home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 766 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  West Ham - Arbejderklassens helte
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: West Ham - Arbejderklassens helte  (Læst 7573 gange)
Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
West Ham - Arbejderklassens helte
« : 01 Nov 2006, 15:07 »

West Ham - The Cockneys




Gundlagt:1885 (Som Thames Iron Works FC)
Klubnavn: West Ham United FC (siden 1900)
Stadion: Boleyn Ground, Uptown Park
Kapacitet: 35.500 siddepladser
Mesterskaber: Ingen
FA Cup titler: 3 (1964, 1975 og 1980)
Bedste ligaplacering: 3. plads (1986)
UEFA Pokalvindernes Turnering: 1964
UEFA Inter Toto Cup: 1999
Flest spillede kampe: Billy Bonds (712 kampe)
Flest landskampe: Bobby Moore (108 kampe)
Topscorer gennem tiderne: Vic Watson (326 mål)





Søndag 2. juli 2006

Efter en sommer, hvor man har skulle være såvel blind som døv - eller bare fodboldignorant - for ikke at opfange, at der foregår noget i kulisserne bag den fine facade, som Premier League-klubben udadtil signalerer.
Først startede det med adskillige spekulationer om at georgieren Badri Patarkatsishvili skulle være interesseret i at købe klubben, dernæst var iraneren Kia Joorabchian inde over som mulig køber af klubben, men han trak hurtigt følehornene til sig. Så kom vores georgiske ven igen på banen og plantede pludselig de to argentiske verdensstjerner Javier Mascherano og Carlos Tevez i klubben.
Begge spillere kom til London-klubben fra den brasilienske klub Corinthians, som pudsigt nok ejes af  Badri Patarkatsishvili. Et chok for alle i fodboldverdenen. Ikke mindst den daværende manager Alan Pardew. Han følte sig godt ført bag lyset, og vidste ikke sit levende råd om, hvem han kunne stole på, så han valgte at kaste håndklædet i ringet og sige op.
Ovenstående er grunden til, at jeg i dag har første arbejdsdag i West Ham United FC som manager. Af uransaglige årsager valgte bestyrelsen - som stadig, og på trettende år, ledes af englænderen Terence Brown - at ansætte mig som manager til trods for min manglende managererfaring.

Men det er ikke første gange Terence Brown glimrer ved at ansætte uprøvede managers, sidst var i 2001, hvor han ansatte Glen Roeder som manager, hvilket resulterede i en nedrykning til landets næstbedste række og en fyring af Roeder.

Men tilbage til nutiden.

Min første dag i klubben gik først med at introducere mig for diverse medarbejdere i administration, forskellige trænere samt samtaler med diverse folk i ledelsen.
Efterfølgende var det blevet tid til at tale med spillerne, både i plenum og individuelt. Hvad de fleste af spillerne havde regnet med skulle være en stille og glad første træningsdag, skulle vise sig at blive en regulær prikkerunde.
Første mand der fik at vide, at han ville blive sat til salg var Shaun Newton. Narkomanen, som efter en kamp  i foråret var blevet testet positiv for kokain, tog nyheden med ophøjede ro. Men hvad kan man også forvente af en mand ude på et overdrev.
Efterfølgende fik følgende spillere ligeledes besked om, at de ikke figurede i mine planer for sæsonen: Tyron Mears, Ashton, Harewood, Mullins, Jimmy Walker, Konchesky, Matthew Etherington, Tony Stokes, Kyle Reid, Lee Bowyer, James Collin, Benayoun, Dailly, Gabbidon, Collins, Zamora, Carlton Cole og Mears.
Derudover fik samtlige ungdomsspillere, pånær Marek Stech, Ryan O'Neill, Ben Hunt og Jordan Spence, silkesnoren og besked om de ikke behøvede møde op i klubben mere.
Hvor førstnævnte er en lovende målmånd, er de to sidstenævnte lovende centerforsvarer, mens O'Neill viser takter til at blive en stærk midtbanespiller.

