home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 343 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Juventus FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Juventus FC  (Læst 16784 gange)
Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Juventus FC
« : 01 Nov 2013, 21:58 »

Mit første spil, skal selvfølgelig være med favorit klubben. Del jeres erfaringer
Logged

FORZA JUVE!

Celtih
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Juventus FC
« Svar #1: 02 Nov 2013, 00:46 »

Jeg vil da lige dele min erfaringer fra mit første spil med Juventus...
Var endelig bare tænkte som et prøve spil for at se om min taktik virkede med Juve. Så eneste indkøb var Mohammed Diame for 31 mio og solgte ingen. Har prøvet at lave en taktik som minder om den Juve spiller i virkeligheden, så den hedder 3-1-4-2.

Ligaen blev vundet suverænt med 97 p, hvor nr 2 blev Napoli med 71p. Tabte kun 1 kamp og var til 0-1 ude mod Parma. Målscore på 78-19.
I CL vandt jeg min gruppe med 13p foran Chelsea med 12p. Indbyrdes mod Chelsea 1-1 hjemme og tabte 1-0 ude. Træk så Dortmund hvilket desværre allerede blev endestationen. Tabte 4-2 ude og 1-0 hjemme. I pokalen tabte jeg i 1/4 finalen på straffe imod Milan.
Kan jo ikke være tilfreds med sæsonen når jeg ryger ud så tidligt i CL. Så jeg skal lave en backup taktik imod modstandere som spiller med off kanter som Dortmund gjorde. Jeg fik aldrig rigtig gang i Tevez, så blev kun 12 mål i 29 kampe og snit på 6.87. Llorente var god med 24 mål i 37 kampe og snit på 7,5.

2. Sæson
Nu tænkte jeg der skulle købes ind nu da jeg ingen penge havde brugt i 1. sæson, så blev til følgende indkøb:
Elder Alvarez Balanta 97,5m, Lukaku 170m, Juan Cuadrade 65m, Marc-Andre ter Stegen 62,5m og Jack Wilshere 240m. Til backup hendtede jeg Diego og Vydra på fri og lånte Damiao, og til fremtiden Gabriel Barbosa 28m og Julian Brandt 13m.
Derudover kommer Doria til vinter for 55m og Barzagli ryger ud for 17m.

Ud røg Giovinco 100m, Isla 29m, Rubinho 1,55m, Quagliarella 15m, Vucinic 42m, Ziegler 12m, Lichtsteiner 45m.
Vender tilbage når jeg har spillet 2. sæson med forhåbentlig stor succes Smiley
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #2: 02 Nov 2013, 09:12 »

SÅDAN! Jeg holder med Arsenal og Juventus, og skal naturligvis også prøve at være sidstnævnte på et tidspunkt! Mine bedste spil i FM har altid været med Juventus, da jeg virkelig holder af Serie A og de muligheder der er, samt de italienske spillere. Ligaen er MEGET nem at vinde, men CHL er svær. Det skal jeg forsøge at gøre igen i år!

Jeg vil læse med herinde! Spændende indkøb du har foretaget dig Celtih. Unge dygtige spilere, og især Balanta, Lukaku, ter Stegen og Jack skal du jo nok få stor fornøjelse af i fremtiden. Cuadrado er en klassespiller!
Logged

madsbrøns
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #3: 02 Nov 2013, 10:20 »

Er der nogen der vil dele lidt taktik? Smiley Gerne med billeder af både taktikken, indstillingerne og diverse instruktioner!

Ville være en stor hjælp. Den gamle dame har været mit hold i så lang tid som jeg kan huske - så selvfølgelig skal der også spilles lidt med dem. Jeg synes bare ikke, at jeg har haft den store succes med dem i tidligere spil. Skuffet
Logged

Mp
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Juventus FC
« Svar #4: 02 Nov 2013, 16:35 »

Hej derude - jeg er ef at bygge min taktik op til Juventus som bliver mit første spil ifm 14 - det er en 3-1-4-2, mit spørgsmål er hvordan får jeg mest ud Fernando l. Og tevez i front? Roller og shouts - nogle erfaringer?
Logged

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #5: 02 Nov 2013, 17:55 »

En hurtig update.
1. sæson er transferpengene blevet brugt på at gøre det Conte missede i virkeligheden, nemlig at hente Marco Verratti til klubben. Derudover er en spændende upcoming striker fra Parma kommet til, ved navn Alberto Cerri. Supercuppen blev tabt med 1-2 efter mål i 89' og 90+5 minut. Første ligacup ude mod Udinese blev flot vundet med 2-1, selvom jeg blev presset ned.
Er stadig ved at finde frem til de optimale holdinstrukser. Skal lige lære det nye at kende.
Logged

FORZA JUVE!

