home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 564 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Wester’s taktiske tråd - FM14
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19 Udprint
Forfatter Emne: Wester’s taktiske tråd - FM14  (Læst 125878 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #45: 04 Nov 2013, 22:39 »

Jeg kunne godt tænke mig at se en taktik, der minder om den Mourinho havde i sin første år hos Chelsea. God solid defensiv, og en skarp kontra. Smiley

Hvis du læser den guide jeg linker til tidligere i tråden. TT&F 09

Så finder du et afsnit som omtaler denne taktik og hvordan du omsætter den til FM..

Det er faktisk ikke svært at omsætte til FM14...

Du skal vist spille en rigid standard 4-1-2-1-2
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #46: 04 Nov 2013, 22:40 »

Hvis du læser den guide jeg linker til tidligere i tråden. TT&F 09

Så finder du et afsnit som omtaler denne taktik og hvordan du omsætter den til FM..

Det er faktisk ikke svært at omsætte til FM14...

Du skal vist spille en rigid standard 4-1-2-1-2

Mange tak. Kigger på det Smiley
Logged

Neal Caffrey!

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #47: 04 Nov 2013, 23:06 »

Hvis du læser den guide jeg linker til tidligere i tråden. TT&F 09

Så finder du et afsnit som omtaler denne taktik og hvordan du omsætter den til FM..

Det er faktisk ikke svært at omsætte til FM14...

Du skal vist spille en rigid standard 4-1-2-1-2

Det kan godt være, at det er mig der er blind, men jeg kan ikke finde det... Kan du give mig en hånd med at finde det?  Forlegen
Logged

Neal Caffrey!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #48: 04 Nov 2013, 23:41 »

Det kan godt være, at det er mig der er blind, men jeg kan ikke finde det... Kan du give mig en hånd med at finde det?  Forlegen

I hvilken formation vil du spille den?

For kan både lave den med 4-1-2-1-2 eller klassisk diamant.. Ja faktisk med de fleste formationer. Det handler mest om mentalitet og spillerroller...
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

mathiasnh
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #49: 05 Nov 2013, 07:40 »

I hvilken formation vil du spille den?

For kan både lave den med 4-1-2-1-2 eller klassisk diamant.. Ja faktisk med de fleste formationer. Det handler mest om mentalitet og spillerroller...

Jeg har haft mest succes med 4-1-2-2-1(4-3-3), så det er nok den jeg er mest ud efter. Smiley
Logged

Neal Caffrey!

krissah
Gæst
 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #50: 05 Nov 2013, 10:09 »

Synes det kunne være yderst interessant, ikke at det ikke er i forvejen - for dét er det, at se en 5-3-2 taktik som bliver brugt i Juventus :-)
Logged

Nhg93
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #51: 05 Nov 2013, 10:16 »

Drt kunne vlre fedt at se den taktik som guardiola prøver at implementere i bayern Smiley altså en 4-1-4-1.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #52: 05 Nov 2013, 10:40 »

Synes det kunne være yderst interessant, ikke at det ikke er i forvejen - for dét er det, at se en 5-3-2 taktik som bliver brugt i Juventus :-)

Her kan jeg anbefale at tjekke FMD ud i den nærmere fremtid. Se især efter brugerne Adzke og Snowflake som er super til disse 3-5-2 / 5-3-2 opstillinger. De har lavet flere med stor succes og især Adzke spiller tit i Italien...

Jeg vil måske give det et bud senere på sæsonen men ikke noget jeg overvejer i den nærmeste fremtid.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #53: 05 Nov 2013, 11:20 »

Første taktiske tweek

Så er jeg gået i gang med den fulde test og efter 8 kampe matte jeg indse, at mit store projekt med at gøre Rooney mere målfarlig havde svigtet. Hverken han eller RvP leverede varen. De lå tæt sammen som planlagt men det var som om Rooney var fastlåst, jeg havde regnet med langt mere bevægelighed fra hans side. Jeg havde forventet han ville bevæge sig både venstre og højre rundt om RvP men det var som om han bare stormede op i nakken på ham. De indtager de samme positioner hele tiden og dermed annullerede hinandens spil.

