home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 272 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 20 Udprint
Forfatter Emne: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?  (Læst 51348 gange)
Maibum
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #15: 13 Nov 2013, 18:57 »

Jeg har ikke lige umiddelbart ramt ind i de store problemer med backsene. I mit save med Swansea spiller Rangel, Davies og Taylor fremragende..

Til gengæld er jeg ved at få grå hår af, at mine spillere (og modstanderens for den sags skyld) nægter at dække op på dødbolde. Især hjørnespark på forreste stolpe er helt åndssvagt effektivt, i begge ender! Især i min egen ende er det til at blive sindssyg af! Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har smidt point på, at modstanderne er spillet ud af banen, men så lige scorer 2-3 dødbolde.. Sidder og spiller en kamp nu, og har en solid føring mod Hull på 2-0 i 35. minut og så scorer Hull da lige på to dødbolde (ved forreste stang) på 10 min og bum 2-2.. De har ikke haft andre afslutninger på mål!!!
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #16: 13 Nov 2013, 19:34 »

Det hjælper hvis du sætter to spillere til forreste stolpe og evt. en til "mark six yard box" - dog er frispark stadig et helvede Smiley
Logged


Ignorado
Gæst
 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #17: 13 Nov 2013, 19:42 »

Jeg har ikke lige umiddelbart ramt ind i de store problemer med backsene. I mit save med Swansea spiller Rangel, Davies og Taylor fremragende..

Til gengæld er jeg ved at få grå hår af, at mine spillere (og modstanderens for den sags skyld) nægter at dække op på dødbolde. Især hjørnespark på forreste stolpe er helt åndssvagt effektivt, i begge ender! Især i min egen ende er det til at blive sindssyg af! Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har smidt point på, at modstanderne er spillet ud af banen, men så lige scorer 2-3 dødbolde.. Sidder og spiller en kamp nu, og har en solid føring mod Hull på 2-0 i 35. minut og så scorer Hull da lige på to dødbolde (ved forreste stang) på 10 min og bum 2-2.. De har ikke haft andre afslutninger på mål!!!
SI Games har erkendt at det er en fejl, det skulle blive rettet i næste patch Smiley
Logged

bacigo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #18: 13 Nov 2013, 23:06 »

Efter at have spillet manager siden de gode gamle CM dage er jeg virkelig (!!!) skuffet over FM14. Det er lidt som om, at spillet har overhalet udviklernes kompetencer.

Jeg har nu spillet det nye FM i en uges tid på fuld drøn med forskellige klubber på forskelligt niveau. Den eneste form for taktik som virker er med fløje og targetman. (Ved ikke om det er en bug der gør, at kanterne er fuldstændige urealistisk gode?!) Ligeså snart jeg ønsker at spille på en anden måde og med andre roller, så vil det ikke lykkedes. (Har prøvet ca. 10 hold og ligeså mange taktikker) Min backs sejler uanset hvordan de er indstillet , og de bliver sat af selv de dårlige kanter (formentlig også en bug!?). Mit midterforsvarer er passivt, selvom de skal skærme af og presse højt. Især på dødbolde sejler mit forsvar, uanset at jeg udelukkende sætter dette som fokus i forberedelsen til kampene.

Ovenstående kan muligvis være fejl som bliver rettet ved næste patch. Men jeg synes ærlig talt, at det er for dårligt, at sådanne ting ikke er på plads når et spil udkommer. Især når der inden har været en BETA. Hvad er pointen med Beta, hvis spillet alligevel er overfyldt med bugs?! Det er fandme få spil der udkommer og så ikke fungerer optimalt, men senere skal rettes ved dvs. patches,  for overhovedet at være spilbart. Forstil jer at GTA kom ud, og så kunne man ikke dreje til venstre eller stjæle biler før der udkom en patch???!!! hvilket fører mig til starten på mit indlæg. Nemlig at spillet er blevet så komplicerede, at udviklerne ikke kan få gameplayet til at fungere, hvilket resulterer i 1000 fejl.

Dog er jeg positiv over den nye taktik del i FM14, men når gameplayet ikke kan følge med taktikkens tanker, så tager det lidt toppen af glæden.

Er faktisk derude, hvor jeg overvejer at kræve mine penge tilbage... Det vil næste patch (hvornår det end kommer) formentlig afgøre.

Håber at i andre nyder FM14 en del mere end jeg har gjort indtil videre Smiley
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #19: 13 Nov 2013, 23:11 »

Hej Bacigo, nu var størsteparten af beta spillerne, herinde jo nogenlunde tilfredse med betaen, men man har så søgt at rette en række fejl og mangler, som så desværre har startet en uforudset lavine.
Hvilket desværre, har taget en rum til at rette op på.

