home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23471
  0 Brugere, 1058 Gæster Online.

Nyeste Bruger: aria123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League  (Læst 72749 gange)
Ymer
Reserveholdsspiller

Sv: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League
« Svar #135: 30 Apr 2013, 22:22 »

Helt vanvittigt projekt du har gang i her. Fedt at du prøver, og jeg vil følge med fra tid til anden! Held og lykke Smiley
Jeg sætter pris på at du følger med, ligemeget om det er hele tiden eller kun nogen gange. Det er fedt bare at vide der er nogen der kigger  Thumbs Up

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

b0nb0n
Landsholdsspiller

« Svar #136: 01 Maj 2013, 12:15 »

Super lækkert at du er rykket helt op i 2.div, og endda ligger i toppen.

Glæder mig til at læse Smiley

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

SkjoldManden
Reserveholdsspiller

« Svar #137: 01 Maj 2013, 16:54 »

Følger også stadig med, du gør er rigtig godt!

Er selv "kun" nået til Danmarksserien med mit Hillerød hold(startede også i serie 3)

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #32
« Svar #138: 02 Maj 2013, 13:29 »

OKSerne i 2. division
23. november 2017 - 2. april 2018

Økonomisk ragnarok
Grundet den tvivlsomme økonomiske situation i OKS II's finansielle afdeling er klubben blevet sat under administration, hvilket har betydet at de udefrakommende administrator-papirnusser-i-jakkesæt-klædte-finans-sataner har været i deres gode ret til at acceptere et hvert bud der måtte komme på OKS II spillerne. Jeg synes det er enormt irriterende at klubbens finanser er så ringe, når nu jeg faktisk har holdt mig under lønbudgettet i al den tid jeg har stået i spidsen for klubben. Det må være Lindquist der sidder og suger penge ud, i ren Brixtofte og Farum Kommune-stilen.

Heldigvis går der ikke længe førend Lindquist får taget sig en snak med et sæt kreditorer, og den 12. december annoncere OKS II at de succesfuldt har forlænget klubbens kreditmuligheder, hvilket vil hjælpe til at sikre klubbens langsigtede planer. Fantastisk for mig, der nu kan se frem til at beholde min spillere i truppen.
Den økonomiske situation er stadig dårlig, og det smitter af på spilertruppen. Jeg har på mit kontor haft besøg af både De Freitas, Høgsholt, Dahl og Simon Bonde, der alle var bekymrede for fremtiden grundet den økonomiske hurlumhej. Jeg sagde til dem at vi i truppen måtte stå sammen for at klare os igennem den svære tid. De forstod.

- 2. januar bliver der indgået en aftale om at OKS II månedligt skal afbetale 10.000kr på en 2 mio kr stor gældsordning der er indgået med kreditorene.

- 17. januar annonceres det at klubben har folænget kreditmulighederne.

- 31. januar har Lindquist endnu engang været ved forhandlingsbordet og det succesfuldt. Kreditmulighederne er yderligere forlænget.

- 2. februar begynder OKS II tilbagebetalingen af lånet. OKS II må fra nu af månedligt afbetale 15.000 kroner på en 850.000 kr stor gæld. Man må sige at Lindquist er en haj til at forhandle. Da gælden nu er sænket med 1,15 mio kr.

- 16. februar forlænges kreditmulighederne yderligere.

- 22. februar er der endnu engang blevet forhandlet om en omstrukturering af klubbens gæld. Bestyrelsen mener at denne nye finansielle position vil sikre at klubben fortsat vil være konkurrencedygtig i fremtiden.

- 1. marts bliver jeg af bestyrelsen gjort opmærksom på at klubben fra nu af er påkrævet at afbetale kun 5.000 kr om måneden på en 400.000 kr stor gældsaftale indgået med kreditorene. Lindquist er sgu en ægte krejler! Han har virkelig lært noget af de mange kampdage i Jylland!

Kontraktforlængelse r  og et farvel til en guldfugl
Til trods for det økonomiske helvede, skal kontrakterne forlænges alligevel. De fleste spillere har et halvt år tilbage, og det ville være ærgeligt at rykke op og så skulle til at bygge et helt hold op fra bunden. Det er lykkedes mig at få forlænget med de fleste, der alle er gået ned i løn grundet den økonomiske situation - de er meget loyale overfor klubben og ønsker den det bedste! Det er dog ikke lykkedes mig at få forhandlet mig frem til forlængelse med Marc Olsen eller Niklas Margaard, er begge krævede for meget i løn. Chilleren ønskede slet ikke at forhandle kontrakt. Margaard er til gengæld blevet tilbudt en kontrakt i superligaklubben FC Vestsjælland. Den har han sagt ja tak til og flyver derfor fra reden til sommer, ved kontraktudløb. Jeg er super ked af at måtte se ham gå, men sådan er spillet nu engang. Jeg er stolt over at have opfostret en superligaspiller. Nu må vi se om Vestjælland klarer den i suppen til at starte med. Indtil nu ser det godt ud for dem, da de ligger på en 6. plads med 7 kampe igen og 18 point ned til nedrykningsstregen.

