home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 220 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvad tror du på?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Tror du på en religion?
Ja, Kristendommen.
- 26 (28,6%)
Ja, Islam.
- 3 (3,3%)
Ja, Jødedommen.
- 0 (0%)
Ja, Buddhismen.
- 3 (3,3%)
Ja, anden religion.
- 1 (1,1%)
Nej, tror ikke på nogen religion.
- 58 (63,7%)
Antal Stemmer: 91

Sider: [1] 2 3 ... 34 Udprint
Forfatter Emne: Hvad tror du på?  (Læst 50915 gange)
Pepe
Gæst
 
Hvad tror du på?
« : 12 Apr 2009, 10:42 »

Hvad tror du på?
Mange dybe emner bliver debatteret på FmFreaks.dk for tiden, og jeg synes, at det ville være ekstremt spændende at høre, hvad folk tror på herinde. Er du religiøs? Tror du på videnskaben? Eller tror du på noget helt tredje? Lad mig høre din mening!

Personligt er jeg tilhænger af videnskaben. Jeg synes, at historien om, at Gud skabte Jorden på 7 dage lyder usand, og jeg tror helt sikkert på Big Bang. Jeg tror simpelthen ikke på, at der er mere mellem himmel og jord end først antaget. Jorden er som vi kan se den, og det er så det. Darwin's evolutionsteori kan religiøse folk for eksempel ikke benægte (ikke de gange jeg har debatteret det her emne med dem.)
Som sagt tror jeg ikke på, at der er mere mellem himmel og jord end som så. Jeg tror ikke, vi har en Gud, der våger over mig. Jeg tror tingene er, som vi ser dem, og som vi opfatter dem, og det er så det. Kald mig bare kynisk Wink

Hvad tror du på?
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #1: 12 Apr 2009, 10:53 »

Jeg er ikke religiøs. Jeg er atheist.

Big Bang, hmm.. Nu ved jeg ikke specielt meget om det, udover det var en stor eksplosion og så kom der nogen store kugler som flyver rundt om solen.
Men tja, egentlig ved jeg sgu heller ikke hvad jeg ellers skulle tro på? Har ikke sat mig specielt meget ind i alle teorierne osv. så indtil videre må jeg vel bare følge mængden, og holde til Big Bang også. Smiley

Glæder mig til at se hvad de får ud af den der LHC de har gang i, i Schweiz/Frankrig. Jeg håber på jordens undergang!
Logged

Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #2: 12 Apr 2009, 11:05 »

Jeg er ateist, og det har jeg været i meget lang tid. Religion har aldrig sagt mig noget.
Altså Gud er en opfundet mand, og folk der tror på ham mangler altid argumenter for at han findes. Man har aldrig fundet beviser for en gud. Biblen er ikke et bevis, da det bare er en gammel bog!
- Jeg er tilhænger af Evolutionen og Big Bang.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #3: 12 Apr 2009, 14:11 »

Jeg synes, at historien om, at Gud skabte Jorden på 7 dage lyder usand

Hvad tror du på?

Pfft.. Det var seks dage, da han tog en pause om søndagen! Kan du ikke din historie? Sur

Men uden at have dyb viden indenfor dette område, så tror jeg på, at Gud er der oppe et eller andet sted, med sit lange skæg og klipklappere. Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


enged
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #4: 12 Apr 2009, 14:21 »

På sin hvis tror jeg at der er noget 'der oppe' der er vel mere eller mindre det man kan kalder for agnosticisme.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at det hele bare er et tilfælde. Det nægter jeg simpelthen at tro på, men igen på den anden side, hvorfor skulle en god lave så meget krig og had i verden? Så kan man sige at det er fordi vi har en fri vilje, men det ville jeg sgu da skide på hvis jeg var gud, så kunne han da 'bare' gøre så der ikke var had i verden mere.
Det kan også være at alle de forskellige religioner med hver deres gud, sidder et sted og følger slagets gang over en øl og hygger sig med det.
Det er et meget stort og åbent spørgsmål, og det er noget som jeg ikke regner med at få noget endegyldigt svar på.
Logged

Andreas93
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #5: 12 Apr 2009, 14:34 »

Jeg er faktisk meget religiøs. Jeg plejer at sige:

Fck er min religion
Parken er min kirke
Don Ø er min gud

Peace
Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #6: 12 Apr 2009, 14:48 »

Tænkte også på at lave tråden for et par dage siden.. Opstemt

Men jeg har det på samme måde som enged. Det er simpelthen så stort og fantastisk, at det er vildt, hvis det hele bare er et tilfælde.. Og det hele må vel være blevet sat igang på en måde, for hvis vi nu antager, at universet kom for X antal år siden, hvad var der så inden da.. Det må jo være kommet på et tidspunkt? Men at Gud sidder deroppe med sit store skæg og ser folk gå ind ad guldbelagte porte på skyerne, det tror jeg ikke på. Nej, mere at der er 'et eller andet', der styrer det hele. Det med videnskaben har jeg ofte sat spørgsmålstegn ved, for jeg tror ikke, at det er hele sandheden, hvis I forstår, hvad jeg mener. Det er fantastisk at tænke på, at der måske er noget der styrer det hele, og jeg synes, det er kedeligt, hvis alt bare kan bevises ved videnskab. Om det er derfor, jeg ikke føler mig sikker på det, skal jeg ikke kunne sige..

