home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 1038 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 365 366 [367] 368 369 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 597088 gange)
Brondbyfanen8
Førsteholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #5490: 18 Nov 2010, 14:32 »

Hey boys. Smiley
Så fik jeg endelig fat i en hundefører fra odense som jeg kunne ringe til klokken 8 i morgen tidlig. Smiley
Og var nede på det lokale bibliotek, men der var desværre kun dumme børnebøger. Smiley

Men nu har jeg jo et godt stykke arbejde foran mig, med hensyn til det med at finde spørgsmål til i morgen.
Jeg vil helst ikke lyde dum i morgen, eller have barnlige spørgsmål da jeg jo ikke er særlig gammel. Så ville høre om i havde nogle rigtig gode spørgsmål. Ved også godt i ikke skal lave opgaven for mig, men det ville være en KÆMPE hjælp! Smiley

PSN Natas88dk
men romerlys får du aldrig nogensinde dem til at tilføje, da det er ulovligt på fodboldstadions og Sports Interactive og Sega vil selvfølgelig ikke overtræde reglerne for blot tilføje sådan en lille detalje.

Sulo
Landsholdsspiller

« Svar #5491: 18 Nov 2010, 14:41 »

Hey boys. Smiley
Så fik jeg endelig fat i en hundefører fra odense som jeg kunne ringe til klokken 8 i morgen tidlig. Smiley
Og var nede på det lokale bibliotek, men der var desværre kun dumme børnebøger. Smiley

Men nu har jeg jo et godt stykke arbejde foran mig, med hensyn til det med at finde spørgsmål til i morgen.
Jeg vil helst ikke lyde dum i morgen, eller have barnlige spørgsmål da jeg jo ikke er særlig gammel. Så ville høre om i havde nogle rigtig gode spørgsmål. Ved også godt i ikke skal lave opgaven for mig, men det ville være en KÆMPE hjælp! Smiley
Et spørgsmål som du altid kan stille til en person er hvorfor han/hun har valgt vedkommendes erhverv. Det er nærmest en kliche.

Brondbyfanen8
Førsteholdsspiller

« Svar #5492: 18 Nov 2010, 17:08 »

Det var 1. Smiley
Tak for det. :p

PSN Natas88dk
men romerlys får du aldrig nogensinde dem til at tilføje, da det er ulovligt på fodboldstadions og Sports Interactive og Sega vil selvfølgelig ikke overtræde reglerne for blot tilføje sådan en lille detalje.

Lillebror54
Juniorspiller
**

« Svar #5493: 18 Nov 2010, 17:34 »

Du kunne jo spørge indtil hvad for nogle hunderacer der bliver brugt og hvorfor.
Du kunne også spørge indtil det med at have "arbejdet" med hjem og altid skulle træne om det påvirker ens omgivelser.
Spørg hvor mange timer UD over arbejdstiden han/hun bruger på at træne.. er det interessetimer eller er det lønnet.

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #5494: 18 Nov 2010, 19:24 »

Sidder og skal netop til at arbejde lidt med en samfundfags aflevering. Jeg skal finde en hændelse om det økonomiske kredsløb og de samfundsøkonomiske mål, men jeg kan sku ikke lige komme på en hændelse.. Hændelsen skal være aktuel eller historisk. Så er der nogle af jer, der lige kan komme på en hændelse jeg kan skrive om??

:-)

BenjaBabs
Førsteholdsspiller

« Svar #5495: 18 Nov 2010, 19:29 »

der er jo nok at tage om, den nuværende krise? Børskrakket 1929? Men ved ikke, hvad niveau det er på? Er det STX, HHX? hvilket år? Eller er det folkeskolen?

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #5496: 18 Nov 2010, 19:37 »

HHX 1. år Smiley
- Og kunne godt tænke mig en hændelse der er sket for nylig eller er aktuel. F. eks at Vestas fyrrede 3.000 var et glimrende eksempel. Men det må vi desværre ikke bruge, da vi har arbejdet med det.

