home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 253 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bedste Metal Band
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem syntes du der er det bedste Metal band?
Metallica
- 13 (32,5%)
Slayer
- 0 (0%)
Iron Maiden
- 4 (10%)
Disturbed
- 0 (0%)
Pantera
- 1 (2,5%)
Unleashed
- 0 (0%)
King Diamond
- 2 (5%)
Black Sabbath
- 0 (0%)
Linkin Park
- 9 (22,5%)
Megadeth
- 0 (0%)
System of a Down
- 3 (7,5%)
Slipknot
- 3 (7,5%)
Bullet For My Valentine
- 0 (0%)
Kreator
- 0 (0%)
Mayhem
- 0 (0%)
Volbeat
- 5 (12,5%)
Hatesphere
- 0 (0%)
Mercenary
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 40

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Bedste Metal Band  (Læst 10572 gange)
snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #15: 22 Jan 2014, 16:52 »

Jeg er selv helt væk i Metallica og glæder mig til at se dem for første gang live her til sommer i Horsens. Det bliver så stort! Derudover er Volbeat et fast band på mine playlists. Af andre bands kan nævnes Avenged Sevenfold og Linkin Park.

Jeg følger med her i tråden for yderligere inspiration til nyt musik! Smiley
Glæd dig! Jeg var til Metallica-koncerten sidst de var i Horsens og skal også se dem igen til sommer i Horsens. Der var en rigtig fed stemning, det er specielt fedt med tanke på at det ligger lige udenfor det gamle statsfængsel. Fed oplevelse!  Thumbs Up
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #16: 22 Jan 2014, 16:56 »

Hvad kan du anbefale udover Taake indenfor black metal-genren? Kender umiddelbart kun Mayhem, Dimmu Borgir, Kvelertak og Enslaved.

Taake, Gorgoroth, God Seed og Immortal er mine favoritter inden for black'en. Gorgoroth har jeg virkelig været fan af i mange år. Deres normale line up splittede op i 2008 efter deres koncert på Wacken og Gaalh og King startede bandet God Seed mens de andre blev i Gorgoroth. Gaahl er virkelig en fantastisk vokalist. Men ellers er der Bathory, det er ikke alt deres materiale som er black, men jeg kommer lige med forslag til albums du kan tage et lyt til. Burzum, Carpathian Forest, Darkthrone  og Satyricon er også fedt!!


Taake - ALT! "...Doedskvad", "Nattetid Ser Porten Vid", "Gravkamre, Kroner og Troner", "Noregs Vaapen", "Over Bjoergvin Graater Himmerik" og "Taake" - Min favorit.
Carpathian Forest - Defending the Throne of Evil
God Seed - I Begin.
Gorgoroth - ALT. Men ellers er Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt, Ad Majorem Sathanas Gloriam, Twilight of the Idols, deres bedste
Bathory - Under The Sign Of The Black Mark og Bathory.
Immortal - Sons of nothern Darkness og All Shall Fall
Xasthur - The funeral of being
Waitain - The Wild Hunt

Så  er der da lidt at gå i gang med Wink
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #17: 22 Jan 2014, 16:57 »

Cool - hvilken genre er det?

Mercenary er Melodisk død og Esscence er Thrash Wink
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #18: 22 Jan 2014, 17:01 »

Mercenary er Melodisk død og Esscence er Thrash Wink
Kender du dem også?
Logged

Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #19: 22 Jan 2014, 17:02 »

Kender du dem også?

Ja Smiley Har et par cd'er med Mercenary og set dem et par gange live og så kender jeg lidt til Essence.
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #20: 22 Jan 2014, 17:11 »

Ja Smiley Har et par cd'er med Mercenary og set dem et par gange live og så kender jeg lidt til Essence.
Okay jeg syntes Mercenary er vildt fede!
Logged

Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #21: 22 Jan 2014, 17:48 »

Okay jeg syntes Mercenary er vildt fede!

