home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 222 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Drømmeholdet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Drømmeholdet  (Læst 15031 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Drømmeholdet
« : 21 Feb 2014, 15:06 »

Drømmeholdet


Jeg tænkte, at det kunne være sjovt at have en drømmeholdstråd, hvor man kan skrive og argumentere for de elleve spillere, man ville vælge, hvis der var frit valg på alle hylder. Det kan være elleve spillere som står for sambabold eller elleve spillere, som man spår ville være uovervindelige, hvis de spillede på samme hold. Der er mange definitioner af et drømmehold, og derfor er det skønt, at der intet facit er. Der er selvfølgelig lagt op til en debat for diverse hold, som sagtens kan foregå, selvom der ville være utallige meninger om, hvad det vigtigste er, når man sætter sit dream team. Da jeg selv er fodboldtræner er det jo en drøm at lege med tanken om, at man selv måtte vælge mellem alt på alle hylder. Derudover er det en tråd, der ville kunne holdes gang i, da man med største sandsynlighed ikke ville vælge de samme om blot et halvt år. Jeg har selv fundet frem til, at jeg ville vælge disse elleve spillere.

                             Neuer
    Ivanovic – Kompany – Silva – Alaba
                         Vidal – Matic
Müller                     Oscar              Hazard
                          Mandzukic

Der var mange spillere inde i billedet til en plads på det hold, som jeg mener ville være det sværeste at slå. Jeg har forsøgt at skabe et homogent og defensivt vinderhold, der stadig har masser af offensiv kvalitet. Det er den filosofi, jeg selv spiller ud fra, og jeg tror på, at det giver det bedste hold. Hele fire spillere fra favoritklubben Chelsea er valgt, men jeg synes, at alle valg kan forsvares. Ivanovic ser jeg om muligt som den bedste højre back i verden. Hamrende stabil, god begge veje og så kan han ikke mindst spille 90 minutter hver eneste gang. Så er det lige meget om forrige kamp var i forgårs. Matic giver stabilitet og er samtidig god med bolden. Jeg har valgt ham fremfor Schweinsteiger, da jeg synes, at han er en bedre defensiv spiller end tyskeren. Oscar og Hazard er begge valgt med henblik på, hvad de kan skabe offensivt. Hazard er en af de bedste individualister i verden, mens Oscars dynamik og evne i presspillet gør ham til en interessant spiller at have på holdet. Der hvor de to for alvor skiller sig ud er igen i deres returløb. Jeg kan ikke finde to offensive midtbanespillere/kanter med bedre defensivt arbejde end dem, som samtidig ville have en offensiv kvalitet til at kunne begå sig på holdet.

Neuer, Alaba, Silva og Kompany er valgt fordi, at jeg synes, de er de bedste på deres respektive positioner. Ligeledes ser jeg Arturo Vidal som verdens bedste midtbanespiller. Ret klart endnu. En utrolig målfarlig spiller med en kæmpe motor. Den bedste tovejsspiller der findes, og hans teknik, fysisk og hurtighed fuldender en ekstrem fodboldspiller. Müller er valgt grundet arbejdsindsats og løb uden bold. Han gør sine holdkammerater gode og har en god målnæse, som skal aflaste Mandzukic. Mandzukic er kun med, fordi han yder så meget, når holdet ikke har bolden. Jeg ville ikke forvente 25-30 sæsonmål af ham, men det ville heller ikke være nødvendigt, når fire af de fem spillere på midtbanen ville kunne lave en del mål i løbet af en sæson. Mandzukic ville gøre dette hold til et bedre vinderhold end Agüero, Suarez eller andre målmaskiner. Det mest homogene hold vinder som regel.

Dette hold er bygget på, at defensiven og arbejdsindsatsen er vigtigere end noget andet, og jeg tror på, at det er vejen frem, hvis man vil skabe verdens bedste hold.

Hvordan ser jeres drømmehold ud, og hvad vægter I højest?
« Seneste Redigering: 21 Feb 2014, 15:10 af Jakob E » Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #1: 21 Feb 2014, 15:51 »

Det er et fint initiativ, og tråden har da bestemt potentiale til at skabe nogle fede debatter.

Jeg deler mange af dine tanker, selvom mit drømmehold ikke er identisk med dit. Jeg ville som minimum skifte to-tre af spillerne ud.

