home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:31:58 Bubbles Blogkonkur... #13 - Danish Viking Wa...
01 Jun 2024, 21:57 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23319
  2 Brugere, 261 Gæster Online.

Indlæg: 1132814 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aj1493774
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Doping i fodbold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange procent af spillerne, i den netop overståede sæson af Champions Leauge, tror du var dopede?
0%
- 2 (4,5%)
0-10%
- 23 (52,3%)
11-25%
- 5 (11,4%)
26-40%
- 4 (9,1%)
41-60%
- 3 (6,8%)
61-75%
- 2 (4,5%)
76-85%
- 0 (0%)
85-95%
- 2 (4,5%)
100%
- 3 (6,8%)
Antal Stemmer: 44

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Doping i fodbold  (Læst 20274 gange)
Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #15: 02 Jun 2013, 12:19 »

Hvis han ikke møder op kan han da forhåbentlig ikke få en værre straf en det han er mistænkt for at have gjort? Det må vel højest være den præcis samme straf som at blive taget for doping. Dog synes jeg da helt klart man må se på grunden for fraværet, for hvis man som Pluto siger, sidder fast i trafikken er man jo ikke selv herre over det.
Logged

FC Barcelona

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #16: 02 Jun 2013, 12:22 »

Blodspinning menes at have en accelererende effekt på muskelfiber-heling, og kan dermed ikke bruges ved simpel træthed. Jeg er ikke super meget inde i det, men ud fra det jeg synes at have læst omkring blodspinning, så er det håbløst at bruge som generelt restitutionsmiddel.

Jeg ved dog (lidt modsat din formodning), at det er blevet brugt i FCK og Barcelona, mens Brøndbys lægestab forkaster det, og mener at det kan være direkte skadeligt på kroppen at bruge. Så det bliver/er blevet brugt i Danmark og på absolut topplan i det spanske.


Swizz: jeg er faktisk ekstremt meget mod brugen af fx gigtpiller i sport. Også selvom det ikke er præstationsfremmend e. Men det er på grund af spillernes helbred! Det kan godt være at ens nervebaner ikke registrerer smerten på grund af medicinen, men det gør kroppens væv til gengæld, og så bliver man bare ved med at presse sig selv ud i positioner, som kroppen ikke kan tåle. Når så pillerne ikke længere virker, så rammer det bare på fulde gardiner. Så af hensyn til spillernes liv efter sporten er jeg stor modstander af sådan noget. Det er ligesom fodboldspillere, der har fri adgang til smertestillende medicin, så de kan træne dagen efter en smertefuld tackling. Det er dybt forkert, da det er hamrende skadeligt for kroppen, der skal have tid til at komme sig.

Til det med klubber der bruger BS, så kan jeg informere om at OB bruger det i STOR grad, både hos kvinde holdet og superliga holdet Smiley
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Camus
Gæst
 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #17: 02 Jun 2013, 12:32 »

@ Camus

Synes det er utrolig ærgerligt at dit had til Barca og Pep skal skinne igennem i en sådan grad at jeg synes det fjerner fokus fra det reelle emne - nemlig doping.
Jeg er ikke Barca fan, det er korrekt. Grunden til at Pep blev brugt som eksempel, var dog blot for at svare FC Barcelona fra en anden tråd. Derfor det handler så meget om Pep.

Hvis du læser linket i første indlæg, kan du se at der også er masser af ting der peger på eksempelvis tysk fodbold, så ja de kunne ligeså godt have været brugt som eksempel. Jeg tror ikke at det kun er de spanske topklubber der får  medicinsk hjælp, det var blot emnet der gjorde at jeg startede tråden, og så er det relevant, med den netop overståede Fuentes sag.



