home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 427 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Flytte hjemmefra-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Flytte hjemmefra-tråden  (Læst 9943 gange)
Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #15: 11 Maj 2013, 18:09 »

Det lyder som noget for mig. Dejligt lige til, men jeg holder mine muligheder åbne og sonderer lidt lige nu. Jeg tænker mere gængse ting, hvad har man behov for i et køkken?
Piskeris , spatel eller hvad det hedder. måske ovnfast fad.
Logged

Vi skal alle være her.

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #16: 11 Maj 2013, 18:09 »

Bare du ikke køber møbler derfra (Ikea). Det er helt ærligt noget forfærdeligt hjemme samleri. Tunge
Sludder. Jovist IKEA-møbler er ikke af højeste kvalitet, og jeg kunne da aldrig som færdiguddannet finde på at købe møbler der, men første gang man flytter hjemmefra, og sikkert er studerende, er IKEA's kommoder, reoler, knagerækker, etc. helt fine.
Logged

welbz is dat guy

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #17: 11 Maj 2013, 18:09 »

Et godt knivsæt og strygestål. Brug penge på det, da du kan holde på de samme knive i årvis hvis du bare har gode knive og formår at slibe dem så ofte man kan. Smiley
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #18: 11 Maj 2013, 18:12 »

Viskestykker, karklude, skraldeposer, bestik, service, glas, en kasserolle/lille gryde, en mellemstørrelse gryde, en pande, tupperware/bøtter, beholdere til sukker og mel, krydderier, opvaskemiddel, opvaskebørster (jeg vil anbefale en grov OG en fin), elkedel, skåle (jeg anbefaler margretheskåle, selvom de koster lidt - de er ALLE pengene værd) og et ordentligt knivsæt, skærebrædder (mere end et, så du har ét til kød, ét til brød og ét til grønt af hensyn til fødevarehygiejne), en ordentlig røreske til når du laver sammenkogte retter (det gør en verden til forskel for mig)
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #19: 11 Maj 2013, 18:12 »

Når du gør lejlighed/værelse klar så sørg for at få ordnet ALT med det samme. Gemmer du lige at sætte en lampe op, dørstopper i, etc... til næste weekend, er der god sandsynlighed for at du også vil mangle det når du flytter ud igen.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #20: 11 Maj 2013, 18:13 »

Et godt knivsæt og strygestål. Brug penge på det, da du kan holde på de samme knive i årvis hvis du bare har gode knive og formår at slibe dem så ofte man kan. Smiley

This!

Et ordentligt knivsæt er en fryd at bruge, og de kan nemlig holde i rigtig, rigtig mange år, hvis du vedligholder dem ordentligt. Eventuelt gå til en slagter, og få ham til at slibe dem for dig. Det kender jeg flere der har kunnet gøre, hvis de bare sørger for at købe hos ham engang imellem.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #21: 11 Maj 2013, 18:18 »

Jeg har købt nogle aluminiums gryder og en kasserolle i imerco af mærket cook and baker. De er alle pengene værd og der er belægning i dem så de mad ikke kan brænde fast de koster så også lidt. Men de kan jo også holde sig i mange år. De har også nogle carbon knive til 300 kr som jeg synes er rigtige gode. Men jeg har så valgt at købe lidt i ny og næ. Brugte også lidt af mine feriepenge til at skifte ud.

Men ellers så lav en liste hvad du synes du skal købe som det første og så når du kommer i tanke om noget du mangler så skriv det ned. Kan virkelig anbefales.
Logged

Vi skal alle være her.

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #22: 11 Maj 2013, 18:20 »

This!

Et ordentligt knivsæt er en fryd at bruge, og de kan nemlig holde i rigtig, rigtig mange år, hvis du vedligholder dem ordentligt. Eventuelt gå til en slagter, og få ham til at slibe dem for dig. Det kender jeg flere der har kunnet gøre, hvis de bare sørger for at købe hos ham engang imellem.

Man skal jo have noget at skære i, så selvfølgelig køber man da lidt. Tunge
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #23: 11 Maj 2013, 18:21 »

Et ordentligt sæt bestik er også vigtigt, kender næsten ikke noget så træls som at skære kød med en smør kniv, eller en dårlig kniv. Der skal man squ have et ordentligt sæt bestik!
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #24: 11 Maj 2013, 18:22 »

Man skal jo have noget at skære i, så selvfølgelig køber man da lidt. Tunge

Jeg kan så afsløre, at der er mange SU-modtagere, der ikke går til slagteren for at få kød, når det kan gøres billigere i supermarkeder Wink

Men ja, slagterkød er godt!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #25: 11 Maj 2013, 18:24 »

Jeg kan så afsløre, at der er mange SU-modtagere, der ikke går til slagteren for at få kød, når det kan gøres billigere i supermarkeder Wink

Men ja, slagterkød er godt!
Hvis man nu skal have hest, er der ikke så mange steder det kan skaffes..... Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

OnkelMorfar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #26: 11 Maj 2013, 18:25 »

Jeg kan så afsløre, at der er mange SU-modtagere, der ikke går til slagteren for at få kød, når det kan gøres billigere i supermarkeder Wink

Men ja, slagterkød er godt!

Har sgu heller ikke råd, men det var mere at man af høflighed lige købe lidt kød med engang imellem. Smiley
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #27: 11 Maj 2013, 18:27 »

Er jeg den eneste der har "studenter kogebogen" sådan en rød en som ligner Heinz ketchup på forsiden? Den har lært mig en del Smiley
Logged

Vi skal alle være her.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #28: 11 Maj 2013, 18:28 »

Hvis man nu skal have hest, er der ikke så mange steder det kan skaffes..... Peace

... hvorfor vil man dog også have hest? Tunge

Jeg forstår ikke at nogen ser det som værende lækkert i forhold til okse. Det smager hverken bedre eller værre, bare anderledes. Men gudskelov er smag og behag forskellig! Jeg vil hellere have oksemørbrad end hestemørbrad i hvert fald!


Er jeg den eneste der har "studenter kogebogen" sådan en rød en som ligner Heinz ketchup på forsiden? Den har lært mig en del Smiley

Lige den har jeg ikke, men jeg har 'God mad let at lave' og 'kollegiekogebogen'. Den første er min bibel i køkkenet, og den anden er fin inspiration til gode (og billige) retter.


Har sgu heller ikke råd, men det var mere at man af høflighed lige købe lidt kød med engang imellem. Smiley

Der kan vi kun være enige Wink
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flytte hjemmefra-tråden
« Svar #29: 11 Maj 2013, 18:31 »

Ah ja. Kogebøger var et godt bud!
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010