Jeg vil nu bruge de næste dage på at få solgt ovenstående spillere til diverse klubber, ligesom jeg vil lede efter en god håndfuld forstærkninger til truppen. Det bliver der gevaldigt brug for. Ligesom det ser ud til at trænernestaben just ikke er kvalificeret til et job i en Premier League-klub, så der skal også hentes nogle nye ansigter ind.

Derudover har vi et presserende målmandsproblem, da de to seniormålmænd er skadet er frem til begyndelsen af september. Så for at undgå at den kun 16-årige Stech skal vogte målet den første håndfuld kampe, vil jeg prøve at leje en etableret målmand for efterårssæsonen.

3. juli 2006

Jeg har i dag en god samtale med formanden. Han viser sig at være en meget driftig herre, som udover at være meget åben for nye idéer fra min side, også i den grad er åben for andre aktører. Han melder nemlig bramfrit ud, at han til hver en tid er villig til at sælge klubben, stadion og hele personalet videre til anden side, hvis det rette tilbud kommer. Jeg vidste selvfølgelig godt på forhånd at der var en del uro i kulisserne, men at Brown spiller med så åbne kort kommer alligevel lidt bag på mig.
Derudover fortæller Brown at han og den øvrige bestyrelse forventer vi rent sportsligt slutter i midten af Premier League. Dermed er det sportslige pres på mig ikke så stort, men der bliver også nok at se til, da vi qua sidste sæsons fine placering deltager i UEFA cuppen.
Brown kan også berette at han har modtaget flere henvendelser fra fangrupperinger, som alle har udtrykt deres stor misbehag med min ansættelse i klubben. Men Brown garanterer at jeg har bestyrelsens fulde opbakning.
Afrundningvis informeres jeg om, at jeg har 1,8 millioner pund at købe spillere for, ligesom jeg kan spendere 90% af indtægterne fra spillersalg til at købe nye spillere.
Alt i alt er der pt 2,9 millioner pund i klubbens kasse, men der er optaget lån på 24 millioner pund, som skal tilbagebetales over de kommende 15 år. Det betyder at der hver måned skal afdrages 275.000 pund.

Med de informationer i baghovedet går jeg i gang med at finde nye ansigter til klubbens trup samt trænerstab.

Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #1: 01 Nov 2006, 15:16 »

God indledning og ligeledes en fin måde, du får drejet historien over på din ansættelse. Super lækkert med to blogs om West Ham på samme tid!

Jeg forstår dog ikke, at du bare sådan uden videre vælger at skille dig af med så mange spillere. En spiller som Ashton er i hvert fald værd at holde på.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #2: 01 Nov 2006, 16:22 »

Ja, Ashton står jeg også uforståelig overfor, du vil sælge, men det lyder da spændende og det lyder da som om du tænker stort.
Du har et flot sprog. KUTGW!
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #3: 01 Nov 2006, 16:25 »

17. juli 2006

Så er der gået to uger siden jeg sidst gav lyd fra mig, og det er lykkedes mig at få luet godt ud i truppen, samtidigt med at jeg har fået hevet et par nye unge ansigter ind i truppen, samtidig med at stort set hele trænerstaben er blevet skfitet ud.

For at starte med det sidste har jeg fået tilknyttet seks nye trænere. De var alle arbejdsløse, tiltrods for dette faktum, så har de alle spidskompentencer som de tidligere trænere ikke havde. Endeligt har jeg fået engageret en ny assistenttræner. Det er franskmanden Jean-Phillippe Durand som jeg for 180.000 pund købte fri for hans kontrakt i Marsielle.
Udover at han yderst kompentent til at vurdere spilleres potentiale og nuværende niveau, så er han en eminent teknisk træner.

