home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23477
  0 Brugere, 662 Gæster Online.

Nyeste Bruger: rune.saksager
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Doping i fodbold
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange procent af spillerne, i den netop overståede sæson af Champions Leauge, tror du var dopede?
0%
- 2 (4,5%)
0-10%
- 23 (52,3%)
11-25%
- 5 (11,4%)
26-40%
- 4 (9,1%)
41-60%
- 3 (6,8%)
61-75%
- 2 (4,5%)
76-85%
- 0 (0%)
85-95%
- 2 (4,5%)
100%
- 3 (6,8%)
Antal Stemmer: 44

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Doping i fodbold  (Læst 21753 gange)
Spardle
Landsholdsspiller

Sv: Doping i fodbold
« Svar #30: 02 Jun 2013, 14:45 »

Det bliver der helt sikkert ikke nej. Lægen der fortalte Tyler det er fra Spanien, og som det fremgår af det første link, har han været linket til Valencia og Barcelona. Så nej, der er tale om Soccer, om du vil.

Nu er US Postal et Amerikansk hold så der kan nemt være NFL der er omtalt...

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Camus
Gæst

« Svar #31: 02 Jun 2013, 14:55 »

Nu er US Postal et Amerikansk hol

d
så der kan nemt være NFL der er omtalt...
Perfekt at få slået det fast. Moral som har kendskab til fodbold doping har /havde klinik i Valencia og har været linket til spanske fodboldklubber. http://www.cules.dk/dopinglaege-involereres-i-fc-barcelo

Så ja, det har måske intet med fodbold at gøre. Rolf er nok også ren.
« Seneste Redigering: 02 Jun 2013, 15:01 af Camus » Logged

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #32: 02 Jun 2013, 15:08 »

Hej Spezi Smiley

Jeg kommenterer ikke på cykling, så ved ikke hvorfor du henvender det til mig??

Det var bare for at du sagde man ikke kunne påvirke testen dagen efter. Det er ikke korrekt, og så fortsatte jeg bare med at snakke Smiley

Angående sløringsstoffer, så er det ikke noget jeg kender meget til, men jeg går ud fra at sløringsstofferne er stoffer, der kan give falske positiver, og at man derfor ikke tør dømme nogen positiv, hvis man finder sløringsstoffet? I så fald synes jeg da egentlig bare det bør indføres, at man skal kunne redegøre for hvor man har fået det stof ind i kroppen fra, og det med dokumentation herfor. Hvis der er tale om stoffer, der direkte neutraliserer dopingsstoffet, så køber jeg den ikke. Dopingstoffer virker jo ikke øjeblikkeligt, og kan ikke neutraliseres øjeblikkeligt. Du kan tage bevidsthedsudvidend e stoffer, der virker på psyken, men snakker vi stoffer der virker på kroppen generelt, så er det lidt noget andet.

Men du kan godt tage stoffer der gør at dopingen ikke kan spores. Det kan du blandt andet læse i Tyler Hamiltons bog, The Secret Race.

Jeg kritiserer ingenlunde at man straffer nogen for udeblivelse, og det gælder sådan set alle sportsgrene. Men straffen bør ALDRIG kunne være højere for udeblivelse end for positiv testing. Så må man hæve straffen for positiv test, hvis man vil have at straffen for udeblivelse skal ligge på det den nu gør. Nu går jeg bare ikke op i cykling, da jeg synes det er røvsygt at se på, så beklager, at jeg ikke køber din kritik med at råbe op om 'dopingsvin'. Cykling rager mig en høstblomst, så det er ikke en diskussion jeg vil tage i en tråd om doping i fodbold.

Min argumentation udsprang af en der sagde, at man ikke fik noget ud af doping i fodbold, da det drejede sig om talent, og cykling var udholdenhed. Det er faktuelt forkert. Ikke dig der sagde det Smiley Men det er dog stadig en vigtig del af min argumentation.

Du må undskylde, hvis det her virker meget hårdt skrevet, men jeg føler faktisk, at du går ret hårdt efter mine argumenter i en diskussion vi slet ikke har sammen. Du diskuterer doping generelt, mens jeg diskuterer straframmen for udeblivelse fra dopingtest. Du mener at cykling bliver gået hårdere efter end fodbold, og det har jeg aldrig benægtet. I mit første indlæg i tråden siger jeg endda, at det ikke ville undre mig, at doping er udbredt i fodbold Tunge

Det er helt fint. Det var nok heller ikke dig mit indlæg som sådan var rettet imod, jeg faldt nok bare lige over en sætning der undrede mig, og så gik der lidt selvsving i den Wink Og så fik den lige alle argumenter for alle andre folk der havde skrevet i tråden Smiley

Badefar
Manager

« Svar #33: 02 Jun 2013, 16:27 »

Blodspinning menes at have en accelererende effekt på muskelfiber-heling, og kan dermed ikke bruges ved simpel træthed. Jeg er ikke super meget inde i det, men ud fra det jeg synes at have læst omkring blodspinning, så er det håbløst at bruge som generelt restitutionsmiddel.