På stabfronten har det også været tid til forlængelser af kontrakter. Min assistent er gået lidt ned i løn og forlænget med to år, mens de fem trænere alle har ytret ønsker om amatørkontrakter, hvilket, set fra det økonomiske perspektiv, er enormt prisværdigt. En flot loyal gestus fra deres side!

Det er nu blevet tid til at tage hul på sæsonens resterende 15 kampe. Første kamp bliver mod Lolland-Falster Alliancen, og lad os håbe at spillerne ikke har været for negativt påvirket af klubbens situation, men derimod står sammen og viser at vi har tænkt os at spille os ud af krisen!

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted er Danmark kommet i VM-pulje med Argentina, Japan og Senegal. Av for den!

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #33
« Svar #139: 02 Maj 2013, 18:38 »

OKSerne i 2. division
2. april - 8. april 2018

OKSerne suverænt nummer et!
OKS II vs. LFA
Foråret starter skidt for OKSerne. Mikael Vukicevic begår straffe efter 4 minutter og LFA scorer iskoldt. Simon Høgsholt svarer dog igen i det 7. minut og kort efter pausen finder han Niklas Margaard der stensikkert bringer Ymers drenge i front. I det 59. minut gør Vuk det godt igen og scorer til 3-1 på et skud fra kanten af feltet i ren John Faxe '92-stil. Det bliver 4-1 to minutter senere da Olsen med en følt inderside fra 30 meters penge placerer et skud helt oppe i hjørnet. Smukkere mål skal man lede længe efter. Både Olsen, Vukicevic, Larsen og Mikkel Dohn er efterfølgende at finde på rundens hold.

FC Roskilde vs. OKS II
OKS II - LFA 4-1
mål: Høgsholt, Margaard, Vukicevic, Olsen

FC Roskilde - OKS II 1-2
mål: Høgsholt, Margaard
Topkamp! Nummer 1 mod 2! Der er et mægtigt presseopbud. De vil se OKS II-giraffen! Efter ti minutters spil dukker Ottesen op i OKS II feltet og bringer Roskilde på vinderkurs. Satans! Det var ikke lige det vi havde tænkt os, nu når pressen er til stede. Efter 26 minutter bliver U19-landsholdskeeper Simon Dahl skadet og Post Toft tager handskerne på og gør sig klar til en vanskellig debut. Han brillierer med en fantom redning der holder OKSerne inde i kampen i det 33. minut. Kort før pausen smider De Freitas en lang aflevering frem. Den er desværre alt for lang og Høgsholt kan ikke nå den. Heldigvis falder Roskildes keeper over sine egne ben og Høgen kan ligeså stille rende hen og prikke den i kassen. Lindquist griner højlydt og råber mod Roskildekeeperen at selv Jesper Christiansen ville have gjort det dér bedre. Det er hjemmeholdet der sidder på kampen og OKS II forsvarer sig det bedste de har lært. Post Toft i målet viser gode takter med fantastiske redninger og 3 minutter før tid viser OKSerne hvorfor det er dem der er topholdet i 2. division. Bonde smider et indlæg ind i feltet hvor Margaard står klar og firsttimer den op i krogen med fuldt drøn så der nærmest går ild i nettet! De,

Et par dage senere dukker et brev op på mit kontor.
i dagens anledning, grøn-klædte OKSer kan tage hjem med meget vigtige point i bagagen. Og så fik pressen den gode historie de kom efter, om de fremadstormene OKSer fra Odense som de var ude efter. Debutanten Anders Post Toft bliver valgt til rundens hold.

OKS II har nu nået de magiske 40 point, og alle sejl sættes nu for at vinde hele lortet! Vi ligger i spidsen med syv point ned til nærmeste forfælger og en målscorer på +21. Det ser meget fornuftigt ud. Der resterer 13 kampe og alle i klubben er opsat på at vise at vi står sammen, selvom klubben er hårdt trængt økonomisk. En oprykning til landets næstbedste række, må vel også give lidt penge i kassen.

