home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 1137 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 366 367 [368] 369 370 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 597106 gange)
Chicharito
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #5505: 18 Nov 2010, 21:09 »

Mat. aflevering om andengradspolynomie r, har lige 2 opgaver jeg er gået i stå ved ticked off

De lyder sådan:
Forskriften for et andengradspolynomiu m, f, skrives altid på formen: f(x) = a∙x2 + b∙x + c.

Beskriv kort, hvilken betydning diskriminanten d har for grafens udseende.

Beskriv kort, hvilken betydning konstanten b har for grafens udseende

Thumbs Up

Ud fra diskriminanten d, kan du sige hvor mange rødder polynomiet har. Det vil med andre ord sige om polynomiet skærer x-aksen 0, 1 eller 2 gange. Der gælder at:
d<0: Ingen rødder
d=0: 1 rod
d>0: 2 rødder

Betydningen af b ses når du differentierer forskriften. Idet f(x) = ax2 + bx + c så er f'(x)=2ax + b. Hvis du her indsætter 0 på x's plads vil du se at b angiver hældningen for tangenten til parablen i det punkt hvor parablen skærer y-aksen.

ChelseaJesper
Ynglingespiller

« Svar #5506: 18 Nov 2010, 21:24 »

Ud fra diskriminanten d, kan du sige hvor mange rødder polynomiet har. Det vil med andre ord sige om polynomiet skærer x-aksen 0, 1 eller 2 gange. Der gælder at:
d<0: Ingen rødder
d=0: 1 rod
d>0: 2 rødder

Betydningen af b ses når du differentierer forskriften. Idet f(x) = ax2 + bx + c så er f'(x)=2ax + b. Hvis du her indsætter 0 på x's plads vil du se at b angiver hældningen for tangenten til parablen i det punkt hvor parablen skærer y-aksen.

Mange tak! Wink

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #5507: 19 Nov 2010, 14:35 »

Sidder lige og er fuld igang med en engelskoversættelse, der skal sendes inden kl. 24.00 i aften, men jeg dog en del kvaler med en enkelt sætning, nogle der lige kan hjælpe?

"Men samtidig har Sean lagt mærke til, at flere og flere farvede bliver ansat på fabrikken."

Hvad skal farvede oversættes til? Peace

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #5508: 19 Nov 2010, 14:37 »

colored?

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #5509: 19 Nov 2010, 14:43 »

colored?
Det er en racistisk vending, det er noget anden end colored, kan det være "more people of mixed race"?Peace

vmanstar
Landsholdsspiller

« Svar #5510: 19 Nov 2010, 14:45 »

Der står: "Colored in the U.S.A (also coloured in Canadian, British and Commonwealth spelling) is a term once widely regarded as a description of black people (i.e., persons of sub-Saharan African ancestry; members of the "Black race") and Native Americans[1]. It should not be confused with the more recent term people of color, which attempts to describe all "non-white peoples", not just black people."

Håber du kan bruge det til noget Peace

EDIT: Så gætter på, at du leder efter 'people of color' Thumbs Up

KasperSchmidt
Gæst

« Svar #5511: 19 Nov 2010, 14:50 »

Der står: "Colored in the U.S.A (also coloured in Canadian, British and Commonwealth spelling) is a term once widely regarded as a description of black people (i.e., persons of sub-Saharan African ancestry; members of the "Black race") and Native Americans[1]. It should not be confused with the more recent term people of color, which attempts to describe all "non-white peoples", not just black people."

Håber du kan bruge det til noget Peace

EDIT: Så gætter på, at du leder efter 'people of color' Thumbs Up
Tak for hjælpen Peace

Know112233
Førsteholdsspiller

« Svar #5512: 21 Nov 2010, 14:56 »

Ved i hvordan man kan få sit Powerpoint til at fungere?

Har altid godt kunne lave powerpoint, men i dag da jeg skal lave projekt kan jeg lige pludselig ikke?  Jeg kan ikke lave et nyt dias eller skrive der inde?

Håber i kan hjælpe!

Brondbyfanen8
Førsteholdsspiller

« Svar #5513: 21 Nov 2010, 23:48 »

Hej drenge. Opstemt
Ved ikke om i har læst det tidligere. Men jeg arbejder med det at være hundefører og om politihunde. Har i nogle gode emner udover dem jeg selv har?

Kort om det at være Hundefører
Politihundeforening en.
Artikler. Hundenes omtale i medierne.
Interview
Store Emner: Patrujlehund, Bombehund, Narkohund. Fakta om hundene.
Politihunde i andre lande

PSN Natas88dk
men romerlys får du aldrig nogensinde dem til at tilføje, da det er ulovligt på fodboldstadions og Sports Interactive og Sega vil selvfølgelig ikke overtræde reglerne for blot tilføje sådan en lille detalje.

BenjaBabs
Førsteholdsspiller

« Svar #5514: 22 Nov 2010, 00:02 »

Ved i hvordan man kan få sit Powerpoint til at fungere?

Har altid godt kunne lave powerpoint, men i dag da jeg skal lave projekt kan jeg lige pludselig ikke?  Jeg kan ikke lave et nyt dias eller skrive der inde?

Håber i kan hjælpe!

Lyder som om du har haft en prøve, hvilket der tit er når man køber en ny computer, og at den er udløbet.. Der er ikke andet lovligt at gøre end at købe office pakken Smiley

AFC
Manager

« Svar #5515: 22 Nov 2010, 12:59 »

Hej

Vi er en gruppe som arbejder med at udvikle apps til ipods, iphones m.v. Vi er igang med at udarbejde en SWOT-analyse og kan ikke rigtig finde på nogle muligheder for det. Kan I evt. komme med nogle inputs?

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #5516: 22 Nov 2010, 21:17 »

Hey boys.

Kan I forklare rimelig enkelt hvad lineær regression er? Jeg har gennemsøgt internettet, men fatter ikke rigtigt diverse forklaringer.

:-)

BenjaBabs
Førsteholdsspiller

« Svar #5517: 22 Nov 2010, 21:23 »

Hej

Vi er en gruppe som arbejder med at udvikle apps til ipods, iphones m.v. Vi er igang med at udarbejde en SWOT-analyse og kan ikke rigtig finde på nogle muligheder for det. Kan I evt. komme med nogle inputs?

Skal det være fra apples synspunkt eller som forretningsmand eller som forbruger?

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #5518: 22 Nov 2010, 21:23 »

Hey boys.

Kan I forklare rimelig enkelt hvad lineær regression er? Jeg har gennemsøgt internettet, men fatter ikke rigtigt diverse forklaringer.

Hvis du laver lineær regression, så vil det sige at du har en forskrift af typen y = ax+b som du lægger ind i et koordinatsystem.

I fysik vil du typisk bruge det til at se om der er en sammenhæng mellem nogle ting. Så måler du noget, indlægger dine data i et koordinatsystem og bruger en regression. Fx lineær regression.

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #5519: 22 Nov 2010, 21:32 »

Hej

Eftersom i ikke har indflydelse på Apple's fremtidige produkter, kan man sige, at nye/bedre/større salg i ipods/iphones er en mulighed - det er dem der skaber de teknologiske rammer, som i arbejder indenfor.

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Sider: 1 ... 366 367 [368] 369 370 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010