home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1091 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20 Udprint
Forfatter Emne: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?  (Læst 57883 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller

Sv: Fejl i nuværende version, eller ingen fejl?
« Svar #120: 26 Nov 2013, 15:25 »

Men er det nu også sådan det er?

Jeg har et konkret spil med Valencia hvor jeg satte mig for at skabe en posession baseret kontrollerende 4-2-3-1 med fokus på det polerede fodbold spil og med en offensiv der skabte en masse bevægelse, dette virkede dog slet ikke for mig, og da jeg havde læst om at der var bugs med backs anså jeg egentlig dette som en stor del af forklaringen og holdte stædigt fast i min taktik med små justeringer.

[color=Red]Efter et stykke tid med udeblevne resultater revurderede jeg dog mere eller mindre præmisserne for min taktik, jeg valgte i stedet at spille en smal kontra baseret og mere direkte taktik, der gjorde at jeg kunne skabe større opbakning til mine backs defensivt, gjorde mig mere kompakt på midten af banen og som gjorde at jeg var bedre til at angribe direkte og udnytte når modstanderen var ude af balance, hvilket vendte mit spil fuldstændigt, og gav mig meget bedre og mere konsistente resultater.
[/color]
Min pointe er lidt at du muligvis hænger dig lidt for meget i at fx backs er bugged og der intet er at gøre og derfor ikke tænker taktisk logisk som du ville gøre i virkeligheden.

Faktum er jo at hvis Brøndby med den opstilling de vælger giver massere af mulighed for at modstanderen kan komme over kanterne og skabe chancer vil deres modstandere jo udnytte dette. I stedet for stædigt holde fast i noget der tydeligvis er problematisk, ville Thomas Frank i stedet ændre på hans Taktik så at hullet bliver lukket, evt. ved mere defensive kanter der hjælper deres backs

Det mener jeg netop er problemet med den nuværende ME. Jeg mener ikke det er en realistisk fremgangsmetode med et hold som Valencia. Det der lyder som en taktik der giver resultater udfra ME og IKKE ud fra en fodbold filosofisk fremgangsmetode.

Når alt kommer til alt er jeg lykkelig for at SI games er enig og dermed arbejder på højtryk for at bedre ME.
Igen er jeg af den overbevisning at det må være et subjektivt skøn hvad der gør spillet spilbart eller ej. Men taktisk opsætning? Nej vel, det er jo mere eller meningen med FM
« Seneste Redigering: 26 Nov 2013, 15:28 af bromberg » Logged

NAsMaR
Førsteholdsspiller

« Svar #121: 26 Nov 2013, 15:33 »

Det seneste fra PaulC fra idag:

Citat
Nothing has changed. We ran into some unexpected issues that have delayed us and its an ongoing, frustrating process. No date set as a result.

Det kunne godt lyde til at der går længere tid end man havde håbet.

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #122: 26 Nov 2013, 16:18 »

Det handler om meget, meget mere end backs. Backs er det mindste problem for mig, Bovski.

For mig handler det allermest om hvilke typer mål, der bliver scoret, og hvad man kan gøre for at påvirke det. Og her er der alt for mange mål på returer, nedfaldsbolde, hjørnespark osv. Meget, meget få mål bliver scoret qua et gennemspillet opspil. Det er EN af de ting, som irriterer mig!

Det er nu også helt fair, backs var mest af alt et eksempel for ligesom at sige at folk nogen gange stirrer sig blinde på problemerne istedet for at nyde de ting der fungerer.

Jeg er enig i at den nuværende ME har udfordringer og her er nogle af de største for mig at der er noget galt med hjørnespark og dødbolde generelt, det er enten grafisk det ser forkert ud eller også bliver der af en eller anden grund lavet for dårlige indlæg der alligevel bliver farlige (klumpspil) det er irriterende men til at leve med.

Det andet der irriterer mig er problemerne for målmænd med at distribuere boldene som de bliver bedt om (laver ofte lange afleveringer selvom de specifikt bliver bedt om ikke at gøre dette)

Jeg har ikke tænkt så meget over at der ikke kommer gennemspillede mål, men da min taktik har stor fokus på Kontra ville dette som oftest sjældent ske (8+ afleveringer som du nævnte som eksempel) dog vil jeg sige at udfra min umiddelbare hukommelse husker jeg det da som at jeg har scoret nogle okay gennemspillede mål til tider..

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #123: 26 Nov 2013, 16:27 »

Det mener jeg netop er problemet med den nuværende ME. Jeg mener ikke det er en realistisk fremgangsmetode med et hold som Valencia. Det der lyder som en taktik der giver resultater udfra ME og IKKE ud fra en fodbold filosofisk fremgangsmetode.

