home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1278 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League  (Læst 72665 gange)
Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #28
« Svar #120: 28 Apr 2013, 13:31 »

OKS II i 2. divison

Forventninger og høje odds
OKSerne er på sensationel vis rykket op i landets tredjebedste række. Første (og forhåbentlig sidste) sæson i Danmarksserien blev spillet til topkarakter, og den nu fodboldpensionerede OKS II legende Thorbjørn Pedersen blev af fansene kåret til årets spiller.
Flemming Lindquist har skruet sine forventninger ned på et realistisk niveau i denne sæson, og forventer blot at klubben sikrer sig overlevelse i denne omgang. Oprykning må vente til næste sæson  Wink Bookmakerne giver da heller ikke OKS II en chance, da oddsene for ligatriumf er på 81.00. Jeg ville dog selv gerne turde spille en 500-mand på de bolchestribede fra Odense.
OKSerne er havnet i 2. division Vest, hvor i skal møde stolte hold som Blokhus, FC Roskilde, LFA, Næstved og Nordvest FC. Kampene er tv-transmitterede og derfor er OKS II blevet tildelt hele 99.990,- i tv-penge. Det er guf for Lindquist der endelig oplever en indtægt i forbindelse med hans køb af klubben.
I sommerpausen har jeg forlænget kontrakterne for min assistent og mine tre trænere. Desuden har højrebackerstatning en for Thorbjørn "må han hvile sit korsbånd i fred" Pedersen, Danni Petersen gjort det så fint, at hans kontrakt er blevet forlænget med et år.

Sejr og brudte Lindquist-løfter
OKS II's første divisionskamp nogensinde ville blive hjemme på OKSon Park den 5. august 2017 mod giganterne fra FC Roskilde. To u-spillere er blevet hentet op i seniortruppen, da der i 2. division er en eller anden rådden regel om at der skal være tre U21 spillere på bænken. Det drejer sig om offensive midt Ole Bjerregaard og centerforsvaren Baran Alemdar. Deres niveau er dog så lavt at jeg må ud og finde nogle dygtige unge spillere, så pladserne ikke bliver spildt på pæne skoledrenge med vandkæmmet hår, der knap nok kan bunde en liter mælk.

OKS II - FC Roskilde 3-2
mål: Chilleren, Margaard, Olsen
skader: Jensen, Dohn
OKSerne får en fantastisk uventet start på tilværelsen i divisionerne. Vi kommer godt nok hurtigt bagud mod et Roskilde hold der viser sig kun at være farlige på dødboldsituationer, men Chilleren får hurtigt udlignet på et langskud. Ymers drenge kommer bagud igen, men Margaard opfanger et dårligt udspark fra Roskildes målmand og render ned og scorer sikkert til 2-2. Marc Olsen får publikum til at sætte ild til sig selv af glæde da han med, hvad alle undtagen hovedpersonen selv, mener er et indlæg, snyder målmanden og scorer til 3-2. Lindquist, der i dagens anledning har lovet at holde sig ædru (der er TV på!), hiver en lommelærke frem, bunder den og tørre munden af i ærmet på hans jakkesæt.

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted spillede Simon Dahl og resten af U/19 landsholdet sig frem til semifinalen ved EM som de tabte 1-0 til Portugal

Brøndbyernes IF - af hjerte og fornuft siden '97
Sunderland - Siden Quinn og Phillips var vilde i '99
Ajax - Min onkel var fan, jeg var let påvirkelig
Atletico Madrid - En gammel FM-kærlighed
Stade Malherbe Caen - En nyere FM-kærlighed

Ymer - Episode III

Dehli
Landsholdsspiller

Sv: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League
« Svar #121: 28 Apr 2013, 14:36 »

Nu har jeg brugt noget tid på at læse bloggen i et hug, det var nu meget morsomt! og som Brøndby fan har jeg fået et lidt bedre blodtryk. Kan se du også er brøndby fan, og SKULLE det værste ske, at klubben går konkurs og må et smut ned i de lavere rækker, så kan jeg jo bare læse med her, så forventer jeg stærkt! at du laver en lignende blog, bare med BIF Peace

Følger forsat med her, er sku meget sjovt, og ikke mindst imponerende Smiley

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Ymer
Reserveholdsspiller

« Svar #122: 28 Apr 2013, 16:22 »

Nu har jeg brugt noget tid på at læse bloggen i et hug, det var nu meget morsomt! og som Brøndby fan har jeg fået et lidt bedre blodtryk. Kan se du også er brøndby fan, og SKULLE det værste ske, at klubben går konkurs og må et smut ned i de lavere rækker, så kan jeg jo bare læse med her, så forventer jeg stærkt! at du laver en lignende blog, bare med BIF Peace

Følger forsat med her, er sku meget sjovt, og ikke mindst imponerende Smiley
Der er sgu også meget at læse, haha  Opstemt
Hvis det skulle ske at Brøndby ryger ned, kan jeg love at jeg overtager styringen og fører dem tilbage til fordums storhed  Hævet Øjenbryn Thumbs Up

tak for de pæne ord!