Og så vil jeg gerne lige have lov til at sige, at religion er det værste, der nogensinde er opfundet. Det er så ufatteligt dumt, og det eneste, det har forårsaget er krig og ødelæggelse. Hvis der er noget, der bør forsvinde, så er det det, for det har intet godt. Hvis det er sådan, at Gud findes (tror jeg ikke), så er der sku ikke meget gud over ham (hende?). Det forårsager krige, og at folk kan finde på at slå hinanden ihjel over en tro er jo dybt latterligt. Folk der starter krige pga. dette er jo, undskyld udtrykket, nærmest underudviklede. Og ja, jeg ved godt, at det ikke er alle religion, der er årsag til alle krige, men jeg synes nu, at det er skyld i en del af dem. Religion burde få folk til at skabe bedre sammenhold med alle, men i stedet har det nærmest den modsatte virkning. Nærmest tragikomisk, hvis I spørger mig.
Peace

Andreas: Så kan vi da roligt slå fast, at du overhovedet ikke er muslim.
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #7: 12 Apr 2009, 14:56 »

Ben: Er ikke helt enig i det sidste du skriver. Jeg er på ingen måde religiøs og har aldrig været det, men at sige, at religion er "det værste, der findes", kan jeg slet ikke nikke godkendende til. Religion er et samlingspunkt for rigtig mange mennesker rigtig mange steder i verden, og uden religion ville rigtig mange mennesker i verden ikke være ligeså trygge. Folk elsker tanken om, at der er en, der beskytter dem - en der har hånden over dem. Verden ville slet ikke være den samme uden religion.
Ja, religion skaber krige, men spørgsmålet er om de krige ikke ville være komme alligevel, hvis religion ikke eksisterede?
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #8: 12 Apr 2009, 15:01 »

Altså, jeg tror på evolutionsteorien, men det betyder ikke at jeg ikke er religiøs. Jeg har i flere tilfælde taget mig selv i at bede til Gud. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men jeg føler det er vigtigt for os at have noget at tro på. Noget vi ikke kan forklare, noget der ikke kan forklares eller skal forklares. Vi skal bare tro! Men jeg er jo ikke blind. Jeg kan da sagtens se alle de ulemper der er ved religion, og hvor meget vold, død og ødelæggelse det har gjort. Så for lige at sige det kort, tror jeg at jeg vælger at kalde mig selv noget à la 'kombinateist'? Peace
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #9: 12 Apr 2009, 15:04 »

Jeg er selv atheist.

Men at sige, at religion kun har bragt dårlige ting er noget af det værste vrøvl.. Religion har været med til at skabe en moral. En følelse af sammenhørighed. Hele den vestlige verden er f.eks. baseret på det moralske kodeks, som Jødedommen/Kristendommen giver.
Jeg tror ikke at der er en gud, men der har været nogen mænd der har forsøgt at forene mennesker. Det kan man f.eks. gøre ved religion.
Problemet er så, at hver gang man forener nogen, så udelukker man nogen andre.

Mange har overfortolket og udnyttet religion til deres egen fordel. Korstog og massemord f.eks.. Men det kan man ikke rigtig give religionen skyld for.

Det er heller ikke uden grund, at Buddhisme bliver mere og mere populært i den vestlige verden. Buddhisme har mange gode "råd" man kan efterleve. Ting som giver god mening (også et par underlige ting haha)

Det er vel også ubehageligt at forstille sig, at når man dør, så er man bare væk? Deraf efter-livs-paradis, spøgelser osv.. Vi kan ikke lide tanken, så vi digtede noget.
Logged

enged
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #10: 12 Apr 2009, 15:05 »

Man kan vel både kalde religion for det bedste og det værste som der er blevet 'opfundet'. Som BenM siger så har religion skabt mange krige, og lange krige. Samtidig som Pepe så fint siger det "Religion er et samlingspunkt for rigtig mange mennesker rigtig mange steder i verden". Jeg tror på ingen måde at verdenen ville være den samme uden religion, det er svært at sige om verden ville være et bedre eller et værre sted.
Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #11: 12 Apr 2009, 15:09 »

http://www.youtube.com/v/kASwpq-QD7s - Baunes brevkasse - Baunes mening om Gud

Hvis man bare bytter Fc. Midtjylland ud med Fck, så jeg hamrende enig Smiley
Logged

Thaurat al Shabab

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #12: 12 Apr 2009, 15:20 »

Ben: Er ikke helt enig i det sidste du skriver. Jeg er på ingen måde religiøs og har aldrig været det, men at sige, at religion er "det værste, der findes", kan jeg slet ikke nikke godkendende til. Religion er et samlingspunkt for rigtig mange mennesker rigtig mange steder i verden, og uden religion ville rigtig mange mennesker i verden ikke være ligeså trygge. Folk elsker tanken om, at der er en, der beskytter dem - en der har hånden over dem. Verden ville slet ikke være den samme uden religion.
Ja, religion skaber krige, men spørgsmålet er om de krige ikke ville være komme alligevel, hvis religion ikke eksisterede?
Overdrivelse fremmer forståelse.. Wink