Nu ville man umiddelbart tro, at problemet opstod i Rooney eller RvP’s rolle og man skulle ændre på deres roller. Jeg valgte dog at sætte highlights højere op og nærmere studere spillernes løbemønstre og positioner i løbet af kampen. Min erfaring fortæller mig nemlig, at disse løbemønstre tit kan stå i vejen for hinanden. Når man har spillere der skal tage offensive løb, så har de brug for at have fri rum at løb op eller ud i. Har man får mange spillere der søger de samme rum, så vil man opleve at de annullere hinanden.

Det var præcis der fejlen lå, dog hverken ved RvP eller Rooney’s rolle. Problemet lå længere tilbage på banen. Valget af felt til felt midtbanespilleren var fejlcastet. Den bevægelighed og fremadrettet tilgang jeg søgt hos BBM, endte med at ”ødelægge” Rooney’s bevægelighed. BBM pressede simpelthen Rooney for langt frem, så han endte i nakken på RvP og samtidig kunne Rooney ikke bevæge sig rundt om 9eren.



BBM stjal simpelthen Rooney rum. De kom til at udfylde hinandens roller og annullerede hinanden og dermed også RvP. Jeg havde brug for en mindre bevægelig rolle på MC positionen. En som stod en smule dybere, så Rooney ville få noget mere plads. Jeg ville have Rooney en smule længere tilbage, så han nemmere kunne tage løb både højre og venstre rundt om RvP.

Så jeg måtte genoverveje BBM rollen og mere se på en playmaker i support. PMs står af natur en smule dybere end BBM og bevæger sig ikke væk fra sin position. Han søger ind i rummet mellem modstanderens forsvar og midtbane, altså ”Smørhullet”. Ved at vælge ham netop i support får man ham en smule længere tilbage og han presser derfor ikke Rooney frem. Det giver mere plads til 10eren som dermed kan tage de løb forbi 9eren.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #54: 05 Nov 2013, 11:33 »

Spændende, jeg har selv en lignende taktik med Everton.

Dog har jeg Barkley liggende som advanced playmaker på Rooney's plads, men samtidig også en BBM liggende bag ham.

Jeg kunne forestille mig at min BBM også ofte tager pladsen fra Barkley, som jo burde stå for alt offensivt spil og dermed skubber ham for alt for langt frem på banen.

Du er ude i en dybde liggende playmaker, sammen med en alm. defensiv MC ?

I mit tilfælde vil det dog afskrække mig lidt at skulle ud i sådan et setup med flere playmakers, er der andre roller i sådan et setup der ville tænkes at fungere?
Logged


champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #55: 05 Nov 2013, 11:36 »

Undskyld - men BBM?
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #56: 05 Nov 2013, 11:38 »

Nej jeg bruger en fremadrettet PM i support på MC og så Shadow angriber på 10er positionen..

Jeg ville i hvert fald overveje en anden type på den MC end BBM når man spiller med en AMC i offensiv rolle..

Jeg havde stor succes med PM i support på 10eren og en BBM på MC i FM13. Det giver en god dynamik.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #57: 05 Nov 2013, 11:39 »

Undskyld - men BBM?

Det står for box to box midfielder (Det er ihvertfald den jeg snakker om! ;-))
« Seneste Redigering: 05 Nov 2013, 13:27 af NAsMaR » Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #58: 05 Nov 2013, 11:49 »

Nej jeg bruger en fremadrettet PM i support på MC og så Shadow angriber på 10er positionen..
Ja, altså en DLP på support og en alm. MC, som defensiv ved siden og så Rooney som shadow foran?

Jeg ville i hvert fald overveje en anden type på den MC end BBM når man spiller med en AMC i offensiv rolle..

Jeg havde stor succes med PM i support på 10eren og en BBM på MC i FM13. Det giver en god dynamik.
Må lige have prøvet anden rolle end en BBM. Jeg mener jeg kører med en MC på defensiv ved siden af.

Men to AP's vil vel være for meget? Så er vi over i noget DLP eller BWM. Må prøve mig lidt frem!

Men super med feedback på BBM positionen og hvad der gik galt.
Logged


krissah
Gæst
 
Sv: Wester’s taktiske tråd - FM14
« Svar #59: 05 Nov 2013, 13:32 »

Jeg har selv spillet med Man. Utd. og din taktik. Jeg synes heller ikke man får nok ud af Rooney som Shadow Striker og så RvP som DLF. Men hvis jeg spiller med en angriber som DLF og så Kagawa/Januzaj på AMC som AP attack, så går det fantastisk! Samtidig med en BBM på midtbanen :-)
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 19 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010