Som tidligere nævnt har jeg købt en stribe unge spillere, i alt er det blevet til en håndfuld.
Til det centrale forsvar er danske Leon Andreasen hentet i tyske Werder Bremen for 1,3 millioner pund. Han får en belgisk kollega på højrebackpladsen, da Anthony Vanden Borre er købt til denne plads. Hans tidligere arbejdsgiver, Anderlecht, modtog 1,9 milllioner pund i kompensation for at lade ham slippe før kontraktudløb.
Foran Vanden Borre er det meningen at den kun 16-årige sydamerikaner Sherman Cardenas skal husere på midtbanens højrekant. Tiltrods for sin unge alder, har vi her at gøre med en teenager, som har et yderst veludviklet talent, dog endnu uden de helt store spidskompentencer, men de skal uden tvivl nok komme med årene.
Et andet ungt teeange-talent fra de amerikanske kontinenter er hentet i DC United for 2 millioner pund. Der er tale om fænomentet Freddy Adu, som allerede er noteret for en enkelt seniorlandskamp, selvom han kun lige er fyldt 17 år.
Endelig er den alsidige forsvarsspiller Billy Jones købt i Crewe for 700.000 pund. Jones kan spille samtlige pladser i den defensive kæde, men har sin force som central forsvarsspiller.

Ud af vagtener røget yderligere ni spillere. Først røg Tony Stokes på en free transfer, da ingen klubber var interesseret i at købe ham. Dernæst røg Christian Dailly gratis til Watford, på den måde fik vi afhændet en løntung spiller.
Økonomisk sjovere var det derimod da Marlon Harewood skiftede til Portsmouth for 4,7 millioner pund, ligesom Daniel Gabbidons skifte til Rangers for 2,3 millioner pund skæppede godt i kassen.
Ydermere er Lee Bowyer skiftet til Aston Villa for 1,4 millioner pund, Paul Konchesky til Sheffield United for 500.000 pund, Matthew Etherington til Everton for 1 millioner pund, Tyrone Mears til Hiberinan for 100.000 pund og endelig skiftede Hayden Mullins til Everton for 350.000 pund.

Der er endnu et par salg på vej, da en stribe klubber er interesseret i Benayoun som de vil betale i omegnen af 3 millioner pund for, ligesom James Collins er på vej for et småbeløb til enten Watford eller Rangers. Omvendt må jeg nok at sande at Dean Ashton næppe kan sælges til den pris vi ønsker for ham. Vi har sat ham til salg for 7 millioner pund, men der er kun blevet budt et par halvhjertede bud fra et par klubber, så vi har afvist tilbuddene, og vælger nu at give ham chancen i angrebet.
Derimod forsøger vi stadig at få solgt såvel Charlton Cole og Bobby Zamora tiltrods for at ingen endnu har vist interesse i de to mørkglødede spillere.

Aktiviteten på transfermarkedet har betydet at jeg nu har 5 millioner pund at købe spillere for. Jeg har stadig et kortsigtet problem på målmandsposten, ligesom jeg mangler fylde på midtbanens kanter. Så jeg ved godt, hvad jeg blandt andet skal bruge de kommende uger op til sæsonstart til.

Her en god måned inden sæsonstart har vi også taget hul på træningskampene. Vi lagde ud med at spille mod Celtic på hjemmebane, hvor små 16000 tilskuere kunne se os vinde 3-2 på mål af Carlton Cole, Ben Hunt og angrebsesset Carlos Tevez. Det fine resultat blev fulgt op af en mindre prangende 2-2 kamp mod Exeter. Her fandt Carlton Cole endnu en gang vej til netmaskerne ligesom Benayoun viste interesserede klubber, at han også er en målscorer, da han scorede kampens tredje mål til stillingen 2-1.
I skrivende stund befinder jeg mig faktisk i Polen, hvor vi er på en fem dages træningslejr. I dag har vi netop udklasseret Polonia med 6-0. Desværre blev kampen skæmmet af at Tevez så rødt i dobbelt forstand. Han valgte nemlig kort efter at have scoret til 5-0 at sparke en polak ned, hvilket betød at han retfærdigvis modtog det røde kort. Dette har medført at han indtil står til en spilledags karantæne i den hjemlige turnering. Meget uproffesionelt af den unge argentiner, som også har accepteret den bøde jeg har givet ham.
Bortset fra ovenstående var kampen en fornøjelse at overvære. Dean Ashton valgte at fejre sin nye status som ikke-transferlisted til at lave hattrick, ligesom Benayoun endnu en gang viste sin målfarlighed. Kampens sidste mål stod indskifteren Zamora for.

