Første sæson med Schalke blev en blandet poseslik, i ligaen lavede Bayern 90 point da de gik ubesejret igennem ligaen. Jeg lavede selv 76 point og endte på en 3. plads efter Bayern og Dortmund.
Champions League, blev en grim oplevelse af slagsen, med en gruppe bestående af: Barcelona, Galatasaray, Schalke og Montpellier. endte gruppen sådan her:
1. Barcelona 12p
2. Galatasaray 9p
3. Montpellier 8p
4. Schalke 4p
Den tyskepokal springer vi let og elegant over...
Så blev vi klar til anden sæson, hvor indkøbene blev:
David Ospina hentet ind på fri transfer.
Miralem Pjanic hentet ind for 100 mio i Roma.
Nicolas Gaitan hentet ind for 85 mio i Benfica.
Felipe Melo hentet ind på leje fra Juventus.
Kevin De Bruyne hentet ind på leje fra Chelsea.
Paolo De Ceglie hentet ind på leje fra Juventus.
Ibrahim Afellay hentet ind på fri transfer.
Min start 11'er kom til og se således ud:
Ligaen blev jeg igen nr. 3, denne gang med 73 point igen efter Bayern og Dortmund.
Den tyskepokal tunering kunne jeg trække mig sejrsrigt ud af, efter en finale sejr over Nürnberg fra 2. Bundesliga.
I Champions League bestod min gruppe denne gang af: Chelsea, Benfica, Schalke og Fenerbache.
Gruppen endte:
1. Schalke 10p
2. Benfica 10p
3. Chelsea 9p
4. Fenerbache 4p
I første knockout runde skulle jeg møde Italienske AC Milan. Jeg tabte første kamp på udebane 2-1 og vandt derefter 2-0 hjemme så gik videre 3-2.
Kvartfinalen blev PSG trukket igen starter jeg ude med og tabe denne gang 3-1, men i returen vinder jeg fuldt fortjent 3-0 da PSG kun har 2 afslutninger i hele kampen mod mine 16. Går derfor videre til semifinalen 4-3.
Semifinalen blev mod mine engelske helte fra Manchester United, og denne gang startede jeg på hjemmebane hvor jeg vandt 2-1 i en kamp jeg dominerede med 18 skud mod United 8.
Returen på Drømmenes Teater blev knap nok fløjtet igang før der var drama, allerede efter 27 sekunder bliver Wayne Rooney vist ud med direkte rødt kort for en albue. 50 min inde i kampen får jeg det meget vigtige udebane mål som jeg havde brug for da lejesvenden Kevin De Bruyne scorede. 2 min efter score Chicharito og bringer balance i regnskabet. Da Felipe Melo efter 61 min får sit andet gule kort blev den sidste halve time meget spændende, dog holdte jeg vand og gik videre samlet 3-2.
Finalen blev så mod Barcelona og resultatet blev efter en tæt affære 2-1 til Schalke.
Step 1. Done!