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted er Jores Okore blevet købt af Liverpool for 77,5 millioner
« Seneste Redigering: 02 Maj 2013, 18:45 af Ymer » Logged

Ymer - Episode III

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #140: 02 Maj 2013, 18:55 »

Kommer der et SS af ligaen i næste update?

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Ymer
Reserveholdsspiller

« Svar #141: 02 Maj 2013, 19:07 »

Kommer der et SS af ligaen i næste update?
det kan vi godt aftale  Thumbs Up

Ymer - Episode III

Tomaten
Juniorspiller
**

« Svar #142: 02 Maj 2013, 23:10 »

Super blog, følger klart med!

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #34
« Svar #143: 02 Maj 2013, 23:33 »

OKSerne i 2. division
8. april - 22. maj 2018

OKSerne nærmer sig målet
Efter de magiske 40 point var nået, og en lykønskning fra selveste Hr. Laudrup (der nu træner Schalke 04) var dumpet ind ad brevsprækken, var det tid til at revurderer målsætningen for OKSerne. Som tidligere nævnt hedder målet oprykning.
Det har set fornuftigt ud her i den første halvdel af sidste halvdel af sæsonen. Ymers drenge har siden kampene mod LFA og Roskilde, slæbt 14 point med hjem til OKSon Park ud af 21 mulige.
OKSerne kom med masser af selvtillid og to sejre i baggagen op til Holstebro kampen. Men det skulle bare ikke være. Vi kommer ellers planmæssigt foran (endda med to mål), men efter pausen mister OKSerne pusten og svælger i selvtilfredshed og ender med at lukke to mål ind mod kampens slutning. Ymer er rasende!
Ymers blodtryk kommer på en alvorlig test i næste kamp mod Kjellerup.
Holstebro - OKS II 2-2
mål: Elgaard, Bonde

OKS II - Kjellerup 0-1

OKS II - Næstved 2-1
mål: Margaard, Høgsholt

FC Sydvest - OKS II 1-2
mål: Chilleren, Høgsholt
skader: Ørgaard

Tjørring - OKS II 0-4
mål: Vukicevic, Dohn, Høgsholt, Margaard

OKS II - Næsby 3-2
mål: Vukicevic, Margaard x2

Thisted FC - OKS II 2-2
mål: Dohn, Jensen
Hjemmeholdet er kæmpe favoritter og ingen tror på at Kjellerup kan hamle noget op mod topholdet. Men sådan skal det ikke gå. Intet går OKSernes vej, og Kjellerup kan gå sejrrigt fra kampen. Ymer raser, og kaster med vandflasker i omklæderen. I Cafeteriet venter en muggen Lindquist der har inddraget toastjernet.
Næstved kampen er spået at blive en hård nyser for OKS II holdet. Med kun et enkelt point i de to foregående kampe er det tid til at få sig en sejr. Kampen er uafgjort indtil et minut inde i overtiden, hvor Høgsholt stiger til vejrs og sætte pandebrasken mod læderet og styrer kuglen i mål.
Høgen blev også matchvinder i næste kamp mod FC Sydvest. OKSerne er bagud indtil 5 minutter før tid, hvor Chilleren får smidt bolden i mål, og tænder et lys i de medrejsende OKS II tilhængeres øjne. Det ser ud som om at kampen skal ende uafgjort, men fem minutter inde i overtiden kikser Sydvestmålmanden sit udspark som ender i brystet på Høgsholt, der i selvsikker stil løber mod mål og scorer til 2-1. Jublen vil ingen ende tage.
Tjørring kampen blev vundet 4-0 på flot spil og der er nu ingen tvivl om at OKSerne er titelkandidater. På rundens hold finder man således hele seks OKS II spillere, nemlig B.B., Dohn, Petersen, Chilleren, Vukicevic og De Freitas.
Næsby bliver i 23. spillerunde besejret med 3-2. Margaard er flyvende med to mål og jeg ærger mig mere og mere over at han skal videre til FC Vestsjælland når sæsonen er slut.
I 24. spillerunde venter Thisted FC i en kamp hvor OKSerne endnu en gang må undvære U19-landsholdsspillerne Dahl og Bonde. Vi kommer foran med 2-0 og det ser godt ud, men i anden halvleg kan det pludselig mærkes at der mangler en førsteholdsmålmand. Post Toft har ikke samme klasse som sidst han vogtede buret og Thisted scorer to gange. Kampen ender 2-2. Vukicvic og Dohn er efterfølgende på rundens hold.