Desuden er det da ikke længe siden, at du vægtede Marchisio over Vidal, men det ser da ud til, at du er kommet på andre tanker. Det er heller ikke så underligt, selvom Marchisio er en glimrende fodboldspiller.

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du har taget Matic med på dit hold, selvom han er dygtig og har fået en god start i Chelsea. Jeg ville uden problemer kunne remse de første 15 midtbanespillere op, der er bedre end ham.

Jeg skal nok smide mit hold herind på et tidspunkt med tankerne bagved.

« Seneste Redigering: 21 Feb 2014, 15:54 af Daniel Nordentoft » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #2: 21 Feb 2014, 15:56 »

Det er et fint initiativ, og tråden har da bestemt potentiale til at skabe nogle fede debatter.

Jeg deler mange af dine tanker, selvom mit drømmehold ikke er identisk med dit. Jeg ville som minimum skifte to-tre af spillerne ud.

Desuden er det da ikke længe siden, at du vægtede Marchisio over Vidal, men det ser da ud til, at du er kommet på andre tanker. Det er heller ikke så underligt, selvom Marchisio er en glimrende fodboldspiller.

Jeg skal nok smide mit hold herind på et tidspunkt med tankerne bagved.

Marchisio er ikke den samme spiller efter sin skade på 3-4 måneder. Det er fair, at han er røget af holdet. Derudover så Vidal blot blevet endnu bedre. Især i det offensive hvor han har pålagt sig den sjældne egenskab, det er at være ekstremt målfarlig. 11 mål i Serie A i år er det blevet til indtil videre. Han har altid været en af de bedste defensivt. I efteråret før Marchisios skade synes jeg, at han var bedst. Lige nu er Pogba og Vidal begge bedre end ham.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #3: 21 Feb 2014, 16:04 »

Marchisio er ikke den samme spiller efter sin skade på 3-4 måneder. Det er fair, at han er røget af holdet. Derudover så Vidal blot blevet endnu bedre. Især i det offensive hvor han har pålagt sig den sjældne egenskab, det er at være ekstremt målfarlig. 11 mål i Serie A i år er det blevet til indtil videre. Han har altid været en af de bedste defensivt. I efteråret før Marchisios skade synes jeg, at han var bedst. Lige nu er Pogba og Vidal begge bedre end ham.
Mig bekendt var han ude i en måneds tid.

Men ja, naturligvis har det haft en påvirkning, i og med Pogba jo imponerede så meget i Marchisios fravær. Det har jo også gjort, at han har haft mere end svært ved at tilspille sig sin stamplads igen.
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #4: 21 Feb 2014, 16:07 »

Da jeg så dit hold Jakob, må jeg være ærlig at sige, at jeg tænkte hmm, men så læste jeg dine begrundelser, og jeg syntes, at du har ramt plet i forhold til den spillestil, som du ønsker dit drømmehold at spille. Jeg har dog en anke, og det er højreback. Jeg syntes ikke Ivanovic, er god nok til at være på et drømmehold. Jeg syntes faktisk slet ikke, at han er Chelseas stærkeste højreback. Det er dog ikke Azpilicueta, som jeg hellere ser på dit hold. Det er Philip Lahm, som jeg mener, er en klasse over alle andre højrebacks.  

Mit hold:
                     Neuer
Lahm - Ramos - Thiago Silva - Alaba
          Javi Martinez - Vidal
           Müller - Messi - Ribery
                      Zlatan

Besluttede meget hurtigt, at der kun var plads til Messi eller Ronaldo. Det nuværende hold, ligger faktisk på grænsen af, hvad jeg mener er realistisk i forhold til om jeg tror det ville kunne overleve. Hvis jeg eksempelvis havde tilføjet Ronaldo, så var holdet simpelthen blevet for offensivt. Ronaldo er i mine øjne bedre end Ribery, men Ribery arbejder altså meget mere defensivt, og der vil simpelthen blive for lidt defensivt arbejde, hvis Ronaldo var med i stedet. Visionen med dette hold, er dog, at der skal være massere af bevægelse. I sær blandt Messi, Zlatan og Müller. Ribery bliver som udgangspunkt på venstrekant, hvor han opererer som en inside-forward, hvor Alaba så skal komme i overlap, hvis Ribery vælger at trække ind i banen. De to midtbanespillers funktion er at lave alt det hårde arbejde. Ingen af dem er tekniske vidundere, og i opspilsfasen er deres funktion bare, at sende bolden videre til Messi, der operer som trequarista. Ligesom de i defensiven skal cover for Messi, der ikke kommer til at deltage meget defensivt. Messi er holdets omdrejningspunkt i offensiven, men der er som sagt meget bevægelse, og Zlatan kan sagtens også trække ned i banen for på denne måde, at skabe plads til Messi. Holdet spiller med en høj forsvarslinje, og et stort genpres. Holdet spiller direkte, men med korte afleveringer. Lidt ligesom Bayern München gør det.

