home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  1 Bruger, 231 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2014
| | | | |-+  |3| - L'Angelo del Popolo
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: |3| - L'Angelo del Popolo  (Læst 8540 gange)
Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
|3| - L'Angelo del Popolo
« : 01 Apr 2014, 06:53 »



|02.08.13 - STAZIONE di BOLOGNA CENTRALE|

Han tjekkede alt. Attachékufferten, tøjet, mobiltelefonen og taletidskortet. Det hele var klar. Alt var på plads, men det vidste han godt, for han havde tjekket det flere gange siden i går.

Han havde sovet uroligt i nat. Varmen havde været kvælende, og selv det tynde lagen, han brugte som dyne, havde været for varmt. Nu havde han taget sit kolde morgenbad og klædt sig på. Hvid skjorte, jakkesæt, spidse, sorte sko. Ikke noget, han plejede at gå i, men i dag skulle han ikke være sig selv, han skulle være en anden. Han skulle være alle andre. Han skulle være et ansigt i mængden. Han skulle ændre verden.

Han havde taget bus 37 mod Bombici. Bussen havde været fyldt. Det var den altid om morgenen. Altid om fredagen. Folk skulle på arbejde, på familiebesøg, på indkøb eller på café. En helt almindelig dag. Men ikke meget længere.

Nu stod han foran Stazione di Bologna Centrale. Han stirrede på listen af navne, der sad på muren. En liste over de navnene på de mennesker, der var døde, da en bombe blev udløst og dræbte 85 mennesker og sårede mere end 200 en lørdag morgen i august 1980.

Han trådte ind i den store ankomsthal og kiggede rundt. Han svedte, og den sorte attachékuffert i hans hånd føltes næsten ulideligt tung. Han konstaterede, at der ikke var vagter i ankomsthallen. Han vidste, de opholdt sig nær sporene, fordi den italienske stat troede, at en trussel ville komme ind med toget. De tog fejl.

Han satte sig på den brune træbænk og ventede. Herfra kunne han se uret i hallen, der aldrig gik. Stoppet klokken 10:25 i 1980 og aldrig sat i gang igen. Et minde om fortiden. Et varsel om fremtiden.

Han satte diskret sin kuffert under bænken og rejste sig. Ingen lagde mærke til noget. Han gik mod udgangen og tog mobiltelefonen op af sin lomme, satte taletidskortet i og ringede op.

"Venti minuti," sagde han, da modtageren havde svaret. 20 minutter.

Han pillede hurtigt taletidskortet ud af telefonen igen og smed den i den store container, der stod på gaden ude foran stationen. Taletidskortet ville han smelte, når han var ude af byen. Klokken var 10:05 fredag den 2. august 2013.
« Seneste Redigering: 07 Apr 2014, 12:35 af Adzke » Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #1: 01 Apr 2014, 06:54 »

Jeg har igen kastet mig ud i den italienske underverden. Denne gang er planen, at vi skal landet rundt. Fra det rige nord til det fattige syd. Fra det tørre og sandede Sicilien over smukke Toscana til det frodige Piemonte. Til fyrster og baroner, arbejdere og tiggere, skurke, helte, mafiosi og måske en smule fodbold. Sammen skal vi besøge fortiden og tage et kig ind i fremtiden. Vi skal til et modsætningernes land, et land, hvor magt betyder alt og illusionen om magt betyder endnu mere. Et land, hvor demokratiet ikke er et folkestyre, som det, vi kender hjemme i Danmark.

Bloggen kommer til at være lidt teksttung, men det er I jo vant til nu. Jeg bliver glad, hvis I giver mig chancen og læser med, og jeg håber også, I vil kommentere på bloggen, som vi skrider frem - det er altid dejligt at vide, folk læser med.

L'Angelo del Popolo betyder Folkets Engel. Og som altid er jeg ikke helt sikker på, hvorfor den egentlig hedder det. Men det finder både I og jeg ud af undervejs. I hvert fald, når hovedpersonen er præsenteret.

Jeg glæder mig til at holde jer i hånden de næste 30 dage, og jeg håber, I glæder jer til at læse med. Det bliver vildt, det bliver sjovt, det bliver spændende.

Velkommen til L'Angelo del Popolo.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #2: 01 Apr 2014, 06:55 »

« Seneste Redigering: 07 Apr 2014, 12:38 af Adzke » Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #3: 01 Apr 2014, 10:37 »

Rigtig god start! Glæder mig til at følge med i dit italienske eventyr.
Logged


Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #4: 01 Apr 2014, 13:04 »

Ser frem til mere! Det ødelægger dog lidt mit flow at du laver en tom linje mellem hver afsnit, istedet for at lave indryk Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #5: 01 Apr 2014, 13:34 »

Fantastisk, fantastisk, fantastisk! Vil helt sikkert prøve at følge med her!
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #6: 01 Apr 2014, 16:11 »

Konkurrencens niveau bliver hævet så markant, når du er med. Dine tekster er en stor inspiration for mig, og jeg er sikker på, at det også er tilfældet for mange andre. Jeg håber bare, at du holder måneden ud, for det har du jo desværre ikke vane for.