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #29
« Svar #123: 29 Apr 2013, 09:58 »

Fuck alt! Her kommer OKSerne!
5. August - 26. September 2017

Nye ansigter og Laudrups magiske 40 point
Efter den flotte sejr mod FC Roskilde synes jeg det er værd at have med at Julian De Freitas blev udvalgt til rundens hold i 2. Division Vest. Vi er i OKS II utrolig stolte på hans vegne, og håber på fremover at kunne se flere OKSer i den startopstilling.
Lindquists forventninger er, som tidligere nævnt, ren overlevelse. Det kræver 35 point hvis man kigger tilbage på de forgangne sæsoner i 2. division. Mit mål er at skrabe 40 point sammen, ligesom en hvis Hr. Laudrup i Swansea. Her i 2. div vil det højst sansynligt kunne række til en midterplacering.
MIchael Bonde fra FC Øresund er blevet hentet til klubben. han er 18 år og højreback, men kan også bruges på venstreback og højre midt. Baran Alemdar er blevet sent tilbage i u-truppen, mens 16 årige Anders Post Toft (Mm) er blevet hentet op. Bonde og Post Toft skal løse den åndsvage U21-regel. (Synes virkelig det er dumt at kravet er tre U21'ere på bænken. Det burde hedde tre U21'ere i den udtagede trup, for hvad hvis man hellere vil starte med dem inde? ...det er dumt Sur

Snævre nederlag, landshold og choksejr i Næstved
LFA - OKS II 1-0

OKS II - Holstebro 1-0

Kjelletup - OKS II - 0-2
mål: Ørgaard, Chilleren

Næstved - OKS II - 1-3
mål: Høgsholt, Margaard, De Freitas
udv: Jensen

OKS II - FC Sydvest 1-1
mål: Tychsen

OKS II - Tjørring 3-0
mål: De Freitas, Margaard, Dohn
skader: Bonde, Margaard

Næsby Boldklub - OKS II - 0-1
mål: Høgsholt
Kampen mod Lolland-Falster Alliancen bliver til et ærgerligt nederlag i en ellers lige kamp. OKS II burde have scoret ihvertfald to mål, men formår ikke at få listet klatten ind over stregen. LFA kan istedet gøre det til 1-0 og gå fra kampen med en (lidt) ufortjent sejr. Synes at vi godt kunne have fået det ene point med fra denne kamp.
I næste kamp mod Holstebro spiller OKSerne faktisk rigtig godt og producerer mange chancer. Helt nøjagtigt har Ymers drenge 24 skud mod mål. Til sammenligning har gæsterne kun 8. Til gengæld er de super effektive og scorer på en enkelt af deres. Selvom Holstebro får en mand udvist i første halvleg formår OKSerne ikke at få bolden i kassen.

Efter de to ærgerlige 1-0 nederlag var det tid til at komme op med hovedet mod Kjellerup der ligesom OKS II også er nye i 2. division. OKSerne spiller en god kamp, hvor Ørgaard og Chilleren gør et særligt godt stykke arbejde på midten, hvilket også udmynder sig i mål fra dem begge. Tychsen brænder på det skammeligste to gigantiske chancer i løbet af kampen, men heldigvis kommer Kjellerup ikke i nærheden af mål. Olsen, Chilleren og Ørgaard er med på rundens hold.

Michael Bonde gør nu Simon Dahl selskab på U/19-landsholdet, da de begge er blevet udtaget til kampene mod Moldova og Australien. Lindquist er gået i tænkeboks; "Er der plads til flere statuer?"

OKSere henter en sensationel 3-1 sejr ude over Næstved. Det er Høgsholt der der sætter målscoringen igang efter en halv time, og tre minutter senere er det Margaard der opfanger en dårlig tilbagelægning (total Grønkjær mod Italien-agtig dårlig tilbagelægning) og afdribler keeperen og gør det til 2-0. Næstved får reduceret, Jensen bliver udvist og OKS II må forsvare sig og spille på kontra. Det giver pote kort før tid hvor De Freitas kan sende bolden i mål til 3-1. De Freitas er endnu en gang med på rundens hold.