Logged

Camus
Gæst
 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #18: 02 Jun 2013, 12:34 »

Jeg har ikke læst kilden, men eftersom Tyler Hamilton er amerikaner, mon ikke han så mener amerikanske fodboldspillere? For doping er netop g Danske udbredt i NLF, og straffen for doping er ligeledes pinagtig lille.
Det bliver der helt sikkert ikke nej. Lægen der fortalte Tyler det er fra Spanien, og som det fremgår af det første link, har han været linket til Valencia og Barcelona. Så nej, der er tale om Soccer, om du vil.
« Seneste Redigering: 02 Jun 2013, 12:36 af Camus » Logged

Ibraa
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #19: 02 Jun 2013, 12:36 »

Man kan ikke dope sig til talent i fodbold. I cykling handler det om udholdenhed. Fodbold er meget mere end det. Med den mængde træning der er for fodboldspillere tror jeg næsten ikke udholdenhedsdoping er nødvendig? Doping til at holde nerverne i ro inden en straffesparkskonkur rence vil være mere logisk, dog urealistisk. Uanset hvor meget doping du propper i fx mig, ville jeg aldrig forbedre mig teknisk som fodboldspiller, så det gør mig ikke bedre.
Logged

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #20: 02 Jun 2013, 13:08 »

Man kan ikke dope sig til talent i fodbold. I cykling handler det om udholdenhed. Fodbold er meget mere end det. Med den mængde træning der er for fodboldspillere tror jeg næsten ikke udholdenhedsdoping er nødvendig? Doping til at holde nerverne i ro inden en straffesparkskonkur rence vil være mere logisk, dog urealistisk. Uanset hvor meget doping du propper i fx mig, ville jeg aldrig forbedre mig teknisk som fodboldspiller, så det gør mig ikke bedre.
Med mindre du hedder Jens Stryger Larsen, Ramires eller James Milner.
Logged

welbz is dat guy

Camus
Gæst
 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #21: 02 Jun 2013, 13:10 »

Man kan ikke dope sig til talent i fodbold. I cykling handler det om udholdenhed. Fodbold er meget mere end det. Med den mængde træning der er for fodboldspillere tror jeg næsten ikke udholdenhedsdoping er nødvendig? Doping til at holde nerverne i ro inden en straffesparkskonkur rence vil være mere logisk, dog urealistisk. Uanset hvor meget doping du propper i fx mig, ville jeg aldrig forbedre mig teknisk som fodboldspiller, så det gør mig ikke bedre.
Fodbold er jo andet end inderside afleveringer, og selv i det tilfælde er det jo en fordel at være frisk, da det alt andet lige vil øge sandsynligheden for at inderside afleveringen bliver god. Eksempelvis Wenger har også nævnt doping/EPO som værende et problem i fodbold: http://www.telegraph.co.uk/sport/2388078/Arsenal-players-used-EPO-says-Wenger.html
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #22: 02 Jun 2013, 13:26 »

Hvis man nu så sort på hvidt på det, er det så ikke meget fair at, det at misse en kontrol giver større straf end at blive testet positiv? Jeg mener bare, hvis spilleren ved han bliver taget, kan han slippe med en mindre straf ved ikke at dukke op, hvis ikke det gav en større straf?

Som præsidenten siger, så bør det ALDRIG kunne straffes hårdere at udeblive fra test end at blive testet positiv. Jo, hvis man bare bliver væk uden at give besked.

Jeg har lige læst op på Ferdinand-sagen, og den er sådan, at han havde glemt dopingtesten, som han skulle til umiddelbart efter træning, og var derfor kørt væk fra sportsanlægget. Da han så sidder i bilen kommer han i tanke om det, og kører med det samme tilbage, men en halv time for sent. Man vælger at afvise ham, fordi han kom for sent til tjekket. Dagen efter bliver han så testet alligevel, og bliver erklæret clean. For at fjerne enhver form for konspirationsteorie r tilbyder Ferdinand så at man laver en follikel-test af hans hår, hvilket kan afsløre hvilke stoffer man har haft i kroppen op til et halvt år inden testen. Dette blev afvist, og han fik 8 måneders karantæne.

I denne sag mener jeg at det er idiotisk, at han skal have en lige så hård straf som Mutu, der af to omgange bliver testet positiv og i gennemsnit får den samme karantænelængde. Ferdinand bliver dels testet negativ dagen efter den egentlige test (som sagt - dopingstoffer kan måles betydeligt længere end 24 timer i kroppen) og tilbyder endda en undersøgelse, der kan rense ham over en betydeligt længere periode, men her vælger myndighederne at straffe ham, som havde han været dopet.

