home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 285 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Arbejdshest
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Arbejdshest  (Læst 5267 gange)
cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Arbejdshest
« : 24 Jun 2013, 12:03 »

jpg


Forord

Jeg har altid elsket realistiske blogs om fodbold. Jeg har altid ønsket selv at lave en blog, hvor realismen var i højsædet. Denne blog vil komme til at omhandle undertegnede, Christian Nørly, som starter sin karriere som fodboldmanager helt fra grunden, pga. sin passion for spillet.

Navn: Christian Nørly
Alder: 31
Nationalitet: Dansk
Favorithold: FCK
Tidligere spillererfaring: Serie 6 spiller
Tidligere uddannelse: Læreruddannelsen og Idrætspædagog.

Målet med bloggen er at give et så realistisk billede af, hvordan man arbejder sig til tops i verden helt fra bunden af fødekæden. Jeg vil derfor ikke binde mig til kun et hold i bloggen, såfremt jeg finder det mere fordelsagtigt at skifte klub. Mine updates vil både udforme sig i avisartikler, personlige beretninger og statistiske vinkler af spillet. Jeg håber I vil nyde bloggen, ligeså meget som jeg vil!
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Wulff
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #1: 24 Jun 2013, 12:20 »

Lyder meget spændende. Har ventet på en blog som denne Opstemt
Spiller du ud fra The Lutz Pfannenstiel Challenge?
Logged

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #2: 24 Jun 2013, 12:54 »

følger med her Smiley lovende start
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

kruse
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #3: 24 Jun 2013, 13:13 »

Den her blog skal jeg simpelthen følge.
God start!
Logged

KÆMP FOR HOVEDSTADEN

aien
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Arbejdshest
« Svar #4: 24 Jun 2013, 17:41 »

Ser rigtig lovende ud, Christian! Bliver spændende at følge din vej op.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Arbejdshest
« Svar #5: 24 Jun 2013, 17:50 »

Altid dejligt med en karriere blog.. Er desuden selv stor fan af realisme, så jeg glæder mig til at se hvad dette kan udmønstre sig i..   Thumbs Up
Logged

Magn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #6: 24 Jun 2013, 20:45 »

Rigtig lovende start. Spændende at du sætter realismen som en vigtig ting.

Jeg følger! Smiley
Logged

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #7: 25 Jun 2013, 02:35 »

Lyder interessant! Følger helt klart med her! Smiley
Logged

vijofrech
Odds-hjælper
*

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #8: 25 Jun 2013, 07:22 »

følger helt klart med Smiley
Logged

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #9: 25 Jun 2013, 15:51 »

Lyder meget spændende. Har ventet på en blog som denne Opstemt
Spiller du ud fra The Lutz Pfannenstiel Challenge?
 

Nej, det gør jeg ikke. Jeg kan dog finde mange lighedspunkter i "The Lutz Pfannenstiel Challenge".

Jeg havde aldrig hørt om denne challenge, før du nævnte den! :-)
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #10: 25 Jun 2013, 15:59 »



Introduktion

Jeg har altid elsket udfordringer, og som barn havde jeg kun en drøm. En drøm om at blive professionel fodboldspiller. Efter jeg havde etableret mig som fast inventar på AB’s ungdomshold, satte knæskaden Osgood-Schlatter en brat stopper for min drøm. Fodboldglæden forsvandt dog aldrig fra mit liv. I løbet af min opvækst beskæftigede jeg mig med små trænerjobs for miniputterne i den lokale fodboldklub og jeg blev fast supporter på lægterne for yndlingsklubben, FC København. Passionen for fodbold var høj og stadig stigende, men desværre, gav den ikke mange penge på kontoen. Jeg besluttede derfor at søge videre i skolesystemet, hvor det blev til seminariet efter gymnasiet og senere på universitetet som idrætspædagog. 

