home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  1 Bruger, 1101 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Wester’s taktiske tråd - FM14
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd - FM14  (Læst 138838 gange)
mathiasnh
Førsteholdsspiller

Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #165: 19 Nov 2013, 18:30 »

Skriver han nogen steder, at du absolut skal lave taktikken med Chelsea? Han skriver: "Taktikken skulle gerne - med et enkelte par tweaks - kunne fungere i storhold såvel som bundhold. I første omgang er det dog vigtigst, at den virker på et storhold/sub tophold."

For mig er det fuldstændig ligegyldigt, hvilket hold det er med. Jeg søger bare hjælp til at ramme Mourinhos taktik nogenlunde. Smiley

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #166: 19 Nov 2013, 18:31 »

Og jeg kan slet ikke få lortet til at virke. Jeg har taget hans og prøvet at tweeke den..

Det virker slet ikke for mig.. Jeg løber ind i en mur fordi spillet bliver alt for stramt.

Det jeg har lavet virker ikke. Det kan jeg selv konkludere. Hvis du har mod på det, så må du meget gerne prøve at bygge din egen Mourinho-lignende taktik op. Smiley

Neal Caffrey!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #167: 19 Nov 2013, 18:48 »

Det jeg har lavet virker ikke. Det kan jeg selv konkludere. Hvis du har mod på det, så må du meget gerne prøve at bygge din egen Mourinho-lignende taktik op. Smiley

Jamen det er jo det jeg har forsøgt. Det kommer slet ikke til at ligne Mourinho's, stil hvis jeg skulle lave en Chelsea taktik med de spillere de har til rådighed.

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #168: 19 Nov 2013, 20:00 »

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

MBJ
Landsholdsspiller

« Svar #169: 19 Nov 2013, 20:03 »

Jamen det er jo det jeg har forsøgt. Det kommer slet ikke til at ligne Mourinho's, stil hvis jeg skulle lave en Chelsea taktik med de spillere de har til rådighed.

Han siger jo netop, at du ikke behøver vælge Chelsea..

Gilly
Førsteholdsspiller

« Svar #170: 19 Nov 2013, 20:04 »

Hej Wester!

Jeg er lige startet med Tottenham, og selvom jeg ikke har spillet et hav af kampe (Heller ikke generelt, så er ikke super skarp i det nye system), kan jeg godt se de ikke spiller efter mit hoved. Det handler primært om det defensive, da offensive er skræmmende effektiv, så det er ikke problemet.

Jeg spiller en 4-2-3-1, med brede kanter og meget offensive kanter/backs (Se taktikken her: http://oi44.tinypic.com/2zxxora.jpg). De forskellige roller er følgende:
Midterforsvar:
Central Forsvar (Forsvar) - Spil kortere
Backs:
Back (Angreb) - Skyd Mindre, Løb ud på kanten med bolden, Læg ofte bolden ind over, Indlæg fra baglinjen, Indlæg efter targetmand, Spil mere bredt
Midtbane:
Boldvindende midtbane (Support) - Hold Positionen, Spil Kortere, Skyd Mindre)
Central Midtbane (Forsvar) - Spil kortere, Færre risikable afleveringer, Skærm mindre af (Det anbefalede du i guiden omkring balancespilleren)
Offensiv midtbane:
Indvendig Angriber (Angreb) - Spil mere direkte, indlæg efter targetmand, Bevægelsesfrihed fra position (Begge kanter)
Fremskudt Playmaker (Angreb) - Varm Bolden, Spil Mere direkte
Angreb:
Komplet Angrebsspiller (Angreb) - Skyd Mere, Spil Mere direkte, Ryk i dybden, Bevægelsesfrihed fra position.

Som nævnt fungerer det offensive rigtig godt! Har ikke lavet under fire mål i de indledende kampe og opstartsfasen, så der er ingen problemer. Kanterne trækker ind i banen, og gør plads for at backsene kan komme i overlap. Midten fungerer også rigtig godt, så jeg kommer både til chancer gennem midten og kanterne, så det kunne ikke være bedre!