Jeg synes det ville være helt fint, at man havde sagt fx 2 måneders karantæne, eller sågar 4 (50 % af den fulde straf), men at give ham fuld straf efter en halv times forsinkelse og endda efter han har vist vilje til at gennemgå grundigere test er helt ude i skoven efter min mening.

Tvært imod synes jeg det er vanvittigt, at Mutu kan få 7 og så 9 måneders karantæne for doping. Fint nok at første gang giver 7 måneder, men anden gang skulle da som minimum have givet et år. Det er jo direkte åndssvagt at blive taget for det samme to gange.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #23: 02 Jun 2013, 13:30 »

Jeg ville gerne skrive et langt og fyldigt indlæg, men det ville sandsynligvis blive en oversat udgave, af denne fantastiske artikel af Luke John. Den bør læses af alle der går op i fodbold, for den har den ene valide pointe efter den anden. Hvis vi lige skal bringe lidt dansk ind i billedet, fortæller Martin Jørgensen i sin biogfari jo også om indsprøjtninger og piller, som han fik i løbet af sin tid i Italien.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #24: 02 Jun 2013, 13:32 »

Man kan ikke dope sig til talent i fodbold. I cykling handler det om udholdenhed. Fodbold er meget mere end det. Med den mængde træning der er for fodboldspillere tror jeg næsten ikke udholdenhedsdoping er nødvendig? Doping til at holde nerverne i ro inden en straffesparkskonkur rence vil være mere logisk, dog urealistisk. Uanset hvor meget doping du propper i fx mig, ville jeg aldrig forbedre mig teknisk som fodboldspiller, så det gør mig ikke bedre.

Du har tydeligvis aldrig sat ret lang tid på en cykel eller kørt ét cykelløb. Det handler ikke kun om udholdenhed. At sige det er bare uvidenhed.

Jeg vil påstå at fodbolden er lige så gennemsyret af doping som cykling, tennis og andre elitesportsgrene. Jo mere overskud man har når man er fysisk presset, jo nemmere er det at slå den gyldne aflevering (fodbold), komme med det afgørende ryk på det rigtigte tidspunkt (cykling), eller ligge bolden så præcis ved linjen som muligt (tennis).

Er det måske ikke en fordel at kunne lave en 70 meter sprint, op til 12 gange i en fodboldkamp, eller kunne holde sin modstander fysisk væk fra en bold. Det kan talent altså ikke hjælpe en med, og jeg er ked af at sige det (egentlig ikke) men der er mange foldboldfans simpelthen for blå øjede.

Bloddoping giver bl.a. mere udholdenhed, men det giver altså og større restitution, og igen så er det altså ikke kun en fordel i cykling, men i lige så stor grad i fodbold.

Hvis man ser på fodbold nu, så spilles der næsten dobbelt så mange kampe nu, som for 20 år siden, og tempoet er ikke blevet langsommere, tværtimod.
Det er ikke "talentet" der er blevet større, men den fysiske formåen. Altså hastighed i aflevering, hårdere spark, og hurtigere/længere sprint.

Og så har vi jo også Fuentes sagen. Fuentes sagde at 30 ud af hans klienter var cykelryttere, ud af 200! Resten var overvejende fodboldspillere og tennisspillere. Han vil dog ikke sætte navne på, men hvorfor skulle han lyve, hvis han ikke er villig til at sige navne?

Fodbolden har altid været gode til at beskytte deres egne. Fx så blev Jaap Stam, Frank De Boer og Edgar Davids taget for nandrolon, som er et steroid. Og det var altså mens de stadig var fremragende fodboldspillere. Ikke noget med at de var i karrieres efterår.
Rio Ferdinand missede en test, og fik sølle 8 måneder, hvor man i cykling får 2 år uden at blinke.
Samtidig vil FIFA og UEFA ikke lade sig undergå WADAs whereabout system, som mange andre sportsgrene, så deres athleter kan ikke testes udenfor konkurrence. Fodbolden mener det er nok at oplyse hvor holdet som sådan (i generele termer) befinder sig. Lyder det ikke underligt i fodboldfans øre?