Jeg vil nu koncentrerer mig om de næste to træningskampe her i Polen, hvor jeg vil eksperimentere med forskellige taktikker og holdopstillinger.





Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #4: 01 Nov 2006, 16:30 »

God opdatering - godt at se, at du ikke kan komme af med Ashton. Jeg skyder på, at han bliver guld værd senere!

Fin pris for Harewood - og også ganske OK for Gabbidon, selvom han er ganske solid i midterforsvaret... men spændende indkøb, du har lavet! Jeg glæder mig især til at følge Cardenas og Adu Smiley.

Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #5: 01 Nov 2006, 17:47 »

30. juli 2006

Hjemvendt fra Polen, hvor de sidste to træningkampe endte med en 4-2 sejr og en målløs affære, var det blevet tid til opstartsfasens sidste træningskamp. På Upton Park tog vi i mod Atlectico Madrid og 15.000 mennesker måtte sande at tiltrods for at det var et relativt storhold, som gæstede London, så blev kampeen lidt af en fuser. Eneste lyspunkt ved kampen var resultatet, i det vi vandt med 2-1. Vores målscorer blev Ashton og Tevez.
Generelt set må man sige at den angrebsduo har gjort det rigtigt godt i vores træningskampe. Faktisk har alle angribere været bemærkelsesværdige effektive i træningskampene, blandt andet illustreret i 4-2 kampen i Polen, hvor Teddy Sheringham, Zamora, Tevez og Cole alle kom på måltavlen. Sidstnævnte var kampens helt store oplevelse, han brillierede udover målet også med to målgivende afleveringer og et arbejdsraseri på højt niveau. Indsatsen i den kamp betød at jeg pillede ham af transferlisten og af ren og skær barmhjertighed valgte jeg også at fjerne Bobby Zamora fra selvsamme liste.



Dette har betydet at jeg ikke længere har nogle spillere til salg, i og med det lykkedes at få solgt Benayoun til Aston Villa for 3 millioner pund, da vi vendte hjem fra vores træningslejr i den tidligere østbloknation. Ydermere blev James Collins solgt til Rangers for en spotpris på 140.000 pund.
Da jeg så valgte at ophæve kontrakterne med narkomanen Shaun Newton og den unge Kyle Reid, hvilket til sammen kostede mig 275.000 pund, var min trup reduceret til det ønskelige.
Ja, det vil sige, hvis man kastede et blik henover den, og det kan du gøre til højre herfor, så springer det i øjnene at der i den grad mangler kvalificerede kantspillere. Man kan tildels hævde at den eneste offensive kantspiller jeg reelt har er Cardenas. Derfor vil jeg bruge størstedelen af de 7,8 millioner pund jeg har til rådighed at købe spillere for, til netop at forstærke mig på de to kantpladser.



Nyd de sidste dage af industriferien, mens jeg bruger min energi på at finde nye ansigter til truppen og få indpisket en god stemning i truppen
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #6: 01 Nov 2006, 17:55 »

Hey KF og cube.