« Seneste Redigering: 21 Feb 2014, 16:09 af Korzika » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #5: 21 Feb 2014, 16:09 »

Mig bekendt var han ude i en måneds tid.

Men ja, naturligvis har det haft en påvirkning, i og med Pogba jo imponerede så meget i Marchisios fravær. Det har jo også gjort, at han har haft mere end svært ved at tilspille sig sin stamplads igen.
Ja, der blev sagde en god måned med en knæskade. Jeg er dog ret sikker på, at det faktisk tog længere tid end forventet. Dog blev han sat alvorligt tilbage, uanset hvor lang tid det tog, og Vidal tog skridtet fra at være verdensklasse til at være den bedste. Men ingen tvivl om, at det var Pogba, der ligeledes slog igennem, hvis Marchisio blev dårligere. Desværre. Men sådan er det jo. Der er dog ingen tvivl om, at Vidal på nuværende tidspunkt spiller på et niveau, der er bedre end det, Marchisio havde før sin skade.
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #6: 21 Feb 2014, 16:15 »

Rigtig fedt hold, Korzika. Det kan jeg rigtig godt lide. Især at du også har Müller med. Virkelig en vanvittig god spiller. Lahm er måske den bedste højre back ja, men jeg synes, at Ivanovic er en bedre defensiv spiller end Lahm, hvor Lahm er bedst offensivt. Cool valg af Ribery også fremfor Ronaldo, hvor jeg synes, at du har skudt rigtigt ved valget af Messi, som jeg synes er en bedre spiller.

Busquets og Lichtsteiner var også to spillere, jeg overvejede at vælge.
Logged

Anfield Road
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #7: 21 Feb 2014, 18:08 »

Rigtig, rigtig fin idé Jakob. Det vil jo så også blive sjovt når vi kommer længere frem, at gå tilbage i tråden og kigge på hvad man syntes dengang der....

En ting studser jeg lidt over. Nu er der kommet to hold op i tråden, begge indeholdende Arturo Vidal. Det kor kan jeg ikke tilslutte mig. Når han spiller på sit topniveau er han en af de aller-, allerbedste midtbanespillere i verden, men han har alt for mange kampe hvor han falder ud af kampen, synes jeg. Alt for mange kampe hvor han kun spiller på 50 eller 70% og det er i mine øjne noget der kendetegner den absolutte verdensklasse: At der bliver præsteret stabilt hver gang på 100%.

Jeg er helt enig i at når man skal bygge et hold skal man også tænke holdsammensætningen ind i det. Hvis man bare tager de 11 bedste spillere i verden, hvilket egentlig er meget let, så ender man ikke nødvendigvis med det bedste hold. En spiller som Oscar, der optræder på Jakobs hold eksempelvis, er jo ikke engang i nærheden af at være verdens bedste på sin position, men han har nogle aspekter i sit spil der gør ham guld værd, og derfor kan valget sagtens forsvares.

Men til mit eget hold. Nogen vil måske mene jeg har snydt lidt med hensyn til hvilke positioner de enkelte spiller, fair nok, men for eksempel vil jeg mene at en Suarez til venstre er en ok løsning  i det han har spillet den før, både i Ajax og Liverpool, hvor han indimellem er kommet ude fra venstre og så har søgt ind mod Sturridge. Ikke så tit det sker, nuvel, men det er sket før.

Cech
Lahm - Boateng - Silva - Alaba
Javi Martinez - Yaya Touré
Ronaldo - Reus - Suarez
Zlatan

Messi er naturligvis en verdensklasse spiller, men han er lidt for ensformig for mig tror jeg, han vil have problemer hvis det kommer til at spille mere resultatorienteret fodbold, end hvad der bliver praktiseret i Barcelona. Valget af Reus er måske mest med hjertet,men  jeg synes han er en fantastisk fodboldspiller, der har en evne til at splitte et forsvar op i løbet af nul komma fem, med bolden før fødderne, med sin utrolige hurtighed og sit drive. Derudover har han før vist sig at være målfarlig.