OKS II - årets overraskelse?
Der venter OKSerne en svær udfordring når divisionens øjeblikkelige tophold FC Sydvest kommer på besøg. Man må håbe at resultatet mod Næstved har givet vind i sejlene. Både Dahl og Bonde er afsted med landshold, hvilket må siges at være lidt af et problem for defensiven.
Vi kommer bagud, men viser at vi ikke kan slås så let, da Tychsen efter flot, flot, flot opspil får udlignet til slutresultatet 1-1 i en kamp hvor OKS II faktisk sidder på spillet og kommer frem til flest chancer.

Næste udfordring er Tjørring der pt. ligger nummer 13 med kun 4 point. Efter 24 minutters spil viser de hvorfor de ligger hvor de gør, da målmanden er på skovtur for at skyde en bold op ad linjen. Den lander ved De Freitas der skyder første gang (fra midten!) og bolden flyver lige så stille ned i et tomt mål. Kampen ender 3-0. Elgaard, Dohn, Bonde og De Freitas er alle at finde på rundens hold.

I en kamp hvor Næsby sidder på det hele er det skønt at have en herre som Simon Dahl som den sidste skanse. Han redder OKSerne flere gange i løbet af kampen og får sat et kontrastød igang der ender med at Simon Høgsholt kan drible forbi Jesper Weinkouff i Næsby målet. 1-0 og endnu en uventet sejr til OKS II, der nu indtager en sensationel 2. plads i 2. division vest!! Larsen og Dohn er at finde på rundens hold.

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted har Frederik Holst skiftet Vestegnen ud med Kroatiske Dinamo. Brøndby fik 9,25 mio. ud af den handel.

Ymer - Episode III

LasseSJ
Reserveholdsspiller

« Svar #124: 29 Apr 2013, 18:36 »

Fremragende, intet mindre! 2. division i næste sæson, lad mine drømme blive opfyldt!

Olympique Lyonnais, AFC Ajax, AGF
Rouge et bleu sont nos couleurs, Lyonnais est notre coeur!

Morten-Loft
Ynglingespiller

Sv: Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #29
« Svar #125: 29 Apr 2013, 19:19 »

(Synes virkelig det er dumt at kravet er tre U21'ere på bænken. Det burde hedde tre U21'ere i den udtagede trup, for hvad hvis man hellere vil starte med dem inde? ...det er dumt Sur

Synes også den regel er irreterende, og blev lige nød til at tjekke om det var rigtigt Smiley Desværre var det rigtigt. Mærkeligt at det ikke er U21 spillere i den udtagene trup  Huh

Ymer
Reserveholdsspiller

« Svar #126: 30 Apr 2013, 09:07 »

Fremragende, intet mindre! 2. division i næste sæson, lad mine drømme blive opfyldt!
SPOILERS, som det ser ud nu kan det være det bliver til mere  Rullende Øjne Opstemt

Ymer - Episode III

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #30
« Svar #127: 30 Apr 2013, 09:43 »

OKSerne i 2. division
26. september - 28. oktober 2017

De gode takter forsætter
Det skulle blive spændende om OKSerne kunne fortsætte de gode takter og blive i toppen af tabellen. Første hurdle på vejen skulle blive FC Hjørring med topscorer René Deigaard på holdet. OKS II kommer bagud efter sølle to minutters spil. Det er Viktor Andersen der bringer jyderne i front. Resten af kampen sidder OKS II på det hele, men det bliver desværre ikke til nogen mål i denne omgang. Vi er generelt virkelig dårlige til at få scoret på vores chancer. Chancer er der som regel nok af i løbet af OKS II kampene. En ærgerlig tendens der skal stoppes så hurtigt som muligt!

Til kampen mod Thisted valgte jeg for en sjælden gangs skyld at give den gamle målræv Lasse Kingo en startplads. Det skulle vise sig at være en mere end fornuftig beslutning, da han scorede hele to gange. Simon Høgsholt scorede sejrsmålet til 3-2 på oplæg af Vukicevic der igen var at finde i start-11'eren efter en mindre skadespause. Spillerne må have hørt mine bønner om effektivitet for der blev scoret på 3 ud af 8 skud mod mål.

