home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1036 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530118 gange)
absalonsen
Gæst

Sv: Skole
« Svar #195: 25 Okt 2006, 15:17 »

Jeg mangler lidt hjælp til en boganmeldelse jeg skal lave. I det papir jeg har fået, bruges disser ord: Point-of-no-return og udtoning. Dem forstår jeg ikke rigtigt, kan nogen hjælpe mig, ville det være nice. Smiley

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #196: 25 Okt 2006, 15:27 »

Jeg er ikk helt sikker, men jeg mener at udtoning er afslutningen på bogen, altså når bogen har noget sit klimaks og så "toner ud" Peace hvor den begynder at gå mod afslutningen ..

Håber det ku hjælper .. men tvivler .. haha Wink

MeeLo
Gæst

« Svar #197: 25 Okt 2006, 15:27 »

Point of no return er det punkt i historien, hvor handlingen tager et knæk. Altså hovedpersonen vil aldrig nogensinde kunne vende tilbage til sit gamle liv efter bilulykken eksempelvis.

Udtoning, det er bare når historien langsomt lukker alle dørene i historien. Lidt ligesom når du ser film. Du skal bare huske at det ikke er alle bøger og film der har udtoning, nogle har en brat ende.

9530-This
Ynglingespiller

« Svar #198: 25 Okt 2006, 15:28 »

Jeg mangler lidt hjælp til en boganmeldelse jeg skal lave. I det papir jeg har fået, bruges disser ord: Point-of-no-return og udtoning. Dem forstår jeg ikke rigtigt, kan nogen hjælpe mig, ville det være nice. Smiley

Point of no return: Det er der i filmen/bogen hvor der ikke er mulighed for at vende tilbage, hvor man bare er nød til at læse videre. (bogens/filmens klimaks)

Udtoning: Det er hvor det hele ender. f.eks. i et eventyr er udtoningen tit: "Og de levede lykkeligt til deres dages ende"

Håber det hjalp lidt Wink

”Alt i fodbold bliver vanskeliggjort af det andet holds tilstedeværelse”

9530-This
Ynglingespiller

« Svar #199: 25 Okt 2006, 15:29 »

Hov for sent  Wink

arsenalistic
Manager

« Svar #200: 25 Okt 2006, 15:34 »

Point of no return: Det er der i filmen/bogen hvor der ikke er mulighed for at vende tilbage, hvor man bare er nød til at læse videre. (bogens/filmens klimaks)

Udtoning: Det er hvor det hele ender. f.eks. i et eventyr er udtoningen tit: "Og de levede lykkeligt til deres dages ende"

Håber det hjalp lidt Wink

Må lige pointere at point of no return ikke er lig med klimaks i følge berettermodellen, som jeg kan forstå er den der snakkes om Smiley

Go you Gunners!

9530-This
Ynglingespiller

« Svar #201: 25 Okt 2006, 15:36 »

Hov, sorry  Smiley

arsenalistic
Manager

« Svar #202: 25 Okt 2006, 15:38 »

Hov, sorry  Smiley

du er tilgivet Wink

Point of no return er punkt 4 i 7-trins berettermodellen og klimaks er punkt 6, altså det der rammer os lige før udtoning. Flere spørgsmål til den, så spørg Smiley

Go you Gunners!

absalonsen
Gæst

« Svar #203: 25 Okt 2006, 15:52 »

Jeg takker rigtigt mange gange. Smiley

Fandt loige ud af, at jeg havde et papir, hvor jeg havde skrevet en lille smule ned. Og det passer med, at der ingen vej er tilbage.
Jeg har også skrevet, at Point. er der, hvor avisen har bragt historien om den dårlige lejlighed, så kan hovedpersonerne ikke ændre det.

Udtoning vidste jeg ikke hvad var, men det kan vel også passe, at det er der, hvor ejern af bygningen indrømmer, at lejligheden skal forbedres?

arsenalistic
Manager

« Svar #204: 25 Okt 2006, 16:13 »

Her Absa, er der lidt at gå ud fra:

Anslag: Her får vi en forsmag på filmens tema og fortællestil. Tonen slås an. Anslaget er en appetitvækker, der skal vække vores følelser og pirre vores nysgerrighed efter, hvad filmen har at byde på.

Præsentation: Vi introduceres for filmens vigtigste personer og miljøer, dens univers. Allerede her lægges kimen til de konflikter og den modstand, karakterene snart vil løbe ind i.

Uddybning: Her kommer konflikten for alvor i fokus. Vi lærer karaktererne bedre at kende og får forklaret og uddybet de nærmere omstændigheder konflikten og de problemer, der i stigende grad presser sig på.

Point of no return: Det øjeblik, hvor der sker en afgørende begivenhed, som får så ultimative konsekvenser for hovedpersonen, at det ikke længere er muligt for ham at bakke ud af konflikten.

Konfliktoptrapning: Konflikten udvikles og optrappes. Forventningen og spændingen stiger, vi længes stærkere og stærkere efter forløsningen. Presset på hovedpersonen (og evt. andre centrale karakterer) øges.

Klimaks: Konflikten kulminerer, spændingen udløses, forhåbentlig til tilskuerens tilfredshed

Udtoning: De afsluttende øjeblikke, hvor trådene løses ud i den netop genoprettede harmonien. Her er filmens vigtigste karakterer til stede, ofte i et miljø, der har været centralt for filmen.

En af modellens styrker er, at man uværgerligt kommer til at kredse sig ind på filmens tema, når man skal tegne spændingskurven og finde historiens nøglepunkter. Modellen indeholder ikke nogen facitliste, men som udgangspunkt for en diskussion er den fremragende.

Denne er dog lavet til film, men kan sagtens bruges på de fleste skrevne romaner as well.

Go you Gunners!

Soccerpop
Gæst

« Svar #205: 25 Okt 2006, 16:16 »

Er der enlig nogen her på siden der har læst novellen "Grim og Dum", om en pige der lever ude i fremtiden (i øvrigt røv kedelig!) Skal nemlig til at skrive et "kapitel" til til den.

Borelli BB
Landsholdsspiller

« Svar #206: 25 Okt 2006, 16:19 »

Hej.

Jeg skulle læse bogen "Sinkeklassen" af Bent Haller, men fik den sgu' ikke lige læst.

Nogle der kan hjælpe mig, især hvad den sluttede med.

arsenalistic
Manager

« Svar #207: 25 Okt 2006, 16:24 »

Puha, hvis vi bare fortæller jer sådan noget lærer i jo ikke noget!  Djævel

Go you Gunners!

Soccerpop
Gæst

« Svar #208: 25 Okt 2006, 16:26 »

Puha, hvis vi bare fortæller jer sådan noget lærer i jo ikke noget!  Djævel

Jeg håber ikke det var henvendt til mig, da jeg blot spurgte om der var nogen der havde læst den. ticked off Sur Wink

absalonsen
Gæst

« Svar #209: 25 Okt 2006, 16:28 »

Jeg takker, arsenalistic (og jer andre). Wink
« Seneste Redigering: 25 Okt 2006, 21:14 af Absalonsen » Logged

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010