home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 335 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Flytte hjemmefra-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Flytte hjemmefra-tråden  (Læst 9916 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Flytte hjemmefra-tråden
« : 11 Maj 2013, 17:37 »

Jeg kunne ikke finde en tråd, der omhandlede dette. Men jeg er nok ikke den eneste, der som en ørn skal forlade reden. Men hvad skal man bruge og hvad har i andre af startråd til en, der skal flytte hjemme fra? Jeg tænker ikke lejlighed, men mere basale ting som service osv.

Jeg gør mig i hvert fald klar til, som en ørn, at forlade reden.

Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #1: 11 Maj 2013, 17:43 »

Uh, jeg følger med her! Er også meget flyveklar efterhånden!
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #2: 11 Maj 2013, 17:45 »

FORSIKRINGER! Det er noget af det jeg stærkt vil anbefale alle der flytter hjemmefra at have styr på! Jeg havde ikke fået tegnet mit og var så heldig at have indbrud... FML tænkte jeg og var totalt nede og ødelagt... Indtil vi opdagede at jeg var dækket af min mors de første 3/6 måneder! Det gjorde jeg kunne få noget erstatning! tør ikke tænke på hvordan det havde været i dag hvis jeg ikke havde fået det!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #3: 11 Maj 2013, 17:46 »

Minimum en pande, to gryder, seks af hver service, en mikroovn og så kører det Wink

Jeg personligt ønskede mig alle disse ting et par år inden jeg skulle flytte, så jeg ikke stod i den situation hvor jeg skulle købe det hele på en gang af mine egne penge. Smiley
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #4: 11 Maj 2013, 17:47 »

Rigtig godt råd, warmon! Smiley

Forsikringer er noget af det vigtigste at få på plads, selvom det er dyrt. Ellers kan det være en god idé at få lavet madplaner og købt ind til dem, så man sparer penge i forhold til at lave impulskøb når man er på shopping. Det har sparet mig for mange penge gennem årene.

Og mht. service har IKEA et fremragende startsæt med det service som man umiddelbart skal bruge, til ganske fornuftige penge. Mener de koster 250 eller sådan noget. Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #5: 11 Maj 2013, 17:48 »

Jeg vil næsten sige, at man bør gå en tur igennem sine forældres hus/lejlighed, og så notere ned de helt basale ting man har brug for. Toiletgrej, service (som du nævner), potter og pander og des lige.

Man kan klare sig for ufatteligt lidt, kan jeg afsløre. Jeg bor på et kollegium, hvor jeg har et 9 kvm værelse. Udover det har jeg en hylde i et køleskab, et køkkenskab og plastikkasse, hvor jeg har de største nødvendigheder (håndpisker, pandekagepander o.l).

De ting man så mangler finder man lynhurtigt ud af.


En god ide, når man laver den liste jeg omtaler, så skriv det ned rum for rum, for så sikrer man sig at man har det hele med. Og så er det vigtigt at man kun skriver de essentielle ting ned, for så har man råd til det, og de dyre luksus ting kan man ønske sig.

Rengøring behøver heller ikke være støvsuger i starten. Men kan klare sig med kost og fejebakke. Man behøver ikke have service til 12 personer, for det er sjældent man har så store selskaber, og det ender bare med at hobe sig op i en beskidt bunke ved vasken (tro mig, det VIL ske, hvis man ikke er udpræget ordensmenneske).


Vigtigere, når man flytter hjemmefra, er at få styr på indboforsikring, ulykkesforsikring, lægeskifte, el vand og varme og lignende. Men der er vist en meget god guide på borger.dk, hvis jeg ikke husker galt.

