home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 370 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  |14| Syn'o-bilo-blakytni
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: |14| Syn'o-bilo-blakytni  (Læst 14219 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
|14| Syn'o-bilo-blakytni
« : 01 Apr 2014, 13:49 »


|1| Aldrig igen
Putin. Manden, der har en vilje som ingen andre. Førsteudfordreren. Det var ikke normalt, at der skulle tales om storpolitik, som stod man i en koldkrig, men det var blevet hverdag. Yuzhmash var hele byens epicenter og en kæmpe arbejdsplads, hvor snakken normalt gik på stjernerne fra FC Dnipro Dnipropetrovsk. Sådan var det ikke mere. Hverdagen var anderledes.

Det var ikke længere bare ét Ukraine. Det var et enten eller land, hvor man enten var for eller imod Putin. Ville man Vesten eller ville man Rusland? Der var delte meninger. Krim var længe besat, hvor landsmændene havde måtte opgive selv at beholde magten. Vesten ville ikke gribe direkte ind og Viktor Janukovitj var væk.

Det hele var en konflikt, der havde ligget og ulmet længe. Ingen havde gjort noget ved det. Alle fortsatte, som var det hverdag. Sådan havde det været i månedsvis. Alle vidste, at det ville ske. Konflikten havde været uundgåelig, selvom man bare havde levet som før; arbejde mandag til fredag og fodbold i weekenden på Dnipro-Arena. Det ville aldrig blive sådan igen.
« Seneste Redigering: 17 Apr 2014, 02:44 af Gemma » Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |1| синьо-біло-бла
« Svar #1: 01 Apr 2014, 13:51 »

« Seneste Redigering: 17 Apr 2014, 02:44 af Gemma » Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |1| синьо-біло-бла
« Svar #2: 01 Apr 2014, 13:52 »

Jeg kan se, at der er lidt issues med overskriften på bloggen. Det må jeg lige finde en løsning på.

EDIT:
Så burde være ordnet. Fremfor de ukrainske tegn,så har jeg skrevet det med bogstaver, som vi kender.

Dog skulle apostrofen være anderledes, det tillader FmFs-tekstfelt ikke. Så jeg har tilføjet en normal apostrof i stedet.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2014, 20:45 af Gemma » Logged


Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |1| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #3: 01 Apr 2014, 14:48 »

Spændende vinkel du har valgt Gemma, ser frem til at læse mere!
Logged

ImAndersenTheGuy3
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: |1| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #4: 01 Apr 2014, 15:20 »

En af de mest interessante bidrag! Godt med lidt politik! Opstemt
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |1| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #5: 01 Apr 2014, 16:54 »

Spændende vinkel du har valgt Gemma, ser frem til at læse mere!
Mange tak! Jeg tror også, at vinklen er et af de steder, hvor jeg har udfordret mig selv i år.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |1| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #6: 01 Apr 2014, 17:27 »

En af de mest interessante bidrag! Godt med lidt politik! Opstemt
Ja, nu må vi se, hvor meget der bliver. Det er dog sjovt at tage udgangspunkt i noget, som alle nok har hørt lidt om.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |1| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #7: 01 Apr 2014, 20:38 »


|2| Før begyndelsen
Dnipropetrovsk var en ægte storby, hvor man fornemmede det summende liv enhver storby har. Artem Kalivod havde boet hele sit liv i byen. Artem var vokset op i en forstad, hvor begge hans forældre havde arbejdet på Yuzhmash, hvor han senere selv fik arbejde. Udover at arbejde på Yuzhmash gik Artem ikke op i andet end Dnipro. Klubben. Artems et og alt.

Artem skulle rigtig have gået på universitet, men i stedet var det blevet til et ufaglært job. Det ville han gerne have gjort om, men det kunne ikke lade sig gøre. Artem var for involveret i konflikten. Det hele startede, da Artem tog til Kiev og markerede sin utilfredshed med Viktor Janukovitj.

