home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 240 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Wester’s taktiske tråd - FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd - FM14  (Læst 125685 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #15: 03 Nov 2013, 11:36 »

Følger helt sikkert med! Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #16: 03 Nov 2013, 11:37 »

Takker for din fine respons.. Så må vi håbe jeg kan leve op til det Smiley
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #17: 03 Nov 2013, 11:39 »

Band of Brothers - Man Utd

Traditionen tro, så starter jeg ud med Man Utd. Det er god måde at komme ind i spillets funktioner og få et lille hygge save i gang. For i United går det aldrig helt galt. Jeg vil forsøge at lave en taktisk tilgang som matcher den måde jeg gerne så United spille irl. Jeg vil forsøge at spille fodbold som United gør, når jeg syntes de er bedst. Jeg vil forsøge at tage fat i nogle af de elementer United har stået for de seneste 20 år under SAF.

Jeg vil lave have en balanceret offensiv tilgang, hvor princippet Band of Brothers udspiller sig. Det betyder et stærk makkerpar i midterforsvaret, to klassiske full back, to klassiske wings, en dynamisk central midtbane og en super farlig angreb duo. Formationen vil derfor være symmetrisk og meget klassisk i sin form. Der vil satses på hurtigt og direkte angrebsspil med god bevægelighed og med en solid defensiv. Selvom den vil blive offensiv i sit udtryk vil den ikke være naiv. Balance er kodeordet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #18: 03 Nov 2013, 11:49 »

Formationen

Nu vil man måske tro, at jeg ville satse på den klassiske 4-4-2 men jeg har i stedet valgt en 4-4-1-1. En formation jeg blev rigtig glad for i slutningen af FM13 sæsonen og som passer fint ind i de tanker jeg har omkring denne United taktik. Vigtigere endnu, så passer den perfekt ind i forhold til den trup jeg står med. Hvilket er alfa omega i alle de taktikker jeg vil lave. Jeg vil ikke tvinge tilgange ind som slet ikke passer til truppen eller klubben.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #19: 03 Nov 2013, 11:53 »

Spændende læsning! Følger spændt med Smiley
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Est-1892
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #20: 03 Nov 2013, 14:01 »

Spændende!
Vil du spille direkte eller Wink
Logged

#Respect

The Captain says goodbye!

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #21: 03 Nov 2013, 14:09 »

Er en kæmpe fan af dine taktiske blogs - DU og dine blogs er klasse at følge. Det er nok også fordi jeg selv er en taktik "Nørd". Elsker at sidde og rode med det hele Wink
Logged


Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #22: 04 Nov 2013, 07:27 »

Spændende!
Vil du spille direkte eller Wink

Alt det kommer løbende og til sidst smider jeg et download op...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #23: 04 Nov 2013, 09:24 »

Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå dig Wester.

Vil mene at min taktiske viden om ægte fodbold og faktisk også i remi-regi er på et højt vidensniveau - og derfor frustrerer det mig også ufatteligt meget at jeg har så store taktiske problemer.
Så glæder mig til at blive inspireret - og glæder mig til at se om dine tanker og taktikker, ender ud i succesfulde resultater..
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #24: 04 Nov 2013, 09:32 »

Glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå dig Wester.

Vil mene at min taktiske viden om ægte fodbold og faktisk også i remi-regi er på et højt vidensniveau - og derfor frustrerer det mig også ufatteligt meget at jeg har så store taktiske problemer.
Så glæder mig til at blive inspireret - og glæder mig til at se om dine tanker og taktikker, ender ud i succesfulde resultater..

Ja jeg ville da mene at det burde komme dig til gode. Det er dog stadig kun et computerspil og alle spil handler om at gøre bestemte ting i en hvis rækkefølge. Sådan foregår det ikke helt irl. Det nye system virker dog mere intuitivt og nærmer sig langt mere virkeligheden.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #25: 04 Nov 2013, 09:36 »

Mentalitet og organisation
Som United fan er man blevet voldsomt forvent og kravene til holdet er store. Vi er vant til at vinde titler og i mange år også været forvent med forrygende angrebsspil. Den offensive tilgang er også et krav man skriver under på, når man bliver United manager i FM. Bestyrelsen forventer en offensiv tilgang, så det vil jeg forsøge at efterleve. Jeg har derfor valgt at spille med en Attacking mentalitet.

Dette kombiner jeg med den tradition SAF lagde i hans tid som United manager, nemlig den Balanceret organisation som tager udgangspunkt i ”regel om to” som man kan læse mere om i guiden Taktiske termer og teorier. Denne regel har jeg omsat til min egen tilgang Band of Brothers, som også er arbejdstitlen til denne taktik. Hvordan tilgangen Band of Brothers udformer sig kommer jeg nærmere ind på når jeg gennemgår spillerrollerne, samt den defensive og offensive organisation.

Så indtil videre står vi med en offensive og balanceret 4-4-1-1 formation.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #26: 04 Nov 2013, 11:13 »

Holdinstruktionerne

Jeg har valgt at holde alle instruktioner standard. Så der er ikke nogen snak om tilvalg men mere en snak om hvorfor jeg har valgt at holde dem således.

Det jeg gerne vil opnå, det er et hurtigt og direkte angrebsspil med mange indlæg og folk i feltet. Derudover vil jeg gerne lave et højt genpres og fastholde bolden i min offensiv. For holder jeg bolden på modstanderen banehalvdel, så score de jo ikke.

Med den offensive tilgang opnår jeg allerede disse ting. Forsvarslinien og presset er højt. Mine offensive spillere spiller hurtigt og direkte og mine defensive kræfter fastholder spillet ved korte simple afleveringer. Kravet om indlæg og folk i feltet det handler mere om spillerroller og formationen som sådan.