Mén; Defensivt sejler det lidt, og har prøvet forskellige ting af. Først prøvede jeg at lukke hullet mellem forsvar og midtbane, ved at stå med en høj forsvarskæde, men det var håbløst, og modstanderen havde en 5-6 friløbere, især fordi min backer var så offensive. Så prøvede jeg med en lav forsvarskæde, og her kom modstanderen ikke til så mange chancer, men i det stationære spil, var der et KÆMPE hul mellem forsvar og midtbane. Derudover vil jeg også gerne høre om du har en løsning på at begge backer laver overlap samtidigt? Den modsatte skulle jo gerne blive hjemme Wink

Måden jeg gerne vil spille på (Hvis vi kigger lidt udenfor FM), er at få bolden fremad (Primært ud på kanterne), og så kan backs ellers komme i overlap, eller bolden kan spilles indad. Midtbanen (de to centrale), skal ligge centralt, og sørger for at støde op når vi angriber, men falde ned i rummet mellem forsvar og midtbane, når vi forsvarer. De sidste er endnu ikke lykkedes. Og så skulle modsat back gerne blive hjemme, når den anden laver overlap, hvis det er muligt. Så det vil altså sige offensivt, teknisk spil, hvor midtbanen blot dirrigerer bolden videre, og lader kanterne og fremskudt playmaker stå for det tekniske - om muligt.

Holdet er her: http://oi44.tinypic.com/efmjhx.jpg. I bunden (Som ikke kan ses) er kun Dawson og Kyle Naughton, som jeg planlægger at bruge.

Håber du har en løsning eller to. Frygter jeg bliver overløbet, når jeg møder storholdene Smiley

dredde1
Lilleputspiller
*

« Svar #171: 19 Nov 2013, 20:08 »

Der kommer ikke noget frem. :-)...

Hmm! Mærkeligt.. Prøv at gå ind på footballmanagerstor y.com og så ind i tactics. Der er en gut der hedder Darren der har lavet en Juventus taktik som virker voldsomt godt for ham. Smiley
« Seneste Redigering: 19 Nov 2013, 20:14 af dredde1 » Logged

Keep calm and love football <3

cartoon
Reserveholdsspiller

« Svar #172: 19 Nov 2013, 21:24 »

#Gilly

Har du overvejet at bruge 4-2-4 med 2 wing backs og 2 winger, har p.t store succes med den opstilling ude som hjemme med Manchester U.

« Seneste Redigering: 19 Nov 2013, 21:28 af cartoon » Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller

« Svar #173: 19 Nov 2013, 21:25 »

Hej Wester!

Jeg er lige startet med Tottenham, og selvom jeg ikke har spillet et hav af kampe (Heller ikke generelt, så er ikke super skarp i det nye system), kan jeg godt se de ikke spiller efter mit hoved. Det handler primært om det defensive, da offensive er skræmmende effektiv, så det er ikke problemet.

Jeg spiller en 4-2-3-1, med brede kanter og meget offensive kanter/backs (Se taktikken her: http://oi44.tinypic.com/2zxxora.jpg). De forskellige roller er følgende:
Midterforsvar:
Central Forsvar (Forsvar) - Spil kortere
Backs:
Back (Angreb) - Skyd Mindre, Løb ud på kanten med bolden, Læg ofte bolden ind over, Indlæg fra baglinjen, Indlæg efter targetmand, Spil mere bredt
Midtbane:
Boldvindende midtbane (Support) - Hold Positionen, Spil Kortere, Skyd Mindre)
Central Midtbane (Forsvar) - Spil kortere, Færre risikable afleveringer, Skærm mindre af (Det anbefalede du i guiden omkring balancespilleren)
Offensiv midtbane:
Indvendig Angriber (Angreb) - Spil mere direkte, indlæg efter targetmand, Bevægelsesfrihed fra position (Begge kanter)
Fremskudt Playmaker (Angreb) - Varm Bolden, Spil Mere direkte
Angreb:
Komplet Angrebsspiller (Angreb) - Skyd Mere, Spil Mere direkte, Ryk i dybden, Bevægelsesfrihed fra position.

Som nævnt fungerer det offensive rigtig godt! Har ikke lavet under fire mål i de indledende kampe og opstartsfasen, så der er ingen problemer. Kanterne trækker ind i banen, og gør plads for at backsene kan komme i overlap. Midten fungerer også rigtig godt, så jeg kommer både til chancer gennem midten og kanterne, så det kunne ikke være bedre!