Nordvest FC kommer med en 6-0 sejr over Næsby i baggagen og jeg må tage mine forholdsregler mod dette hold og virkelig sørge for at defensiven er så kompakt som muligt.
Samtidig skal vi huske at scorer mål i den anden ende og få alle tre point med hjem fra Holbæk. Både Tychsen og Elgaard er ude med skader og Dahl og Bonde er endnu engang afsted med landsholdet (skide landshold!), så det bliver noget af en udfordring.
Kampen skrider fremad med store chancer til begge hold, men ingen har det fornødne held til at få den forbi målmanden. Vi skal helt hen til det 84. spilleminut før der efter et hjørnespark og en masse klumpspil i feltet falder en scoring. Det er Lasse Kingo, der bringer sejren på OKS II hænder med sin tredje sæsonscoring.

Det nye tophold
OKSerne er i kraft af de overraskende resultater blevet udråbt som storfavoritter i opgøret mod FC Skanderborg der ligger i bunden af tabellen på en 15. plads. En sejr til jyderne giver pengene 11.00 gange igen! Men det er tæt på at gå galt, da Skanderborg udligner på et mærkværdigt hovedstødsmål tyve minutter før tid, i en kamp hvor OKS II slet ikke lever op til favoritrollen. Simon Høgsholt får dog reddet æren tre minutter inden slutfløjtet da han scorer sit andet mål i kampen. Oplæg af Margaard der sender ham afsted med en dyb stikning, hvorefter Høgen snyder to mand og placerer sin afslutning helt oppe i krogen.
OKSerne ligger nu på en sensationel 1. plads, med et enkelt point ned til FC Roskilde på 2. pladsen.

1. pladsen
FC Hjørring - OKS II 1-0
skader: Tychsen, Elgaard

OKS II - Thisted FC 3-2
mål: Kingo x2, Høgsholt

Nordvest FC - OKS II 0-1
mål: Kingo

OKS II - FC Skanderborg 2-1
mål: Høgsholt x2

OKS II - Blokhus FC 4-1
mål: Larsen, Høgsholt, Chilleren, Jensen
skal forsvares med næb og klør i en vigtig kamp mod nummer 3 fra Blokhus. Med en sejr vil OKS II kunne trække lidt fra og skabe luft til forfølgerne. Det bliver en hård kamp med masser af grimme tacklinger og mål. Masser af mål!! OKS II er udråbt til svage favoritter.
OKSerne kommer grimt fra start og kommer bagud efter 23 minutters spil. Kort før pausefløjtet kan Kasper Larsen, der er trukket med helt frem, dog bringe balance på pointtavlen, da han gør det til 1-1. Efter pausen er det et forvandlet OKS II hold der løber på banen. OKSerne sidder på spillet og lader bolden gøre arbejdet. Blokhus kan blot se til mens de halser efter bolden med tungen hængende ud af gabet. I det 62. minut bringer Høgsholt endelig hjemmeholdet i front, og to minutter efter smider Lasse Kingo en høj bold hen over forsvaret til en fremadstormende Chilleren, der let kan udbygge føringen til 3-1. Et kvarter før tid er det Peter Jensen der lukker kampen fuldstændig, og OKSon Park bobler over af jubel. OKS II har fosvaret førstepladsen med bravour og trækker ligeså stille fra de andre hold i selskab med FC Roskilde.

Jeg er sindsygt imponeret over det her OKS II hold. De præsterer sæson for sæson over evne og overrasker både publikum, presse og Ymer (og til dels også Lindquist). Spørgsmålet er om det kan blive ved, her i 2. division eller det blot er begynder held? Vil OKSerne rasle ned gennem tabellen når vi når længere frem? Ingen ved det, men det skal blive spændende at følge!

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted har Danmark kvalificeret sig til VM 2018

Ymer - Episode III

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #128: 30 Apr 2013, 09:48 »

Forza Kammeraterne! 1. Divisionen kalder Opstemt

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Ymer
Reserveholdsspiller

« Svar #129: 30 Apr 2013, 10:29 »

Forza Kammeraterne! 1. Divisionen kalder Opstemt
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan det kan blive ved med at gå så godt. Hvis jeg ender med at rykke op kan jeg da kun få konge-stryg i 1. division. Vil mene at holdene der er markant bedre end dem i 2. Div.
Men pt er det da bare super fedt at vinde  Opstemt

Ymer - Episode III

OnkelMorfar
Landsholdsspiller

« Svar #130: 30 Apr 2013, 17:22 »

Siden det kører så godt for dig, kan det vel kun gå godt i 1.division også. Du må jo have spillere der er gode nok, samt en super taktik. Smiley Så jeg tror helt sikkert på at det kommer til at gå dig storartet deroppe. Wink

Ymer
Reserveholdsspiller

« Svar #131: 30 Apr 2013, 19:45 »

Siden det kører så godt for dig, kan det vel kun gå godt i 1.division også. Du må jo have spillere der er gode nok, samt en super taktik. Smiley Så jeg tror helt sikkert på at det kommer til at gå dig storartet deroppe. Wink
Hvis jeg rykker op er jeg heller ikke i tvivl om at jeg ihvertfald nok skal overleve. Men tror godt nok kun det bliver med nød og næppe.