For ikke at brænde ud og miste motivationen, begyndte jeg i passionens tegn, at holde livsglæden oppe ved at videreuddanne mig som fodboldtræner. Jeg begyndte på DBUs trænerkursus, hvor jeg til sidst kunne skrive B2 licensen på CV’et. Jeg begyndte, til min søde kærestes store frustration, at søge cheftrænerjobs i Skandinavien og omregn. Hun havde modvilligt accepteret, at opgive job, venner og familie hvis et attraktivt job som cheftræner tilbød sig. Efter mange afslag i bl.a. lokalklubben Elite 3000, den norske 1. divisionsklub Alta og storklubben i Nordirland Shamrock Rovers mistede jeg hurtigt modet. 

Da jeg sad og skrev det sidste færdigt på en ansøgning ved Skovhoved GFO til et lavtlønnet pædagogjob, læste jeg på netavisen, at Östersunds FK havde fyret deres cheftræner, Graham Potter:





”18 måneder i Östersunds FK var alt hvad den daværende cheftræner Graham Potter fik af klubbens bestyrelse, som tidligere på dagen valgte at fyre cheftræneren. Östersunds FK top var især ikke tilfreds med cheftrænerens strategi og mandskabsbehandling som resulterede i klubbens skuffende 14 plads i ligaen”
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #11: 26 Jun 2013, 10:44 »



Samtalen


Nervøsiteten overvældede mig, da jeg ankom til Jamtkraft Arena og så, hvad der forhåbentlig, ville blive min fremtidige hjemmebane. Bestyrelsesformand, Daniel Kindberg, stod og ville give mig en kort rundvisning af stadionet, inden jeg skulle ind og sælge mit spillekoncept til bestyrelsen. Jeg startede samtalen med at overbevise bestyrelsen om mine evner indenfor mandskabsbehandling, hvorefter jeg skruede ind på det vigtigste, nemlig min spillefilosofi og spilkoncept. Jeg fremlagde mine gennemarbejdede taktikker som nøje var blevet lavet efter det spillermateriale, der var i klubben.

Östersunds FK V1



Östersunds FK V2



Östersunds FK V3




”Det essentielle i disse spillesystemer er, at for at vinde fodboldkampe skal vi stå stærkt, solidt og organiseret i defensiven, hvor alle spillere hjælper med at holde fjenden fra fadet. Dertil skal vi møde modstanderen højt på banen, hvor vores presspil skal tvinge modstanderen til at stå lavt i banen så vores tekniske offensivspillere kan gøre ekstra ondt. Vi skal spille boldbesiddende fodbold da vi har spillerne til dette”
 
Ydermere havde jeg gjort min research og så fremlagde at ved hjælp af få økonomiske midler, kunne jeg tilpasse mit spilkoncept direkte på den nuværende trup. Jeg trykkede hånd med bestyrelsen, sagde ordentlig farvel til Kindberg og vendte snuden hjemad mod Nordsjælland. Jeg havde en god mavefornemmelse. Bestyrelsen nikkede genkendende til mit spilkoncept og mine kompetencer, selvom mit CV langt fra var imponerende. 


« Seneste Redigering: 26 Jun 2013, 12:49 af cNorly » Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #12: 26 Jun 2013, 12:12 »



Samtalen


Nervøsiteten overvældede mig, da jeg ankom til Jamtkraft Arena og så, hvad der forhåbentlig, ville blive min fremtidige hjemmebane. Bestyrelsesformand, Daniel Kindberg, stod og ville give mig en kort rundvisning af stadionet, inden jeg skulle ind og sælge mit spillekoncept til bestyrelsen. Jeg startede samtalen med at overbevise bestyrelsen om mine evner indenfor mandskabsbehandling, hvorefter jeg skruede ind på det vigtigste, nemlig min spillefilosofi og spilkoncept. Jeg fremlagde mine gennemarbejdede taktikker som nøje var blevet lavet efter det spillermateriale, der var i klubben.

