home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1151 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 216 217 [218] 219 220 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 240351 gange)
TheHansibush
Reserveholdsspiller

Sv: Eksamen
« Svar #3255: 15 Jun 2013, 14:02 »

Mange tak for svarene begge to, det har bestemt været en hjælp! Smiley

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #3256: 15 Jun 2013, 14:47 »

Når i laver noter til samfundsfag, hvad gør i så? Min lærer har sagt, at vi skal lave noter til 70 sider i vores samfundsfagsbog, men er der ikke en nemmere måde at gøre det på? Det kommer jo til at tage 100 år...

plutonium
Manager

« Svar #3257: 15 Jun 2013, 15:26 »

Glæd dig ikke til Uni, ulle, hvis du synes noter til 70 sider er hårdt Tunge

Mit pensum pr 10 uger er mellem 200 og 700 sider i runde tal. Lige pt har jeg et fag med over 1000 siders pensum.

Anyway, notetagning er et spørgsmål om at koge så meget som muligt ned til så lidt som muligt, vel at mærke så du selv kan huske resten af teksten. Hvis du har en meget stærk boglig hukommelse, så kan du nøjes med at skrive stikord ned på post-its. Så vil det ene stikord gøre, at du kan huske hele emnet. Fx Liberalisme som stikord, og så vil din hukommelse bringe liberalismens kendetegn og særegenheder i forhold til andre ideologier frem. Andre med en knapt så god boglig hukommelse kan skrive passager ned, der beskriver liberalismen, og så er kunsten at prøve at forudsige det man har skrevet ned, før man læser det. Det lyder kringlet, men prøv at lukke øjnene når du når til en passage, og så udtal højt for dig selv, hvad der står i den passage. Langsomt vil du kunne huske mere og mere, når du terper dine noter.

Jeg er ikke særlig god til at tage noter selv, men det er nok de to metoder jeg personligt får mest ud af på kort tid. Har man længere tid til at gøre det i, så er der andre metoder jeg synes virker bedre.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Ramlak
Lilleputspiller
*

« Svar #3258: 15 Jun 2013, 15:57 »

Forresten er jeg meget interesseret i at vide, hvordan mundtlig engelsk-eksamen på A-niveau foregår? Hvis der var en, der kunne forklare det hurtigt, vil jeg blive rigtig glad.

Taget fra læreplanen: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132647#B18 (§4.2)

Den mundtlige prøve
Med udgangspunkt i et ukendt, ubearbejdet materiale, der tematisk er tilknyttet et studeret emne, prøves i præsentation, samtale, tekstforståelse og perspektivering. De emner, der indgår som grundlag for prøven, skal tilsammen dække de faglige mål og kernestoffet. Prøvematerialet skal bestå af en eller flere tekster med et samlet omfang på tre til seks normalsider. Omfanget skal tage hensyn til materialets sværhedsgrad og sikre, at de faglige mål kan bedømmes. Hvis materialet udelukkende består af lyrik eller tekster af Shakespeare, kan omfanget være mindre end det angivne. Mediemateriale i elektronisk form kan inddrages og erstatte trykt tekstmateriale i et omfang svarende til maksimalt 25 pct. af de tre til seks normalsider, som udgør et prøvemateriale.
Eksaminationstiden er ca. 30 minutter. Forberedelsestiden er ca. én time.
Alle hjælpemidler er tilladt. Kommunikation med omverdenen er ikke tilladt. Endvidere er brug af internettet ikke tilladt.
Det samme ukendte prøvemateriale må højst anvendes ved tre eksaminationer på samme hold.
En normalside er for prosa 1300 bogstaver, for lyrik og drama 30 linjer. Ved anvendelse af elektronisk mediemateriale svarer tre til seks minutters afspilning til én normalside.

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #3259: 15 Jun 2013, 16:00 »

Glæd dig ikke til Uni, ulle, hvis du synes noter til 70 sider er hårdt Tunge

Mit pensum pr 10 uger er mellem 200 og 700 sider i runde tal. Lige pt har jeg et fag med over 1000 siders pensum.

Anyway, notetagning er et spørgsmål om at koge så meget som muligt ned til så lidt som muligt, vel at mærke så du selv kan huske resten af teksten. Hvis du har en meget stærk boglig hukommelse, så kan du nøjes med at skrive stikord ned på post-its. Så vil det ene stikord gøre, at du kan huske hele emnet. Fx Liberalisme som stikord, og så vil din hukommelse bringe liberalismens kendetegn og særegenheder i forhold til andre ideologier frem. Andre med en knapt så god boglig hukommelse kan skrive passager ned, der beskriver liberalismen, og så er kunsten at prøve at forudsige det man har skrevet ned, før man læser det. Det lyder kringlet, men prøv at lukke øjnene når du når til en passage, og så udtal højt for dig selv, hvad der står i den passage. Langsomt vil du kunne huske mere og mere, når du terper dine noter.