Syv point to go
OKS II ligger solidt i toppen af 2. division efter 24. spillerunde. Ymers armé har 54 smukke, dejlige, lækre point og hele 12 ned til nærmeste forfølger, Holstebro, som har overtaget andenpladsen. Blokhus FC der ellers lå godt med i størstedelen af sæsonen er raslet ned på en 6. plads. FC Roskilde indtager 3. pladsen med 40 point. Stillingen betyder at OKSerne kun mangler 7 point før vi på sensationel vis har vundet 2. division vest! Der mangler at blive spillet 6 kampe (Hjørring, Nordvest, Skanderborg, Blokhus, Brabrand og Frederiks AIF) og mon ikke det skulle kunne blive til små syv point i de kampe  Grin

Desuden er gældsordningen nu blevet forhandlet helt ned på 5.000kr om måneden. Der skal betales i alt 300.000kr. Lindquist, din fynske krejler!

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted har Ajax solgt Lucas Andersen til Lyon for svimlende 200 millioner!
« Seneste Redigering: 03 Maj 2013, 10:45 af Ymer » Logged

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #35
« Svar #144: 03 Maj 2013, 00:45 »

OKS II - mester af 2. division
22. maj - 27. maj 2018

25. spillerunde hjemme mod Hjørring
Football Club Hjørring, ja det hedder de. De er en mærkelig størrelse.
OKS II - Hjørring 3-2
mål: Margaard, Larsen, Olsen
De vandt 2. divisionen i 2016, rykkede op og rykkede derefter tilbage med et brag. Nu ligger de på en 9. plads og slumre hen. OKSerne er favoritter til sejren med odds 1.50. Hjørring giver pengene 5.50 gange igen. Man skal dog have for øje at Hjørring kom bedst ud af det sidst de to hold mødtes. Dengang blev det til en 1-0 sejr til nordjyderne. Ymers drenge er derfor opsat på at få revanche!
21 minutter skal der gå før OKS II er i front. Vukicevic slår et frispark over mod bagerste stolpe hvor ingen ringere end Niklas Margaard springer op og header bolden i mål. I den anden ende disker Dahl op med en superredning af de store i det 36. minut. kort før pausen sender Bonde en bold på tværs af feltet. En fremadstormende Kasper Larsen sætter sidste fod på bolden, der ender i nettet til 2-0. Efter pausen får Hjørring reduceret da et noget passivt forsvar lader René Deigaard skyde fra kanten af feltet. Lidt senere taber Olsen en hovedstødsduel på midten efter udspark af Dahl. Heldigvis er vinderen af duellen så ringe at han header den ned mod eget mål. Den retning har Olsen valgt at løbe, han er ganske fri og kan med et kækt vip lægge bolden i mål fra distancen. 8 minutter senere får Hjørring endnu engang reduceret. Kampen ender 3-2 til OKSerne. Vi mangler nu kun fire point før vi kan løfte trofæet!!

26. spillerunde - return of The King(o)
Nordvest FC ligger nummer 12 og har ifølge bookmakerne ikke en chance mod Kammeraterne.
OKS II - Nordvest FC 3-1
mål: Kingo x2, Tychsen
skader: Bonde
Pengene får man 11.00 gange igen hvis de lilla fra Holbæk skulle gå hen og vinde. Sidst de to hold mødtes endte det med en 1-0 sejr til OKSerne. Det var Lasse Kingo der sørgede for sejren dengang.
Kingo er manden bag kampens første mål. Chilleren finder ham med en præcis aflevering og fra en fri position i højre siden sætter han en kølig inderside på, som var han Jon Dahl i sine velmagtsdage, og placerer bolden i det lille mellemrum mellem stolpe og målmand. 1-0 til OKS II efter en halv times tid. Kun ti minutter senere udligner NFC efter en opdækningsfejl af Jensen, der går fuldstændig fejl af bolden. Det koster en Albani! 3 minutter senere er Kingo igen på spil. Bonde slår en bold indover og Kingo springer frem og tæmmer den med venstrepoten, trækker forbi keeperen og klapper til den med højre. Verdensklasse og 2-1! I pausen bliver Margaard, der har været en skygge af sig selv pillet ud og ind kommer gode gamle Tychsen. Det var en god idé for i det 64. minut modtager han en lang bold fra Kasper Larsen, der har erstattet den skadede Bonde, tæmmer den let med foden tager et par meter og hugger derefter til med sit berømte venstreben. Ingen chance for keeperen der blot kan se bolden flyve direkte i hjørnet! Lasse Kingo bliver, ganske som fortjent, udvalgt til spydspids på rundens hold.

