home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 457 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  [39] Europa Rundt v.2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: [39] Europa Rundt v.2  (Læst 37896 gange)
Dida
Gæst
 
Sv: [12] Europa Rundt v.2
« Svar #15: 20 Apr 2013, 17:35 »



Europa Rundt - Januar og Februar - 2015
Vinterens transfervindue er nu lukket i, og jeg har egentligt valgt ikke at gøre så meget ud af det. I stedet for at købe spillere ind i dyre dommer, har jeg valgt at fokusere på min nuværende trup, og forsøge at optimere taktikken, spare på pengene og få det maksimale ud af det nuværende spillermateriale. De fleste vil sikkert mene, at der var behov for en forstærkning, efter de dårlige resultater før vinterpausen, men jeg har valgt at prioritere økonomien først, og tror egentligt også godt jeg kan få vent den nedadgående formkurve.



De små taktiske justeringer har i hvert fald givet pote indtil videre. Der er blevet spillet fire kampe i løbet af foråret indtil videre, hvilket har udmøntet sig i tre sejre og et enkelt nederlag. Det har ganske vidst være fire svage hold, men jeg er stadigvæk meget tilfreds, ikke mindst fordi det giver et stort selvtillidsboost til mine spillere, hvilket jeg tror de har brug for. I slutning af efterårssæsonen, havde vi specielt problemer med at score mål, og scorede faktisk kun to mål i løbet af de sidste syv kampe. Her i foråret er der dog kommet mere gang i målscoren, og vi har indtil videre scoret i samtlige kampe.

Den gode stime har også bragt os et godt stykke op i tabellen, og vi ligger nu placeret på en flot femteplads med 32 point. Placeringen i midten af tabellen passer mig fint, specielt fordi vi nu har hele syv point ned til nedrykningsstregen, og der ser efterhånden mere og mere lovende ud. Der er nu kun tolv kampe tilbage, og selvom førstepladsen efterhånden er ude for rækkevidde, så håber jeg dog stadig på at kunne rykke en placering eller to op i tabellen.   
 

 

 

 
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [13] Europa Rundt v.2
« Svar #16: 20 Apr 2013, 19:04 »



Europa Rundt - Marts og april 2015

Sæsonafslutningen nærmer sig efterhånden med hastige skridt, og det hele ser egentligt meget lyst ud i Lustenau. I løbet af de seneste syv ligakampe er det blevet til tre sejre, en uafgjort og tre nederlag, hvilket altså vil sige ti point. Det er blandt andet blevet til en flot 2:1 sejr over Red Bull Salzburg og en 2:1 sejr over Wolfsberger AC. Nederlagene er hovedsageligt kommet i kampe hvor man kun forventet det, nemlig mod Rapid Wien og Austria Wien, som i øjeblikket ligger i toppen og kæmper om mesterskabet.

 


I ligaen har vi sneget os op på en flot fjerdeplads, og er nu kun to point fra bronzemedaljerne, som Wolfsberger i øjeblikket sidder på. Der er nu kun fem kampe tilbage af den Østrigske Premier Division, hvilket betyder vi er gået ind i den afgørende fase. Det betyder også, at vi faktisk kun mangler en enkelt sejr, og så er vi sikre på ikke at rykke ned, og så er målet for denne sæson ligesom indfriet.

Målet for pokalturneringen er også allerede indfriet, efter man spillede sig i kvartfinalen. Kampen i kvartfinalen gik dog ikke helt efter planen. Kampen blev spillet hjemme mod FC Wacker Innsbruck, hvor hele 8.800 tilskuere var mødt op. Efter 35 minutters spil kom vi bagud, og det resultat holdte faktisk hele vejen igennem, og vi blev dermed slået ud på et pinligt 0:1 nederlag.

 

 

 
« Seneste Redigering: 22 Apr 2013, 15:50 af Præludium » Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [14] Europa Rundt v.2
« Svar #17: 20 Apr 2013, 20:11 »



Europa Rundt - Maj og juni 2015
Så er tredje sæson afsluttet og det hele endte meget lykkeligt. Vi sluttede sæsonen af med et brag, og gav de andre hold en lektion i hvordan man spiller fodbold. Vi har præsteret over al forventning, og jeg er virkelig stolt at mine spillere. I løbet af sæsonen sidste fem kampe, blev det til hele tolv point. Fire sejre og et nederlag. Nedlaget kom imod SK Rapid Wien, mens vi sejrede mod hold som FC Red bull Salzburg og Wolfsberger AC. Alt i alt er jeg utroligt tilfreds med denne sæson.