Tak for de rosende ord, lad os se hvordan det ender med ham Ashton-fyren Wink

-bune
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #7: 01 Nov 2006, 18:08 »

Spænende trup, det skal nok ende godt.. Dog er jeg lidt overrasket over lidt af de mange salg Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #8: 01 Nov 2006, 18:39 »

18. august 2006

Her dagen før det går løs i Premier League er vi ikke kommet tættere på at få tilknyttet nogle kantspillere til klubben. De emner vi har haft i kikkerten har enten ikke ønsket at skifte til os, eller også har de været for dyre.
Derimod har der været nogle glædelig kontraktforlængelse r med et par nuværende spillere. Først og fremmest har de to argentinske stjerner, Mascherano og Tevez skrevet under på nogle nye kontrakter så deres transferloft er blevet betydeligt hævet. Begge har nu 80 millioner pund som transferloft mod 35 millioner førhen. Endelig har Nigel Reo-Cocker forlænget sin kontrakt med yderlige to år, så den nu løber frem til sommeren 2009.

19. august 2006

Så oprandt dagen, hvor vi tager hul på ligaen. Vi har en fortrinsvis let hjemmekamp mod Wigan, og jeg har da også udtalt til medierne, at jeg har ser frem til kampen og det er øjeblikke som denne, der gør jeg nyder managergerningen.

Jeg har lagt mig fast på en 4-4-2 formation, hvor midtbanen udgør en diamant. Samtidig med dette har de to kantspillere fået instruktioner om at søge ind i banen, for at gøre plads til de to forsvarsbacker, som skal løbe med frem over kanterne.

Opstillingen til dagens kamp ser således ud:

                           Marek Stech
Vanden Borre  A.Ferdinand Andreasen Billy Jones
                           Mascherano
Cardenas                                         Adu
                           Nigel Reo-Coker
                     Cole          Ashton

På bænken sidder Hunt, Zamora, Sheringham, Pantsil og Walker.

Desværre må vi undvære Tevez til denne kamp og de to næste på grund af hans udvisning i en træningskamp i Polen. Dette betyder at han først er klar til ligadebut den 9. september, når vi skal til Liverpool og gæste Goodison Park. Men nok snak om ham, det er tid til at indtage min plads ved sidelinien.

Den første halve time efter dommerens første fløjt forløber yderst fredsommeligt uden de store chancer til nogen af holdene. Og første reele skud kommer da også på et frispark 25 meter væk fra mål. Det er Dean Ashton som kærligt tager sig af dødbolden, og med et hårdt spark sender han bolden ind bag Kirkland i Wigans mål. Sikke en lettelse, såvel for mig som de 32200 tilskuere der er dukket op til dagens kamp.
Efter målet går spillet igen i stå og i halvlegen opfordrer jeg spillerne til at vise mere engagement, så vi kan få den sejr, jeg allerede inden kampstart har fortalt jeg forventer.
Det virker dog ikke til at spillerne har taget min opsang til sig, for anden halvleg bliver igen en ørkenvandring, og det eneste nervepirrende er når den unge målmand Stech farer rundt i feltet eller et godt stykke oppe på vores banehalvdel.
Det usikre målmandsspil skulle næsten resultere i en udligning, hvilet det da også gør, da Heskey på en rippost får bolden i nettet.
Med tyve minutter tilbage af kampen prøver jeg med en indskiftning af Teddy Sheringham at få noget rutine på banen, og vores 40-årige ven får da også lagt nogle gode bolde til Ashton, men han formår at brænde to åbne chancer med Kirkland, som det hele ender med en pointdeling.
En noget skuffende start, men nu er vi på pointtavlen og kan se frem til næste uges hjemmekamp, hvor modstanden bliver af en hel anden kaliber, i og med at det er mestrene fra Chelsea, som kommer på besøg.
Der bliver derfor god grund til at få arbejdet med truppen i ugens løb, ligesom der nu skal sættes alle kræfter ind på at få tilknyttet nogle spillere med niveau til at gå direkte ind på holdet.               