Sejren er vor! - og tak til Hjørring
Et andet sted et par dage senere vinder FC Hjørring med 3-2 over Holstebro, hvilket betyder at OKS II ikke kan nås, og dermed kan fejre guldet med en seriøs omgang Albani i klubhuset på OKSon Park! Rygtet vil vide at den gamle ræv B.B. har tabt en ølstafet til portugiseren De Freitas under nattens festivitas. Lindquist ham selv spillede ganske fornuftigt en 1000 lap til odds 81.00 på at OKS II ville rende med guldet, selvom han til at starte med blot krævede overlevelse. Han kan derfor gå i banken og hæve intet mindre end 81.000 kr. "Det er vel ikke matchfixing så længe man ikke selv spiller?" sagde han og pulsede løs på sin smøg.

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted kan FCK fejre deres 15. Superligatrofæ.... bare vent, OKS II kommer listende  Cool
« Seneste Redigering: 03 Maj 2013, 10:44 af Ymer » Logged

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #36
« Svar #145: 03 Maj 2013, 02:41 »

OKS II - mestre af 2. division
22. maj - 29. juni 2018

Guldfest i Skanderborg
De værste tømmermænd fra oprykningsfest part one, var forsvundet og spillerbussen havde sat kurs mod Skanderborg. Her skulle OKSerne vise at der var en grund til at de efter kampen skulle have hængt guldmedaljer om halsen. Skanderborg ligger nummer 15. og det burde være en nem opgave. Kampen bliver da også i suveræn stil kørt hjem med 4-2. Efter kampen er der officiel medaljeoverrækkelse og Lindquist har kørt konfettikanonen i stilling. Aldrig før har der været så meget at rydde op på Skanderborg Stadion! Bonde er på rundens hold.

En uretfærdig uafgjort
FC Skanderborg - OKS II 2-4
mål: Bonde, Ørgaard, Høgsholt, Tychsen

Blokhus FC - OKS II 1-1
mål: Jensen

OKS II Brabrand 3-0
mål: Margaard x3

OKS II - Frederiks AIF 2-2
mål: Chilleren, Bitch

Kampen mod Blokhus (og de resterende kampe iøvrigt) må blive uden førstevalget mellem stængerne, Simon Dahl, da han er blevet skadet i landsholdssammenhæn g og derfor er ude i 2 måneder (skide landshold!). Post Toft, der i mellemtiden er blevet professionel (semi-prof, selvfølgelig), må endnu engang vise hvad han duer til. Det er desuden lykkedes at få en aftale om kontraktforlængelse i hus med Marc Olsen, til stor glæde for både Ymer, Lindquist, fans og medspillere.
OKSerne kommer foran efter bare to minutter. Det er Jensen der stiger til vejrs efter hjørne. Men knapt har vi fået armene ned førend en anden Jensen har scoret i modsatte ende. 8 minutter før tid får Margaard fejlagtigt anulleret et mål og kampen ender 1-1

Mesteren Margaard
Brønshøj har op til Brabrand kampen valgt at byde 0 kr for Mikael Vukicevic. De har modtaget en standard "nej tak"-email fra Lindquist. 
Kammeraterne sætter sig fra start på kampen og efter en halv time er der mål. Det er Margaard der står for det. Tre minutter efter er det igen Margaard der har sidste fod på og bringer OKS II på 2-0. Kort før pausen fuldender han sit hattrick da han scorer til 3-0, hvilket bliver kampens resultat. FC Vestsjælland har gjort sig et kup. Øv! Både Dohn, Jensen, Larsen, Høgsholt og selvfølgelig Margaard er på rundens hold.

Farvel til B.B., Margaard og andre
Sidste 2. divisionskamp for OKS II i denne omgang bliver mod Frederiks AIF. Da Margaard skifter til Vestsjælland, B.B. går på fodbold pension og Danni Petersen, Chilleren, Henningsen og Bitch alle har kontraktudløb bliver dagens kamp en slags showkamp (Polat har netop sat sin underskrift for et år mere i OKS II). Alle seks spillere starter derfor inde i hvad der bliver deres sidste OKS II kamp (selvom jeg håber at se Margaard trække i den rød og hvid stribede trøje engang i fremtiden når han bliver træt af livet i Vestsjælland). Lad os håbe den ender lykkeligt.
Første halvleg byder på to OKS II kasser. Den første står Chilleren for. Han sætter dermed et flot punktum for sin OKS II-karriere. Mål nummer to bliver scoret efter hjørnespark og obligatorisk klumpspil i feltet hvor Bitch får sidste fod på og dermed også kan sige farvel med manér. I anden halvleg får AIF reduceret og et minut inde i overtiden falder udligningen. Det ville have været dejligt at slutte med en sejr, men en uafgjort kan også gøre det! Denne sidste kamp blev samtidig Margaards kamp nummer 100. Ærgerligt han ikke fik den krydret med mål. Chilleren blev valgt til rundens hold.