Jeg ved dog (lidt modsat din formodning), at det er blevet brugt i FCK og Barcelona, mens Brøndbys lægestab forkaster det, og mener at det kan være direkte skadeligt på kroppen at bruge. Så det bliver/er blevet brugt i Danmark og på absolut topplan i det spanske.

Jeg påstår ikke at blodspinning skulle have nogen generel restituerende virkning, men at det selvfølgelig udelukkende bruges i en skadessituation.

Jeg mente ikke, at blodspinning ikke foregår i Danmark, det er jeg udmærket klar over. Her i OB, har man især brugt det i foråret for at fremskride Rasmus Falks skadesproces, hvilket desværre endte med at man forværrede skaden ved at sætte ham for tidligt på banen.

Det jeg mener er, at jeg ikke tror at der forekommer doping i Danmark, andet end i enkeltstående tilfælde. Jeg kan dog nemt forestille mig, at man f.eks. i Sydeuropa bøjer reglerne, når man ser, hvordan de ellers fortolker dem.

Nu er US Postal et Amerikansk hold så der kan nemt være NFL der er omtalt...

Det er bestemt muligt. Jeg tror ikke, at der forekommer doping i større grad i MLS, men der er ingen tvivl om, at doping er meget udbredt i amerikansk fodbold, og prisen for at blive opdaget er nærmest ubetydelig. Her er der helt sikkert nogle flere fordele at vinde rent fysisk, og mange forsvarsspillere har prøvet steroidkur.

DeBuur
Manager

« Svar #34: 02 Jun 2013, 16:32 »

Fodbold = Penge og uden penge er der ingen fodbold.

Der er så ufattelig store penge på spil at det alene er motiv for at der anvendes doping og hvorfor skulle det ikke ske systematisk ?

Indtil nu har FIFA og UEFA været gode til at holde emnet nede og klubberne er naturligvis ikke interesserede i at sandheden kommer frem - derfor ser vi en dag som Operation Puerto løbe ud i sandet....

I cyklingens verden så vi at en dygtig atlet som Bjarne Riis kunne vinde TdF med hjælp fra EPO og det rette træning og en uhyggelig vilje.

Hvordan har Doping påvirket fodbold spillerne og deres resultater - en dag kommer der noget frem og vi vil undres over vores naivitet og hvor stor magt FIFA, UEFA og ikke mindst de store klubber har...indtil da vil jeg nyde at der findes talent og dygtige fodbold spillere som f.eks Messi hvor deres teknik ihvertfald ikke bliver forberet af doping.

YNWA

Camus
Gæst

« Svar #35: 02 Jun 2013, 16:45 »

EDIT
og er ellers enig med dig. Gider heller ikke skulle høre om doping hele tiden. Hvis alle spiller efter de samme regler, så gider jeg ikke gå op i det. Så forsvinder den der edge alligevel. Jeg fatter ikke, at man ikke bare lavede to cykel-grupper. Den dopede, hvor man kan se hvor langt den menneskelige krop kan presses ud i ekstremer, og så en hvor amatører får lov at vise hvad de kan. Jeg tror stadig doping-delen ville få flere tilskuere, selvom det er 'snyd'. Og det bliver det eneste jeg gider kommentere på om cykling i denne tråd Tunge
Men hvad er det så for regler som alle spiller efter? Når Wenger eksempelvis fortæller om spiller der kommer til Arsenal med værdier der tyder på EPO, er det så at spille efter samme regler? Lad os sige Wenger oplevede det med Henry han kom til Arsenal fra Juventus, hvor der var doping praksis.

Så hvis et "rent" Arsenal så spiller mod et EPO dopet Juve hold I champions leauge, vil du så mene at de spiller efter samme regler?

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #36: 02 Jun 2013, 16:49 »

Man har ikke noget ud af at tilføre kroppen hvide blodlegemer i forbindelse med sport, da det kun er de røde blodlegemer, der binder ilt Peace

Ikke kritik, bare info Smiley
Kunne ikke lige huske hvilken en af det var Smiley Så tak for rettelsen.

Jeg synes det er utroligt at UEFA og FIFA ikke gør mere for Fuentes sagen, som UCI gør det.

Camus
Gæst

« Svar #37: 02 Jun 2013, 16:52 »

UCI er fulde af lort. Deres præsident er bare en smule presset og har brug for at fremstå som en "seriøs" anti doping leder..

plutonium
Manager

« Svar #38: 02 Jun 2013, 18:05 »

Men hvad er det så for regler som alle spiller efter? Når Wenger eksempelvis fortæller om spiller der kommer til Arsenal med værdier der tyder på EPO, er det så at spille efter samme regler? Lad os sige Wenger oplevede det med Henry han kom til Arsenal fra Juventus, hvor der var doping praksis.