(god ide til en tråd!)
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #6: 11 Maj 2013, 17:51 »

Hehe, rum til rum indebærer at man har en lejlighed med flere rum. Tunge

Oh og husk ikke at åbne for licens manden!
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #7: 11 Maj 2013, 17:52 »

Altså da jeg flyttede hjemmefra havde jeg virkelig ingenting hvad gælder køkkenting så havde min mor og min søster noget de ikke brugte ( gryder og pander) . Jeg købte sådan en klassisk "startpakke" med tallerkner , dybe tallerkner osv. Sådan et sæt til 6 eller 8 personer som jeg købte i Ikea. Jeg købte også lamper i Ikea da jeg ikke havde så mange penge da jeg flyttede hjemmefra. Synes bare man i starten må leve med de ting hvis ikke man har råd eller andre der kan give en tingene. Jeg har så siden hen skiftet alle mine køkkenting så alt er nyt da jeg gerne ville have "mit eget". Men altså hvis du bare have en gryde eller to og en pande så vil jeg synes du er der. En mikroovn kan også være nyttig Smiley. Hvis vi snakker stueting så startede jeg med at købe reol og sofa der var på tilbud. Du kan altid ønske dig ting i fødselsdagsgave og julegave senere hen.
Logged

Vi skal alle være her.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #8: 11 Maj 2013, 17:56 »

Hehe, rum til rum indebærer at man har en lejlighed med flere rum. Tunge

Oh og husk ikke at åbne for licens manden!

Nej, det vil jeg ikke sige Wink

Du skal jo stadig have nogle essentielle ting, som vil være spredt ud i flere rum i et hus eller større lejlighed. Jeg har da også margrethe-skåle, fnugruller, vasketøj og øl stående i samme rum, selvom de ville stå i flere forskellige rum hjemme hos mine forældre (og jeg betragter faktisk alle 4 som uundgåelige og essentielle ting i ethvert hjem crazy)
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #9: 11 Maj 2013, 17:57 »

Gemma, det bedste råd jeg kan give dig er at finde et sted der sælger brugte møbler. Det er fine møbler til en utrolig lav pris. Man kan altid få bedre møbler hen ad vejen og så kan du sikkert også sælge de gamle møbler som vintage. Wink
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #10: 11 Maj 2013, 17:58 »

Gemma, det bedste råd jeg kan give dig er at finde et sted der sælger brugte møbler. Det er fine møbler til en utrolig lav pris. Man kan altid få bedre møbler hen ad vejen og så kan du sikkert også sælge de gamle møbler som vintage. Wink
Tak for rådet. Jeg vil helt sikkert følge det. Regner med at finde bestik etc. i Ikea, da det er billigt og fin kvalitet.
Logged


OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #11: 11 Maj 2013, 18:00 »

Bare du ikke køber møbler derfra (Ikea). Det er helt ærligt noget forfærdeligt hjemme samleri. Tunge
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #12: 11 Maj 2013, 18:05 »

Bare du ikke køber møbler derfra. Det er helt ærligt noget forfærdeligt hjemme samleri. Tunge
Jeg har købt klædeskab derfra dog er jeg på ingen måde handyman så min søsters kæreste fik æren af det for lidt mad og øl Smiley . Men jeg vil ikke anbefale dig at købe det sorte startsæt med tallerkner. Jeg har lige smidt mit ud da jeg er træt af der kom fnudler på tallerkerne når man tørre dem af så til sidst brugte jeg køkkenrulle til at tørre dem af for at slippe for det fnudlerværk der.
Logged

Vi skal alle være her.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #13: 11 Maj 2013, 18:05 »

Bare du ikke køber møbler derfra (Ikea). Det er helt ærligt noget forfærdeligt hjemme samleri. Tunge

ALLE mine møbler er fra IKEA, og jeg har sgu været glad for det hele Opstemt

Det er fint holdbart, let at samle (til tider er det en fordel at være to om det dog Tunge) og ser også fint ud. Alle mine møbler er vel små 4 år gamle eller mere og jeg tvivler på at jeg bliver nødt til at udskifte dem så længe jeg studerer.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #14: 11 Maj 2013, 18:06 »

Det lyder som noget for mig. Dejligt lige til, men jeg holder mine muligheder åbne og sonderer lidt lige nu. Jeg tænker mere gængse ting, hvad har man behov for i et køkken?
Logged


Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010