På Årets Hold i 2. Division Vest kan man finde hele tre OKS II spillere. De huserer i de bageste rækker og hedder Kasper Larsen, Mikkel Dohn og Michael Bonde.

Spillerfakta:
Danni Petersen, nåede kun at spille halvanden sæson for OKS II. Han kom halvvejs i Danmarksserien. Han fik sølle 18 kampe. Hans snit blev 7.12.
Alvaro "Chilleren" Diaz, kom til OKS II da det hed Jyllandsseriebold. Han har spillet 54 kampe og scoret 8 mål. Hans snit lå på 7.03.
Rene Bitch, kom sammen med Chilleren. Han spillede på de tre sæsoner 40 kampe og scorede 5 gange. Hans snit lå på 7.06.
Sebastian Henningsen, kom til sammen med Chilleren og Bitch. Han nåede at spille 34 kampe og scorede 3 mål. Hans snit lå på 6.93.
Bjarne "B.B." Brodersen, har været med siden det hed Serie 2. Han har spillet 93 OKS II kampe og scoret 10 gange. Hans snit lå på 7.25.
Niklas Margaard, den funklende stjerne over dem alle! Han kom til OKS II da der blev spillet Serie 1 bold på OKSon Park. Han har spillet 100 kampe og lavet intet mindre end 67 mål. Hans snit endte på 7,52.

FORZA KAMMERATERNE !!!

KAMMERATERNE I 1. DIVISION, LÅ LÅ LÅ LÅ LÅ !!!

Et andet sted skal Danmark møde England i 1/8 finalen ved VM!

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #37
« Svar #146: 03 Maj 2013, 13:24 »

OKSerne i 1. Division
29. juni - 28. juli 2018

Hård mod stand til OKS II
Odense Kammeraternes Sportsklub II skal til at igang med deres første sæson i landets næstbedste række. Forrige sæson bød på en overraskende oprykning, hvor OKSerne faktisk viste sig at være helt suveræne i 2. Division Vest. Fansene kårede Mikkel Dohn som Årets Spiller 2017/18. Nu hedder det 1. Division og her skal OKS II op mod meget stærke modstandere. Der skal kæmpes mod AC Horsens, Aarhus Fremas, Esbjerg, Frem (som vi for et par år siden slog med 2-0 i en træningskamp), HB Køge, Hobro, Hvidovre, Lyngby, Nørrebro United, Silkeborg og Skive. Jeg forventer en tæt bundstrid mellem os selv, Nørrebro, Skive, Hobro og Aarhus Fremad. Der skal spilles 33 kampe, nummer et og to rykker som bekendt op i Superligaen, mens nummer 11 og 12 må en tur tilbage i 2. Division.

TV-penge og sæsonforventninger
OKS II er på forhånd blevet tildelt 636.000 kr i tv penge, hvilket varmer godt i den slunkne klubkasse. Flemming Lindquist har en forventning om at klubben blot skal sikre sig overlevelse i denne sæson. Vi skal etablere os i 1. Division. Til det har han sørget for et transferbudget på 0 kr. Lønbudgettet er sat til 190.000 kr i måneden. Selv forventer jeg at vi sikre endnu en sæson i 1. Division. Holdende her er så gode at jeg simpelthen ikke tror på at OKSerne endnu engang kan gå hen og overraske. Med "overraske" mener jeg ikke kun at vinde skidtet, men bare at ende i øverste halvdel. Det bliver svært denne gang! Det MÅ det simpelthen blive…
Første kamp bliver Lørdag den 28. juli mod HB Køge, hjemme på OKSon Park.