Italien er et fantastisk land, og jeg glæder mig til at følge din historie. Giv os en lang, flot blog denne gang.
Logged

ImAndersenTheGuy3
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #7: 01 Apr 2014, 16:16 »

hej Adzke. God start og alt det der! Opstemt men for at få det til at spille helt, så nytter det ikke noget at din tegnsætning er så ringe!!

For eksempelvis her:

Han havde taget bus 37 mod Bombici. Bussen havde været fyldt. Det var den altid om morgenen. Altid om fredagen. Folk skulle på arbejde, på familiebesøg, på indkøb eller på café. En helt almindelig dag. Men ikke meget længere.
Her kan mangler du komma mellem "taget" og "bus" og mellem "37" og "mod". og så skal der ikke være punktum mellem "dag" og "men", der skal være komma i stedet!!

Få rettet op på det fremover og så er du i top3! Opstemt
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #8: 01 Apr 2014, 16:22 »

Hahahhaha, hvad
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #9: 01 Apr 2014, 22:12 »

Jeg er glad for, I læser med, drenge!!

Der kommer mere i morgen.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |1| - L'Angelo del Popolo
« Svar #10: 02 Apr 2014, 03:23 »

hej Adzke. God start og alt det der! Opstemt men for at få det til at spille helt, så nytter det ikke noget at din tegnsætning er så ringe!!

For eksempelvis her: Her kan mangler du komma mellem "taget" og "bus" og mellem "37" og "mod". og så skal der ikke være punktum mellem "dag" og "men", der skal være komma i stedet!!

Få rettet op på det fremover og så er du i top3! Opstemt

Det må da være en aprilsnar?  Huh
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: |2| - L'Angelo del Popolo
« Svar #11: 03 Apr 2014, 07:17 »



|02.08.14 - TORRE UNIPOL, BOLOGNA|

Stuen var badet i den tidlige morgensols røde lysstriber. Han stod foran det store panoramavindue med udkig over byen. Her fra sin lejlighed på 33. etage i Torre Unipol - Bolognas højeste bygning - kunne han se helt ind til den gamle bymidte, over den gamle bymur, helt ind til byens varemærke, de to tårne.

Han havde stået sådan foran vinduet det meste af morgenen. Roligt, forventningsfuldt, rede. Han havde ventet på  opkaldet, og nu var det endelig kommet. Alt var på plads. 20 minutter tilbage. Han følte næsten beruset, når han tænkte på den magt, der snart ville være i hans greb.

Idéen var kommet til ham en aften for næsten et år siden. Og siden dengang havde både han og andre arbejdet på at sætte planen i værk. De havde kontaktet folk, der, ligesom de selv var, var klar til forandring. Til et nyt Italien. Mennesker, der var klar til at betale den ultimative pris for en større sag.

De, der kendte ham, kaldte ham L'Ombra - skyggen. Fordi han var ham, der trak i trådene, fordi han var ham, der altid var til stede, selvom man ikke så ham. Fordi han var ham, hvis identitet ikke skulle for dagen. I hvert fald ikke endnu. Men han var snart klar. Klar til at træde ud og skyggerne og ind i solen. Klar til at lade sig hylde.

Klokken 10:25 lukkede han øjnene. Han kunne mærke rystelsen helt ud til Via Larga, der lå tre kilometer væk fra Stazione di Bologna Centrale. Han nød det. Som en god overture i en opera, var dette også kun en indledning til det, der snart skulle ske, en lovning om mere, om noget større.

Da han åbnede øjnene igen, var alt stille. Og kun en kæmpemæssig røgsøjle vidnede med sit lydløse skrig om de 25 kilo trotyl, der nu havde lagt banegården i Bologna i ruiner. Han tænkte kort på de mennesker, der var døde. Men han var ligeglad, det handlede ikke om dem. Nu handlede det kun om ham.
« Seneste Redigering: 07 Apr 2014, 12:32 af Adzke » Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |2| - L'Angelo del Popolo
« Svar #12: 03 Apr 2014, 15:45 »

Mere, mere, mere! Som altid er det af højeste klasse. Det bliver spændende at se, hvad der skal ske, nu hvor banegården er lagt i ruiner. Jeg er sikker på, at dette kun er starten.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2014, 01:05 af Daniel Nordentoft » Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: |2| - L'Angelo del Popolo
« Svar #13: 03 Apr 2014, 20:13 »

Jeg er nødt til at indrømme, at du er suverænt den bedst sproglige i hele blogkonkurrencen. Simpelthen en fornøjelse at læse hver update.
Logged


darkalf
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: |2| - L'Angelo del Popolo
« Svar #14: 05 Apr 2014, 09:57 »

Det bliver da godt det her do
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010