde et hold udelukkende med spillere fra eget akademi.

Jeg har 3 tilgange som jeg skifter imellem og de har alle tre den samme ramme. Det vil sige, den samme formation med de samme spillerroller og nogle grundlæggende instruktioner. Alle tre tilgange har en balanceret organisation med en standard mentalitet og med følgende formation og spillerroller:




De tre tilgange har jeg valgt at kalde: standard, kontrolleret og omstillinger. Standard taktikken har kun de grundlæggende instruktioner som er:


•   Be More Expressive

•   Higher Tempo

•   Hassle Opponents

•   Allow Wide Players To Swap

•   Roam From Positions


Denne taktik burger jeg mod de store hold hjemme og mod middelmodstandere på udebane. Den kontrolleret er mod middelhold hjemme og de små hold ude. Der er følgende ekstra instruktioner tilføjet:


•   Shorter Passing

•   Play Out Of Defence

•   Work Ball Into Box

•   Push Higher Up

•   Play Wider


Her vil jeg gerne spille bredere, så jeg kan strække modstanderens forsvar ud for at skabe plads. For jeg forventer, at de står dybt og tæt. Derfor skal der spille tålmodigt og med stor boldbesiddelse. Derfor satser jeg på at spille bolden ind i boksen og bygge spillet op nedefra med korte afleveringer.

Min boks til boks midtbanespillere skal gå en smule mere frem, så han i langt højere grad bliver farlig i feltet. Samtidig skal min MCd spille mere simpelt og kort. Hans job er bare, at holde angrebet i gang og fastholde spillet.

Min omstilling taktik bruger jeg, når jeg er foran og vil satse mere på kontra og derfor spilles der mere direkte og med bolde i dybden. Der tackles hårdere og jeg står en smule dybere og tættere. Jeg satser i langt højere grad på at få gang i mine hurtige kanter som skal fører bolden fremad. Derfor har jeg valgt disse instruktioner sammen med de grundlæggende:


•   More Direct Passing

•   Pass Into Space

•   Run At Defence

•   Drop Deeper

•   Get Stuck In

•   Play Narrower

•   Clear Balls To Flanks
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 100 % - #14
« Svar #27: 14 Jun 2014, 17:53 »

Super blog som altid, Wester.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #14
« Svar #28: 16 Jun 2014, 21:21 »

Super blog som altid, Wester.

takker Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 100 % - #14
« Svar #29: 16 Jun 2014, 21:21 »


#15 – Star Wars Days
Når man er barn, så er gode, dårlige og helt almindelige dage og så er der de helt specielle dage, som man kommer til at huske rigtig længe måske endda hele livet. Sådan en havde min søn i går, da han fejrede sin 7 års fødselsdag i Legoland til Star Wars Days. Endelig var han gammel nok til at tage kørekortet og endelig var han høj nok til at prøve Polar X-plorer.

Det hele blev dog toppet, da hans navn i lodtrækning kom op af hatten og vi kom op på scenen som deltagere i en Star Wars quiz, som vi endte med at vinde. Så var der lige en ekstra fødselsdagsgave. Det var EPISK! Og som han sagde: Det er bare den fedeste fødselsdag nogensinde.




Efter en mindeværdig dag i Legoland, væltede begge børn om i bilen på vej hjem og blev båret direkte i seng. Så farmand kunne i ro og mag nyde en kold øl til lidt VM bold og game lidt FM imens. I FM går det sq også ganske fint, eneste skuffelse indtil videre har været exit i League Cuppen, da jeg tabte til Tottenham. Til gengæld er jeg flyvende i Premier League, hvor mesterskabet bare ikke må glippe. Og i FA Cuppen venter Arsenal i 5. runde og Monaco venter i Champions League. Så jeg har stadig mulighed for at vinde hele 6 pokaler denne sæson.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010