Transfers
Når ens transferbudget er på 0 kroner og man til med er en semiprofessionel klub i den danske 1. Division er det rimelig svært at få lokket kvalitetsspillere til klubben, men jeg har afsøgt spillermarkedet og vent hver eneste sten i det danske land for at finde noget brugbart. Jeg leder hovedsageligt efter en erstatning for pensionerede B.B., dvs. en forsvarsspiller der både mestre venstre back og en central plads. Der er også brug for en venstre midt til at supplere Marc Olsen, og en central midtbane der kan roterer med Ørgaard og Vukicevic. Desuden en boksspiller, nu når Margaard er smuttet. De må alle gerne være under 21, så jeg kan efterkomme den rådne tre-u21-spillere-på-bænken-til-kamp-reglen.
Det er lykkedes mig at anskaffe hele fem nye spillere til truppen.
På fri transfer fra Herlev er hentet Malte Meier Carlsen. Hans favoritposition er venstreback, men han kan også tage en central midt eller venstre midt, hvis det skal være. Han er 26 år gammel og startede sin karriere i FC Fyn.
På fri transfer i Holstebro har jeg hentet en mand som jeg lagde mærke til i sidste sæson. Der er tale om Argentinske Gastón Leonel Antoniazzi, der med sine 28 bringer noget rutine med til truppen. Han kan bruges på midtbanen, både centralt og offensivt.
I Nors BK har jeg gratis hentet det sytten årige angrebstalent Niklas Køhlert. Han er hurtig og i god form og har desuden 12 i afslutning. Han skal nok gå hen og blive farlig, hvis ikke med det samme, så engang i fremtiden.
Endnu et angrebstalent er hentet til truppen. Han er atten år gammel og hedder Ulrik Fisker. Han er kommet til på en amatørkontrakt.
Sidst men ikke mindst, er nitten årige Frederik Sejersen ligledes blevet tilknyttet på en amatørkontrakt. Han kan bruges på den centrale midt, men mestre også offensiv og defensiv midt samt højre midt.
B.B. er blevet tilknyttet klubben som træner.
OKS II - Viborg 1-1
mål: Tychsen

OKS II - FC København II 1-2
mål: Høgsholt

OKS II - FC Vestsjælland 2-2
mål: Dohn, Høgsholt

OKS II AC Horsens 5-1
mål: Ørgaard x2, Høgsholt x2, Tychsen
skader: Bonde

Aarhus Posten - OKS II 0-2
mål: Ørgaard, Tychsen

Træningskampe
OKS II har som optakt til den nye sæson spillet fem træningskampe. Det er blevet til flotte resultater, bla. en 1-1'er mod Viborg som holder til i Superligaen samt en 2-2'er mod FC Vestsjælland, ligeledes et suppehold, der med profiler som Kenneth Stenild, Mads Brandis, Lasse Petry og selvfølgelig Niklas Margaard på holdkortet ellers var favoritter til kampen. Margaard fik desværre ikke lov at spille.
Træningskampen mod AC Horsens der også ligger i 1. division i år blev noget af en oplevelse. De kom ellers til OKSon Park med stærke spillere som Martin Spelmann, Mads Hvilsom, Jacob Schoop og Rolf Toft i startopstillingen. OKSerne slipper rigtig godt fra mødet med Den Gule Fare og sender dem hjem til Horsens med en snitter på 5-1. De fremmødte tilskuere er ellevilde og drømmer allerede om Superligabold.

Jeg har for at åbne op for flere spillere tilføjet den islandske Símaeildin, Norske Tippeliga + 1. division, Sveriges Allsvenskan + 1. Division Elite. Ligaerne kommer først med fra hhv. 25.11.18, 13.01.19 og 15.12.18.

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted tabte Danmark VM kvartfinalen med 1-3 til Mexico. Daniel Wass scorede danskernes eneste mål.

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #38
« Svar #147: 03 Maj 2013, 15:17 »

OKSerne i 1. division
28. juli - 13. august 2018

Blandede resultater mod stærke modstandere
OKS II har sat rekord for salg af sæson kort op til sæsonstart. Hele 74 stk er blevet langet over disken i OKSon Park Cafeteriet. Til sammenligning blev der sidste år solgt 31 sæsonkort.

Første kamp mod HB Køge bliver samtidig Kammeraternes første sejr i 1. Division. Høgsholt viser klassen med to mål. Johan Tychsen får en friløber efter et kvarter som han brænder på det skammeligste! Dohn og Elgaard er på rundens hold.
Silkeborg er storfavoritter.
OKS II - HB Køge 2-0
mål: Høgsholt x2