Når alt kommer til alt er jeg lykkelig for at SI games er enig og dermed arbejder på højtryk for at bedre ME.
Igen er jeg af den overbevisning at det må være et subjektivt skøn hvad der gør spillet spilbart eller ej. Men taktisk opsætning? Nej vel, det er jo mere eller meningen med FM

Det er lidt sjovt du siger det for 2 af de senere års mest succesfulde klubber i Real Madrid og Dortmund, har da om nogen været kendetegnet ved at de i mine øjne er teknisk ekstremt stærke hold der har fokus på at stå godt, og spille yderst direkte angrebsfodbold i et meget højt tempo..

Valencia har en del typer der simpelthen har deres styrker i det hurtige, direkte og udfordrende spil hvor deres gode tekniske og mentale færdigheder bliver udnyttet mentalt. Derudover mangler Valencia en verdensklasse angriber ala. Lewandowski der kan holde i bolden, hvorfor jeg har valgt at spille meget over kanterne og med hårde indlæg.

Atletico Madrid er et andet spansk hold der er kendt for at stå godt i en yderst solid defensiv, samtidig angriber de med stor fart, forskellen på dem og mit valencia hold er så at Atletico har en betydeligt stærkere fysik offensivt og derfor måske ville kunne spille over midten også fremfor at fokusere spillet ned langs kanterne.

En anden måde at se det på er at jeg måske bare ikke har forstået at få et hold af relativt små tekniske spillere til at levere et frit flydende teknisk fodbold spil, og at jeg derfor går over til for mig nogle mere simple dyder der udnytter mine spilleres kvaliteter på en anden og for mig langt mere effektiv måde.

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #124: 26 Nov 2013, 16:55 »

Det er lidt sjovt du siger det for 2 af de senere års mest succesfulde klubber i Real Madrid og Dortmund, har da om nogen været kendetegnet ved at de i mine øjne er teknisk ekstremt stærke hold der har fokus på at stå godt, og spille yderst direkte angrebsfodbold i et meget højt tempo..

Valencia har en del typer der simpelthen har deres styrker i det hurtige, direkte og udfordrende spil hvor deres gode tekniske og mentale færdigheder bliver udnyttet mentalt. Derudover mangler Valencia en verdensklasse angriber ala. Lewandowski der kan holde i bolden, hvorfor jeg har valgt at spille meget over kanterne og med hårde indlæg.

Atletico Madrid er et andet spansk hold der er kendt for at stå godt i en yderst solid defensiv, samtidig angriber de med stor fart, forskellen på dem og mit valencia hold er så at Atletico har en betydeligt stærkere fysik offensivt og derfor måske ville kunne spille over midten også fremfor at fokusere spillet ned langs kanterne.

En anden måde at se det på er at jeg måske bare ikke har forstået at få et hold af relativt små tekniske spillere til at levere et frit flydende teknisk fodbold spil, og at jeg derfor går over til for mig nogle mere simple dyder der udnytter mine spilleres kvaliteter på en anden og for mig langt mere effektiv måde.

Ja det er selvfølgelig også et spørgsmål om personlig filosofi. Fordi - jeg tolker det mere som en smal kompakt og afventende taktik. En tilgang som denne har jeg ihvertfald tidligere har god succes med i Bologna, Torino, Parma og andre i det niveau.

Men jeg er helt enig i hvordan du ser Real, Dortmund performer. Men jeg ser dem dog værende mere boldbesiddende og boldstyrende, end det jeg syntes din taktik umiddelbart "lyder". Det kan jo selv helt anderledes ud spil:)..

Dertil er der jo så mange små tweaks man kan gøre, så det er heller ikke helt fair at dømme på så lidt. Men som sagt syntes jeg stadig der spekuleres mere over ME´s styrker og svagheder end der spekuleres i taktik filosofier

Nodiem
Blogmester

« Svar #125: 26 Nov 2013, 17:11 »

Nu snakker folk meget omkring deres taktiker som hold, man hvor mange ud over mig nørkler med den enkelte spillers taktiske roller? spiller eller plads orienteret?

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

bromberg
Førsteholdsspiller

« Svar #126: 26 Nov 2013, 17:27 »

Det tror jeg de fleste gør. Jeg oplever det ihvertfald som ret vigtigt ift taktik lykkes

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #127: 26 Nov 2013, 17:37 »

Ja det er selvfølgelig også et spørgsmål om personlig filosofi. Fordi - jeg tolker det mere som en smal kompakt og afventende taktik. En tilgang som denne har jeg ihvertfald tidligere har god succes med i Bologna, Torino, Parma og andre i det niveau.

