home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 387 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Swizz' Europatur!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Swizz' Europatur!  (Læst 4103 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Swizz' Europatur!
« : 09 Dec 2013, 10:24 »



Så blev det langt om længe min tur til også at starte op på denne spændende challenge. Efter inspiration fra g00n og Præludium vælger jeg også at starte en blog op omkring mit spil. Som en begyndelse vil der dog være nogle gentagelser set i forhold til deres rejser. Helt som Præludium formåede også jeg at lave ged i den for mig selv. Ved ikke at sætte hak det rigtige sted, blev mit første spil "ødelagt", i det at jeg ikke kunne tilføje flere ligaer end de startende - som så blot var de østrigske ligaer.

Derfor startede jeg forfra, men denne gang gik det ikke helt så heldigt. Hvor jeg i mit første spil var endt hos SKN Pölten, der hørte til i toppen af 1. division, så fik jeg i anden omgang blot tilbudt jobbet i Austria Lustenau - samme klub som g00n havde store problemer med at få noget ud af. Jeg havde imidlertid skabt en rigtig succesfuld taktik med Pölten, der dog ikke passede perfekt til Lustenau. Alligevel takkede jeg ja til jobbet, der dog ikke forløb skide godt. Efter blot en måned sagde jeg op igen, da holdet og jeg simpelthen ikke fungerede sammen.

Dernæst stod den på lidt over et års ferie, inden at Wacker Innsbruck tilbød mig jobbet. Innsbruck havde netop sikret sig nedrykning fra den bedste række, og det var derfor en perfekt mulighed for at overtage et favorithold i 1. division. Derfor sagde jeg naturligvis ja til jobbet! Og hermed vil jeg så starte bloggen, der forhåbentlig når at se mig overhale både g00n og Præludium inden alt for længe Wink






REGLER
•   Start med 'Automatic' i reputation
•   Start som arbejdsløs, og find et job i Østrig
•   Vind samtlige turneringer her, og gå videre til næste land
•   Der må gerne skiftes klub undervejs
•   Oprykning gælder som at 'vinde' ligaen, uanset om det er direkte oprykning eller via playoffs
•   Det er nok at vinde én regional liga, hvis der er flere på samme trin i ligastrukturen (fx Blue Square North/South)




KLUBHISTORIK
9/3/2014-28/3/2014@SC Austria Lustenau
12/5/2015-?@FC Wacker Innsbruck





TROFÆER
AUSTRIA
Austrian First Division


« Seneste Redigering: 11 Dec 2013, 13:27 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #1: 09 Dec 2013, 10:30 »

Er det i FMC?
I så fald vil jeg råde dig til at slå et hak i en boks når du starter spillet, så du kan tilføje/fjerne ligaer.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #2: 09 Dec 2013, 10:33 »

Det er FMC ja - og det var netop den boks, der ikke var slået til i første omgang Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #3: 09 Dec 2013, 10:34 »

Nåår det var dig der stillede det spørgsmål crazy mente det var en anden Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Dida
Gæst
 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #4: 09 Dec 2013, 10:34 »

Super fedt Swizz, jeg følger klart med Smiley
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #5: 09 Dec 2013, 10:40 »

Ja tak!

samme klub som g00n havde store problemer med at få noget ud af.

Hov hov, jeg fik da min allerførste titel med dem! Wink
Logged



Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #6: 09 Dec 2013, 10:42 »

Overhale g00n inden alt for længe.. uhm spændende, ligenu er du kun 9 titler bagefter ham Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #7: 09 Dec 2013, 10:47 »



TAKTIK OG TRANSFERS
Som nedrykker fra den øverste række oplevede jeg massiv interesse for mange af mine spillere. Jeg var derfor lettet da vinduet lukkede, og jeg kun havde været nødsaget til at sælge én profil på holdet. Mange andre var også ryget ind og ud, men bortset fra Daniel Schütz formåede jeg at holde på spillerne. Da Gronningen dog bød hele 5 mio. for Schütz var han alligevel ikke vigtigere for holdet.
Ind kom samtidig 3 spillere, en ny 1. målmand samt en breddespiller til midtbanen. Den vigtigste signing var dog Boris Prokopic, der bestemt kan anbefales. Hele 1,9 mio. DKK måtte jeg smide efter ham plus diverse klausuler, men han går nu ind som ny spiller på højrekanten, hvor holdet ellers har været tyndt besat siden Schütz afgang.

Taktisk har jeg valgt at stille op i en noget uvant formation med 1 angriber støttet af to offensive midtbanespillere. To bredde midtbanespillere sørger for bredden, men hjælper ellers også til hjemad sammen med en defensiv midtbanespiller. Taktikken er i høj grad baseret på kontraangreb og hurtig fodbold.



Holdets stjerneangriber er Hinterseer, der dog er ude med en skade her i opstarten. Derfor bliver det op til Zivotic at lave målene fra spidsen i starten af sæsonen. De øvrige nøglespillerne er Djuric på den offensive midtbane, Prokopic på kanten og den aldrende forsvarskaptajn, Khizanishvili.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #8: 09 Dec 2013, 10:49 »

Super fedt Swizz, jeg følger klart med Smiley
Ja tak!