Mén; Defensivt sejler det lidt, og har prøvet forskellige ting af. Først prøvede jeg at lukke hullet mellem forsvar og midtbane, ved at stå med en høj forsvarskæde, men det var håbløst, og modstanderen havde en 5-6 friløbere, især fordi min backer var så offensive. Så prøvede jeg med en lav forsvarskæde, og her kom modstanderen ikke til så mange chancer, men i det stationære spil, var der et KÆMPE hul mellem forsvar og midtbane. Derudover vil jeg også gerne høre om du har en løsning på at begge backer laver overlap samtidigt? Den modsatte skulle jo gerne blive hjemme Wink

Måden jeg gerne vil spille på (Hvis vi kigger lidt udenfor FM), er at få bolden fremad (Primært ud på kanterne), og så kan backs ellers komme i overlap, eller bolden kan spilles indad. Midtbanen (de to centrale), skal ligge centralt, og sørger for at støde op når vi angriber, men falde ned i rummet mellem forsvar og midtbane, når vi forsvarer. De sidste er endnu ikke lykkedes. Og så skulle modsat back gerne blive hjemme, når den anden laver overlap, hvis det er muligt. Så det vil altså sige offensivt, teknisk spil, hvor midtbanen blot dirrigerer bolden videre, og lader kanterne og fremskudt playmaker stå for det tekniske - om muligt.

Holdet er her: http://oi44.tinypic.com/efmjhx.jpg. I bunden (Som ikke kan ses) er kun Dawson og Kyle Naughton, som jeg planlægger at bruge.

Håber du har en løsning eller to. Frygter jeg bliver overløbet, når jeg møder storholdene Smiley
Du har kun tre med defensiv indstilling, men derimod 6 med offensiv Smiley måske den ligger der.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #174: 20 Nov 2013, 00:47 »

The Special One

Til dem der sad og håbede jeg ville gennemgå deres taktik mandag aften, der må jeg undskylde. Min stædighed tog simpelthen over. Jeg har i flere dage kæmpe med en taktik, hvor en bruger efterspurgte en Mourinho taktik til sit Chelsea save. Det var en opgave jeg bare ikke kunne knække også selvom jeg har læst en masse teori omkring emnet. Gang på gang løb jeg panden imod muren og havde egentlig givet op.

Jeg var dog rigtig træt af, at jeg måtte melde det ud. Jeg er lidt en ærekær herre. Så der var ikke nogen vej udenom, jeg måtte studerer hans taktik. Det gjorde jeg ved at spille den samme kamp mod Chelsea igen og igen, hvor jeg sad og gennemgik hver enkel spiller kamp fra kamp. Ja det tog omkring 15-20 kampe før jeg kom bare nogenlunde tæt på.

Det første jeg bed mærke i, det var, at Chelsea spillede ufattelig hurtigt og direkte. Så det var selvfølgelig, det første jeg tog fat i inde i holdinstruktionerne . Det næste jeg faldt over var, at de lagde et umenneskeligt højt pres og at deres defensive linje lå overraskende højt. Derudover blev jeg tacklede ud af banen, de var voldsomt aggressive i deres nærkampe. Så fortalte teorien mig at Mourinho kører et stramt og disciplineret system, så det skulle jeg også have med.

Teorien fortalte mig også, at Mourinho ikke som mange tror parkerede bussen foran sit eget mål og derefter slog kontra. I hans bedste sæson i Chelsea hvor de opnåede pointrekorden i Premier League, der sad de tung på kampene og med saft, kraft og fart kørte de modstanderne over. Det fortæller mig, at den kontrollerede tilgang er vejen frem.

Derefter var det spillerrollerne der skulle tjekkes ud. En af dem vi husker bedst fra Mourinho’s første tur i Chelsea, det er nok den super stærke Didier Drogba. Premier League har vel ikke set en så komplet angriber før og ej heller siden. Det er dog en target man rolle som jeg har valgt og ikke den komplette angriber. Den komplette angriber bevæger sig for meget ud af position og gør ikke tingene simpelt nok, jeg vil have en som holder sin position. Jeg vil have han skal modtage bolden, sende den hurtigt videre og komme ind i feltet til indlæg eller tage slåskampen med ryggen mod mål, som Drogba var GENIAL til. Mens jeg fulgte kampen, lagde jeg mærke til, at han falder ned i banen for at gøre plads til kanterne som kommer i løb forbi ham. Det fortæller mig, at han er support rolle.