Min debutsæson i den Østrigske Premier League endte med en overraskende tredjeplads. Vi har på forhånd blandt favoritterne til at rykke ned, og medierne havde spået os til en niendeplads. Vi satte dog alle vores kritikere på plads, og kan nu fejre de fortjent bronzemedaljer. Mesterskabet gik til FK Austria Wien, som vant med et forspring på to point ned til Rapid Wien på andenpladsen. Fjerdepladsen gik til Wolfsberger, mens Red Bull Salzburg endte på en skuffende femteplads. I bunden af tabellen var der spænding til det sidste, men det hele endte med nedrykning til FC Admira Wacker Mödling, mens Strum Graz reddede æren og blev i Premier Division.

Årets manager blev ikke overraskende Zconimir Soldo, som er træner for Austria Wien, men jeg kom på en flot andenplads. Til gengæld blev Austria Lustenau kåret som Austrian Team of the Year, en pris om jeg er meget stolt af. Årets mål stod Roland Dance for, som jo til dagligt spiller for mig. Alt i alt en fænomenal sæson, og det bliver helt sikkert svært at leve op til næste sæson.

 
 

 

 
« Seneste Redigering: 20 Apr 2013, 20:24 af Præludium » Logged

ogasogas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: [15] Europa Rundt v.2
« Svar #18: 20 Apr 2013, 20:29 »

Du klarer det sgu godt må man sige, jeg bliver helt misundelig... Jeg kunne meget bedre lide goon og hawkins, de havde da et niveau der svarer til mit. Sur Ej det er stabilt arbejde du leverer, og man kan ikke sige der er for få updates.
Logged

Manchester United just arrogant, not better

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: [15] Europa Rundt v.2
« Svar #19: 20 Apr 2013, 20:41 »

fed udfordring...   Syntes du har fået en god start.

HVis du nu vinder pokalturneringen, så må du vel godt smutte?  Eller har du tænkt dig at vinde mesterskabet også?

Følger helt sikkert.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Dida
Gæst
 
Sv: [15] Europa Rundt v.2
« Svar #20: 20 Apr 2013, 20:48 »

Du klarer det sgu godt må man sige, jeg bliver helt misundelig... Jeg kunne meget bedre lide goon og hawkins, de havde da et niveau der svarer til mit. Sur Ej det er stabilt arbejde du leverer, og man kan ikke sige der er for få updates.
Tusind tak for kommentaren, det luner og tak for rosen Smiley
Hehe de par gamle hoveder må snart set efter at komme i gang igen, og komme videre fra 1. Division.
fed udfordring...   Syntes du har fået en god start.

HVis du nu vinder pokalturneringen, så må du vel godt smutte?  Eller har du tænkt dig at vinde mesterskabet også?

Følger helt sikkert.
Tusind tak for kommentaren og tak for rosen.
Synes også det er en pisse fed udfordring. Jeg er nødt til både og vinde pokalturneringen og mesterskabet, før jeg kan komme videre fra Østrig. Men super godt du følger med, det er jeg glad for Smiley
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [15] Europa Rundt v.2
« Svar #21: 20 Apr 2013, 21:07 »

Så er der lagt en ny afstemning op.
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [15] Europa Rundt v.2
« Svar #22: 21 Apr 2013, 11:08 »



Europa Rundt - Juli og august 2015
Så er fjerde sæson blevet skudt i gang, transfervinduet er lukket i og meget meget mere. Der er virkelig sket en hel del i løbet af de seneste par måneder, og der er derfor en masse at fortælle op. Først og fremmest vil jeg lige fortælle om bestyrelsens mål for denne sæson. I turneringen er målet, at vi skal ende i den øverste halvdel, hvilket vil sige en top fire placering. I FA Cuppen er målet en plads i kvartfinalen, men ligesom sidste år, vil jeg satse alt på at vinde denne turnering. Sidste år rakte det kun til kvartfinalen, men måske vi kan gå hele vejen i år.