Så hvis et "rent" Arsenal så spiller mod et EPO dopet Juve hold I champions leauge, vil du så mene at de spiller efter samme regler?

Hvis mulighederne er de samme for alle parter, så kan jeg ikke se problemet må jeg indrømme. Jeg vil ikke være så blåøjet at tro, at folk ikke vil gå til ekstremer for at blive den bedste, for det betyder bedre kontrakter og mere hæder, hvilket skal opnås gennem 15-20 år (tættere på de 15 for de fleste). Jeg kan godt lide den romantiske tanke, at spillerne kun opnår deres resultater gennem hårdt arbejde og kærligheden til den sport de dyrker. Men det er ganske enkelt naivt.

Jeg vil så sige, at en træner som Wenger vinder stor sympati hos mig, for han virker faktisk som en idealist, og selvom jeg giver udtryk for noget andet, så er jeg meget idealistisk og regeltro. Nu læste jeg det link en smed op tidligere, og der læste jeg at Rudi Völler som den eneste på et helt hold nægtede at tage doping før en kamp. Sådan en som Rudi, der stejler fuldstændig - sådan er jeg. Og det er på godt og ondt, så det er ikke for at pudse glorie Tunge

Men min pointe er, at så må de ærlige sportsfolk være stolte over at kæmpe med dopingmisbrugerne, og jeg tror faktisk de vil opnå betydeligt mere respekt fra fansene end de klubber man finder ud af åbenlyst doper sig. Doping sælger, for publikum vil se kraftpræstationer, der sprænger rammerne for hvad ordinære mennesker kan.

Men i den ideelle verden var doping og fodbold ikke to ting der hang sammen, og jeg ville foretrække dét frem for doping, selvom det betød svagere præstationer. Ganske enkelt fordi man som fan elsker den romantiske forestilling om sportsfolk, der vinder kun ved blod, sved og tårer.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Camus
Gæst

« Svar #39: 02 Jun 2013, 18:29 »

Hvis mulighederne er de samme for alle parter, så kan jeg ikke se problemet må jeg indrømme. Jeg vil ikke være så blåøjet at tro, at folk ikke vil gå til ekstremer for at blive den bedste, for det betyder bedre kontrakter og mere hæder, hvilket skal opnås gennem 15-20 år (tættere på de 15 for de fleste). Jeg kan godt lide den romantiske tanke, at spillerne kun opnår deres resultater gennem hårdt arbejde og kærligheden til den sport de dyrker. Men det er ganske enkelt naivt.

Jeg vil så sige, at en træner som Wenger vinder stor sympati hos mig, for han virker faktisk som en idealist, og selvom jeg giver udtryk for noget andet, så er jeg meget idealistisk og regeltro. Nu læste jeg det link en smed op tidligere, og der læste jeg at Rudi Völler som den eneste på et helt hold nægtede at tage doping før en kamp. Sådan en som Rudi, der stejler fuldstændig - sådan er jeg. Og det er på godt og ondt, så det er ikke for at pudse glorie Tunge

Men min pointe er, at så må de ærlige sportsfolk være stolte over at kæmpe med dopingmisbrugerne, og jeg tror faktisk de vil opnå betydeligt mere respekt fra fansene end de klubber man finder ud af åbenlyst doper sig. Doping sælger, for publikum vil se kraftpræstationer, der sprænger rammerne for hvad ordinære mennesker kan.

Men i den ideelle verden var doping og fodbold ikke to ting der hang sammen, og jeg ville foretrække dét frem for doping, selvom det betød svagere præstationer. Ganske enkelt fordi man som fan elsker den romantiske forestilling om sportsfolk, der vinder kun ved blod, sved og tårer.
Det betyder jp så heller ikke at alle spiller efter samme regler. Hvis ( måske urealistisk) Arsenal rent faktisk holder sig til de gældende doping regler og eksempelvis Juventus ikke gør, så spiller de jo ikke efter de samme regler. Hvad du konkludere, er blot at de begge har samme  mulighed for at snyde.

Man kan også altid diskutere om mulighederne er de samme, i 90'erne var en stor del af de dygtigste doping læger så vidt vides fra Italien. I den tid var Serie A førende. Senere har Spanien så domineret, samtidig med at Fuentes har været en af de førende læger.  Måske blot et tilfælde.