Silkeborg IF - OKS II 3-2
mål: Kingo, Vukicevic
skader: Høgsholt

OKS II - AC Horsens 1-1
mål: Tychsen
udv: Larsen

Esbjerg - OKS II 1-2
mål: Køhlert, Vukicevic

Frem - OKS II 2-1
mål: Elgaard
skader: Jensen
En sejr til OKS II vil give pengene 11.00 gange igen. Lasse Kingo skaber overraskelsen og får Silkeborgs tilhængere til at tage sig til hovedet, da han i det 26. minut bryder igennem forsvaret og hakker til læderet der flyver i kassen. Seks minutter senere er der dog orden i Silkeborgregnskabet da Java Yogathas hamre bolden forbi Post Toft der i Dahl skadesfravær har fået den utalknemmelige opgave at holde Silkeborgenserne fra at scorer. Kort før pausen finder indskiftede Niklas Køhlert (Høgsholt blev skadet kørt før 1-0 målet) Vukicevic der atter bringer OKSerne i front. Lindquist, der har taget plads i EnergiMidt Loungen (det hedder VIP-båsen i Silkeborg), kaster rundt med steg og kogte bønner i vild glædesrus! Han må dog samle det hele op igen, da Yogathas når at udligne lige inden pausefløjtet. I det 70. minut fuldender Yogathas sit hattrick. Silkeborg sidder på alt spil og OKSerne har meget sært ved at komme frem til chancer. Kampen ender 3-2 til Silkeborg.

I den næste kamp ventede Den Gule Fare, der som bekendt fik en ordentlig omgang sidst de var på OKSon Park. Alle omkring klubben håbede på det ikke var en engangsforestilling . Det hele bliver dog en anelse sværere i det 19. minut da Kasper Larsen får direkte rødt efter en grim tackling mod Horsens' Kvernoey der ligger sig ned og hyler som en anden italiener. Ti minutter senere bringer Mads Hvilsom Horsens foran med 1-0. Kort før pausen får Martin Spelmann en hjerneblødning og slagter Mikkel Dohn på midten af banen. Farvel til ham. Direkte rødt og 10 mod 10. OKS II udnytter mod kampens slutning et hul i Horsensforsvaret hvor Vukicevic finder en fuldstændig fri Johan Tychsen, der sender bolden ind til 1-1, der også bliver kampens resultat.

Næste modstander er Esbjerg på Blue Water Arena. Esbjerg sætter med det samme pres på og kommer frem til chance på chance men den fornødne skarphed har de ikke før i det 42. minut hvor Dia Abu-Hamed sender fiskerne i front. Anden halvleg byder på bedre OKS II-spil og et kvarter før slutfløjt finder Tychsen den unge Køhlert der scorer sit første OKS II mål. 1-1. Tre minutter senere er der frispark til Kammeraterne på kanten af feltet. Vukicevic tager sig af det og sender Ymers Armé i front med et velplaceret skud i sin OKS II kamp nummer 100. Vild og ustyrlig jubel blandt de medrejsende OKS II fans der varer ind til kampens slutning og længe efter. OKS II vinder sensationelt 2-1 i Esbjerg  Opstemt

5. spillerunde foregår for OKSernes vedkommende i Valby Idrætspark mod Frem, der stadig har Henrik Jensen ved roret.
OKS II kommer skidt fra start da Lucas Jensen bringer Frem i front efter sølle 4 minutter. Minuttet efter bringer Janus Jall Frem på 2-0. Sikke en lortestart. Mads Elgaard får efter 25 minutters spil reduceret og Kammeraterne er atter med i opgøret. Det bliver dog ikke til mere og kampen ender 2-1 til Frem. Sikke et koncentrationssvigt i begyndelsen af kampen  Sur

Resultaterne betyder at OKS II pt befinder sig på en delt 5. pladsen med Hvidovre som indtager 6. pladsen grundet dårligere målscorer. Silkeborg og Esbjerg ligner allerede to hold der vil i Superligaen. De ligger i spidsen med 15 og 12 point. Nørrebro United har taget fusen på alle og ligger nummer 3 med AC Horsens lige i hælene. I bunden finder vi Lyngby der skuffende kun har fået et sølle point.  Sløjt, Lyngby!

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted (som faktisk er her) har AC Horsens solgt Ken Fagerberg til Al-Sadd Sports Club i Qatar for små 5 millioner. Her tjener svenskeren 710.000 kr om måneden.

Ymer - Episode III

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #148: 03 Maj 2013, 15:25 »

Lækkert, at se jeg har fået lidt indflydelse på din blog. Men det gør det mere overskueligt (synes jeg), at der er en ligatabel med, så man kan se hvor du ligger Peace Men det går squ da skide godt for dig Smiley

Har lige et spørgsmål, hvor mange penge bruger du på lønninger? Du bruger vel ikke alle 190.000?

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Morten-Loft
Ynglingespiller

« Svar #149: 03 Maj 2013, 15:49 »

Hvad er der sket med FCK?

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010