En spiller som Jerome Boateng er også en del af holdet, for mange måske overraskende. han er brølstærk og synes generelt han ser meget sikker ud. Modsat hans makker Dante, der indimellem ser meget usikker ud.
« Seneste Redigering: 21 Feb 2014, 18:10 af Anfield Road » Logged

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #8: 21 Feb 2014, 18:34 »


En ting studser jeg lidt over. Nu er der kommet to hold op i tråden, begge indeholdende Arturo Vidal. Det kor kan jeg ikke tilslutte mig. Når han spiller på sit topniveau er han en af de aller-, allerbedste midtbanespillere i verden, men han har alt for mange kampe hvor han falder ud af kampen, synes jeg. Alt for mange kampe hvor han kun spiller på 50 eller 70% og det er i mine øjne noget der kendetegner den absolutte verdensklasse: At der bliver præsteret stabilt hver gang på 100%.
Jeg har set stort set alle Juventus' Serie A-kampe i år. Vidal har været blandt de allerbedste på banen stort set hver eneste gang. Jeg synes, at han er et spiller med et meget højt bundniveau.
Logged

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #9: 21 Feb 2014, 18:49 »

Så vil jeg også komme mit drømmehold, som vil være bygget op omkring en solid defensiv. Når der skal scores mål, skal det ske ved direkte spil. Jeg satser samtidig også på at være utrolig god på standardsituationer, da det betyder så meget idag.

                      Neuer
Ivanovic - Kompany - Silva - Alaba
       Toure - Martinez - Vidal
Navas                             Ronaldo
                Lewandowski

Neuer er verdens bedste målmand. Han er god i feltet, en mod en og så er han efterhånden også ganske rutineret. Stensikker på holdet.
Ivanovic er valgt, fordi han er et fysisk monster, der bare bliver bedre og bedre. Han er utrolig dygtig i defensiven, men også fin i det offensive. Samtidig er han decideret uhyggelig på dødbolde. Midterforsvaret siger sig selv, vil jeg mene. Det samme med Alaba. Alternativerne til ham er få.

Jeg har valgt en tremands-midtbane, hvor Martinez ligger lidt bag de andre. Toure og Vidal er begge spillere, der kan fungere som felt-til-felt-spillere, og det er vigtigt for mig. De også begge målfarlige. Martinez og Toure udgør også trussel ved standardsituationer .

På højre kant har jeg valgt Jesus Navas fra Manchester City. Ham er jeg stor fan af. Hurtig, udfordringsstærk og direkte i sit spil. Det valg vil nok overraske de fleste, men han passer perfekt ind i mit system, hvor han blandt andet skal fodre Ronaldo og Lewandowski. Ronaldo har også en enorm speed. Han bliver essentiel for succes til mit hold. Fantastisk i kontrafasen, og så kan han noget på egen hånd.

Lewandowski blev min angriber, fordi han har målnæse. Han er forholdsvis hurtig, dygtig med bolden og utrolig god med hovedet.

Sådan ville jeg sammensætte mit drømmehold ud fra mine filosofier.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #10: 21 Feb 2014, 22:44 »

Manuel Neuer
Phillip Lahm - Vincent Kompany - Pepe - Ricardo Rodriguez
Arturo Vidal - Toni Kroos - Yaya Toure
Pierre-Emerick Aubameyang - Luis Suarez - Alexis Sanchez

 
Holdet er bygget op omkring de samme principper, som dem MBJ også benytter sig af.

Manuel Neuer er foruden at være den vel nok bedste keeper her og nu, utroligt dygtig til at komme ud i feltet og har en ganske fin teknik, når han har bolden i fødderne. Det er noget jeg har vægtet højt, hvorfor Cech, som jeg havde inde i billedet også, blev fravalgt i sidste ende.

Forsvarskæden er en solid en af slagsen, og det er vel kun Ricardo Rodriguez, der skal argumenteres for. Han har været en rigtig åbenbaring i denne sæson hos Wolfsburg, hvilket en rating på 8.11 på whoscored.com (3. bedst i Bundesligaen) også vidner om. Han er derudover dygtig i den offensive del med foreløbig 4 mål og 4 assist.