Ymer - Episode III

Xx Plov xX
Juniorspiller
**

« Svar #132: 30 Apr 2013, 20:15 »

Fed blog, held og lykke i 1. division Peace

Først gik jeg til højre, så gik han til højre, så gik jeg til venstre, så gik han til venstre, så gik jeg til højre igen, så gik han ud og købte en pølse.

Ymer
Reserveholdsspiller

Ymers tur mod verdenstoppen - Fra Serie 3 til Champions League #31
« Svar #133: 30 Apr 2013, 22:01 »

OKSerne i 2. division
28. oktober - 23. november 2017

Overvintring helt i toppen
OKSerne ligger helt i front i 2. Division Vest efter de første 13 kampe. Der er to kampe tilbage inden spillerne kan gå på ferie. De spilles begge på udebane mod hhv Brabrand og Frederiks AIF.
Brabrand-kampen starter skidt og Kammeraterne fra Odense kommer tidligt bagud.
Brabrand - OKS II 2-4
mål: Margaard, Høgsholt x2, Elgaard

Frederiks AIF - OKS II 0-3
mål: Margaard, Olsen, Høgsholt
Hjemmeholdet sidder på tingene i første halvleg og det er en flok hængehoveder der sidder i omklædningen i pausen. Men efter en hørtørre-snak af Sir Alex'ske dimensioner løber OKSerne på banen med brystet forrest! På bare 4 minutter er kampen vendt fuldstændig på hovedet, da først Margaard og dernæst Høgsholt udplacerer Brabrands målmand. Ymers drenge har fuld kontrol resten af kampen og ender med at tage hjem med en 4-2 sejr i bagagen. Simon Høgsholt er efterfølgende at finde på rundens hold.

Sidste kamp i efteråret skulle spilles søndag den 12. november, hvilket gav OKS II holdet mulighed for at give deres skønne manager den perfekte fødselsdagsgave; en sejr!
Men i kampen mod Frederiks AIF, er det som om OKS II midtbanen ikke rigtigt kan få det til at fungere. Vi bestiller i denne kamp næsten ikke andet end at forsvare os og så ellers køre kontra. Simon Dahl på kassen har en stor ære i denne sejr, da AIF har intet mere end 17 forsøg mod mål. OKSerne er derimod hamrende effektive! De har sølle syv skud i alt, hvoraf tre af dem er indenfor målrammen. Men mere skal der ikke til når man har skarprettere som Margaard, Olsen og Høgsholt til at afslutte. Kampen ender 3-0 til OKSerne, der dermed kan overvintre på en overraskende 1. plads med 34 point på kontoen. En dejlig fødselsdagsgave til headcoach Ymer!

Overlevelse er med 100% sikkerhed sikret. Mit eget mål, der lød på 40 point, er meget nært. Målsætningen for forårssæsonen hedder derfor: Oprykning!

Røde tal på bundlinjen
Spillet på banen kører som smurt. Det samme kan man desværre ikke sige om OKS II's økonomi. Underskuddet lyder nu på 6.360.000,- (hvilket jo er peanuts i den moderne fodboldverden) og rygtet går på, at klubben snart vil blive sat under administration. Hvad det kommer til at betyde er ikke til at sige. Jeg håber blot at Flemming Lindquist, Fyns Ralph Lauren, får solgt nogle bomuldssokker og polotrøjer, så han kan skyde lidt kapital i klubkassen. Ellers må andre fremadsynede forretningsmænd tage over. Hvis ikke OKS II er et røverkøb, sådan som klubben udvikler sig rent sportsligt, så ved jeg ikke hvad det er?! Giv mig nu nogle penge!! Hvor er Kasi-Jesper henne i det her? (det ville da også være lækkert snart at blive heltidsproffer. Hvor godt kunne holdet ikke blive hvis de havde alt deres tid til at træne??  Rullende Øjne )

FORZA KAMMERATERNE !!!

Et andet sted skifter suppens nummer 10, Brøndby, atter træneren ud. Henrik "Store" Larsen overtager den synkende skude efter Johnny Mølby

Ymer - Episode III

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #134: 30 Apr 2013, 22:19 »

Helt vanvittigt projekt du har gang i her. Fedt at du prøver, og jeg vil følge med fra tid til anden! Held og lykke Smiley

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 23 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010