« Seneste Redigering: 01 Nov 2006, 20:18 af Bune » Logged

MeeLo
Gæst
 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #9: 01 Nov 2006, 19:12 »

Rigtig fed blog Bune. Men mangler der ikke en spiller ved siden af Mascherano, eller spiller du bare 4-3-2? Wink
Logged

Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #10: 01 Nov 2006, 20:17 »

Rigtig fed blog Bune. Men mangler der ikke en spiller ved siden af Mascherano, eller spiller du bare 4-3-2? Wink

Haha, godt spottet MeeLo Wink Havde lige glemt at smide en am c ind Smiley Men det vil jeg straks gøre nu. Tak for hjælpen - og de pæne ord Opstemt

-bune
Logged

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #11: 01 Nov 2006, 20:28 »

fed blog. Blev dog lidt overrasket over de mange spillersalg, men gode erstatninger du har fået på de fleste pladser. Tror Cardenas bliver rigtig go for dig. Håber også for dig at du får fat i et par kantspillere til din trup.  Smiley
Logged



Bune
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #12: 02 Nov 2006, 00:05 »

27. august 2006

Her fire dage før transfervinduet lukker i, har jeg brugt den foregangne uge på at kigge på nye spillere til truppen. Mit blik er faldet på den 19-årige portugisiske midtbanespiller Moutinho fra Sporting. Vi har budt 6,25 millioner pund på den offensive midtbane kreatør. Dette sker som en reaktion på at vi ikke kan finde nogle kvalificerede kantspillere. Derfor er jeg nu indstillet på at bruge Adu permanent som venstre wing, mens Nigel Reo-Cocker og Moutinho så må slås om at starte som offensiv midtbanespiller.
Dog har jeg spiller i kikkerten, som godt kan spille venstremidt, men hans primære force ligger som venstre back. Der er tale om den hollandske spiller Mike Zonnelveld. Vi har fået accepteret et bud på 2,8 millioner pund for spilleren, og vi skal nu til at starte lønforhandling med ham.
Men den forhandling har ikke mit fokus i disse timer. Det er absolut lokalbraget mod Chelsea, som har dét.
Mourinho var for et par dage siden fremme i medierne og sige at han forventede en let sejr over os. Så jeg har været ude i medierne og sige, at jeg og holdet går efter en sejr, og der er intet vi mere vil værdsætte.

Der er fuldt hus på Upton Park da de 22 spillere løber på banen, og stemningen koger. Og jeg skal i den grad love for at det koger helt over i det 7. minut, hvor Terry med en mærkelig tilbagelægning fuldstændig overrasker sin målmand, hvilket betyder bolden ryger i eget net. Vild jubel på tribunerne ligesom vores udskiftningsboks koger.
Forbløffende nok lykkes det os at holde Chelsea fra de helt store chancer og de formår også at holde os ude af kampen, så stillingen er fortsat 1-0 da dommeren fløjter til pause.
Få minutter inde i anden halvleg sker kampens mest dramatiske aktion. Cambiasso flæsker Nigel Reo-Cocker i en nærkamp, og Nigel må bæres fra banen, og det ligner en skade som vil holde ham ude i mindst et par uger. Jeg vælger at sætte Pantsil ind som højre wing, hvilket betyder jeg sætter Cardenas frem som offensiv midtbane.
Det skaber dog ikke flere chancer til os, men det eneste glædelige er, at Mascherano, Leon Andreasen, Vanden Borre, Ferdinand og Billy Jones spiller en stærk kamp og neutraliserer Chelsea's offensiv, og holder dem fra chancer.
Dermed får vi en fantastisk skalp og tre point til kontoen, hvilket sender os op på en ottendeplads i ligaen.
Efter kampen fortæller holdlægen mig, at jeg ikke skal regne med at Nigel Reo-Cocker er klar til at spille fodbold igen før om en måned.