Jeg gad godt se fodbold få indført blodpas, og whereabout-system. Jeg gad også godt se at WADA, UCI og Det Spanske Antidopingargentur får fingre i resterne af Fuentes blodposer (som sjovt nok er beordret DESTRUERET!! WTF!), for at kunne analysere hvem der ellers har haft fingrene i kagedåsen!
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #25: 02 Jun 2013, 13:36 »

Jeg har lige læst op på Contador-sagen, og den er sådan, at han havde glemt dopingtesten, som han skulle til umiddelbart efter træning, og var derfor kørt væk fra sportsanlægget. Da han så sidder i bilen kommer han i tanke om det, og kører med det samme tilbage, men en halv time for sent. Man vælger at afvise ham, fordi han kom for sent til tjekket. Dagen efter bliver han så testet alligevel, og bliver erklæret clean. For at fjerne enhver form for konspirationsteorie r tilbyder Contador så at man laver en follikel-test af hans hår, hvilket kan afsløre hvilke stoffer man har haft i kroppen op til et halvt år inden testen. Dette blev afvist, og han fik 8 måneders karantæne.

I denne sag mener jeg at det er idiotisk, at han skal have en lige så hård straf som Mutu, der af to omgange bliver testet positiv og i gennemsnit får den samme karantænelængde. Contador bliver dels testet negativ dagen efter den egentlige test (som sagt - dopingstoffer kan måles betydeligt længere end 24 timer i kroppen) og tilbyder endda en undersøgelse, der kan rense ham over en betydeligt længere periode, men her vælger myndighederne at straffe ham, som havde han været dopet.

Hej Pluto. Jeg har lige ændret lidt i din indlæg mht navn, og understreget noget jeg synes er vigtig. Prøv at forestil dig samme scenarie med en cykelrytter. Folk ville da skrige DOPINGSVIN!

Dagen efter... der kan man nå at sløre forholdsvis meget. Fx kan man som cykelrytter så sin hæmotokrit værdi ned fra 50 % (som er den lovlige grænse) til 47 % ved at indtage meget, meget vand.

Og nej, ikke alle dopingpræperater kan måles dagen efter, da der findes en del sløringstoffer som ikke kan spores.
Logged


plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #26: 02 Jun 2013, 14:09 »

Hej Pluto. Jeg har lige ændret lidt i din indlæg mht navn, og understreget noget jeg synes er vigtig. Prøv at forestil dig samme scenarie med en cykelrytter. Folk ville da skrige DOPINGSVIN!

Dagen efter... der kan man nå at sløre forholdsvis meget. Fx kan man som cykelrytter så sin hæmotokrit værdi ned fra 50 % (som er den lovlige grænse) til 47 % ved at indtage meget, meget vand.

Og nej, ikke alle dopingpræperater kan måles dagen efter, da der findes en del sløringstoffer som ikke kan spores.

Hej Spezi Smiley

Jeg kommenterer ikke på cykling, så ved ikke hvorfor du henvender det til mig??

Men angående hæmatokritten, så kan du jo netop påvirke den utrolig meget. Hvis du laver en blodprøve efter du har rendt rundt i 3 timer i varmt vejr uden at drikke, så vil din hæmatokrit automatisk være høj, og du kan jo altid drikke en helvedes masse vand før en dopingtest på samme dag, så den giver jeg nu ikke meget for. Jeg kan også selv styre min hæmatokrit i forbindelse med at jeg er bloddoner, og jeg prøver at balancere mit væskeindtag, så min hæmatokrit er høj, men at mit blod stadig er tyndtflydende, så tapningen går hurtigere. Når jeg som ikke-sportsmand kan styre min hæmatokrit så meget, som jeg kan, så kan det ikke overraske at sportsudøvere også kan. Og vi snakker her at jeg uden problemer kan styre min hæmatokrit over en totimers periode.