Det fortæller mig også, at kanterne har løb fremad og de derfor er i offensive rolle. Da de var placeret højt, så skulle det være på AMRL positionerne. Deres løb indikerede også, at de var inside forwards og ikke wings. Jeg lagde også mærke til, at de tit drev bolden fremad på egen hånd, så derfor har de drible mere med bolden. Overraskende nok bevæger de sig frit i forhold til resten af holdet, så det skal vi have med. Denne bevægelighed håber jeg også at øge ved at lade dem skifte position.

I den kamp jeg lavede taktikker over, der havde Chelsea vendt trekanten på midtbanen om. I traditionelt forstand, så tænkes der nok i en DMC og to MC. Hvor Makélélé indtog rollen som ankerman, Essien var jernmanden på midtbanen mens en ung Lampard stormede fremad. I Mourinho anno 2013 spiller de med to MC og en AMC som faldt dybt ned i banen. AMC holdte sin position i ”smørhullet” og lagde flere dybe afleveringer. Det kunne kun være en fremadrettet playmaker i support rolle. – Grunden til denne omvendte trekant er nok de typer Chelsea råder over nu, for med Mata og Oscar i truppen er det oplagt.

På den ene af MC positioner var der en med flere løb fremad samtidig med han arbejdede stenhårdt rent defensivt. Flere af de erobrede bolde inde centralt kommer via denne spiller og han sætter hurtigt spiller i gang. Han er grundlæggende i de hurtige omstillinger. Spillerne med de mange løb er selvfølgelig den velkendte felt til felt midtbanespiller, en rolle som Lampard blev verdens kendt på under Mourinho.

Den anden MC stod som sagt meget defensivt placeret. Jeg havde faktisk regnede med en DMC i ankermand rollen, da det var et af Mourinho’s kendetegn og alt teori også omtaler netop denne rolle. Han opførte sig til gengæld som en. Det er en rolle som jeg også gennemgik i United taktikken fra tidligere, så den var til at overskue. Han skal bare spille den kort, simpelt og uden risiko videre til mere kreative typer. Derudover skal han ikke presse for meget frem.

På back positionerne lød teorien, at de skulle komme med frem og overlappe kanterne. Dette skal dog ikke ske på bekostning af den solide defensiv, så de er sat til automatisk, så de ikke begge stormer med frem men sker i vekselvirkning. De kommer dog begge frem, hvis man satser offensivt senere i kampen. Kanterne skulle trække ind og backs holde bredden. Det var også det praksis viste mig, så jeg indstillingen med at løbe bredt i boldbesiddelse var et must. De skal dog ikke stå bredt generelt, da de skal holde den defensive struktur når modstanderen har bolden. Der skal også sendes et hav af indlæg ind i feltet og gerne til vores stærke target man, så flere indlæg og indlæg til target man blev krydset af.

I midtforsvaret har jeg valgt en cover samt en stopper og holdt deres indstillinger som de er. Denne konstellation ”opfandt” Mourinho da han havde Carvalho og Terry som makkerpar. Hvor Carvalho indtog rollen som cover, da han var snu, forudseende og havde gode placerings evner. Hvor en ung Terry derimod var aggressiv og kompromisløs og dermed var perfekt som stopperen.

Med alt det på plads, så kom jeg endelig frem til mit bud på en Mourinho taktik. Og i al ydmyghed så syntes jeg, at jeg har ramt den rigtig godt. Altså sådan rigtig rigtig godt. Så jeg vil elske hvis nogen vil prøve den af og helst med Chelsea men Real Madrid ville også være fedt, da deres trup passer perfekt til denne taktik. Jeg har også forsøgt at lave den mere klassiske Mourinho taktik, med den ”defensive” trekant. Denne taktik kan anbefales mod hold som udnytter hullet mellem dit forsvar og midtbane. Til sker dette når de spiller 4-5-1 formationen, hvor deres ”smørhul” står tomt og deres kanter og angriber trækken ind eller falder ned.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

TardCore
Ynglingespiller

« Svar #175: 20 Nov 2013, 02:01 »

The Special One

Til dem der sad og håbede jeg ville gennemgå deres taktik mandag aften, der må jeg undskylde. Min stædighed tog simpelthen over. Jeg har i flere dage kæmpe med en taktik, hvor en bruger efterspurgte en Mourinho taktik til sit Chelsea save. Det var en opgave jeg bare ikke kunne knække også selvom jeg har læst en masse teori omkring emnet. Gang på gang løb jeg panden imod muren og havde egentlig givet op.