Det synes jeg bestem også. Men jeg er dog mere til deres ældre albums "11 Dreams" og "The Hours that remains", dog har jeg ikke hørt deres nyeste så meget, så jeg kan ikke danne mig et ordentligt blik omkring det album, så det må jeg få hørt en dag Wink
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #22: 22 Jan 2014, 17:52 »

Taake, Gorgoroth, God Seed og Immortal er mine favoritter inden for black'en. Gorgoroth har jeg virkelig været fan af i mange år. Deres normale line up splittede op i 2008 efter deres koncert på Wacken og Gaalh og King startede bandet God Seed mens de andre blev i Gorgoroth. Gaahl er virkelig en fantastisk vokalist. Men ellers er der Bathory, det er ikke alt deres materiale som er black, men jeg kommer lige med forslag til albums du kan tage et lyt til. Burzum, Carpathian Forest, Darkthrone  og Satyricon er også fedt!!


Taake - ALT! "...Doedskvad", "Nattetid Ser Porten Vid", "Gravkamre, Kroner og Troner", "Noregs Vaapen", "Over Bjoergvin Graater Himmerik" og "Taake" - Min favorit.
Carpathian Forest - Defending the Throne of Evil
God Seed - I Begin.
Gorgoroth - ALT. Men ellers er Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt, Ad Majorem Sathanas Gloriam, Twilight of the Idols, deres bedste
Bathory - Under The Sign Of The Black Mark og Bathory.
Immortal - Sons of nothern Darkness og All Shall Fall
Xasthur - The funeral of being
Waitain - The Wild Hunt

Så  er der da lidt at gå i gang med Wink
Takker! Er pt igang med at høre Taakes skive: Noregs Vaapen. Det er interessant nok at høre - ved ikke helt hvad jeg synes om det endnu. Smiley
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #23: 22 Jan 2014, 18:03 »

Det synes jeg bestem også. Men jeg er dog mere til deres ældre albums "11 Dreams" og "The Hours that remains", dog har jeg ikke hørt deres nyeste så meget, så jeg kan ikke danne mig et ordentligt blik omkring det album, så det må jeg få hørt en dag Wink
Kan virkelig også godt lide deres gamle spiecielt "The Hours that remains" Smiley
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #24: 31 Jan 2014, 07:50 »

Weeeeell, nu er der jo ganske stor forskel på metal.

Jeg hører nok mest det der går under 'metalcore' - Killswitch Engage, Trivium, Machine Head, All That Remains, As I Lay Dying (og Austrian Death Machine!) m. fl.

Jeg er også ganske vild med Svartsot som spiller folk metal, eller som jeg ynder at kalde det: TOTAL VIKING POWER!! Jeg må se at i gang med at udforske andre bands i samme genre, såsom Korpiklaani, Týr, og hvis der eller er andre der kan anbefale nogen...

Derudover er der selvfølgelig også Metallica, Rammstein, Slipknot (og lidt Stone Sour også), Rage Against The Machine, Linkin Park var da også gode (til og med Meteora - absolut ikke efter!), Biohazard,  Chimaira, Disturbed, Avenged Sevenfold, Blindside, In Flames, Pain...

Der er svært at sige hvem der er "det bedste", men dem jeg har hørt absolut mest er Killswitch Engage. Og Svartsot.
Logged



Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #25: 31 Jan 2014, 08:41 »

Weeeeell, nu er der jo ganske stor forskel på metal.

Jeg hører nok mest det der går under 'metalcore' - Killswitch Engage, Trivium, Machine Head, All That Remains, As I Lay Dying (og Austrian Death Machine!) m. fl.

Jeg er også ganske vild med Svartsot som spiller folk metal, eller som jeg ynder at kalde det: TOTAL VIKING POWER!! Jeg må se at i gang med at udforske andre bands i samme genre, såsom Korpiklaani, Týr, og hvis der eller er andre der kan anbefale nogen...