Hov hov, jeg fik da min allerførste titel med dem! Wink

Det lyder fedt I to  Smiley Du rykkede vel op for så at sidde gevaldigt fast derefter?

Overhale g00n inden alt for længe.. uhm spændende, ligenu er du kun 9 titler bagefter ham Peace
Der er da bestemt et stykke vej foran, men man skal jo starte et sted  Wink Aim for the stars eller hvad er det man siger..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #9: 09 Dec 2013, 10:57 »

Det lyder fedt I to  Smiley Du rykkede vel op for så at sidde gevaldigt fast derefter?
Der er da bestemt et stykke vej foran, men man skal jo starte et sted  Wink Aim for the stars eller hvad er det man siger..

Korrekt - jeg rykkede op og fik så aldrig gjort dem til mere end et midterhold i den bedste række. Men stadig en titel, det er mere end hvad jeg fik ud af mit ophold i Rapid Wien Tunge
Logged



Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #10: 09 Dec 2013, 11:03 »

Der er da bestemt et stykke vej foran, men man skal jo starte et sted  Wink Aim for the stars eller hvad er det man siger..

And hit the ground.

Den del glemte du vist lige crazy (Bob Marley smiley, ingen nissehue er stor nok til det hår Grin)
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #11: 09 Dec 2013, 12:27 »



vs. TSV HARTBERG 2-0 (Pokal)
vs. FC BW LINZ 5-0
vs. AUSTRIA LUSTENAU 4-3
vs. FIRST VIENNA 4-4
vs. TSV HARTBERG 4-1
vs. SV HORN 1-1
vs. FC ADMIRA 5-1
vs. SCR ALTACH 3-2
vs. MATTERSBURG 3-2
vs. PARNDORF 1-1
Vi er nu cirka halvvejs igennem efterårssæsonen og med 9 runder færdigspillet indtager vi førstepladsen med 3 point ned til nummer 2. Vi har endnu til gode at gå fra banen uden point, men af de tre uafgjorte kampe må det alligevel siges, at det ikke har været tilfredsstillende. Uanset så ser det dog lyst ud, ikke mindst offensivt hvor holdet hidtil har høvlet mål ind på stribe. Især Zivotic og Prokopic har været strålende, førstnævnte med masser af mål, mens Prokopic har bidraget med både assist og mål på samlebånd, set i forhold til hans placering som enten kant eller offensiv midtbanespiller.

Det har været bemærkelsesværdigt, at vi har haft problemer mod de mindre hold, mens vi har sikret sejre over alle holdene i toppen, pånær First Vienna. Hvorvidt det skyldes, at de mindre hold står længere tilbage på banen, eller om det alene handler om motivation ved jeg ikke, men det er utrolig dumme point vi har smidt.



Også i pokalturneringen ser det godt ud, hvor vi hidtil har sikret os videre adgang til 2. runde, hvor endnu et lavere-rangerende hold venter.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #12: 10 Dec 2013, 12:44 »



vs. FC BW LINZ 1-2
vs. WIENER VIKTORIA 3-0 (Pokal)
vs. AUSTRIA LUSTENAU 1-2
vs. TSV HARTBERG 2-0
vs. FIRST VIENNA 2-1
vs. SV HORN 5-0
vs. FC ADMIRA 1-2
vs. AUSTRIA KLAGENFURT 2-1 (Pokal)
vs. MATTERSBURG 2-5
vs. SCR ALTACH 0-2
vs. PARNDORF 2-0
vs. FC BW LINZ 4-1
Efteråret er nu færdigspillet, og det er med mere bekymrende miner end forventet. Hvor vi i de første 9 opgør gik fra banen som ubesejrede, så har vi formået at tabe hele 5 af de sidste 10 kampe - Bestemt ikke godt nok af et klart favoritmandskab som os selv! På mange måder kan der argumenteres for at nederlagene til de små hold har været de værste, men jeg vælger alligevel at fokusere på nederlaget til ligaens øjeblikkelige førerhold, SV Mattersburg. Vi spiller fremragende fra start og kommer foran med 2-0 ude, hvilket holder hele vejen til halvlegen. Efter pausen falder vi dog fuldstændig sammen, og lader dem således score hele 5 (!) mål, komplet uacceptabelt.

De mange nederlag har sat os (mig) under et voldsomt pres. Medierne er så småt begyndt at stille spørgsmålstegn ved, om vi mon spiller godt nok. Ikke specielt fedt. Ser man på rækken så er den da også enormt tæt. Rækken skiller mellem nummer 6 og nummer 7, hvor holdet på 6. pladsen blot har 4 point mindre end mig på 2. pladsen. På den gode side må man derfor sige, at alle stjæler point fra alle, men hvis ikke jeg passer på, så stikker Mattersburg af - og med kun 1 oprykningsplads er det selvfølgelig ikke ideelt.