29. august 2006

Ud af det blå kommer lokalrivalerne fra Tottenham og byder 7,5 millioner pund for Moutinho, og hans portugiske klub accepterer straks buddet, og få timer senere bliver Moutinho præsenterer som Spurs-spiller. Helt uden at vi har fået svar på vores købstilbud. Frustreret må jeg sande at vi igen har fejlet på transfermarkedet.
Dog er det en lille trøst at vi har indledt kontraktforhandling erne med Zonneveld, som er positivt stemt over for en kontrakt med os, ligesom hans lønkrav på 7750 pund om ugen over 3 år er ganske rimeligt.
Derudover har jeg en kedelig batalje med den kun 15-årige O'Neill. Pressen har spurgt mig, om jeg mener han er klar til at gå ind og erstatte Nigel Reo-Cocker i dennes skadeperiode. Jeg valgte at sige, at jeg mente han var for ung til dette, men det har det unge stjernefrø taget ilde op, og frygter nu for sin fremtid i klubben. Personligt mener jeg at min udtalelse var ganske rimelig - ikke mindst fordi han grundet sin alder end ikke er spilleberettiget til seniorfodbold...
Jeg prøver derfor at imødekomme O'Neill ved at foreslå at Pantsil vil være en god tutor for ham, modstræbende går han med på idéen om at Pantsil vil være dette.
Teenagere, tænker jeg hovedrystende efter min samtale med knægten.

30. august 2006

Her en dag før transfervinduet smækker i sikrer jeg mit Zonnevelds signatur, og dermed er han klar til aftenens svære udekamp mod Arsenal.
En anden profil er blevet klar til endnu et lokalopgør, det er landsholdsmålmanden Robert Green, som er blev sin skade kvit, og dermed indtager pladsen mellem stængerne.

Reo-Cockers skade betyder at Adu starter som offensiv midtbane, hvilket betyder at Zonneveld i sin debaut skal starte på den lidt uvante plads som venstre wing.
Vi starter kampen ganske fint, men efter 33 minutters spil går det galt og sløjt markeringsspil resulterer i, at Arsenal kan sende bolden ind bag Robert Green. Det samme gentager sig  få minutter senere.
I pausen fortæller jeg spillerne at de nu skal gå ind og hanke op i dem selv og yde en indsats for vores hårdtprøvede fans. Derudover piller jeg en træt Sheringham ud til fordel for Carlton Cole, ligesom en svagtspillende Cardenas bliver erstattet af Pantsil.
Om det er et resultat af min snak i pausen skal jeg ikke kunne sige, men faktum er, at vi få minutter efter min opsang får reduceret ved 1-2. Jeg får dog hurtigt hænderne ned da Arsenal i det 60. minut bringer sig foran med 3-1 efter et direkte frispark fra sidelinien.
Hovedrystende må jeg kalde Robert Green, som åbenbart ikke er helt klar, ud af banen og lade ham erstatte af Jimmy Walker. En meget utraditionel handling, ogi mit indre tænker jeg, at jeg håber at det ikke er noget jeg skal til at praktisere fremover.
I det 78. minut slukker Arsenal alt håb da de scorer til 4-1. Få minutter efter får Carlton Cole pyntet til slutresultatet 2-4.
Et nederlag er altid ærgeligt, men det er intet mindre end katastrofalt når to af de bærende kræfter bliver udvist i en kamp, hvor man er bagud med to mål og man enten er på vej ind i, eller er i, dommerens overtid. Det er nemlig tilfældet for først Mascherano og siden Leon Andreasen, som begge bliver udvist for at skubbe henholdsvis Gilberto og Walcott omkuld.
Efter kampen får begge spillere at vide at de vil præsenteret for et bødeforlæg på en ugeløn, hvilket de også begge klogeligt accepterer.

Ovenpå den tamme affære mod Arsenal, vil jeg nu bruge de sidste 26 timer inden transfervinduet lukker til at intensiverer jagten på et par kvalificerede spillere.




Logged

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #13: 02 Nov 2006, 08:00 »

ærgeligt du ik ku finde nogle kantspillere. Men alligevel en go trup du har. Også lidt syndt med nederlaget til Arsenal . Men fortsæt det gode arbejde  Thumbs Up
Logged



b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: West Ham - Arbejderklassens helte
« Svar #14: 02 Nov 2006, 09:16 »

God blog bune, sjovt! Du har sgu altid skrevet på en god måde! Håber du kan vinde lidt flere kampe i træk nu......
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010