Jeg var dog rigtig træt af, at jeg måtte melde det ud. Jeg er lidt en ærekær herre. Så der var ikke nogen vej udenom, jeg måtte studerer hans taktik. Det gjorde jeg ved at spille den samme kamp mod Chelsea igen og igen, hvor jeg sad og gennemgik hver enkel spiller kamp fra kamp. Ja det tog omkring 15-20 kampe før jeg kom bare nogenlunde tæt på.

Det første jeg bed mærke i, det var, at Chelsea spillede ufattelig hurtigt og direkte. Så det var selvfølgelig, det første jeg tog fat i inde i holdinstruktionerne . Det næste jeg faldt over var, at de lagde et umenneskeligt højt pres og at deres defensive linje lå overraskende højt. Derudover blev jeg tacklede ud af banen, de var voldsomt aggressive i deres nærkampe. Så fortalte teorien mig at Mourinho kører et stramt og disciplineret system, så det skulle jeg også have med.

Teorien fortalte mig også, at Mourinho ikke som mange tror parkerede bussen foran sit eget mål og derefter slog kontra. I hans bedste sæson i Chelsea hvor de opnåede pointrekorden i Premier League, der sad de tung på kampene og med saft, kraft og fart kørte de modstanderne over. Det fortæller mig, at den kontrollerede tilgang er vejen frem.

Derefter var det spillerrollerne der skulle tjekkes ud. En af dem vi husker bedst fra Mourinho’s første tur i Chelsea, det er nok den super stærke Didier Drogba. Premier League har vel ikke set en så komplet angriber før og ej heller siden. Det er dog en target man rolle som jeg har valgt og ikke den komplette angriber. Den komplette angriber bevæger sig for meget ud af position og gør ikke tingene simpelt nok, jeg vil have en som holder sin position. Jeg vil have han skal modtage bolden, sende den hurtigt videre og komme ind i feltet til indlæg eller tage slåskampen med ryggen mod mål, som Drogba var GENIAL til. Mens jeg fulgte kampen, lagde jeg mærke til, at han falder ned i banen for at gøre plads til kanterne som kommer i løb forbi ham. Det fortæller mig, at han er support rolle.

Det fortæller mig også, at kanterne har løb fremad og de derfor er i offensive rolle. Da de var placeret højt, så skulle det være på AMRL positionerne. Deres løb indikerede også, at de var inside forwards og ikke wings. Jeg lagde også mærke til, at de tit drev bolden fremad på egen hånd, så derfor har de drible mere med bolden. Overraskende nok bevæger de sig frit i forhold til resten af holdet, så det skal vi have med. Denne bevægelighed håber jeg også at øge ved at lade dem skifte position.

I den kamp jeg lavede taktikker over, der havde Chelsea vendt trekanten på midtbanen om. I traditionelt forstand, så tænkes der nok i en DMC og to MC. Hvor Makélélé indtog rollen som ankerman, Essien var jernmanden på midtbanen mens en ung Lampard stormede fremad. I Mourinho anno 2013 spiller de med to MC og en AMC som faldt dybt ned i banen. AMC holdte sin position i ”smørhullet” og lagde flere dybe afleveringer. Det kunne kun være en fremadrettet playmaker i support rolle. – Grunden til denne omvendte trekant er nok de typer Chelsea råder over nu, for med Mata og Oscar i truppen er det oplagt.

På den ene af MC positioner var der en med flere løb fremad samtidig med han arbejdede stenhårdt rent defensivt. Flere af de erobrede bolde inde centralt kommer via denne spiller og han sætter hurtigt spiller i gang. Han er grundlæggende i de hurtige omstillinger. Spillerne med de mange løb er selvfølgelig den velkendte felt til felt midtbanespiller, en rolle som Lampard blev verdens kendt på under Mourinho.

Den anden MC stod som sagt meget defensivt placeret. Jeg havde faktisk regnede med en DMC i ankermand rollen, da det var et af Mourinho’s kendetegn og alt teori også omtaler netop denne rolle. Han opførte sig til gengæld som en. Det er en rolle som jeg også gennemgik i United taktikken fra tidligere, så den var til at overskue. Han skal bare spille den kort, simpelt og uden risiko videre til mere kreative typer. Derudover skal han ikke presse for meget frem.