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #6: 02 Nov 2013, 22:26 »

Sæsonens første 10 ligakampe er nu overstået.
Jeg synes at holdet bliver bedre og bedre for hver kamp der bliver spillet. Jeg har fået finpudset taktikken til noget jeg synes der fungere. Sæsonens første 10 ligakampe har budt på 8 sejre og 2 nederlag. Nederlagene er kommet på udebane til henholdsvis Fiorentina og AC Milan. Her skal det tilføjes at jeg har været bedst i begge kampe, og måske har været for overmodig i slutfasen, da jeg er blevet straffet i overtiden begge gange.
I Champions League er jeg ubesejret efter 3 kampe, men her bliver der ikke jublet, da det er blevet til 3 uafgjorte kampe i det alle, med forstand på Champions League, og med kendskab til Juventus, vil kalde en nem pulje. Gruppen hedder Benfica, Juventus, Ajax og Steaua. Så her har jeg stadig noget arbejde at gøre med taktikken. Tror jeg har fundet frem til den konklusion, at min taktik har været for "defensiv", og at jeg er nødt til at spille mere offensiv og få lagt pres på de, langt svagere, modstandere.
En lille update på de spillere som har imponeret og dem som mangler at finde form:
Chiellini, Lichtsteiner, Llorente, Asamoah og Bonucci er alle kommet godt fra start med fine præstationer.
Barzagli, Vidal, Pirlo og Tevez er startet dårligt, men har opadgående formkurve.
Buffon (Målmænd spiller som regel dårligt i topklubber), Pogba og Marchisio (Han var skadet fra start, og har kun været involveret i 4 kampe, heraf 2 som indskifter) har ikke ramt formen endnu.
« Seneste Redigering: 02 Nov 2013, 23:53 af Jepved » Logged

FORZA JUVE!

Celtih
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Juventus FC
« Svar #7: 03 Nov 2013, 03:50 »

Jeg bruger 2 forskellige taktikker afhængig hvordan jeg tror modstander stiller op. Skal så siges at det er jeg først begyndt på efter 1 sæson, så har kunne købe ind til specielt taktik nr 2. Scorer mange mål efter hjørnespark, så taktikken skaber mange hjørnespark.
1. Bruges når modstander spiller uden kanter (sker tit i Italien)
            FC(def)      BF(def)      FC(def)                             Holdindstillinger
                            Regista                                             Kontroller og Frit
Def wing(sup) CM(def)        FP(sup)        Def wing(sup)         Holdinstruktioner: Hold boldbesiddelse, Aflever i dybden
                                                                                  Chikaner modstander og vær aggressivt involveret.
                   FA               Target(sup)                              De 3 på centrale på midten sat til at skyde mindre.

2. Bruges selvfølgelig så når modstander spiller med kanter (Ofte i CL)
FB(off)         FC(stopper)       FC(def)        FB(off)          Holdindstillinger
                           Regista                                         Kontroller og meget Frit
             Dybliggende(sup) FP(off)                                HI: Kort afl, Udnyt fløj, spil bredere, skup højere op
IA(off)                                         Kant(off)                Chikaner, Offside, Lavere tempo, vær mere udfoldende
                               Skarpretter                                Der er også en del spilerinstruktioner .               
Håber dette kan hjælpe madsbrøns (ved ikke lige hvordan man ligger billeder ind)
Hvis folk har foreslag til forbedringer tager jeg gerne imod, de kan jo altid forbedres Smiley
« Seneste Redigering: 03 Nov 2013, 08:24 af Celtih » Logged

Celtih
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Juventus FC
« Svar #8: 03 Nov 2013, 04:20 »