Sammen med de svingende resultater hører problemer på skadesfronten defensivt samt dårligt spil oppe foran.. Prokopic har fået en mindre formnedgang, mens Zivotic og Hinterseer endnu mangler at lære at spille sammen. Det fungerer ikke med begge på banen, hvilket lader meget tilbage at ønske, da Hinterseer bør være i startopstillingen, mens Zitovic bare scorer mål på samlebånd når Hinterseer ikke er på banen.
Defensivt har kaptajn Khizanishvili været ude i hele perioden med en længerevarende skade. Han bør dog være klar igen til foråret.
« Seneste Redigering: 10 Dec 2013, 13:09 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #13: 10 Dec 2013, 17:48 »



vs. AUSTRIA LUSTENAU 2-2
vs. TSV HARTBERG 2-0
vs. FIRST VIENNA 5-1
vs. SV HORN 1-1
vs. FC ADMIRA 2-0
vs. MATTERSBURG 3-2
vs. SCR ALTACH 2-2
vs. PARNDORF 3-1
vs. FC BW LINZ 1-0
Vinteren har passeret og bolden triller atter igen i den østrigske 1. division. Pausen er primært blevet brugt på at forlænge kontrakter, spilleT venskabskampe, og så ellers at forstærke sig frem mod sommer. Mere om dette senere.

Forårssæsonen er heldigvis startet stærkere end efteråret sluttede. Det bliver endnu ikke til lutter sejre, men i den seneste periode har vi igen formået at undgå nederlag, og med 6 sejre og 3 uafgjorte resultater er vi således skudt tilbage i spidsen af ligaen. Især midt i perioden var der pres på, da Admira, Mattersburg og Altach stod på programmet. Sejre i 2 af disse kampe sikrede det nuværende forspring.




Alt er dog ikke fryd og gammen af den grund. Flere af holdets stjerner har været jagtet igennem transfervinduet, og selvom det i denne omgang lykkedes at holde på dem, så står flere af dem tilsyneladende til snart at skifte videre grundet kontraktudløb. Det offensive omdrejningspunkt, kreatøren Djuric (der er langt bedre end denne række) vil ikke forlænge, da jeg ikke ville lade ham skifte i sommers. Ligeså gælder det for kaptajn Khizanishvili i forsvaret og Wernitznig, der er min eneste reelle venstrekant, som yderligere gør det rigtig rigtig godt.

Økonomien svinder hver måned, og jeg har ikke såå nemt ved at finde penge til nye indkøb før flere af de gamle spillere forlader skuden. Wallden trækker således hele 37.000 om ugen og er kun rotationsspiller. Til sammenligning trækker nr. 2 på listen blot 18.000 om ugen..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Swizz' Europatur!
« Svar #14: 11 Dec 2013, 13:23 »



vs. AUSTRIA LUSTENAU 3-1
vs. MATTERSBURG 1-2e (Pokal)
vs. FIRST VIENNA 2-1
vs. TSV HARTBERG 1-0
vs. SV HORN 3-0

vs. SCR ALTACH 4-5
vs. FC ADMIRA 1-0
vs. MATTERSBURG 1-1
vs. PARNDORF 1-1
Så lykkedes det alligevel! Oprykningen blev en realitet, trods en downperiode midt i sæsonen. Heldigvis løb Mattersburg og de andre mere eller mindre tør for energi mod slutningen, mens vi selv blev ved med at vinde når det var aller vigtigst. Det blev til en lang sejrsstime i ligaen, hvor det først blev til et nederlag med 4 runder igen hjemme mod Altach. Altach har drillet os hele sæsonen med deres pasningsfodbold, og især det at de spiller op fra målmanden har været et problem for vores kontrataktik. Nederlaget gjorde dog ikke så meget, for da vi med 2 runder igen skulle op imod Mattersburg var der hele 6 point imellem os. Det uafgjorte resultat i den kamp sikrede os derfor oprykningen!

Pokalturneringen endte for vores vedkommende i kvartfinalen denne sæson. Mattersburg blev vores overmænd, der dog fik klø af RB Salzburg i semifinalen. 



Nu venter så sommerens transfervindue. Bestyrelsen har stillet et smule forhøjet lønbudget samt 11 mio DKK til rådighed for mig henover sommeren. Jeg håber stadig til det sidste på at forlænge med mine profiler, ikke mindst nu efter at oprykningen er sikret! Uanset skal der dog investeres henover sommeren. Angrebsposten bliver blandt de mest væsentlige, da Zivotic - der blev delt topscorer (25) og delt assistkonge (14) i ligaen - ikke længere vil være til rådighed.

Nu er mit første trofæ dog i hus. Alt der nu mangler i Østrig er den øverste række samt pokalturneringen. Uden at skulle afskrive os selv fuldstændigt, så kræver det dog muligvis et klubskifte i fremtiden da økonomien i toppen simpelthen er i en liga for sig selv.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010