På transfersiden har vi faktisk været en hel del aktiv. Hele tre spillere er blevet hentet til klubben, og vi har i alt brugt 1.100.000 kroner. Den første spiller jeg valgte at smide penge efter, var den 22-årige Robert Völkl, som spiller centralforsvar, og er tiltænkt en centralplads på mit hold. Dernæst blev kantspilleren Vasil Kuleski hentet hos Rapid Wien. Kuleski er ligeledes 22 år, og har en fin fremtid foran sig. Sidst men ikke mindst smed jeg 1.000.000 kroner efter den 33-årige Paul Beekmans, som blev hentet i Almere City. Alt i alt synes jeg, at holdet er blevet forstærket meget godt.



På grund af sidste års flotte tredjeplads, skal vi denne sæson spiller Europa League. Vi var kvalificeret direkte til tredjerunde, hvor vi skulle møde Standard fra Belgien. En svær modstand, som vi dog formåede at spille lige op med i begge opgør. Desværre skulle kampene afgøres på udebanemål, og her var Standard stærkest. De gik derfor videre sammenlagt 4:4u.

Pokalturneringen er også blevet skudt i gang, og vi er naturligvis gået sikkert videre fra førsterunde. I førsterunde mødte vi SC Bregenz, som aldrig rigtig skabte problemer for os. Allerede ved pausen var vi foran 0:2, og anden halvleg blev det også til 0:3, som kampen endte.

I ligaen har vi fået en helt fantastisk start. Syv kampe er blevet spillet, og vi har vundet seks og tabt en enkelt. Jeg kunne ikke have ønsket mig en bedre start, og det betyder da også, at vi i øjeblikket ligger nummer et. Vi har ganske vidst lige så mange point som Rapid Wien på andenpladsen, med grundet en bedre målscore, er det os der er nummer et.

 

 

 
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [16] Europa Rundt v.2
« Svar #23: 22 Apr 2013, 14:17 »



Europa Rundt - September og oktober - 2015
 

Vi forsætter derud af, og det ser efterhånden rigtig godt ud for os. I løbet af de seneste to måneder er der blevet spillet syv kampe i ligaen, som har resulteret i ti point til os. To sejre, fire uafgjort og et enkelt nederlag. Nederlaget kom mod Austria Wien, mens de to sejre faldt mod Wolfsberger og Sturm Graz. Jeg synes dog vi har spillet lidt for mange kampe uafgjort, og jeg håber at vi i fremtiden kan vende de uafgjorte kampe over til sejr.



I tabellen er vi forsat med i toppen. Dog ligger vi ikke længere på en førsteplads, men derimod en andenplads blot to point fra Rapid Wien på førstepladsen, og med hele seks point ned til Wacker på tredjepladsen. I bunden af tabellen ligger oprykkerne, og vores lokalrivaler, FC Lustenau 1907. De har blot samlet ti point sammen, efter de første fjorten kampe, hvilket de helt sikkert ikke kan være tilfredse med. Red Bull Salzburg har også skuffet denne sæson. Selvom de skiftede træner i løbet af sommeren, ser det ikke ud til at have hjulpet, og de ligger i øjeblikket nummer syv med femten point. 

For andet år i træk er vi nu klar til kvartfinalen i FA Cuppen. Det er vi blevet, efter vi i anden runde slog SAK Celovec/klagenfurt med 0:2. Målene blev sat ind af Yusuf özüyer og Felix Roth. I tredje runde mødte vi Neustadt fra 1. Division, og ende engang blev det til en sikker sejr. Denne gang blev målene scoret af Kragl og Salomon som scorede to, og resultatet blev 1:3. Vi er derfor klar til kvartfinalen, og målsætningen for pokalturneringen er hermed opfyldt.
 