2. sæson
Vandt med 78p, nr 2 Roma 75p, så ikke nær så suverænt som 1. sæson. Især defensiven der svigtede, lukkede 35 mål ind (1. sæson kun 19). De fleste blev lukket ind i efteråret, efter vinter gik jeg over til at bruge de 2 taktikker beskrevet ovenover, det hjalp rigtig meget. I CL kom jeg videre med 9p foran Shakhtar 7p, FCK 7p, Real vandt gruppen med 12 p. Træk Porto og vandt 3-0 hjemme, var lidt overmodig (en del reserver) og var lige ved at smide det på udebane, tabte 3-1. Træk Bayern hvor jeg startede med at tabe 2-0 ude, og udspillede dem så ellers på hjemmebane, men der blev brændt for meget og endte kun 3-1, så røg ud på udebane mål... I pokalen røg jeg igen ud på straffe til i 1/4 finalen, denne gang til Sampdoria.
Havde generelt et skidt efterår, holdte mig dog i live i både CL og pokalen, så fik heldigvis ikke den store betydning. Sammenlignet med 1. sæson kom jeg lidt længere i CL ellers det samme, så stadigvæk ikke helt godt nok.

3. sæson
Tænkte der nu skulle købes specielt ind til taktik nr 2, ved at købe nogle kanter.
Ind kom: Erik Lamela 210m, Alex Oxlade-Chamberlain 130m, Gino Peruzzi 152m, Lucas Romero 40m, Adil Rami fri, Wijnaldum fri, Stephane Ruffier fri (backup MM). Derudover skulle bydes på deleje spillerne og her fik jeg: Luca Marrone 3,5m, Domenico Berardi 14m, Frederik Sørensen 8,5k, Manolo Gabbiadini 14m.

Ud røg: Martin Caceres 102m, Tevez 48m (fik aldrig gang i ham, desværre), Peluso 4,25m, Angelo Ogbonna 127m og Padoin 7,5m.
Desværre så valgte både Buffon og Pirlo at stoppe, jeg prøvede ellers at få dem til at tage et år mere...Skuffet
Så der bliver arbejdet videre mod succes specielt i CL...
« Seneste Redigering: 03 Nov 2013, 04:40 af Celtih » Logged

krissah
Gæst
 
Sv: Juventus FC
« Svar #9: 03 Nov 2013, 22:02 »

Jeg er også startet med Juventus og synes det går okay indtil videre i sæsonen. Dog synes jeg ikke jeg får fuld valuta ud af angrebsduoen Llorente og Tevez. Jeg spiller en 5-3-2 med Komplette wingbacks og en defensiv midt (Regista). Jeg bruger Llorente som Targetmand (Angreb) og Tevez som Komplet Angriber (Support).

Så ville egentlig høre hvordan I får mest ud af dem eller om nogle har råd til hvordan de skal spilles :-)
Logged

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #10: 03 Nov 2013, 22:22 »

Jeg bruger Tevez som skarpretter og han har scoret 11 mål i 20 kampe i alle turneringer, mens Llorente bliver brugt som komplet angriber (support) og han har scoret 11 mål i 15 kampe i alle turneringer. Så hos mig fungere de okay sammen.
Logged

FORZA JUVE!

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #11: 03 Nov 2013, 22:27 »

Jeg vil generelt fraråde at spille Komplet+TM sammen, da de to roller minder meget om hinanden i det, at man spiller bolden op på dem. Det er typisk store spillere med god fysik, som kan smide bolden videre til medspillere og derved skabe overtal osv. Smiley
Logged

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #12: 03 Nov 2013, 23:33 »

Så lakker dagens FM-fix mod enden.

Holdet er spillet rigtig godt sammen efterhånden. Rotationssystemet fungerer optimalt, da de fleste spillere i truppen får minutter i benene, og pointene stadig rasler ind på tavlen.
I ligaen har jeg spillet 17 kampe nu, og er ved årsskiftet. 14 af dem er vundet, 1 er endt uafgjort også er det blevet til 2 nederlag. Jeg ligger med 43 point, ét mere end Inter med 42. Afstanden til 3. pladsen er 13 point, så det tegner sig til at blive et opgør mellem derby d'italia holdene.

I CL følte jeg mig, efter de første 3 kampe, som alle endte uafgjort, nødsaget til at lave ændringer. Så en ny taktik så dagens lys. 4-back kæden blev genfødt i Juventus, mens Pirlo fortsat ligger som regista, er Marchisio rykket ud som en bred midtbanespiller. Det er egentlig den mest markante ændring ved taktikken. Det giver noget mere ballast i forsvar og midtbane. De sidste 3 kampe endte med 2 sejre og 1 uafgjort, hvilket var nok til gruppens 2. plads.
I 1/8-finalen kom FC Porto op af hatten, hvilket må siges at være en yderst optimal lodtrækning, da alternativerne var Bayern, Barcelona, Man City, Man Utd, Real Madrid og Chelsea.