Östersunds FK V1



Östersunds FK V2



Östersunds FK V3




”Det essentielle i disse spillesystemer er, at for at vinde fodboldkampe skal vi stå stærkt, solidt og organiseret i defensiven, hvor alle spillere hjælper med at holde fjenden fra fadet. Dertil skal vi møde modstanderen højt på banen, hvor vores presspil skal tvinge modstanderen til at stå lavt i banen så vores tekniske offensivspillere kan gøre ekstra ondt. Vi skal spille boldbesiddende fodbold da vi har spillerne til dette”
 
Ydermere havde jeg gjort min research og så fremlagde at ved hjælp af få økonomiske midler, kunne jeg tilpasse mit spilkoncept direkte på den nuværende trup. Jeg trykkede hånd med bestyrelsen, sagde ordentlig farvel til Kindberg og vendte snuden hjemad mod Nordsjælland. Jeg havde en god mavefornemmelse. Bestyrelsen nikkede genkendende til mit spilkoncept og mine kompetencer, selvom mit CV langt fra var imponerende. 




screens er broke
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #13: 26 Jun 2013, 12:50 »

screens er broke

Fejlen er rettet!
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

cNorly
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Arbejdshest
« Svar #14: 27 Jun 2013, 07:40 »



Östersunds FK


Anslået værdi: 2,92 mio. DKK
Medieprognose. 4
Nuværende placering: 14
Finansiel status: Okay





Tilbudt kontrakt:
Længde: 16 måneder
Løn: 15.000 DKK (før skat)
Forventninger: Opnå mindst en respektabel placering i 1. division NORD.
Transferbudget: 225.000
Lønbudget: 270.000
Nuværende spillerlønninger: 186.000




Datoen sagde den 11/7-12 og jeg var hermed udråbt ny cheftræner. Da jeg ringede til kæresten for at orientere hende om de sidste detaljer, var hun allerede i fuld gang med at kigge på nye lejligheder, job mm. Til trods for at hun frygtede for tanken om at flytte til et andet land, væk fra venner og familie, var hun beundrende glad for de nye muligheder der bød sig. Jeg smilede ved tanken.
Med kakaoen tæt plantet ved min side, gennemgik jeg slavisk holdet jeg nu stod i spidsen for.
Træningsfaciliteter ne var tilstrækkelige, og ungdomsrekruttering en var ret simpel. Ingen af spillerne kendte jeg på forhånd, men min assistenttræner havde udarbejdet en holdrapport over holdet. Især 3 spillere var jeg yderst glad for at have på holdkortet.



Alexis Mendiola
Mexicansk afstamning. Offensivt orienteret midtbanespiller, hvis forcer hører til i det tekniske. Umiddelbart en sikker starter trods hans 21 år. Stort udviklingspotential e. Han passer perfekt til 10’er rollen.

Seon-Min Moon
Koreansk afstamning. Centralmidtbanespil ler, hans høje arbejdsindsats og evner inden for teamwork gør ham til en umiddelbar sikker starter på midtbanen, trods hans blot 20 år. Stort udviklingspotential e, han er allerede indenom det Koranske U-21 hold.

Filip Rogic
Svenskspiller af egenavl. Rogic kan både spille i det centrale angrib eller på højrefløj. Rogic spås en stor fremtid, og trods hans 19 år vil han indgå fast i startsopstillingen.


Desperat!
Holdet er ekstremt tyndt besat på de defensive pladser. Især på målmandsposten skriges der desperat efter kompetente herre. Tvunget, falder førstevalget på den 21-årige Viktor Hansson, som ikke besidder de kvaliteter vi forventer en målmand for Östersunds FK skal have. 22 mål i 12 kampe bevidner ligeledes om defensivens kvalitet. 20 dage til transfervinduet åbner, der skal scoutes!
Logged

"My father always used to say that when you die, if you've got five real friends, you've had a great life."

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010