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #5497: 18 Nov 2010, 19:37 »

Danmarks BNP de seneste år kan du skrive under de samfundsøkonomiske mål. Den har nemlig slet ikke været opfyldt, og mener det er de sidste 3 år, hvor den har været en 1% under de 2,5%. Produktion, arbejdsløshed, truslen mod den danske velfærd. Arbejdsløsheden stiger i Danmark pt. og hvis politikerne træffer en forkert beslutning, kan det få konsekvenser, som i sidste ender skader den danske velfærd og produktion.

Det var lidt om de samfundsøkonomiske mål, som har været oppe og vende de seneste år, og stadig er.

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #5498: 18 Nov 2010, 19:39 »

Ja okay tak! Men det er mere en slags hændelse der har påvirket de samfundsøkonomiske mål, og som man kan sætte ind i det økonomiske kredsløb, som jeg er på udkig efter Smiley

Legenden
Manager

« Svar #5499: 18 Nov 2010, 19:44 »

Er lige igang med at lægge sidste værk på min SRO til i morgen. Men jeg mangler lige at lave et abstract, som er på engelsk. Jeg har dog nogle ord, hvor jeg inden idé har.

Indtjeningsevne, rentabilitet, kapitaltilpasningse vne, balancestruktur, overskudsgrad, afkastningsgrad... hvis der er en, der eventuelt har en handelsordbog, ville jeg blive glad. Tør ikke helt stole på Google Translate her Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #5500: 18 Nov 2010, 19:45 »

Da Danmark indtræder i EFTA, det gav i hvert fald meget både import og eksport? Da der kom skattelettelser i 94, så vi fik gang i væksten igen?

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #5501: 18 Nov 2010, 19:48 »

Er lige igang med at lægge sidste værk på min SRO til i morgen. Men jeg mangler lige at lave et abstract, som er på engelsk. Jeg har dog nogle ord, hvor jeg inden idé har.

Indtjeningsevne, rentabilitet, kapitaltilpasningse vne, balancestruktur, overskudsgrad, afkastningsgrad... hvis der er en, der eventuelt har en handelsordbog, ville jeg blive glad. Tør ikke helt stole på Google Translate her Smiley

Godt forklaret, Nicklas. Håber ikke du skal forklare noget i SROen!
« Seneste Redigering: 18 Nov 2010, 19:57 af ItaliensLarsen » Logged

Legenden
Manager

« Svar #5502: 18 Nov 2010, 19:57 »

Overskudsgrad er i hvert fald
Overskud før omkostninger/Aktiver*100 = Overskudsgraden

Rentabilitet er bare økonomisk fordelagtighed

Ved ikke med de andre.
Hehe, jeg mente, hvad hedder det på engelsk. Tunge

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

ChelseaJesper
Ynglingespiller

« Svar #5503: 18 Nov 2010, 20:55 »

Mat. aflevering om andengradspolynomie r, har lige 2 opgaver jeg er gået i stå ved  ticked off

De lyder sådan:
Forskriften for et andengradspolynomiu m, f, skrives altid på formen: f(x) = a∙x2 + b∙x + c.

Beskriv kort, hvilken betydning diskriminanten d har for grafens udseende.

Beskriv kort, hvilken betydning konstanten b har for grafens udseende

Thumbs Up

Klausen
Lilleputspiller
*

« Svar #5504: 18 Nov 2010, 21:05 »

Indtjeningsevne = earning power / earning capacity
Rentabilitet = Profitability
Kapitaltilpasningse vne = kan jeg desværre ikke hjælpe med.
Balancestruktur = heller ikke, måske "structure of balance sheet"?
Overskudsgrad = Profit ratio
Afkastningsgrad = Return on capital employed

håber det hjalp lidt Wink

Sider: 1 ... 365 366 [367] 368 369 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010