På back positionerne lød teorien, at de skulle komme med frem og overlappe kanterne. Dette skal dog ikke ske på bekostning af den solide defensiv, så de er sat til automatisk, så de ikke begge stormer med frem men sker i vekselvirkning. De kommer dog begge frem, hvis man satser offensivt senere i kampen. Kanterne skulle trække ind og backs holde bredden. Det var også det praksis viste mig, så jeg indstillingen med at løbe bredt i boldbesiddelse var et must. De skal dog ikke stå bredt generelt, da de skal holde den defensive struktur når modstanderen har bolden. Der skal også sendes et hav af indlæg ind i feltet og gerne til vores stærke target man, så flere indlæg og indlæg til target man blev krydset af.

I midtforsvaret har jeg valgt en cover samt en stopper og holdt deres indstillinger som de er. Denne konstellation ”opfandt” Mourinho da han havde Carvalho og Terry som makkerpar. Hvor Carvalho indtog rollen som cover, da han var snu, forudseende og havde gode placerings evner. Hvor en ung Terry derimod var aggressiv og kompromisløs og dermed var perfekt som stopperen.

Med alt det på plads, så kom jeg endelig frem til mit bud på en Mourinho taktik. Og i al ydmyghed så syntes jeg, at jeg har ramt den rigtig godt. Altså sådan rigtig rigtig godt. Så jeg vil elske hvis nogen vil prøve den af og helst med Chelsea men Real Madrid ville også være fedt, da deres trup passer perfekt til denne taktik. Jeg har også forsøgt at lave den mere klassiske Mourinho taktik, med den ”defensive” trekant. Denne taktik kan anbefales mod hold som udnytter hullet mellem dit forsvar og midtbane. Til sker dette når de spiller 4-5-1 formationen, hvor deres ”smørhul” står tomt og deres kanter og angriber trækken ind eller falder ned.

Du er simpelthen fantastisk Wester. Følger altid dine blogs og dine taktiske tråde, de giver mig rigtig meget inspiration og blod på tanden.
Efter jeg læste at der var en der efterspurgte en Mourinho taktik, gik jeg selv igang med den. Og jeg fandt frem til rigtig meget af det samme som du har gjort! Jeg har dog Stå dybere istedet, en boldspillende forsvar og en normal forsvar og derefter en sweeper keeper. Men jeg skal helt sikkert teste din version også!

Du gør et fantastisk stykke arbejde og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste der nyder at læse dine indlæg og samle inspiration derfra. Fortsæt det gode arbejde!

Desuden er det rart at vide at jeg ikke er den eneste der sidder til over midnat, for at få en taktik der driller til at virke!

Blue blood runs in my veins and through my blue heart!

Forever a true blue!

Oliveragr
Gæst

« Svar #176: 20 Nov 2013, 02:41 »

Godt arbejde Wester. Klasse tråd du har kørende. Elsker selv at eksperimenterer med defensivt solide taktikker og gør altid en dyd ud af at holde nullet, derfor er er Mourinho også en af de trænere jeg forsøger at kopierer fra tid til anden. Indtil har FM14 været for mig været et langt forsøg på at skabe en taktik med Milan der vil kunne holde nullet og samtidig sørge for at jeg hiver scudettoen hjem. Tror egentlig din Mourinho anno 2013 er perfekt til Milans hold, så den skal helt sikkert prøves af nu.

Jeg syntes dog stadig det ville være ekstremt fedt, hvis du prøvede at skabe en taktik der kopierer en af de gamle 'Misters' fra Italien. Herrera og hans catenaccio, Sacchi og den famøse fourback samt de flyvende hollændere og Ancelotti og hans juletræsformation, hvori han ofte kunne presse fire teknisk stærke playmakere ind. Vi så ofte at Pirlo ville fordele bolden foran forsvaret imens Seedorf, Kaka og Rui Costa huserede bag den altid giftige Shevchenko. Noget af det mest interessante forbold jeg har set siden Italien parkerede bussen mod Holland i EM 2000, blev spillet under Ancelottis Milan hold.