Men jeg er helt enig i hvordan du ser Real, Dortmund performer. Men jeg ser dem dog værende mere boldbesiddende og boldstyrende, end det jeg syntes din taktik umiddelbart "lyder". Det kan jo selv helt anderledes ud spil:)..

Dertil er der jo så mange små tweaks man kan gøre, så det er heller ikke helt fair at dømme på så lidt. Men som sagt syntes jeg stadig der spekuleres mere over ME´s styrker og svagheder end der spekuleres i taktik filosofier

Vil faktisk sige at min bold besiddelse kommer meget an på modstanderen og deres tilgang, og at du skal huske på at "kontra" ikke er en udpræget defensiv indstilling men at det er en indstilling der også indeholder massere af offensive elementer.

I mine øjne betyder kontra indstillingen at min første prioritet når jeg erobrer bolden er et hurtigt og meget direkte angreb. Men man skal jo huske på at bare fordi jeg har bedt dem spille mere direkte og kontra smider mine spillere jo ikke håbløse lange bolde mod hjørnet hele tiden, de er bare mere risiko villige til at søge muligheden hvis de ser den.

Generelt en anbefaling til alle at læse denne guide, den er ikke en sandhed, men wwfan er en af de folk der ved allermest om ME'en og som ved en hel masse om fodbold fra et taktisk synspunkt. Den har ihvertfald hjulpet mig til at tænke over en hel masse ting og blive en del klogere taktisk. http://community.sigames.com/showthread.php/366111-How-to-Play-FM14-A-Twelve-Step-Guide

Til Nodiem indeholder denne guide også nogle spændende betragtninger omkring enkelt spillere taktisk rolle og den balance gang det er at optimere denne.
Jeg vil også anbefale dig at læse denne her, der handler om forskellige "Par" i fodbold og hvordan man kan sætte dem op og hvilke roller der passer sammen og hvad der måske i høj grad ikke gør

http://community.sigames.com/showthread.php/375632-Pairs-amp-Combinations-The-Complete-Series

Nodiem
Blogmester

« Svar #128: 26 Nov 2013, 18:17 »

Tak for linket Bovski, synes nu selv jeg er ved at have fanget den - men man kan altid lære noget nyt Smiley

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

PhilipFlink
Manager

« Svar #129: 26 Nov 2013, 18:37 »

Er der et sted man kan følge med i hvor langt de er i den patch, der meget gerne snart skulle komme ud, så man kan spille igen?

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #130: 26 Nov 2013, 18:42 »

Mine kanter er faktisk det eneste punkt hvorpå at jeg efter mine øjne har gjort dette, da jeg satte dem som MR og ML istedet for AMR og AML, for bedre at kunne støtte mine backs og gøre hullet mindre da backs jo var bugged.

Men selvom at back i ME'en bliver fixet, er der jo ikke noget der siger at min taktik med de mere defensive wings ikke faktisk stadig er bedre.
For eksempel giver ML/MR wings modstanderen mindre plads på min halvdel, og de trækker modstanderens backs længere frem så mine wings har mere plads at angribe på når jeg slår kontra, især eftersom jeg har udnyt kanterne og "pass into space" som shouts.

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #131: 26 Nov 2013, 18:43 »

Er der et sted man kan følge med i hvor langt de er i den patch, der meget gerne snart skulle komme ud, så man kan spille igen?

Vil tro at den tidligere i tråden linkede feedback tråd på Sigames forum er umiddelbart bedste bud

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #132: 26 Nov 2013, 18:55 »

Du får intet konkret info, så enkelt er det. Forhåbentligt i denne uge men hvem ved.

Dagens update på det er følgende:

Nothing has changed. We ran into some unexpected issues that have delayed us and its an ongoing, frustrating process. No date set as a result.
« Seneste Redigering: 26 Nov 2013, 18:58 af Sunbao » Logged

PhilipFlink
Manager

« Svar #133: 26 Nov 2013, 19:10 »

Du får intet konkret info, så enkelt er det. Forhåbentligt i denne uge men hvem ved.

Dagens update på det er følgende:

Mente også mere, hvor du finder noget der ligner den "besked" du lige smed ind? Smiley

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #134: 26 Nov 2013, 19:12 »

Mente også mere, hvor du finder noget der ligner den "besked" du lige smed ind? Smiley

Det er PaulC der skriver engang imellem i Feedback-tråden derinde.

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010