Transfervinduet nærmer sig, og der er det med stor glæde at kunne præsentere en ny spiller i truppen. Forsvaret har været sårbart, og Barzagli, Chiellini, Bonucci og Ogbonna har roteret meget, men stadig spillet mange kampe. Så til at reducere arbejdsmængden fra dem, har jeg hentet et stort colombiansk talent ved navn Eder Álvarez Balanta i River Plate. Han passer perfekt på profilen af en Juventus midterforsvar, da han er god med fødderne. Det bliver spændende at følge hans udvikling.
Logged

FORZA JUVE!

Jepved
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Juventus FC
« Svar #13: 07 Nov 2013, 10:52 »

Så er vi nået til udgangen af marts måned.

Holdet spiller forrygende, og har egentlig gjort det hele sæsonen. Begge taktikker fungerer formidabelt. Inter har givet god modstand, og fulgt med længere end forventet, men har nu måttet give slip. 30 kampe er spillet, og jeg ligger med 73 point, mens Inter er 9 point bag mig, så det ligner et mesterskab i mit første spil i FM14.

Champions League bød i 1/8-finalen på FC Porto, og det var umiddelbart en ønske lodtrækning, og det viste sig også at være en overkommelig modstander, med en 3-1 sejr hjemme, og en 2-0 sejr på udebane. Da lodtrækningen til kvartfinalerne skulle finde sted, var der stadig 2 hold med, som måtte siges at være drømmelodtrækninger så langt henne i turneringen, i form af Celtic og Marseille. Men heldet var sluppet op, og jeg trak FC Bayern München. Så her bliver det revanche tid for sidste os virkelige kvartfinale exit til Bayern for Juventus. Er spændt på denne kamp, da holdet virkelig spiller godt, og jeg føler mig klar til denne kamp.

En lille update på truppen, og hvem der præsterer.
Llorente har været suveræn i år. 21 kasser i 32 kampe i alle turneringer må siges at være godkendt.
Derudover har Bonucci, Chiellini, Asamoah, Vidal, Tevez, Pirlo, og måske lidt overraskende da han mest har fungeret som indskifter, Peluso, spillet stabilt og godt.
Lichtsteiner, Marchisio, Barzagli, Pogba, Buffon, Cáceres, Giovinco, Verratti, Ogbonna og Vucinic har ikke spillet godt nok at spillere i den kaliber. Måske er jeg hård, men synes godt man må forvente noget af spillere i den størrelse, og på et hold som har spillet godt.
Logged

FORZA JUVE!

Celtih
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Juventus FC
« Svar #14: 08 Nov 2013, 00:57 »

3. Sæson
Den perfekte sæson, vandt ligaen med 82p, nr 2 Inter 75p. Vandt pokalenfinalen på straffe efter 0-0 over Inter. I CL vandt jeg gruppen med 13p nr 2 blev Tottenham nr 12p, nr 3 OM 10p. Herefter træk jeg Hannover og slog dem ud samlet 6-1. PSG blev slået ud med 2*2-0 og så træk jeg Man City. Efter 3-3 på udebane, hvor Doria scorede hattrick efter hjørne (god hjørnesparks taktik), vandt jeg 4-2 hjemme efter hattrick af Alex Oxlade-Chamberlain. Mødte Chelsea i finalen, som blev voldsomt spændende. Lukaku bragte mig foran efter 15m, men Oscar udlignende efter 43m. Så valgte Doria at score selvmål efter 85m, men heldigvis valgte Pogba banke den ind på langskud i 90+2m... I forlænget scorede Lukaku i 108m og jeg holdte den heldigvis resten af kampen og jeg kunne hæve CL pokalen Opstemt

3. sæson
Ind: Salomon Rondon fri, Alex Sandro fri, Raheem Sterling 120m, Kyriakos Papadopoulos 57,5m og Sami Handanovis fri (back-up)
Ud: Wijnaldum 42m, Vydra 18m, Llorente 40m, Rami 60m, Leali 10m og Berardi 55m.

Målet for sæsonen er selvfølgelig at alt vinde og hvis det sker, så stopper jeg nok dette save. Men så blev jeg spurgt om jeg ville være Landstræner for Spanien. Det sagde jeg ja til og nu vil jeg spille mindst 2 sæsoner mere, så jeg lige kan nå at se om jeg kan vinde EM. Slut herfra Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010