Jeg vil holde organisationen som i forvejen er bred som jeg ønsker det. Og jeg ønsker ikke spillerne bevæger sig alt for frit. Jeg vil have de brede kanter og de skal helst gøre som jeg siger. Så der er ikke mere bevægelsesfrihed og kreativt tiltrængt. Det er en generel misforståelse at offensiv fodbold kræver mere kreativitet og frihed. Målet er ikke at lave en Barca taktik med korte afleveringer og stor bevægelsesfrihed. Det handler mere om at spillerne i deres Band og Brothers makkerpar finder balancen, så organisationen ikke ødelægges og tingene fungerer i en fin afregnet vekselvirkning.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #27: 04 Nov 2013, 12:27 »

Defensive roller

I defensive har jeg valgt at spille med 4 back kæde som United har praktiseret i mange år og som der er stor tradition for i England. Grunden herfor er nok også at mange hold i England spiller med klassiske wings og med mange indlæg til en stor stærk angriber. Dette har dog ændret sig en smule henover de seneste år hvor markedet har åbnet sig mere og Premier League fyldes op med mange kontinentale spillere og trænere. Det er blevet mere moderne med kortere afleveringer, små teknisk stærke offensive midtbanespillere og 4-2-3-1 formationen har vundet indpas. Bevægeligheden i ”Smørhullet” foran modstanderen forsvar er åbenbart vejen frem.

Ligegyldig hvilken tilgang man møder, så er det vigtigt at man står godt organiseret i defensiven. Holdene i Premier League er uhyggelig effektive og gode til at udnytte hullerne om det så er bag dine backs, bag dit midtforsvar eller i hullet mellem forsvar og midtbane. Mit mål er at lukke disse huller ned og selvom jeg spiller offensivt, så spiller jeg ikke naivt. Jeg forsøger at holde en god solid struktur rent defensivt.

Først og fremmest har jeg valgt at spille med full backs i en support rolle. Mange ville måske vælge at spille automatisk rolle, så de tilpasser sig holdet mentalitet. Jeg vil dog sikre mig, at jeg ikke bliver overløbet rent defensivt og vil især sikre mig, at hullet bag mine backs ikke bliver for stort. Åbner man først op der, så bliver man sårbar og man vil blive tæppebombet med indlæg fra modstanders kanter. Det er farligt, da rigtig mange Premier League hold har luftstærke angribere. Jeg ønsker ikke, at de begge stormer med frem men at det sker i en vekselvirkning. Støder den ene frem, så skulle den anden gerne holde sig lidt tilbage.

Flere vil måske argumentere for at United har meget offensive backs irl og det er også rigtig i det tilfælde, at vi spiller med Rafael og Evra, som ynder at støde godt med frem og især i overlap på kanterne. Det ønsker jeg stadig og vil komme mere ind omkring dette, når jeg gennemgår de offensive våben.

I midtforsvaret har jeg valgt to klassiske forsvarsspillere. Jeg ønsker at de skal fungere som et godt makkerpar der supplere hinanden godt. De skal holde linjen og på skift være den der støder frem som stopper. Jeg har derfor ikke valgt en bestemt til at være cover eller stopper. Jeg mener Uniteds forsvarsspillere har gode nok evner i placering. Ferdinand og Vidic har henholdsvis 18 og 20 i stats.

Faren er hullet bag forsvaret, for jeg står højt og spiller ikke med en cover, ej heller en swp keeper. Målet er at stoppe modstanderen før de for sent den dybe aflevering. Igen er det placerings evnen men vigtigere endnu, min balancespiller samt han makker på midtbanen der skal afhjælpe dette. 

Foran forsvaret som stødpude og manden der skal lukke hullet ned mellem forsvar og midtbane, der finder vi holdets balancespiller. Manden der skal befinde sig i ”Ankeret”. Der har jeg valgt en MCd, da han besidder mange af de ting jeg gerne vil opnå. Først og fremmest vil have, at han ikke forsvinder væk fra den position og derfor vælger jeg, at han skal holde lidt igen i sit presspil. Derudover vil jeg have han skal spille simple korte bolde men lav risiko. Hans job er at fastholde angrebsspillet ikke skabe det. Jeg tildeler ham derfor følgende instruktioner:





Resten af holdet, altså de 5 offensive kræfter skal lægge et højt pres og jagtet bolden over hele banen. Det gør de helt automatisk, når man spiller offensivt. Så den defensive struktur bliver en flad 4 back kæde med en mand i ”Ankeret” og 5 spillere der presser og stresser modstanderen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #28: 04 Nov 2013, 13:12 »

Spændende læsning. Følger helt klart med. Har selv kæmpe problemer med taktikker i det nye FM, så det altid dejligt at læse fra nogen som virker til at have styr på det. :-)
Logged

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #29: 04 Nov 2013, 15:55 »

Med den offensive tilgang opnår jeg allerede disse ting. Forsvarslinien og presset er højt. Mine offensive spillere spiller hurtigt og direkte og mine defensive kræfter fastholder spillet ved korte simple afleveringer. Kravet om indlæg og folk i feltet det handler mere om spillerroller og formationen som sådan.

Hvis jeg har forstået dig rigtigt så mener du at når du vælger offensivt så spiller du automatisk mere direkte? Det giver som sådan god nok mening for mig, men hvad vil det i så fald betyde hvis man også valgte at tage shoutet spil mere direkte med? Vil de så bare spille ultra direkte?
Logged

FC Barcelona

Sider: 1 [2] 3 4 ... 19 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010