Angående sløringsstoffer, så er det ikke noget jeg kender meget til, men jeg går ud fra at sløringsstofferne er stoffer, der kan give falske positiver, og at man derfor ikke tør dømme nogen positiv, hvis man finder sløringsstoffet? I så fald synes jeg da egentlig bare det bør indføres, at man skal kunne redegøre for hvor man har fået det stof ind i kroppen fra, og det med dokumentation herfor. Hvis der er tale om stoffer, der direkte neutraliserer dopingsstoffet, så køber jeg den ikke. Dopingstoffer virker jo ikke øjeblikkeligt, og kan ikke neutraliseres øjeblikkeligt. Du kan tage bevidsthedsudvidend e stoffer, der virker på psyken, men snakker vi stoffer der virker på kroppen generelt, så er det lidt noget andet.

Men ja, hvis man gennem bevidsthedsudvidend e stoffer kan sløve sin krops signaler, så man ikke mærker fx træthed, så er der jo tale om doping. Men det er på samme plan som smertestillende piller, som ikke betragtes som doping.


Kommer det til bloddoping, og anaboliske stoffer, så er det til at måle i kroppen, om ikke andet ved at teste depoter i kroppen. Fx vil steroid-hormoner teoretisk kunne findes i så godt som alle celler i kroppen, og i praksis bør de kunne findes i fedtdepoterne i kroppen. Så må man jo gøre en indsats for at teste grundigere, selvom det da er en dyr affære i forhold til en simpel blodprøve. Vil man doping til livs er det dog en mulighed.


Men for lige at kommentere på Contador, så synes jeg da også at det ville være en skandale, hvis man straffer en cykelrytter med fuld straf fordi de er forsinkede med en halv time. Det var en test, der var planlagt i forvejen og varslet, så hvorfor i al verden skulle man blive væk i en halv time? Hvis det var for at få et sløringsstof ind i kroppen, så kunne man da have gjort det dagen før eller før træning, og dermed undgået situationen. Han (Ferdinand) ønskede desuden at fuldføre testen samme dag, men blev afvist, og blev derfor først testet dagen efter. Altså var det ikke hans oprindelige intention at vente til dagen efter, for så at kunne sløre stofferne. Det ville i det hele taget ikke give mening, ud fra det jeg har lige har beskrevet.

Jeg kritiserer ingenlunde at man straffer nogen for udeblivelse, og det gælder sådan set alle sportsgrene. Men straffen bør ALDRIG kunne være højere for udeblivelse end for positiv testing. Så må man hæve straffen for positiv test, hvis man vil have at straffen for udeblivelse skal ligge på det den nu gør. Nu går jeg bare ikke op i cykling, da jeg synes det er røvsygt at se på, så beklager, at jeg ikke køber din kritik med at råbe op om 'dopingsvin'. Cykling rager mig en høstblomst, så det er ikke en diskussion jeg vil tage i en tråd om doping i fodbold.

Du må undskylde, hvis det her virker meget hårdt skrevet, men jeg føler faktisk, at du går ret hårdt efter mine argumenter i en diskussion vi slet ikke har sammen. Du diskuterer doping generelt, mens jeg diskuterer straframmen for udeblivelse fra dopingtest. Du mener at cykling bliver gået hårdere efter end fodbold, og det har jeg aldrig benægtet. I mit første indlæg i tråden siger jeg endda, at det ikke ville undre mig, at doping er udbredt i fodbold Tunge
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #27: 02 Jun 2013, 14:18 »

@Pluto:
Siger heller ikke at jeg er for gigtpiller eller andet, blot at jeg ved at det finder sted og anses som meget normalt Smiley