Men ligemeget hvad, har alle selvfølgelig ikke samme muligheder for at dope, det er selvfølgelig også bl.a. et økonomisk spørgsmål, præcis ligesom mulighed for spillerkøb.
« Seneste Redigering: 02 Jun 2013, 18:33 af Camus » Logged

plutonium
Manager

« Svar #40: 02 Jun 2013, 18:43 »

Det betyder jp så heller ikke at alle spiller efter samme regler. Hvis ( måske urealistisk) Arsenal rent faktisk holder sig til de gældende doping regler og eksempelvis Juventus ikke gør, så spiller de jo ikke efter de samme regler. Hvad du konkludere, er blot at de begge har samme  mulighed for at snyde.

Man kan også altid diskutere om mulighederne er de samme, i 90'erne var en stor del af de dygtigste doping læger så vidt vides fra Italien. I den tid var Serie A førende. Senere har Spanien så domineret, samtidig med at Fuentes har været en af de førende læger.  Måske blot et tilfælde.

Men ligemeget hvad, har alle selvfølgelig ikke samme muligheder for at dope, det er selvfølgelig også bl.a. et økonomisk spørgsmål, præcis ligesom mulighed for spillerkøb.

Jeps Wink
Så spiller de også efter de samme regler - Juventus vælger at gøre brug af doping, Arsenal gør ikke. Juve vælger at træne straffespark, Arsenal gør ikke. Juve vælger at bruge 3-mands-forsvar, Arsenal gør ikke. De spiller stadig efter de samme regler, selvom doping ikke er offentligt anerkendt. Hvis de begge har adgang til det, så er det jo deres valg om de vil gøre det. Jeg er modstander af det, men jeg kan ikke gøre fra eller til, andet end at anerkende dem der er clean. Men hvem er det? Tunge

Men doping i forhold til de spillerindkøb der gøres er ikke dyrt Tunge
Det største problem er at finde en læge, der vil udføre behandlingen og har adgang til udstyret. Det tror jeg ikke er så svært igen.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Camus
Gæst

« Svar #41: 02 Jun 2013, 18:49 »

Det er ikke forbudt at træne 3-mands forsvar, ergo er det ikke det samme..

plutonium
Manager

« Svar #42: 02 Jun 2013, 18:53 »

Det er ikke forbudt at træne 3-mands forsvar, ergo er det ikke det samme..

Hvis doping er så udbredt, som det kunne se ud i det link der blev lagt op, så virker det ikke ligefrem som om UEFA og FIFA gør meget for at stoppe det Smiley

Altså kan man argumentere for, at det er lovligt, selvom det på papiret (naturligvis) er ulovligt. UEFA og FIFA kan ikke tillade sig at sige det er i orden, men hvis de ikke vil se problemerne, så er de der nok heller ikke.

Igen - jeg går ikke ind for doping, og fordømmer brugen langt væk, men ret beset, så har alle de samme muligheder for at snyde, og hvis det er så udbredt som det rygtes, så forsvinder den edge dopingen måtte give alligevel.

Camus
Gæst

« Svar #43: 02 Jun 2013, 19:09 »

Hvis doping er så udbredt, som det kunne se ud i det link der blev lagt op, så virker det ikke ligefrem som om UEFA og FIFA gør meget for at stoppe det Smiley

Altså kan man argumentere for, at det er lovligt, selvom det på papiret (naturligvis) er ulovligt. UEFA og FIFA kan ikke tillade sig at sige det er i orden, men hvis de ikke vil se problemerne, så er de der nok heller ikke.Igen - jeg går ikke ind for doping, og fordømmer brugen langt væk, men ret beset, så har alle de samme muligheder for at snyde, og hvis det er så udbredt som det rygtes, så forsvinder den edge dopingen måtte give alligevel.
Der er vi så uenige crazy

Doping er ikke noget entydigt noget, derfor er det svært at konkludere at det er "lige" for alle. At det er vældig udbredt og at Blatter og Platini har det fint med det, er en oplagt konklusion.

En anden ting er; Hvis det skulle holde vand, skulle de jo aldrig dømme nogen for doping. Det ødelægger jo det hele og giver et indtryk af tilfældighedernes spil, hvis nogle få bliver valgt ud som syndebukke.
« Seneste Redigering: 02 Jun 2013, 19:16 af Camus » Logged

plutonium
Manager

« Svar #44: 02 Jun 2013, 19:13 »

Det du markerede med fed, skal jeg lige sige, er sådan jeg tror FIFA og UEFA ser på det, hvis der skulle være tvivl om det Wink

Jeg tror godt på at der er doping, men jeg tror ikke at det er så udbredt igen. Det var også det jeg sagde på side 1 i tråden. Men jeg ville ikke tabe hverken næse eller mund, hvis det kom frem at der er masser af doping (også herhjemme). Jeg ville være lidt skuffet, men omvendt er det jo naivt at tro andet. Man kan dog altid håbe at det man holder af er uskyldsrent og ægte ;P

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010