Derudover er der selvfølgelig også Metallica, Rammstein, Slipknot (og lidt Stone Sour også), Rage Against The Machine, Linkin Park var da også gode (til og med Meteora - absolut ikke efter!), Biohazard,  Chimaira, Disturbed, Avenged Sevenfold, Blindside, In Flames, Pain...

Der er svært at sige hvem der er "det bedste", men dem jeg har hørt absolut mest er Killswitch Engage. Og Svartsot.

Hvis du gerne vil hører flere folk metal bands så kan jeg klart anbefale Finntroll og Ensiferum. De er begge rigtig fede, selv er jeg dog mest til Ensiferum Smiley
"Iron", "Ensiferum" og "Victory Songs" er mine yndlings cd'er med dem Smiley

Finntroll - http://www.youtube.com/v/GclKDei5hHU

Ensiferum - http://www.youtube.com/v/WKYhi6Om5wg
« Seneste Redigering: 31 Jan 2014, 08:43 af Guffenn » Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #26: 31 Jan 2014, 08:42 »

Hvis du gerne vil hører flere folk metal bands så kan jeg klart anbefale Finntroll og Ensiferum. De er begge rigtig fede, selv er jeg dog mest til Ensiferum Smiley
"Iron", "Ensiferum" og "Victory Songs" er mine yndlings cd'er med dem Smiley

Dem vil jeg tjekke ud - tak Smiley
Logged



Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #27: 31 Jan 2014, 09:07 »

Jeg tænkte på om der er nogle herinde som er festival mennesker og regner med at tage på nogle i år?

Jeg regner selv med at besøge vores danske Copenhell, samt tyske Wacken open air som er verdens største metal festival!

www.copenhell.dk
Copenhell har i år 5 års jubilæum og er ved at diske op med et rigtig godt program, og de er langt fra færdige med at tilføje bands. Dem jeg glæder mig til at se er bestemt; Iron Maiden, Megadeth (Thrash metal), Watain (Black metal), Finntroll (Folk metal), Arch Enemy (Melodisk dødsmetal), Obituary (Døds metal) og Mercenary (melo død) og så er der selvfølgelig altid bands man ikke kender som ser spændende ud og som man ender med at tjekke ud og der synes jeg at Thy art is murder ser spændende ud Smiley

www.Wacken.com
Wacken har 25 års jubilæum, men synes bestemt ikke at deres program afspejler det, men dem jeg glæder mig til at se hos dem er; Amon  Amarth (døds metal), Arch enemy (melo død), Behemoth (døds metal), Carcass (døds metal), Bring me the Horizon (Metal core), Emperor (Black metal), Heaven shall burn (metal core), KING DIAMOND!!!!, KREATOR ( Thrash metal), Megadeth (thrash), Motorhead, Saxon (Heavy metal), Sodom (thrash metal), Skid Row, Steel Phanter (Heavy metal), W.A.S.P (Heavy metal).
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #28: 31 Jan 2014, 09:52 »

Ville gerne prøve Copenhell, og skulle have været af sted for et par år siden hvor programmet så rigtig fedt ud, men min kammerat måtte aflyse og jeg gad ikke alene Tunge

Indtil videre er der ikke det store fra programmet i år der trækker i mig, må jeg sige.
Logged



Guffenn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Bedste Metal Band
« Svar #29: 31 Jan 2014, 16:28 »

Ville gerne prøve Copenhell, og skulle have været af sted for et par år siden hvor programmet så rigtig fedt ud, men min kammerat måtte aflyse og jeg gad ikke alene Tunge

Indtil videre er der ikke det store fra programmet i år der trækker i mig, må jeg sige.
Nej det er jo smag og behag alt efter hvad man nu gerne vil hører på sådan en festival Smiley
Logged

Månedens Blog;
Januar 2014
Februar 2014

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010