Det man skal tænke på er, at en enkelt rettelse, kan havde betydning for flere hundrede andre processer, som så også skal rettes til.

Men det er da klart, ingen er tilfredse med at spillet, pludseligt, endte med så mange problemer.
Logged

bacigo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #20: 13 Nov 2013, 23:17 »


Det man skal tænke på er, at en enkelt rettelse, kan havde betydning for flere hundrede andre processer, som så også skal rettes til.


Hvilket præcis understreger min pointe om, at spillet er blevet for kompliceret, til at udviklerne kan overskue deres justeringer. Når man specifikt anmoder om noget helt konkret i sin taktik (fx målmanden skal spille højreback), og han så aldrig gør det, så peger det i retning af at der er noget galt.

Men jeg er mere rolig, hvis du med dit indlæg antyder at SI games er opmærksomme på fejlene (og de reelt er bugs, hvilket jeg ikke var sikker på). Og endnu mere, hvis de har erkendt at der er ekstra mange fejl i denne version, for så kan min første opfattelse af spillet jo sagtens ændre sig, hvis de har tænkt sig at redigere drastisk gamemotoren.
« Seneste Redigering: 13 Nov 2013, 23:20 af bacigo » Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #21: 13 Nov 2013, 23:45 »

Sigames, er naturligvis, ikke tilfredse med, spillets ME er som den er pt, og derfor kan jeg lov dig for der arbejdes i døgn skifte, mere eller mindre på at fixe problemerne. Forstået på den måde, at der næsten altid er nogen på arbejde et eller andet sted i processen, fra programmør til tester.
Logged

khede
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #22: 13 Nov 2013, 23:46 »

Jeg medgiver Bacigo i hans kritik af spillet og længes efter en patch som retter alle de børnesygdomme med backs der fatter hat og hjørnespark der nærmest kun er afleveringer langs jorden til scoring. Er der nogen der ved noget om tidshorisonten for en patch.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #23: 13 Nov 2013, 23:49 »

Jeg medgiver Bacigo i hans kritik af spillet og længes efter en patch som retter alle de børnesygdomme med backs der fatter hat og hjørnespark der nærmest kun er afleveringer langs jorden til scoring. Er der nogen der ved noget om tidshorisonten for en patch.

Så snart, man internt hos sigames, er tilfredse med den ME, man arbejder, på så er jeg sikker på de udgiver en version med den.

Men vi vil vel trods alt hellere, ha en version de mener er god, en der kun er halvgod.
Logged

khede
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #24: 14 Nov 2013, 16:31 »

Så snart, man internt hos sigames, er tilfredse med den ME, man arbejder, på så er jeg sikker på de udgiver en version med den.

Men vi vil vel trods alt hellere, ha en version de mener er god, en der kun er halvgod.

Enig, men det går da pænt langsomt efter hvor graverende bugs der er, jeg må sige i forhold til andre spil synes jeg det går VIRKELIGT langsomt. Den patch for de problemer vi snakker om her burde de have rettet 2 dage efter spillet udkom.
Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #25: 14 Nov 2013, 17:04 »

Så snart, man internt hos sigames, er tilfredse med den ME, man arbejder, på så er jeg sikker på de udgiver en version med den.

Men vi vil vel trods alt hellere, ha en version de mener er god, en der kun er halvgod.

Kunne dog godt bruge en halvgod nu! Men ja en god senere er også at foretrække, men hvorfor ikke begge, men er vel krævende som forbruger  Djævel

Ved du om de har været ude og sige hvor lang tid der kan gå?

Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #26: 14 Nov 2013, 17:41 »

Enig, men det går da pænt langsomt efter hvor graverende bugs der er, jeg må sige i forhold til andre spil synes jeg det går VIRKELIGT langsomt. Den patch for de problemer vi snakker om her burde de have rettet 2 dage efter spillet udkom.

Du ville ikke synes det gik pænt langsomt, hvis du vidste, hvor kompliceret en process, der er tale om.
I forhold til andre, spil hvilke andre, spil sammenligner du her med, jeg tvivler på der findes, andre spil med en så kompliceret, funktion som Football Managers, ME er.

I skydespil etc, kan du jo fint slippe afsted, med at nogle få fejl, gør at lige præcis, et våben ikke virker helt efter hensigten, eller at spillet AI, gør det samme dumme stunt, med at vade ud i åben slagmark uden et godt våben.

Der er, der ikke tale om fejl, der gør at du som spiller, føler du ikke kan spille spillet.
Der tænker du bare, hold kæft hvor er den robot dog dum.