Jeg er ikke særlig god til at tage noter selv, men det er nok de to metoder jeg personligt får mest ud af på kort tid. Har man længere tid til at gøre det i, så er der andre metoder jeg synes virker bedre.
70 sider syntes jeg altså er meget.. Ubeslutsom
Men tak for dit input! Det vil jeg tage til mig! Smiley

Korzika
Gæst

« Svar #3260: 15 Jun 2013, 16:14 »

Når i laver noter til samfundsfag, hvad gør i så? Min lærer har sagt, at vi skal lave noter til 70 sider i vores samfundsfagsbog, men er der ikke en nemmere måde at gøre det på? Det kommer jo til at tage 100 år...
Hvorfor skal I lige pludselig lave noter til 70 sider? Burde det ikke være noget, som man laver i undervisningen, der strækker sig over et helt skoleår?

EDIT:
Hvordan gik det med historie, Jakob E? Har du nogle gode råd? Smiley

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #3261: 15 Jun 2013, 16:23 »

Du har helt ret Korzika. Men nu har jeg været så doven  at jeg ikke lige har fået lavet alle de noter, som jeg skulle have lavet. Jeg kan kun takke mig selv for, at jeg står i denne her situation..

Korzika
Gæst

« Svar #3262: 15 Jun 2013, 16:26 »

Du har helt ret Korzika. Men nu har jeg været så doven  at jeg ikke lige har fået lavet alle de noter, som jeg skulle have lavet. Jeg kan kun takke mig selv for, at jeg står i denne her situation..
Ja, okay. Så må du hellere komme i sving. Jeg formoder du skal til eksamen?

ulle48
Førsteholdsspiller

« Svar #3263: 15 Jun 2013, 16:30 »

Det er helt korrekt! Smiley

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #3264: 15 Jun 2013, 17:00 »

Hvorfor skal I lige pludselig lave noter til 70 sider? Burde det ikke være noget, som man laver i undervisningen, der strækker sig over et helt skoleår?

EDIT:
Hvordan gik det med historie, Jakob E? Har du nogle gode råd? Smiley

Lytter med her Smiley

jonaslund94
Ynglingespiller

« Svar #3265: 17 Jun 2013, 15:37 »

Hey guys!

Har lige brug for jeres hjælp til at finde på nogle problemstillinger/spørgsmål inden for temaet ''Konkurrenceevne''. Det må gerne omhandle noget med Danmarks konkurrence evne, men andet ville også være fint.

Håber i kan hjælpe derude :-)

FC Barcelona - Mes que un club.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #3266: 17 Jun 2013, 15:50 »

Lytter med her Smiley

Jeg hedder selvfølgelig ikke Jakob, men det, der bliver vægtet allermest, er dit historiske overblik. Det gælder om at demonstrere det et så stort overblik på så kort tid som overhovedet muligt og vise, at man kan forholde sig nuanceret til de kilder, som man har fået samt de problemstillinger, som de ligger op til (om det er konflikten imellem Sovjet og USA, risikoen ved appeasement-politikken før 2. verdenskrig eller hvad det nu måtte være). Sørg endelig for at lade være at bruge alt for lang tid på en kilde uden at inddrage noget nævneværdig og relevant baggrundsviden, fordi det er netop den, som bliver testet. Og det har man jo som bekendt 24 timer til at få styr på, så det burde ikke være det store problem for ret mange.

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #3267: 17 Jun 2013, 16:00 »

Jeg hedder selvfølgelig ikke Jakob, men det, der bliver vægtet allermest, er dit historiske overblik. Det gælder om at demonstrere det et så stort overblik på så kort tid som overhovedet muligt og vise, at man kan forholde sig nuanceret til de kilder, som man har fået samt de problemstillinger, som de ligger op til (om det er konflikten imellem Sovjet og USA, risikoen ved appeasement-politikken før 2. verdenskrig eller hvad det nu måtte være). Sørg endelig for at lade være at bruge alt for lang tid på en kilde uden at inddrage noget nævneværdig og relevant baggrundsviden, fordi det er netop den, som bliver testet. Og det har man jo som bekendt 24 timer til at få styr på, så det burde ikke være det store problem for ret mange.

Er bare glad for, at du gider at komme med nogle tips Wink
Skal lige se om jeg har forstået det rigtigt. Når jeg trækker i morgen, så hjerner jeg baggrundsviden om emnet igennem, og knytter så mange bilag som overhovedet muligt til den baggrundsviden?

Henry T
Ynglingespiller

« Svar #3268: 17 Jun 2013, 18:09 »

Hey guys!

Har lige brug for jeres hjælp til at finde på nogle problemstillinger/spørgsmål inden for temaet ''Konkurrenceevne''. Det må gerne omhandle noget med Danmarks konkurrence evne, men andet ville også være fint.

Håber i kan hjælpe derude :-)

Hvilke fag? Hvilken uddannelse? (folkeskolen, ungdomsuddannelse etc?)

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #3269: 17 Jun 2013, 18:11 »

Er bare glad for, at du gider at komme med nogle tips Wink
Skal lige se om jeg har forstået det rigtigt. Når jeg trækker i morgen, så hjerner jeg baggrundsviden om emnet igennem, og knytter så mange bilag som overhovedet muligt til den baggrundsviden?

Ja, det vil jeg mene. Selvfølgelig skal du have fokus på dine kilder, men de siger jo netop noget om den samtid, som de er skrevet i og det er her, hvor man skal brillere med sin viden

Sider: 1 ... 216 217 [218] 219 220 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010