Ja, religion er et samlingspunkt for mange mennesker, og det er da selvfølgelig utrolig godt på mange måder. Men noget folk tror så meget på, at nogle er villige til at slås for det, er altså ikke for godt. Det burde få folk til at være mere kærlige og ansvarsfulde, men jeg synes på nogle måder, at det har en dobbelteffekt. Det forårsager krige, og det er vidst ALT andet end det, dem der opfandt det ønskede. Det kan være enormt hyggeligt, og jeg er også enormt glad for julen, påsken osv., som jo har noget med religion at gøre. Så det har også været med til at give os gode ting, som vi kan glæde os over + det er lækkert at have noget at tror på, som FCB siger. Men man kan nok finde på andre måder at samle folk på, som ikke kan skabe krig og vold.

Til dit sidste spørgsmål, så er det jo svært at sige. Krige ville nok komme alligevel, for religion er jo ikke skyld i dem alle, men mon ikke antallet ville blive formindsket uden religion?
Men jeg synes stadig, det er en dum ting, som gør mere skade end gavn..
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #13: 12 Apr 2009, 15:25 »

Jeg tror på mig selv  Smiley

Jeg tror derimod ikke på nogen gud, eller at verdens gang er forudbestemt (vi er jo ikke bare en flok nikkedukker uden vores frie vilje).

Videnskaben kan forklare meget, men endnu ikke alt, og når der er noget vi ikke kan forklare, så er det sådan en dejlig nem løsning, bare at forklare det med guder, nisser, the force etc. Personligt har jeg ikke det store behov for at forblænde mig selv med disse eventyrhistorier, og tror på, at hvis vi leder længe nok, så finder vi også den videnskabelige forklaring (modsat BenM, så synes jeg netop, at det er utroligt spændende, at prøve at finde den videnskabelige forklaring, og prøve at forstå hvordan tingene hænger sammen). Jeg tror heller ikke på noget liv efter døden, når vi skal herfra, så er det slut, og derfor er det med at få det meste ud af det ene liv vi har.

Må dog tilslutte mig, at der trods alt er kommet lidt godt ud af religion. Det har skabt tryghed for dem, der har brug for en forklaring på ting de ikke forstår, giver håb for dem der ellers intet håb ville have. Vores samfund er jo i øvrigt i høj grad bygget op på religiøse værdier, og de fejler i og for sig ikke noget, problemet opstår først, når nogen overfortolker eller misbruger religionen, hvilket desværre også sker alt for meget.
Logged

Pepe
Gæst
 
Sv: Hvad tror du på?
« Svar #14: 12 Apr 2009, 15:31 »

Overdrivelse fremmer forståelse.. Wink

Ja, religion er et samlingspunkt for mange mennesker, og det er da selvfølgelig utrolig godt på mange måder. Men noget folk tror så meget på, at nogle er villige til at slås for det, er altså ikke for godt. Det burde få folk til at være mere kærlige og ansvarsfulde, men jeg synes på nogle måder, at det har en dobbelteffekt. Det forårsager krige, og det er vidst ALT andet end det, dem der opfandt det ønskede. Det kan være enormt hyggeligt, og jeg er også enormt glad for julen, påsken osv., som jo har noget med religion at gøre. Så det har også været med til at give os gode ting, som vi kan glæde os over + det er lækkert at have noget at tror på, som FCB siger. Men man kan nok finde på andre måder at samle folk på, som ikke kan skabe krig og vold.

Til dit sidste spørgsmål, så er det jo svært at sige. Krige ville nok komme alligevel, for religion er jo ikke skyld i dem alle, men mon ikke antallet ville blive formindsket uden religion?
Men jeg synes stadig, det er en dum ting, som gør mere skade end gavn..

Hvem opfandt religion? Religion er noget, der er kommet helt naturligt af sig selv, da folk har brug for noget at kunne relatere til. Hvis ikke religion, så videnskab eller noget helt tredje.

Nu vil jeg på ingen måde lyde racistisk eller fordomsfuld, men det er hovedsageligt de mellemøstlige lande, der går i krig på grund af sin religion. Gazakrigen er jo et fremragende eksempel. To fuldstændigt forskellige religioner clasher sammen i en forfærdelig konflikt. Det er meget sjældent, at kristne går i krig på grund af deres religion.

Så er religion grundlæggende godt, så længe det ikke tager overhånd? Imo: ja! Problemet er jo bare, at man ikke kan styre, hvor stærk forskellige folkefærds tro skal være. De fleste islamistiske lande er grundlæggende bygget på islamistiske idéer. Hvor vi i Danmark har demokrati har de i nogle lande religion. Islam er så indflydelsesrig på de pågældende landes regeringer, at det tager overhånd. Derfor er lunten også kort, og mange krige opstår let. Når man er nået til det punkt har det i hvert fald tager overhånd...
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 34 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010