Omkring Ferdinand-sagen så synes jeg det er aldeles håbløst, at man straffer en person der viser så stor velvilje. Og nej, det skyldes ikke at han spiller for United. Hvis man møder op 30 min for sent, og gør alverden for at blive tjekket, men blot bliver afvist, så forstår jeg ikke at man straffes hårdt.
Jeg er kæmpe modstander af dine forslag Spezialized, jeg kan simpelthen ikke se hvad vi skal med blodpas, whereabouts og så videre i fodbold - så hellere være uvidende hvis der virkelig er så stort et problem. Naturligvis går jeg ikke ind for doping, men jeg tvivler på at fodbolden bliver spor federe af et massivt fokus på doping. Cykling har indimellem nogle håbløse sager, og ligesom med Ferdinand, så hader jeg at det hele bliver så stift, at man mister al forståelse for menneskelighed. Hvis Contador kom 30 min efter oprindeligt planlagt tjek og melder sig, så forstår jeg ikke hvis han afvises, mens man afviser at andet er godt nok, hvorpå man så dømmer ham til 2 års karantæne?! Det er jo idioti!

Nej tak til cykelforhold.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #28: 02 Jun 2013, 14:25 »

@Pluto:
Siger heller ikke at jeg er for gigtpiller eller andet, blot at jeg ved at det finder sted og anses som meget normalt Smiley


Sådan opfattede jeg det nu heller ikke Peace

Men der er mange, der trækker på skuldrene, fordi vi danskere (vi er slemme til det) er vant til at tage smertestillende forebyggende. også i privaten. Desværre er det bare sådan, at man sløver kroppens sanseapparat, hvilket jo ikke er sundt Smiley

Så det var bare den dyrlægestuderende der kom op i mig Opstemt

EDIT
og er ellers enig med dig. Gider heller ikke skulle høre om doping hele tiden. Hvis alle spiller efter de samme regler, så gider jeg ikke gå op i det. Så forsvinder den der edge alligevel. Jeg fatter ikke, at man ikke bare lavede to cykel-grupper. Den dopede, hvor man kan se hvor langt den menneskelige krop kan presses ud i ekstremer, og så en hvor amatører får lov at vise hvad de kan. Jeg tror stadig doping-delen ville få flere tilskuere, selvom det er 'snyd'. Og det bliver det eneste jeg gider kommentere på om cykling i denne tråd Tunge
« Seneste Redigering: 02 Jun 2013, 14:28 af plutonium » Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Camus
Gæst
 
Sv: Doping i fodbold
« Svar #29: 02 Jun 2013, 14:32 »

@Pluto:
Siger heller ikke at jeg er for gigtpiller eller andet, blot at jeg ved at det finder sted og anses som meget normalt Smiley


Omkring Ferdinand-sagen så synes jeg det er aldeles håbløst, at man straffer en person der viser så stor velvilje. Og nej, det skyldes ikke at han spiller for United. Hvis man møder op 30 min for sent, og gør alverden for at blive tjekket, men blot bliver afvist, så forstår jeg ikke at man straffes hårdt.
Jeg er kæmpe modstander af dine forslag Spezialized, jeg kan simpelthen ikke se hvad vi skal med blodpas, whereabouts og så videre i fodbold - så hellere være uvidende hvis der virkelig er så stort et problem. Naturligvis går jeg ikke ind for doping, men jeg tvivler på at fodbolden bliver spor federe af et massivt fokus på doping. Cykling har indimellem nogle håbløse sager, og ligesom med Ferdinand, så hader jeg at det hele bliver så stift, at man mister al forståelse for menneskelighed. Hvis Contador kom 30 min efter oprindeligt planlagt tjek og melder sig, så forstår jeg ikke hvis han afvises, mens man afviser at andet er godt nok, hvorpå man så dømmer ham til 2 års karantæne?! Det er jo idioti!

Nej tak til cykelforhold.
Det er selvfølgelig en måde at anskue det på. Mange har det helt sikkert sådan. Du risikerer muligvis at misse en forståelse af hvad der foregår, men det kan måske være ligegyldigt, hvis det er sjovere sådan.

 Kan dog også være sjovt at forholde sig til doping, Cykling wise var det f.eks. ganske skægt at se Di Luca, uden ordentlig løbstræning, folde sig ud i giroen Smiley Ligesom det var fremragende at se Zidane lige pludselig være frisk som en havørn til VM 06. Selvom Zidanes opblomstring, måske blot skyldtes en ekstra portion havregryn.

Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010