home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1076 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 492 493 [494] 495 496 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 531710 gange)
ulle94
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #7395: 11 Dec 2012, 13:07 »

Men nu spurgte Jakob jo om indledningen og ikke indholdsfortegnelse n. Peace

arhhh, sidder og sover. Min fejl Smiley

Wicked Sick!
Førsteholdsspiller

« Svar #7396: 11 Dec 2012, 13:15 »

Nogle der ved om man kan skubbe sine fodnoter længere ned på siden?

Jeg kommer til at få lidt pladsmangel, og synets de fodnoter kommer til at fylder meget af min plads og dermed formindsker min plads at skrive på.

Nu bør det jo også hver sådan, at der skal kunne være 2400 anslag med mellemrum på hver side, da en normalside er 2400 anslag. Du skal derfor rette din skriftstørrelse, margener eller linjeafstand, så det passer med 2400 anslag per side. (jf. SRP bogen.)

MoneyGang
Førsteholdsspiller

« Svar #7397: 11 Dec 2012, 13:15 »

Nogle der ved om man kan skubbe sine fodnoter længere ned på siden?

Jeg kommer til at få lidt pladsmangel, og synets de fodnoter kommer til at fylder meget af min plads og dermed formindsker min plads at skrive på.

Jeg lavede skriftstørrelsen på mine fodnoter mindre, sidste år. Det gjorde at fodnoterne fyldte mindre Smiley

Enzo
Manager

« Svar #7398: 11 Dec 2012, 13:24 »

Hej derude..
Er der en der eventuelt har lavet en opgave om fjendebilleder, eller bare kan forklare mig hvad det er.. Jeg kan ikke rigtig finde en definition på nettet.. Det vil betyde meget..

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Søgaard
Gæst

« Svar #7399: 11 Dec 2012, 13:41 »

Hej derude..
Er der en der eventuelt har lavet en opgave om fjendebilleder, eller bare kan forklare mig hvad det er.. Jeg kan ikke rigtig finde en definition på nettet.. Det vil betyde meget..
Hvis du i stedet for fjendebilleder søgte på stereotyper, så ville der formentlig komme flere kilder at tage fat i.

Enzo
Manager

« Svar #7400: 11 Dec 2012, 13:58 »

Hvis du i stedet for fjendebilleder søgte på stereotyper, så ville der formentlig komme flere kilder at tage fat i.
Enig, men det er jo ikke det samme :-)

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Søgaard
Gæst

« Svar #7401: 11 Dec 2012, 14:01 »

Enig, men det er jo ikke det samme :-)
Teorien bag begge begreber er mere eller mindre den samme, jo. Hvis vi sætter det hårdt op, så mener den vestlige verden jo at alle troende muslimer er terrorister. Det er i den grad en stereotype, men fjendebilledet er jo den mellemøstlige verden. Langt størsteparten af begreberne i de forskellige teorier om stigmatisering og stereotyper vil du kunne overføre til fjendebilleder. 

Enzo
Manager

« Svar #7402: 11 Dec 2012, 15:02 »

Teorien bag begge begreber er mere eller mindre den samme, jo. Hvis vi sætter det hårdt op, så mener den vestlige verden jo at alle troende muslimer er terrorister. Det er i den grad en stereotype, men fjendebilledet er jo den mellemøstlige verden. Langt størsteparten af begreberne i de forskellige teorier om stigmatisering og stereotyper vil du kunne overføre til fjendebilleder. 
Okay, super - tak for hjælpen :-)

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #7403: 11 Dec 2012, 17:42 »

Fatter ikke lige denne her opgave med trigonometriske funktioner.
"Antag, at en flyvemaskine ved en flyveopvisning bevæger sig i et bestemt mønster, så højden er målt i fod over jorden er bestemt ved f(x)=520sin(0.02x)+700 , hvor x er tiden i sekunder.
Det oplyses at 100 fod svarer til ca. 30,5 m.

a)
bestem den største højde flyet kan befinde sig i.

b)
For hvilke værdier af x befinder flyet sig i den største højde over jorden?"

Vi må bruge nspire, så jeg vil umiddelbart gætte på at jeg skal sætte den ind i grafer funktionen, men hvad så derefter?

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #7404: 11 Dec 2012, 19:00 »

Fatter ikke lige denne her opgave med trigonometriske funktioner.
"Antag, at en flyvemaskine ved en flyveopvisning bevæger sig i et bestemt mønster, så højden er målt i fod over jorden er bestemt ved f(x)=520sin(0.02x)+700 , hvor x er tiden i sekunder.
Det oplyses at 100 fod svarer til ca. 30,5 m.

a)
bestem den største højde flyet kan befinde sig i.

b)
For hvilke værdier af x befinder flyet sig i den største højde over jorden?"

Vi må bruge nspire, så jeg vil umiddelbart gætte på at jeg skal sætte den ind i grafer funktionen, men hvad så derefter?

Jeg ved ikke rigtig, hvad det der "nspire"-pjat er for noget, men jeg gætter på at det er et matematikprogram, som du sikkert også vil kunne bruge til at udregne det. Det er dog ikke nødvendigt at gøre det sådan, selvom du muligvis vil kunne gøre det lettere sådan, hvis du ved hvordan du skal bruge programmet. Det ved jeg ikke, så her er en anden måde at gøre det på:

I opgave a) skal du maksimere den funktion, du har fået givet. Det gør du ved at differentiere funktionen og se, hvor den afledede er lig med 0. I ét punkt hvor f'(x)=0 vil du enten have maksimum eller minimum. Du skal så finde ud af hvor der er maksimum (og gerne argumentere for det). Det kan du f.eks. gøre ved at kigge på punkter lige til højre og venstre for det punkt hvor f'(x)=0. Når du har fundet et x som giver dig et maksimumspunkt for f'(x) indsætter du dette x i din oprindelige funktion og får den maksimale højde.

Idet sinus (og cosinus, som er den afledede af sinus) er periodiske funktioner, vil du få mere end ét punkt, hvori f'(x) er maksimeret. I opgave b) efterspørger de alle værdier af x som maksimerer f'(x).

Ovenstående er skrevet ud fra intuition og det jeg lige hurtigt kunne se - jeg har ikke selv været ved at regne på det. Du må sige til, hvis jeg skal udpensle det lidt Smiley
« Seneste Redigering: 11 Dec 2012, 19:05 af Chicharito » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7405: 11 Dec 2012, 19:37 »

Ja, den gør. Det står også i SRP bogen som du skriver, at du har. Smiley
Tak for det. Den bog er mere værd, end jeg lige troede.

Legenden
Manager

« Svar #7406: 12 Dec 2012, 01:16 »

Finansiering noter søges. Det er den blå bog. Specielt de første kapitler. Skriv her, eller en send pm., tak!

Bjerg, det er mig der har brug for dem!

Nu tror jeg også, at jeg så dig skrive inde på NextGen, så nu kunne jeg lige så godt gå i gang med at uploade noget af det, jeg har fra HHx.

Jeg har samlet til følgende dansk, matematik, engelsk, IØ, finansiering, VØ og DIO. Hvordan får du det nemmest? Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7407: 12 Dec 2012, 01:28 »

Jeg er nu mere eller mindre halvvejs. wtf

Legenden
Manager

« Svar #7408: 12 Dec 2012, 01:36 »

Hvordan går det så med din ven, Jacob E?

Og hvornår skal I aflevere?

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7409: 12 Dec 2012, 03:07 »

Sidste gang jeg snakkede med ham, havde han skrevet en side..   :Dvi skal begge aflevere torsdag 9.30.

Sider: 1 ... 492 493 [494] 495 496 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010