Har linket et link til en gennemgang af både Sacchi og Carlettos taktikker herunder. Håber det lyder fristende og at du vil forsøge at genskabe en lign. taktik. Italiensk fodbold er bare mere taktisk og derfor syntes jeg også det er så meget mere interessant at genskabe i FM end de sædvanlige 'lette' taktikker man altid bruger med Man Utd, Real Madrid og Barcelona.

Igen tak for en glimrende tråd!

http://www.zonalmarking.net/2010/01/22/teams-of-the-decade-14-milan-2002-07/

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/11/23/2767812/arrigo-sacchis-ac-milan-vs-pep-guardiolas-barcelona-the

Oliveragr
Gæst

« Svar #177: 20 Nov 2013, 02:51 »

Anden inspiration:

http://www.youtube.com/v/xFOAitGfmgg&list=PLETjaBBwprjhSh2GMfYAl8LNokUiQHaCv
Vanvittig fed kamp hvor den gangs bedste offensiv, møder den bedste defensiv. Maldini, Nesta, Canavarro etc. kæmper en brav kamp for at holde nullet. Kan dog ikke finde ud af om det er en taktisk genistreg af Hr. Cesare Maldini, eller blot skal tilskrives de enorme kvaliteter førnævnte spillere besad.

Desuden er Milans forfærdelige 3-3 kamp mod Liverpool i CL 2005 også en oplagt inspiration. Milan spillede faktisk en god kamp )lige på trods af de seks minutter hvor der blev scoret 3 gange) og selvom Rui Costa først kom ind allersidst, så var både Pirlo, Seedorf og Kaka på banen. Det er blot den ene angriber der skal rykken en tand længere ned for at omdanne den klassiske 4-3-1-2 til Carlettos eget juletræ.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #178: 20 Nov 2013, 09:17 »

Takker for den pæne respons og fedt så mange gider nørde med Smiley

Hvilken taktik jeg griber næste gang ved jeg ikke lige, jeg er en dør til italiensk fodbold. Jeg ved INTET om det og bryder mig heller om det. Så chancen for jeg ender der, den er meget lille.

Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Arsenal76
Lilleputspiller
*

« Svar #179: 20 Nov 2013, 10:43 »

Som så mange andre har skrevet - så kan jeg kun give dem ret i at det er fantastisk læsning og meget inspirerende.

Jeg har selv spillet det siden 1993 og har brugt rigtig rigtig mange timer på det..... man skal sikkert ikke begynde at tælle timer.

Jeg er altid Arsenal og har været fan af dem altid. Jeg kan godt lide deres fodboldfilosofi med at være meget i boldbesiddelse og med korte afleveringer. Jeg må dog sige, at jeg har kæmpe problemer med at føre det ud i spillet, hvor det går skandaløst dårligt. Jeg spiller en 4-2-3-1. Jeg spiller offensivt/ballanceret med boldbesiddelse, korte afleveringer, højt pres og off side. Mine backs Gibbs og Sagna er offensice med overlap. mine centrale forsvarsspillere har jeg ikke ændret på, hvor jeg bruger kos og merte. på den centrale midt bruger jeg Arteta som central midt med defensiv rolle og ved siden af Wilshere i en dybdelæggende rolle support. På kanterne har jeg Walcott og Carzorla i offensiv rolle. På den offensive midt har jeg ôzil, som jeg har forventet mig meget af. JEg har prøvet alle roller til ham uden at kunne få ham til at fungere optimalt. han ligger på et snit omkring de 7 og det er slet ikke nok til en spiller af hans kvalitet. I front er det Giroud jeg bruger. I virkeligheden søger han lidt ned i banen og modtager bolden. Jeg har bruget ham som targetman og skaprettet med ok succes.

Generalt når jeg spiller bliver der rigtig tit scoret mod mig og modstanderen skaber vildt mange chancer. Så jeg er endnu ikke i nærheden af, at finde den taktik der bare fungerer nogen lunde efter hensigten. Jeg har i de tidligere spil ikke haft problemer med Arsenal, men denne gang er jeg kommet på noget af en opagave.

Håber du på et tidspunkt vil kaste din kærlighed over mit hold og se om du kan få dem til at spille bedre end den jeg kan få ud af dem. Hvis der er andre brugere der har en kærlighed til Arsenal så lad mig høre om i har samme problem...

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 19 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010