På midtbanen har jeg vægtet det højt, at de skal pasningsstærke, hvilket især Toni Kroos og Yaya Toure er, og det er også dem, der skal sætte offensiven i scene. Arturo Vidal er måske mere en arbejdshest som samtidig er utrolig dygtig med bolden.

De tre forreste er valgt, da de alle tre kan sætte sig selv i scene, afgøre kampe - og vigtigt af alt, er utroligt målfarlige. Pierre-Emerick Aubameyang og Alexis Sanchez vægtede jeg over Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Zlatan Ibrahimovic, 'Kun' Aguero m.fl., i høj grad fordi, de er pokkers effektive foran mål - de scorer i snit på pr. 3. chance!
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #11: 22 Feb 2014, 00:40 »

Valdés
Pique - Kompany - Agger
Yaya - Xavi - Gerrard (C)
Messi - David Silva - Luis Suárez
Zlatan


Jeg kan også lige lave en kort gennemgang.

Valdés er i mine øjne både en undervurderet målmand, men også en målmand jeg elsker at se på, med hans spil der sommetider foregår udenfor feltet for at cleare en stikning imod en af modstanderens angribere.

Agger - Kompany - Pique
Jeg har valgt at putte Kompany i midten da jeg vil mene han er den mest tunge i røven af dem. Jeg føler bare at de alle 3 af blandt verdens bedste CBs, det at Agger har afvist Shitty siger bare lidt om hans klasse, derudover behøver jeg vist ikke at forklare Pique/Kompany.

Yaya - Xavi - Gerrard (C)
Man skal jo have en anfører på holdet, og vil gerne have det er en på midten, da han vil komme tæt på alle spillere på holdet. Og en rutineret Gerrard er i mine øjne et af de bedste valg man kan lave der (Lampard kunne også have været en mulighed af en spiller i noget nært samme kaliber). Yaya er den lidt mere defensive af disse 3 spillere, mens Gerrard er en mellem ting af offensiv/defensivt orienteret spiller ift. Yaya og Xavi.
Xavi skal være holdets playmaker.

Messi - David Silva - Luis Suárez
Messi har vundet Ballon D'or et hav af gange, at han lige har haft et år der har gået knapt så godt kan ske. Silva er en mand der altid kan finde sine medspillere i de forskellige former for stikninger han mestrer, hvor han især skal fodre Messi og Suárez. Jeg mener at de begge er blandt verdens bedste offensive spillere, ved godt Suárez normalt er angriber, men han kan også snildt tage en kant med hans kvaliteter.

Zlatan
Hvem skulle man ellers have på toppen?
Zlatan er en klasse spiller, og en af verdens bedste angribere har kan man også snakke om Suárez lige for tiden.

Filosofien:
3-3-3-1 utrolig offensiv på tallene. Boldspillende, så få clearinger som muligt, konge offensiv.
Med både en mere defensivt orienteret playmaker(Xavi) og en mere offensivt orienteret playmaker(Silva). En felt - felt midt (Gerrard), og en midtbane der gør lidt som der passer ham, vil dog bede ham om hele tiden at tænke på om forsvaret har brug for hjælp. På de offensive pladser får vi Silva til at fodre kanterne der vil fungere som Invendige angribere, og når de ikke ser chancerne for løb ind i banen vil de "bare" tage flanken, så de også kan sætte manden i front i scene.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #12: 22 Feb 2014, 00:56 »

Manuel Neuer
Sergio Ramos  Vincent Kompany  Thiago Silva
Philip Lahm                                                                            David Alaba
Yaya Toure  Sergio Busquets

Marco Reus                     Mario Götze
Luis Suarez


Jeg ved godt, opstillingen er lidt utraditionel, men på den måde får jeg ramt, hvad jeg mener vil være mit drømmehold. Det ser måske lidt offensivt ud med de to wingbacks, men taget den (potentielle) spillestil i betragtning, synes jeg det er et ret homogent hold. Direkte, hurtigt og målsøgende spil er nøglen for at dette hold skal være et dreamteam. Måske derfor holdet inkluderer mange tyskere.

Neuer er bare den bedste målmand lige nu. Jeg synes ikke, at nogen er på hans niveau, og det vel det eneste argument på målmandsposten.

Tre centrale forsvarere, ja. Det er ikke ofte, der bliver spillet med det, men jeg tror på det kunne virke. 3 bomstærke, fysiske spillere kan formå at holde meget væk, specielt i luften. Og netop det kan også være et våben på dødbolde.