Rejsen til Kiev skulle vise sig at være alt andet en problemfri. De var en gruppe, der var taget afsted fra Yuzhmash, som sammen ville demonstrere sammen med flere tusinde andre demonstranter. Det skulle være begyndelsen på enden for et Ukraine, der stillede sig uden for europæisk indflydelse. Artem ville ikke binde sig til Rusland, det turde han ikke. Det var for korrupt.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: |2| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #8: 01 Apr 2014, 21:52 »

Du ved jeg er med her. Du skriver sq godt og ser dig blandt favoritterne men er spændt på om du kan holde dampen som sidste år
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |2| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #9: 01 Apr 2014, 22:26 »

Du ved jeg er med her. Du skriver sq godt og ser dig blandt favoritterne men er spændt på om du kan holde dampen som sidste år
Mange tak, Wester! Jeg er også lidt spændt på, om jeg kan holde dampen som sidste år. Dog har jeg lige fået lavet min idé færdig, så håber jeg bare, at jeg kan få ordene ned på papiret.
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: |2| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #10: 01 Apr 2014, 22:27 »

Ahh mon ikke det lykkes dig;)
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |2| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #11: 01 Apr 2014, 22:58 »

Ahh mon ikke det lykkes dig;)
Ja, jeg plejer i hvert fald ikke at give op i blogs. Især ikke når det er en konkurrence.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |2| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #12: 02 Apr 2014, 04:42 »


|3| Rejsen
Artem skulle tidligt afsted fra Dnipropetrovsk Glavnij. Det var med kollegaer fra fabrikken, som også delte Artems overbevisning. Selv chefen for Artems afdeling, Sergei, var med. De skulle tage toget til Kiev. Toglinjen 040Д holdt klar, da de ankom til Dnipropetrovsk Glavnij. Her var der ikke forsinkelse eller problemer. Eller det var der i hvert fald ikke, da de tog afsted.

Det var ikke en lille tur, som Yuzhmash strejkende ansatte skulle ud på. Det var en togtur på lige under ni timer, hvor toget stoppede i andre store byer som Aleksandriya og Znamenka Passajirskaya. Artem havde familie her, ligesom nogle af de andre på turen. De talte om, at Aleksandriya havde de bedste drakniki og paskaer i hele Ukraine, hvorimod Znamenka Passajirskaya havde den velkendte borschtsuppe.

For Artem var turen begyndelsen på et eventyr, som han aldrig havde drømt om. Det var ikke bare en demonstration, som de ville ende i. Det var en kamp for Julia Timosjenko, oppositionsheltinde n, der skulle løslades. Det var en kamp baseret på tro og håb. Det var en kold januardag, som var med til at forandre hele den måde, som Ukraine blev set på – og Artem var midt i det uden at vide det. 
« Seneste Redigering: 02 Apr 2014, 04:44 af Gemma » Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |3| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #13: 02 Apr 2014, 17:02 »


|4| Blomsten
Den stod der bare midt mellem pigtråden. Det her var ikke den farverige hovedstad med det pulserende liv. Det her var en krigzone. For Artem var det et chok, han troede, at det skulle være fredeligt. Men det var det ikke. Det eneste symbol på håb var den lille blomst, der bare stod mellem pigtråden.

Blomsten fik Artem til at tænke på синьо-біло-блакитні og deres stjerne Yevhen Konoplyanka. Han var et håb for ukrainsk fodbold. Yevhen Konoplyanka var symbolet på, at der var håb for landet. Ligesom blomsten var det lille lys i mørket, der viste, at der var en vej, hvis ukrainerne troede på, at deres mål var muligt.

Politiet var overalt. Talstærkt og tilbageholdte demonstranterne, så der ikke skulle opstå kaos i Kiev. Problemet var bare, at Kiev var i kaos. Det var et stort sammensurium af ild, politi og den totale destruktion af den historiske bykerne. Det gjorde ondt at se på. Artem ville bare hjem, men det var for sent.
Logged


ImAndersenTheGuy3
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: |4| Syn'o-bilo-blakytni
« Svar #14: 02 Apr 2014, 19:46 »

Helt seriøst det er klasse!
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010