 

 

 
« Seneste Redigering: 22 Apr 2013, 14:26 af Præludium » Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [17] Europa Rundt v.2
« Svar #24: 22 Apr 2013, 14:45 »



Europa Rundt - November og december- 2015
 

Vinterpausen står nu for døren, og Lustenau er stadig med helt oppe i toppen. Vi har været inde i en meget svingende periode, og i løbet af de seneste seks kampe, er det blevet til ti point, med tre sejre, en uafgjort og to nederlag. Især vores angriber Iván Agular har imponeret med hele tre kasser i løbet af de seneste par kampe, og han har virkelig været med til at holde liv i mesterskabsdrømmen. Vi har dog haft en række dumme point tab, blandt andet i 0:0 kampen mod Mattersburg, hvor vi nok burde have vundet.



I denne sæson har vi virkelig haft taget på Red Bull Salzburg, og i det seneste opgør blev det til endnu en sejr. Kampen blev spillet hjemme på Reichshofsstadion, hvor hele 6.792 tilskuere var mødt op. Kampen startede stille og roligt ud, men kort før pausen kunne Christian gøre det til 1:0. I anden halvleg havde Red Bull ikke meget at byde ind med, og vi kunne stille og roligt køre sejren i hus.

I ligaen ser det også stadig ganske fornuftigt ud. Rapid Wien har været helt ustyrlige denne sæson, og ligger i øjeblikket nummer et med 45 point og fem point ned til os på andenpladsen. Derudover er Austria Wien og Wacker ved at blande sig i mesterskabskampen, så det hele tyder på, at det bliver et meget spændende forår. Også i bunden er det rigtigt tæt, og Red Bull Salzburg er i øjeblikket millimeter fra at rykke ned, og der er kun et point der skiller dem fra nedrykningsstregen. 


 
Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [18] Europa Rundt v.2
« Svar #25: 22 Apr 2013, 15:39 »



Europa Rundt - Januar og februar- 2016
Transfervinduet er nu lukket i, og den østrigske liga kører igen for fulde hammer. Det har været et ganske stille transfervindue, for vores vedkommende. Vi har blot investeret i en ny spiller, og der er ingen der har forladt klubben. Det er der dog ikke nogen hr. hvem som helst vi har hentet, men et rigtig stort afrikansk talent ved navn Jean-jacques Bengondo. Han er blot atten år gammel, men har allerede 17 i afslutning, 15 i teknik og 14 i uden bolden. Jeg synes derfor det er en rigtig god angriber jeg har fået fingrene i, og han har allerede imponeret.



Siden sidst er der blevet spillet fire kampe, og her har vores nye angriber scoret hele tre mål. Det er desuden blevet til tre sejre og en uafgjort, så i alt ti point på fire kampe, hvilket jeg egentligt er ganske godt tilfreds med. Desværre formåede vi ikke at vinde over førstepladsen, da vi mødte Rapid Wien. Det havde ellers været godt med en sejr i den kamp, men vi har dog stadig et opgør mere mod Rapid Wien, foruden vores opgør i FA Cuppen.

Der er nu blot to point der skiller os fra førstepladsen. Vi har hente ind på Rapid Wien, hvilket blot gør afslutningen af denne sæson endnu mere spædende. Desuden var vi nu hele otte point ned til tredjepladsen, og mesterskabet skal formentligt afgøres imellem os og Rapid Wien. I bunden er det forsat FC Lustenau der ligger nederst. Red Bull Salzburg så umiddelbart ud til at have klaret frisag, og har nu hele syv point ned til stregen.



 

 
Logged

Bang
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: [19] Europa Rundt v.2
« Svar #26: 22 Apr 2013, 16:20 »

Spændende blog! Kunne man få et SS af din nye afrikanske stjerne? Smiley
Logged

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

Dida
Gæst
 
Sv: [19] Europa Rundt v.2
« Svar #27: 22 Apr 2013, 16:26 »

Mange tak for kommentaren Bang Smiley

Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [19] Europa Rundt v.2
« Svar #28: 22 Apr 2013, 19:32 »



Europa Rundt - Marts og april - 2016
Der resterer nu kun fire kampe i den østrigske Premier Division, og det hele er meget tæt i toppen af turneringen. I løbet af de seneste to måneder, er der blevet spillet hele otte kampe i ligaen, hvoraf seks af dem er endt i sejr, en uafgjort og et nederlag. Det mest opsigtsvækkede opgør har dog været kampe mod lokalrivalerne fra FC Lustenau. Kampen endte 5:2 til os. Det mest opsigtsvækkende var dog for det første, at Bengondo scorede fire mål, og derudover var der tre røde kort i kampen, to til FC Lustenau og et til os.