Derefter to backs, som også skal holde bredden i offensiven. Begge gør det særdeles fremragende i Bayern München, og de er svære at komme udenom, især når der er tale om wingbacks. Prøvede så vidt muligt at ungå alt for mange Bayern-spillere, men faktisk kunne flere jo have været på holdet. Men disse to spillere er forrygende.

Måske det mest kontroversielle valg, Sergio Busquets. Systemet her kræver en eller to defensive midtbanespiller(e), og han vil tillade at Yaya Toure kan deltage i offensiven også. Busquets kan holde sig defensivt orienteret, samtidigt med at han er sikker i pasningsspillet. Det er nok ikke ham, de afgørende afleveringer ville komme fra, men det giver mere frihed til andre spillere. Yaya vandt pladsen som halv defensiv / tovejsspiller foran Vidal og Martinez. Jeg synes Toure er yderst god i maskinrummet med hans enorme styrke + han er farlig offensivt også.

Så til de to pladser dette system er bygget op omkring, nemlig de to frie roller foran midtbanen. Reus ville være manden til at tage en masse løb med hans speed, mens Götze ville trække lidt mere tilbage i banen og være den store kreatør. Jeg savner at se disse to spillere sammen, og jeg synes deres samarbejde var/ville være fantastisk. Det er af den grund, at der ikke er blevet plads til Messi, Ronaldo, Bale m.fl. Reus med sit drive og sin målfarlighed er en fornøjelig spiller, mens Götze er på et super niveau. Begge spillere synes jeg at have en tendens til at score vigtige mål, så det gør det jo ikke værre.

Så til den sidste position, angriberen. Jeg synes ikke Messi eller Ronaldo ville passe glimrende i denne rolle, og derudover synes jeg at Agüero og Suarez har i hvert fald været på deres niveau i denne sæson. Så valget stod mellem Agüero og Suarez. Måske var det med røde hjerte, der spille en rolle, men jeg synes altså Suarez er så fremragende en spiller i øjeblikket, at han skal være på holdet. Han skal nok være garant for mål.

Det er så mit drømmehold. Spillestilen er vigtig at pointere, da holdet måske ellers kan se lidt 'forkert' ud. Offensive backs skal stå for bredden fremadrettet, mens midtbanen er stærk samt en kreativ spiller i Götze, der nok vil falde lidt tilbage i banen. Ellers en forholdsvis direkte spillestil, der kan sætte især Reus og Suarez i scene, men også andre spillere, der kom med op bagfra.

Godt initiativ, Jakob E, ret sjovt at vælge sit hold og forklare sine valg. Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Svartovich
Gæst
 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #13: 22 Feb 2014, 01:13 »

Zlatan
Ronaldo - Messi - Hazard
Yaya - Martinez
Alaba - Silva - Ramos - Lahm
Neuer



Alle spillere er valgt udfra at lave det bedste hold i verden. Jeg er dog i tvivl om alle bruger samme fremgangsmåde når jeg ser spillere som Valdés, men det er i hvert fald sådan jeg har gjort.

Holdet er som sagt sat op for at være det bedste i verden, men der er lagt stor vægt på kreativ fodbold over hele banen. Alle offensive spillere er chanceskabende, og 5-6 spillere fra mit hold vil kunne skabe noget af det smukkeste fodbold verden har set, med massere af flair, kreativitet og generelt massere af underholdning.

Neuer på mål er et must, da jeg mener han er klasser over alle andre målmænd. Han har hele pakken som keeper. Selvfølgelig er der andre målmænd med mere boldkontrol osv., men ingen har de samme reflekser kombineret med håndtering.

Forsvaret er så godt som uigennemtrængeligt. Lahm og Alaba har vist for Bayern at de er ude af kategori. Specielt højrebacken kan jeg slet ikke se andre bejlere til. Thiago Silva i det centrale forsvar skyldes naturligvis hans hurtighed, kombineret med verdensklasse forsvarsspil + boldkontrol. Ramos kan diskuteres, men jeg mener han stadig vil være det bedste bud på Silvas makker.

Yaya Toure er i mine øjne ikke til at komme uden om med hans fuldkommen out of this world præstationer i år. Han er pt. den bedste centrale midt i verden i mine øjne. Derudover vil jeg have en skraldemand på mit hold, og der finder jeg ikke en bedre løsning end Martinez. Samtidig har han utrolig sikre pasninger.