I FM, betyder sådanne, små fejl, bare tusinde gange mere, og samtidig, er de forbundet til flere hundrede, andre kode stykker, som en ændring, så kan påvirke.
Logged

khede
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #27: 14 Nov 2013, 23:00 »

Du ville ikke synes det gik pænt langsomt, hvis du vidste, hvor kompliceret en process, der er tale om.
I forhold til andre, spil hvilke andre, spil sammenligner du her med, jeg tvivler på der findes, andre spil med en så kompliceret, funktion som Football Managers, ME er.

I skydespil etc, kan du jo fint slippe afsted, med at nogle få fejl, gør at lige præcis, et våben ikke virker helt efter hensigten, eller at spillet AI, gør det samme dumme stunt, med at vade ud i åben slagmark uden et godt våben.

Der er, der ikke tale om fejl, der gør at du som spiller, føler du ikke kan spille spillet.
Der tænker du bare, hold kæft hvor er den robot dog dum.

I FM, betyder sådanne, små fejl, bare tusinde gange mere, og samtidig, er de forbundet til flere hundrede, andre kode stykker, som en ændring, så kan påvirke.

Fair nok, men når man har en engine til at køre spillet med og et år til at forbedre den i, kan man vel godt forlange det kører bedre end nu. jeg kan næsten ikke huske hvornår min lyst til at spille FM har været så lille pga de fejl der er. Jeg har trods alt spillet siden Championship manager startede i sin tid og før det bundesligamanager.
Så med alt ære og respekt Sunbao, der er ikke alle som har så megen tålmodighed som du har, jeg tror tværtimod at de folk som er utilfredse med disse problemer har det ligesom mig, nemlig at det bare ikke er godt nok og det skal fixes nu.
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #28: 14 Nov 2013, 23:32 »

Fair nok, men når man har en engine til at køre spillet med og et år til at forbedre den i, kan man vel godt forlange det kører bedre end nu. jeg kan næsten ikke huske hvornår min lyst til at spille FM har været så lille pga de fejl der er. Jeg har trods alt spillet siden Championship manager startede i sin tid og før det bundesligamanager.
Så med alt ære og respekt Sunbao, der er ikke alle som har så megen tålmodighed som du har, jeg tror tværtimod at de folk som er utilfredse med disse problemer har det ligesom mig, nemlig at det bare ikke er godt nok og det skal fixes nu.

Du må helt klart havde sprunget CM4 over hvis det ikke står som det værste ever Wink
Først og fremmest, har de bestemt ikke et år til at forbedre den. Så simpel er verden desværre ikke, i så fald skulle de jo allerede nu arbejde på den næste version on ikke en update til ME'en. Så et år har de bestemt ikke. Fra feb-release sådan cirka.

Jeg er sikker på at alle, ville ønske den kørte bedre end den gør nu, men problemet, er jo at en række af de fejl, der blev fundet i den offentlige beta test, som man derfor søgte at rette. Desværre gav nogle andre problemer.
Disse problemer, har man nu arbejdet intensivt på at rette i små 14 dage nu.

Men naturligvis, er det ikke tilfredsstillende, for nogen som helst, at der sidder en masse utilfredse FM gamere rundt omkring.
Logged

khede
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #29: 15 Nov 2013, 02:31 »

Du må helt klart havde sprunget CM4 over hvis det ikke står som det værste ever Wink
Først og fremmest, har de bestemt ikke et år til at forbedre den. Så simpel er verden desværre ikke, i så fald skulle de jo allerede nu arbejde på den næste version on ikke en update til ME'en. Så et år har de bestemt ikke. Fra feb-release sådan cirka.

Jeg er sikker på at alle, ville ønske den kørte bedre end den gør nu, men problemet, er jo at en række af de fejl, der blev fundet i den offentlige beta test, som man derfor søgte at rette. Desværre gav nogle andre problemer.
Disse problemer, har man nu arbejdet intensivt på at rette i små 14 dage nu.

Men naturligvis, er det ikke tilfredsstillende, for nogen som helst, at der sidder en masse utilfredse FM gamere rundt omkring.


Vil ikke afvise jeg har lykkeligt fortrængt et endnu dårligere manager spil  Peace

Men tror heller ikke vi er så uenige, tror bare du har større forståelse end jeg har for at det ikke kører specielt godt  Rullende Øjne

I de fleste spilproduktioner er der vist flere afdelinger hvad de beskæftiger sig med, angående updates og videreudvikling af spilserien.

Men lad det nu ligge og lad os håbe på de snart får løst noget af det skidt. Men ingen dato for næste update Huh
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 20 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010