 


I ligaen er vi stadigvæk med oppe i toppen. Der er som sagt fire kampe tilbage, og vi har i øjeblikket fire point op til førstepladsen. Det er forsat Rapid Wien der ligger nummer et, og netop Rapid Wien møder vi i vores andensidste kamp, som bliver altafgørende. Skulle det komme så vidt, at mesterskabet skal afgøres på målscoreren, så er det i øjeblikket os der har den bedste målscore, men lad os nu lige komme op på siden af Rapid Wien, før vi begynder at tænke så langt.

Netop Rapid Wien har vi faktisk slået for nylig. Det gjorde vi i FA Cuppen, da vi slog dem ud i kvartfinalen. Kampen blev spillet hjemme på Reichnshofsstadion, hvor hele 8.800 tilskuere var mødt op. Kampen startede i et meget langsomt tempo, men efterhånden som kampen skred frem, begyndte vi at komme til flere og flere chancer. I anden halvleg kom det forløsende mål så, da Lukas Königshofer scorede selvmål. Kampen endte 1:0, og det betyder at vi nu er klar til semifinalen.


 

 
« Seneste Redigering: 22 Apr 2013, 19:34 af Præludium » Logged

Dida
Gæst
 
Sv: [20] Europa Rundt v.2
« Svar #29: 22 Apr 2013, 21:17 »



Europa Rundt - Maj og Juni - 2016
Sæsonen er nu langt om længe slut og spillerne kan gå på en velfortjent ferie. I løbet af de sidste fire kampe i ligaen, er det blevet til tre sejre og et nederlag, hvilket lige præcis var nok til at sikre sig det østrigske mesterskab. Specielt den flotte 2:1 sejr over Rapid Wien hjalp mesterskabet godt på vej.



Som sagt endte vi i toppen af ligaen, et point foran Rapid Wien. Jeg havde overhovedet ikke turdet håbe på, at vi kunne hive mesterskabet hjem denne sæson, men jeg er selvfølgelig meget glad for, at det alligevel lykkedes. Bronzemedaljerne gik til FK Austria, mens Wacker endte som nummer fire. Ud af ligaen er røget FC Lustenau, som endte hele elve point fra niendepladsen.

Årets målmand blev Alexander Kofler fra Austria Lustenau, som stod en glimrende sæson, og lukkede kun 34 mål ind i hans 36 optrædener. Jeg blev naturligvis kåret som årets manager, i en alder af blot 28 år. En titel jeg er meget glad for. Mit hold blev for andet år i træk kåret som det bedste i Østrig, mens Bengondo på en halv sæson skød sig ind på andenpladsen på topscorelisten, med hele seksten mål.

Ikke nok med mesterskabet blev hevet hjem, men så var der jo også lige en lille pokalturnering. Semifinalen skulle spilles mod FC Admira fra 1. Division, og den skulle naturligvis vindes. Vi kunne da også gå til pause foran 1:0, og i anden halvleg blev det også 3:0, som kampen endte. Dermed var vi klart videre til finalen, hvor Austria Wien ventede. Hele 44.768 tilskuere var mødt op på Ernst-Happel-Stadion, og de var vidne til en rigtig spændende kamp. Allerede efter syv minutter gjorde Peter Pöllhuber det til 1:0 for os, hvilket også var resultatet ved pausen. Efter pausen fik Wien udlignet, men på få minutter afgjorde vi kampe, da måde Bengondo og Beekmans scorede, og på den måde blev pokaltitlen hevet hjem med en 3:1 sejr.

 


Efter denne sensationelle sæson, er det desværre blevet tid til farvel. Det er helt vemodigt at skulle forlade Bengondo og resten af Austria Lustenau, men nu er der desværre ikke flere titler at vinde i Østrig, så derfor må jeg drage videre på min færden i Europa. Næste stop er Hviderusland.


 

 
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010