Messi og Ronaldo behøver vist ikke så meget forklaring. De to bedste fodboldspillere i flere år, og verdens bedste hold skal jo have de bedste spillere. Derudover har jeg valgt Hazard, da han virkelig har imponeret mig i denne sæson. Hans flair kombineret med hans boldteknik er en fryd for øjet, og jeg mener han fortjener en plads. Suarez kunne dog også godt have fået den sidste plads på den offensive midt.

På toppen har vi Zlatan. Hvem ellers? I en alder af 32 er han vildere end nogensinde, og scorer sindssyge mål jævnligt. Jeg synes han har bevist at han pt. er verdens bedste angriber.
Logged

Tubbe14
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Drømmeholdet
« Svar #14: 22 Feb 2014, 01:18 »

Courtois
Lahm - Kompany - Dante - Baines
Yaya Touré - Wilshere
Lallana - Rooney - Hazard
Sturridge


Jeg har haft mange ting inde over når jeg skulle vælge mine spillere. Jeg prøvede at forestille mig at jeg selv var på sidelinjen og hvordan jeg ville have det perfekte hold. Jeg har blandt andet valgt spillere som har et stort fighterhjerte, jeg elsker simpelthen spillere som vil gøre alt for at vinde, og løber de ekstra meter uden at brokke sig. Udover det ville jeg have spillere i offensiven som er dynamiske, og selvfølgelig målfarlige.

De bagerste 5
I den bagerste kæde ville jeg have stabilitet og det føler at alle disse spillere ville give. De er blandt verdens bedste på deres positioner og der er aldrig så meget pis med dem, de holder altid et højt niveau.


Yaya
Yaya Touré har jeg valgt, fordi han er en meget klog spiller og har et godt drev med bolden. Han er måske ikke den som løber allermest men han løber, og placerer sig klogt. Også det faktum at han har scoret 12 mål i Premier League i denne sæson som central midtbane, kan jeg heller ikke stå for.

Wilshere
Nok min ynglings spiller hos mit favorithold Arsenal, og det er han fordi han fighter og han vil give alt for den klub. Han går ind i alle tacklinger for at vinde dem, og trækker sig aldrig og det er sådan noget jeg elsker. Han er samtidig en stærk pasningsspiller som Yaya, og men den boldbesiddende men direkte spillestil jeg ville spille, er de to helt perfekte.

Lallana
Jeg har nok taget ham fordi jeg har fået et stort man crush på ham. Hvis jeg kigger tilbage på dette hold om en måneds tid ville jeg nok undre mig, men hvad faen.
Lallana synes jeg er en fuldstændig komplet spiller, og han har næsten taget pladsen som mit nye idol. Han er en fighter, og en gennembrudstærk spiller som også er målfarlig og kan sætte sine holdkammerater op. Det kan godt være at jeg overvurdere ham en hel del, men han er min absolutte favorit spiller i øjeblikket og selvfølgelig skal han med på mit drømmehold.

Rooney
Jeg skrev tidligere at jeg ville have fightere, så selvfølgelig skal Rooney med. Han er tilmed målfarlig og det målfarlighed er lige præcis det der skal være i en offensiv. Rooney er selvskreven til dette hold.

Hazard
En spiller som jeg ikke havde set så meget til indtil for nyligt. Han imponerede mig med en masse kreativitet, og godt blik for spillet. Meget af Chelseas spil gik gennem ham, og det var som om at han gjorde lige præcis som han ville. Også målfarlig som er det jeg nok søger allermest fra mine forreste mænd.

Sturridge
Jeg var meget i tvivl om hvem jeg skulle vælge som min frontløber, helt sikkert var det dog at han skulle være bevægelig. Daniel Sturridge er også en spiller som jeg rigtig godt kan lide at se, og igen, han scorer masser af mål. Men han bidrager også en hel del til spillet og ligger altid og truer med løb i dybden.


Jeg har valgt spillere som jeg kan lide at se og med den spillestil jeg ville køre med, ville de passe perfekt ind. Der er selvfølgelig en masse som kunne være valgt i stedet for(Blandt andet kunne Lallana være valgt fra), men jeg har også taget mine favoritspillere med og prøvet at være så objektiv som muligt så hele holdet ikke er lutter Arsenal Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010